Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Menscyklus efter p-pille-stop?
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 21:35

Ja jeg hører nok ikke ind under kategorien senior, men synes nu at det var det mest passende sted at skrive

Jeg begyndte på p-piller for ca 14 mdr siden pga en meget besværlig menstruation fyldt med smerter der var svære at lindre og kraftig blødning (undskylder detaljer). Jeg har så igennem de måneder skiftet p-pille mærke en 3-4 gange fordi jeg ikke syntes de har haft den ønskede virkning.

Jeg er nu i slutningen af min anden pakke af et nyt mærke jeg skiftede til for 2 mdr siden. Efter skiftet af disse er jeg dog begyndt at få hovedpine/lette migræneanfald. Samtidig er der stadig ingen af pillerne der kan fjerne menssmerterne, men min mens er dog bedre og meget mere til at holde ud end før

Problemet er så at jeg er rigtig træt af at fylde min krop med hormoner, og især efter disse kraftige hovedpine anfald der nogle gange også medfører kraftig kvalme. Jeg vil egentlig rigtig gerne stoppe med pillerne, men er også skeptisk over at skulle tilbage til min gamle "naturlige" menstrationscyklus.

Derfor ville jeg høre om nogen havde erfaringer med eller vidste om en menscyklus kan have ændret sig, efter en periode på p-piller eller om den vil blive som før?

Mvh. Louise

Hellere rask og rig, end syg og fattig.

0
0
Svar på denne tråd

Er du blevet undersøgt?
Forfatter: 
Dato:  30-05-2012 10:21

Det kunne lyde som endometriose. Prøv at google det

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-06-2012 16:44

Tak for svar, men jeg tror nu næppe at det er endomentriose, da jeg ud fra hvad jeg kan læse om det kun har et enkelt symptom som er det mest normale, og som jeg har haft siden jeg var 12

Jeg har nu fundet ud af at de nye p-piller indeholder hormonet desogestrel hvor de gamle har indeholdt levonorgestrel. Jeg tror det er dette der giver mig hovedpine. Er der andre der har erfaring med dette?

Jeg vil stadig gerne høre fra folk der ved om en mens.cyklus kan ændre sig efter en periode på p-piller?

Mvh. Louise

Hellere rask og rig, end syg og fattig.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg måtte også
Forfatter: 
Dato:  06-06-2012 14:12

stoppe med mine piller, Yaz, da jeg pludseligt fik migræne med aura og kvalm/ opkast, et par gange om ugen.

Siden jeg stoppede har jeg haft det fint.

Min mens er regelmæssig, har ikke de vilde smerter men bløder en del de første 2 dage.

Og jeg fik også lige fornøjelsen af lidt acne de første 2 mdr. efter stoppet, men de er væk nu.

Min krop har det meget bedre uden hormoner og jeg er nødt til at indse at jeg fungere bedst "au naturel"

Prøv at stoppe med at indtage pillerne og notere ned hver måned hvordan det går, så har du et ok overblik efter ca. 3 mdr. og kan bedre vurdere som du kan leve uden pillerne.

Prøv evt. at se efter de alternative tilskud, eks. te, mikstur m.m.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider