Ja lad det nu få en ende - sådan éen gang for alle, for nu har det varet så mange år og trukket så mange ressourcer, samt givet min datter ar for livet.
Jeg går nu i retten igen og denne gang for, at få den fulde forældremyndighed tilbage igen.
Min datter har ikke set hendes far i snart et år nu.
Jeg tabte i fogedretten sidste år og måtte udlevere hende til samvær igen, trods enorm modstand.
Kort tid efter endte det med en politianmeldelse fra en børnelæge i Ålborg og samværet blev straks indstillet, mens diverse undersøgelser skulle igennem både det ene og det andet.
Herefter er hendes far som sunket i jorden.
Der blev dog ikke rejst sigtelse, da undersøgelserne hverken kunne be eller afkræfte noget - men tegn var der da absolut, men ingen endelige beviser.
Datteren er efter lang tids terapi, endelig begyndt, at sætte ord på nogle oplevelser - dog gennem tegninger, hvor hun ikke selv optræder direkte, men gennem et dyr. Og herud fra fortæller hun, hvad dyret gør eller skal gøre i diverse situationer.
Samværssagen i statsforvaltningen kører stadig....
Jeg har skrevet til dem så mange gange - holder dem ajour med hvad der sker osv, men det hele går bare så langsomt, at jeg til tider er ved, at gå fuldstændig fra forstanden.
Det føles faktisk som, at tale til et køleskab - no reply.
Har så idag været ved advokat igen og har fremlagt alt det der er sket siden sidst (fogedretten).
Nu vil advokaten så tage kontakt til statsforvaltningen, da han mener han kan stoppe al ret til samvær i retten, sammen med sagen om forældremyndigheden.
Det er ikke normalt, at gøre det på den måde, men han mener, at dette må være en hastesag og at behandlingstiden i statsforvaltningen er for lang.
Åhh ja... Jeg håber sådan det hele kan få en ende nu.....det fylder sååå meget.
Jeg er virkelig så tosset på systemet - hvordan kan det gå til, at en far har samkvemsret på denne måde???
Han står registreret som forsvundet i cpr-registret.
Politi, kommune, retten osv osv osv kan ikke finde ham, komme i kontakt med ham på nogen måde.
Han er forsvundet efter anmeldelsen.
Men han har fuld ret til, at hente min datter i sfo eller skolen!
Vi kan slet ikke vide os sikre på nogen måde - kun bede til, at han ikke pludselig henter hende og ......
.
Prøver hele tiden, at sige til mig selv, at det gør han ikke.
Men....nu hvor han endelig " er ude af vores liv ", fylder han mere end nogensinde...dag og nat.
Det burde ikke være tilladt, at han efter alt dette, stadig har ret til, at hente hende.
Please kryds fingre for, at sagen her efter sommerferien får en afslutning, så både min datter og jeg kan få ro i sindet.
Så jeg kan meddele på både skole og sfo, at hun ikke må afhentes af andre end mig.