Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Lad det nu få en ende....
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 17:33

Ja lad det nu få en ende - sådan éen gang for alle, for nu har det varet så mange år og trukket så mange ressourcer, samt givet min datter ar for livet.

Jeg går nu i retten igen og denne gang for, at få den fulde forældremyndighed tilbage igen.

Min datter har ikke set hendes far i snart et år nu.

Jeg tabte i fogedretten sidste år og måtte udlevere hende til samvær igen, trods enorm modstand.

Kort tid efter endte det med en politianmeldelse fra en børnelæge i Ålborg og samværet blev straks indstillet, mens diverse undersøgelser skulle igennem både det ene og det andet.

Herefter er hendes far som sunket i jorden.

Der blev dog ikke rejst sigtelse, da undersøgelserne hverken kunne be eller afkræfte noget - men tegn var der da absolut, men ingen endelige beviser.

Datteren er efter lang tids terapi, endelig begyndt, at sætte ord på nogle oplevelser - dog gennem tegninger, hvor hun ikke selv optræder direkte, men gennem et dyr. Og herud fra fortæller hun, hvad dyret gør eller skal gøre i diverse situationer.

Samværssagen i statsforvaltningen kører stadig....

Jeg har skrevet til dem så mange gange - holder dem ajour med hvad der sker osv, men det hele går bare så langsomt, at jeg til tider er ved, at gå fuldstændig fra forstanden.

Det føles faktisk som, at tale til et køleskab - no reply.

Har så idag været ved advokat igen og har fremlagt alt det der er sket siden sidst (fogedretten).

Nu vil advokaten så tage kontakt til statsforvaltningen, da han mener han kan stoppe al ret til samvær i retten, sammen med sagen om forældremyndigheden.

Det er ikke normalt, at gøre det på den måde, men han mener, at dette må være en hastesag og at behandlingstiden i statsforvaltningen er for lang.

Åhh ja... Jeg håber sådan det hele kan få en ende nu.....det fylder sååå meget.

Jeg er virkelig så tosset på systemet - hvordan kan det gå til, at en far har samkvemsret på denne måde???

Han står registreret som forsvundet i cpr-registret.

Politi, kommune, retten osv osv osv kan ikke finde ham, komme i kontakt med ham på nogen måde.

Han er forsvundet efter anmeldelsen.

Men han har fuld ret til, at hente min datter i sfo eller skolen!

Vi kan slet ikke vide os sikre på nogen måde - kun bede til, at han ikke pludselig henter hende og ...... .

Prøver hele tiden, at sige til mig selv, at det gør han ikke.

Men....nu hvor han endelig " er ude af vores liv ", fylder han mere end nogensinde...dag og nat.

Det burde ikke være tilladt, at han efter alt dette, stadig har ret til, at hente hende.

Please kryds fingre for, at sagen her efter sommerferien får en afslutning, så både min datter og jeg kan få ro i sindet.

Så jeg kan meddele på både skole og sfo, at hun ikke må afhentes af andre end mig.

Hesten er vores partner

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 19:34

Sikke en redelighed.

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige til dig for at det bliver bedre. Du og din datter står i en ret ubehagelig situation og jeg kan slet ikke forestille mig hvor svært det er for jer.

Det er dejligt at din datter er begyndt at udtrykke sig omkring hendes oplevelser, det er da et skridt i den rigitge retning.

Håber alt godt for jer og at faderen, får taget retten til at se sin datter fra ham. Krydser fingrer for jer og ønsker jer alt det bedste fremover.

Kæmpe trøste krammer her fra.

Mvh Anja.

"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.

ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd

hvis han
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 20:19

tropper op som praktisk talt "fremmed" i dit barns institutioner, kan jeg simpelthe ikke forestille mig at de vil udlevere hende? Her - i min lille by - har jeg oplevet at de kun nødigt udleverede til mormor, som johanne havde snakket oms kulle hente hele dagen, fordi jeg havde glemt at notere det i bogen.

al god vind til dig søde *kram* - tanker om hvadnuhvis er frygtelige.

Christina ..Prinser og Prinsesser

stigremme- og bøjler i str mini købes. ridestøvler str. 22-23 købes.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 22:23

jeg føler med dig, du har været rigtig meget igennem, jeg tror nu sagtens du kan meddele skole og sfo at kun du må hente, i min datters skole og sfo, skulle de have i vide hvem der måtte hente af mig.Jeg håber for jeres skyld at i snart får ro om det hele, også så din datter kan komme rigtig oven på og ja det fylder utrolig meget.

hilsen helen

At leve er ikke nok. Solskin, frihed og en lille blomst må man ha

og Der findes kun to måder at leve livet på. Den ene er, som om ingenting er et mirakel. Den anden er, som om alting er et mirakel

0
0
Svar på denne tråd

åh altså...
Forfatter: 
Dato:  05-07-2012 07:14

jeg føler stadig enormt med dig, og synes det er så uretfærdigt!!!

Jeg håber virkelig det kan få en ende efter sommerferien!! Kram

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

www.lykkepiller.info

tina@lykkepiller.info

Graviditet og SSRI på facebook NU som en del af LAP.dk

0
0
Svar på denne tråd

11111111111
Forfatter: 
Dato:  05-07-2012 11:01

hej

jeg tror ikke du skal være nervøs for at de udleverer din datter.

I har stadigvæk fælles forældre myndighed så børnehaven kan ( må ) ikke nægte at udlevere hende, men jeg tror da nok at de ville ringe til dig hvis han pludselig kom for at hente og på en eller må holde ham hen til du kommer.

Det gør de da i de fleste inst.

ja vores system arbejder ikke altid så hurtigt når det er akut og nolge gange synes man de er gået i stå

Anette

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-07-2012 14:21

Jeg krydser fingre for at I nu endelig kan få ro i liv og sjæl, din datter og dig, I har været grueligt meget igennem.

Håber og beder til at systemet endelig viser sig at komme med en fornuftig afgørelse, så I får mulighed for at leve livet uden at skulle kigge jer over skulderen hele tiden.

Må i få en rigtig dejlig sommer.

Knus Naja

Nu forhåbentlig snart med ifolet hoppe:-)

update, hvis dr dyr har ret er der føl på vej til mig:-)

0
0
Svar på denne tråd

kender de faren?
Forfatter: 
Dato:  06-07-2012 12:08

Kender personalet i hendes SFO hendes far.

Hvis ikke kan de jo ikke udlevere til ham, uanset love og regler, før han har dokumenteret at det er ham, alt efter hvordan din datter reagere. Du kan i hvertfald aftale med personalet at de skal kontakte dig straks, så du måske har en chance for at nå frem i tide???

Sikke en skrækkelig sag i sidder i... endnu, desværre. Håber at det får en ende for jer.

Kilden

Mor til Lea 02.05.06 og Maya Isabel 08.12.08

0
0
Svar på denne tråd

fgjdfgkjdfkgjdf
Forfatter: 
Dato:  06-07-2012 21:20

Tusind tak for jeres respons.

Det der er så svært ved det hele er, at han har en mentalitet som gør, at ingen skal fortælle ham hvad han må og ikke må - og når han på papir har ret til, at hente hende så....

Han kan være yderst truende og folk har pr. automatik stor respekt for ham - han behøver ikke råbe eller skrige eller noget...bare hans blik og fremtoning er nok.

Men men men - nu er der endelig ferie og hun starter på en ny skole her efter ferien og en ny sfo.

Advokaten sagde, at sagen helt sikkert vil komme for retten lige efter ferien og går det som vi håber - så bliver al ret til samvær taget fra ham og jeg overtager den fulde forældremyndighed.

Det skal bare lykkes nu.

Men hold op hvor han dog spøger i mit hoved - da han var i hendes liv, havde jeg noget "konkret", at forholde mig til, men nu hvor han er forsvundet fra jordens overflade....så er det noget helt andet.

Han fylder alt for meget - i drømme om natten og i tankerne om dagen.

Det er underligt, at han bare er væk.

Forbliver han ved med, at være forsvundet eller står han her en dag?

Hvordan kan man bare forsvinde i dk og stå registreret som forsvundet?

Et eller andet sted føler jeg, at jeg kender ham rigtig rigtig godt, kender hans handlemønster, måde at tænke på, måde at agere på - og alligevel så kender jeg ham slet slet ikke og aner ikke hvilket, ja rent ud sagt uhyre, jeg har bragt ind i mit liv.

Hvad kan han reelt finde på? Har vi ro resten af vores liv nu eller?

Han har gjort min datter ondt - mere end jeg kan tænke til ende i mine tanker.

Beviser er ved, at komme frem - lidt efter lidt. En anmeldelse bliver det nok til på et tidspunkt - men hvad hjælper det, når han er forsvundet.....

Hesten er vores partner

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-07-2012 21:38

Hvor er det en træls situation, du står i.

Og hvor er det bare så for dårligt, at systemet ikke har mere travlt, i denne slags sager!

Pas rigtig godt på dig selv - mænd af den kaliber, kan bliver yderst utilregnelige, når de føler sig pressede.

Krydser alt hvad krydses kan for, at det hele snart falder på plads for dig og ikke mindst din datter.

Med hensyn til, at hente i institutionen eller skolen - MÅ de ikke nægte ham, når han har del i forældremyndigheden. Men derfor kan de jo godt være dig behjælpelig - holde ham hen, til du er der.

Hvis din datter ikke vil med ham og bliver ked af det - har de trods alt stadig pligt til, at varetage barnets tarv.

0
0
Svar på denne tråd

111111111111
Forfatter: 
Dato:  07-07-2012 11:15

nu arbejder jeg inden for området og desværre kan man ikke nægte at udlevere barnet, når de har fælles forældremyndighed uanset hvor gerne man vil og selv om man hved hvad der foregår.

som jeg skrev i et tidligere indlæg kontaktes moren og faren holdes hen, virker han oprørt eller truer bliver 114 det næste, er han spiritues påvirket ryger der en indberetning ind på kommunen og hvis der er en bil indblandet får vedkommende at vide at hvis han sætter sig ind i bilen ringer vi 114.

vi får ørene i maskinen hvis vi nægter at udlevere, men heldigvis sker det meget sjældent.

der skal ligge et stykke papir fra stadsamtet hvis vi ikke må udlevere barnet, på trods af fælles forældremyndighed

desværre for barnet er vores system så firkantet

anette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider