Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Samværsordning - hvad betyder 9/5?
Forfatter: 
Dato:  13-08-2012 22:40

Er der ikke nogle kloge H-ænder, der kan fortælle mig, om en samværdsordning, hvor børnene bliver hentet onsdag efter skole og afleveret søndag aften er en 9/5 ordning?

Jeg vil mene, at børnene enten skal hentes tirsdag efter skole eller afleveres mandag morgen i skolen, for at det bliver en 9/5 ordning.

Hvad siger I?

Med venlig hilsen
Mette

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er enig
Forfatter: 
Dato:  13-08-2012 23:38

Det er jeg enig i. Ellers er der ikke tale om fem døgn (ca.).

Mvh Jean

0
0
Svar på denne tråd

samværsordning
Forfatter: 
Dato:  13-08-2012 23:46

Tusind tak for svar.

Er der nogen, som kan henvise til en kilde, som jeg kan benytte?

Med venlig hilsen
Mette

0
0
Svar på denne tråd

Samvær
Forfatter: 
Dato:  14-08-2012 07:36

Jeg vil da mene, at 9/5 betyder at den ene forælder har børnene i 9 døgn og den anden i 5 døgn.

Det vil så sige, at den første forælder har børnene i 9 døgn fra mandag morgen i uge 1 til onsdag morgen i uge 2. Den anden forælder har så børnene fra onsdag morgen i uge 2 til mandag morgen.

0
0
Svar på denne tråd

9/5......
Forfatter: 
Dato:  14-08-2012 08:06

med udgangspunkt i mine egne børn ser deres 9/5 sådan her ud :

Mor aflevere i skole torsdag morgen og mor henter efter skole tirsdag.

Min kæreste har 9/5 således :

i den ene uge torsdag efter skole til fredag ( dagen efter ) aflevering i skole

den anden uge torsdag efter skole - søndag eftermiddag/aften.

ordningerne er lavet udfra det der fungere bedst.

III-Welshhoppe 9 år efter Parcybedw Boy George sælges

2 års welsh hingsteplag sælges efter Rytterbjergets Infinity/Parcybedw Boy George

Boks i 5491 Blommenslyst udlejes

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter: 
Dato:  14-08-2012 09:36

som udgangs punkt betyder det at den ene har børnene 9 dage og den anden 5 dage, så er det vel op til enten forældre eller amtet af bestemme hvad for dage der er i spil.

Vi gjorde det at han havde hver anden weekend og så til tirsdag eller var det onsdag, da vi boede tættere på hinanden.

Kold Mosen´s Victor 1. April 1992 - 10. Juli 2012

Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

dage/døgn
Forfatter: 
Dato:  14-08-2012 11:00

Der er forskel på, om 9/5 tælles i dage eller døgn, tænker jeg - det er i hvert fald der dialogen ligger i det konkrete tilfælde.

Onsdag efter skole = 1 dag

tordag, fredag, lørdag = 3 dage

aflevere søndag = 1 dag

Ialt 5 dage.

Men hvis det tælles i døgn bliver det ikke til 5 døgn.

Er der nogen, der kan henvise til en kilde, hvor det står tydeligt om det drejer sig om dage eller døgn?

Tusind tak for alle jeres input! :)

Med venlig hilsen
Mette

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 20:32

Ofte er en 9/5 ordning også skruet sammen sådan at en forælder har barnet 4 dage i træk (eks.vis torsdag-søndag) i den ene uge og så en enkelt dag i modsatte uge (evt. fra efter skole til møde i skole dagen efter).

9/5 betyder så blot fordelingen af dage over en periode på 14 dage - den siger ikke nødvendigvis noget om om det skal være 5 dage i træk!

Med venlig hilsen

Mette

"Sandt venskab findes, hvor tavshed mellem to mennesker er behagelig."

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm....
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 21:22

Lidt systematisk og matematisk er man vel...

Du skriver:
"Onsdag efter skole = 1 dag

tordag, fredag, lørdag = 3 dage

aflevere søndag = 1 dag

Ialt 5 dage."

For eksemplets skyld, så lad os lige prøve at skrive det op for den anden forælder på samme måde. Hvis ikke, der tælles ens for begge, så er det jo snyd. Altså:

Henter søndag = 1 dag

man-søn + man-onsdag (afleverer i skole)= 10 dage

Pludselig er det tydeligt, at det ikke giver mening at tælle dage på den måde, for det bliver jo i alt 16 dage, da skiftedagene tælles dobbelt.

Altså må man skulle tælle i halve/kvarte dage eller timer (den model, du kalder døgn). Det må ("i runde tal") være noget a la følgende:

Onsdag = ½ dag

tor-lør = 3 dage

søndag = ½ dag (antager jeg, jeg ved jo ikke, hvornår der bliver afleveret/hentet)

I alt = 4 dage (altså for lidt)

Søndag = ½ dag

man-søn + man-tir = 9 dage

Onsdag = ½ dag

I alt 10 dage (altså for meget)

(Man kunne også vælge at sige, at overtagelsesdagen tæller som en hel dag hos den, der modtager barnet/børnene, og at denne dag så ikke tæller hos afsenderen. Det giver samme resultat.)

Men jeg har ingen anelse om, hvordan virkelighedens verden hænger sammen!

0
0
Svar på denne tråd

Systematik
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 10:40

@Guest:

Jeg har kigget lidt videre på statsforvaltningens hjemmeside og de vælger (klogt nok) ikke at betegne samværsordninger i termer som 9/5 ordning eller 4/10 ordning.

Tak for hjælpen alle sammen!

Med venlig hilsen
Mette

0
0
Svar på denne tråd

Overnatninger
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 15:22

Hej

Når man taler om disse ordninger, er jeg ret sikker på, at man tæller overnatninger.

Dvs. har faren børnene fra onsdag eftermiddag - søndag aften, er der tale om en 10/4 ordning, da han har børnene i fire nætter, og du har dem i 10.

Jeg er helt sikker på, jeg har læst ovenstående et sted (mener på Statsforvaltningens hjemmeside), da jeg selv blev skilt for to år siden, men efter en del søgen, kan jeg desværre ikke finde det igen...

/M

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider