Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

overdragelse af fradrag
Forfatter: 
Dato:  08-07-2012 07:18

Go søndag morgen

jeg står i den lidt kedelige situation at til næste år i april udløber min dagpenge periode, altså jeg håber da jeg finder arbejde inden, men altså jeg må ærligt indrømme at jeg regner ikke med det.

og inden i tænker jamen du giver da ikke op vel, nej det gør jeg ikke jeg har bare brug for inden i min praktiske planlægnings hjerne og få styr på hvad der sker, om vi skal til og sælge hus osv,

altså min mand skal jo have mit fradrag, men hvordan og hvorledes fungere det. hvordan regner man ud hvor meget vi vil få udbetalt osv.

tak for jeres hjælp.

hvor intet vover intet vinder

0
0
Svar på denne tråd

Automatisk
Forfatter: 
Dato:  08-07-2012 13:07

I skal nok henvende jer til skat, men jeg er lidt usikker på om i kan få det regnet ind fra begyndelsen. Da jeg startede firma havde jeg underskud det første år, det vidste vi godt jeg ville få, men vi fik først udbetalt fradraget efter årsopgørelsen. Jeg kan dog ikke huske om vi oplyste det før?

Håber du finder noget inden!

Med venlig hilsen

Karen

Negle laves af proffesionel veluddannet negletekniker i Randers

bla. Dk mester og worldcup vinder i nailart 2010

www.negle-nu.dk

0
0
Svar på denne tråd

forskudsopgørelsen
Forfatter: 
Dato:  08-07-2012 23:46

Du kan ændre din forskudsopgørelse 2013.

Det kan du allerede gøre i december fx.

Hvis du kun forventer indtægter i januar til marts, ændrer du din forventede indtægt og vil dermed få et stort fradrag de første 3 måneder.

Dette kan dog være lidt farligt, i tilfælde af at du skulle være heldig at få job i 2013.

Men er ret sikker på, at du også kan overføre dit fradrag på skats hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

Fradrag
Forfatter: 
Dato:  08-07-2012 23:49

I kan korrigere Jeres forskudsopgørelser på SKAT´s hjemmeside. Du nulstiller dine indtægter og rentefradrag, og skriver rentefradrag 100% på din mands forskudsopgørelse. Når du angiver at du ingen indtægt har, vil dit personfradrag bliver overført til din mand.

Kirsten

0
0
Svar på denne tråd

Fradrag
Forfatter: 
Dato:  08-07-2012 23:53

Ups, havde lige misset at du har dagpenge til og med april.

Kirsten

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 02:06

Hvis du ikke finder job, inden April 2013 - kan du starte en uddannelse og derved få SU og forbedre dine fremtidige jobmuligheder, samt stadig have en indtægt. Selvom den er meget lille - er det trods alt lidt mere end 0,-

Når du har været under uddannelse i 18 måneder (du skal selvfølgelig afslutte dit studie - 18 mdr. er bare en minimunsperiode) har du optjent en ny dagpengeperiode. Det er så ikke til højeste dagpengesats, men stadig mere end 0,- Mener det er omkring 100,- mindre om dagen, end højeste sats.

En mulighed er også en Mesterlæreplads - hvis du kunne være så heldig, at få sådan en. Så har du elevløn, under hele uddannelsen.

0
0
Svar på denne tråd

fradrag
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 10:38

Hej

Nu er jeg ikke helt sikker, men så vidt jeg husker så kan man kun overføre sit personfradrag når man er gift, altså ikke hvis i kun er samboende.

Evt rentefradrag på hus osv kan nok uden problemer overføres til din kæreste/mand

Når din dagpengeret udløber, overgår du så ikke til bistandshjælp??

Håber da at du finder noget inden, for det er da en lidt trist situation at skulle ud i.

Man kan altid rette i sin forskudsopgørelse i løbet af året hvis ens indtægt skulle ændre sig drastisk, så påviker det bare ens fradrag på de restende måneder.

Ville da synes det var en smule dumt at fordele hele årets fradrag over de første 3-4 månender, så hvis du kommer i arbejde, så har du intet fradrag resten af året.

Det blev vist en smule rodet.. men håber du forstår meningen

Hilsen Anne

Sød voksen skovtursrytter søges - se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 11:39

Vil blot indskyde: Nej man kommer ikke automatisk på kontanthjælp når dagpengene slipper op - hvis man er gift og manden tjener over 25.000kr så mister man retten til kontanthjælp (ligemeget hvor meget gæld/udgifter man har). Ejer man hus eller bil skal de sælges først (også selv om man ikke kan komme af med nogen af delene)

Støt de danske soldater!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 12:47

Tak for jeres svar, desværre tjener min mand for meget til at jeg kan få noget nogle som helst steder fra, og selvfølgelig håber jeg da på og finde et eller andet,

gå i gang med uddannelse tjo, narj jeg ved ikke rigtigt,

jeg venter jo til i sidste øjeblik med at ændre noget som helst, nok først til januar, ellers må jeg lige snakke med skat, hvordan og hvorledes....

jeg er bare ikke særlig optimistisk med hensyn til at finde job, det er et marrit af en anden verden... og jeg har nok egentlig givet op... rod med rod på...

0
0
Svar på denne tråd

Beklager at jeg skriver sådan..
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 15:16

Måske er jeg fordømmende og forstokket... men jeg forstår slet ikke at man dropper ud af en uddannelse uden at have en plan B klar = Enten lovning på et job, eller en anden uddannelse klar.

Guldhår & Sigøjnerhestene

www.Lehmanns-Rideudstyr.dk

-shop bedre online

...........Bedst til Bucas

0
0
Svar på denne tråd

forskudsopgørelse
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 16:06

Hej

Du kan evt også vente til april når dine dagpenge udløber, og du ved hvordan du står

En forskudsopgørelse kan altid rettes, så kan din mand få dit fradrag fra april og frem.

Hilsen

Anne

Sød voksen skovtursrytter søges - se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

hov hov...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 17:20

guldhår,

jeg er ikke droppet ud af noget som helst, hverken uddannelse eller noget som helst, til næste år mister jeg mine dagpenge fordi at jeg falder for datoen fordi at jeg ikke kan finde job

jeg er ikke droppet ud af noget som helst, gad vide hvor du har læst det henne... så rolig nu der lille dame...

0
0
Svar på denne tråd

Beklager
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 18:28
Det var bare sådan at jeg læste det på din præsentation - sorry hvis jeg har misforstået det.

-shop bedre online

0
0
Svar på denne tråd

Beklager
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 18:29
Det var bare sådan at jeg læste det på din præsentation - sorry hvis jeg har misforstået det.

-shop bedre online

0
0
Svar på denne tråd

Det står på din præsentation
Forfatter: 
Dato:  10-07-2012 14:43

at du droppede ud af seminariet og leder efter job - hvilket du ligeldes anerkender ikke er nemt i finanskrisetider..

Det er vel det Connie hentyder til ikke er særlig forsteåligt - hvilket jeg nok må indrømme at jeg er enig i..

Har lige læst at rigtig mange ufaglærte jobs (arbejde på gartneri, hotel osv) bliver besat af især østeuropæere og det er vel nærmest det du skal gå efter når nu uddannelse ikke lige er noget du gider..

Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider