Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Haveglade ænder, kom an...
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 17:06

Min far og jeg har i dag brugt et par timer i haven, for at få ordnet min hæk og det gav ca. en lille halv meter hele vejen rundt, hvilket er skønt når man har et lille frimærke af en have(det passer mg nu fint den ikke er større).

Samtidigt fik vi fjernet alt de grene med mere jeg fik puttet i kompostbunken sidste efterår, og så fik jeg en ide. Jeg fjernede en del af bræderne i kassen, og sørme om de nederste fire ikke sammen var den fineste bedkasse Og jeg har brædder nok til at lave måske to til(det kommer nok til at knibe lidt med pladsen).

Jeg har altid drømt om at have min egen lille urte have og sådan. Så hvad ville være rigtig godt at lave for sådan en newbie som mig? Og er det allerede for sent på året til at plante noget?

Lige tilbage til de der sommerfuglebuske som jeg har talt så meget om. Burde de ikke være igang med at sætte blade mm nu? Der er stort set ikke kommet noget på mine :(

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 19:27

Med hensyn til sommerfuglebusken, så skal de beskæres godt tilbage hvert forår, for at blive pæn, det er noget med at de kun sætter blomster på de nye skud. Tja her er en kæmpe have, med en stor køkkenhave, alt mit ukrudt ryger så ind til mine høns, og brændenælder tørrer jeg da hestene er vilde med dem tørre, plus rødderne fra brændenælder. Nyder nu havearbejdet da det er afslappende.

hilsen helen

At leve er ikke nok. Solskin, frihed og en lille blomst må man ha

og Der findes kun to måder at leve livet på. Den ene er, som om ingenting er et mirakel. Den anden er, som om alting er et mirakel

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 22:05

en lille urtehave, hmmm du kan sagtens så dild, salat, evt købe diverse krydderurter til at plante ud, på planteskoler kan du også få f.eks porrer til at prikle ud.

Hvis din lille have er solrig og beskyttet mod vinden kan du også plante en tomat, men husk støtte og at sideskud skal fjernes i bladhjørnerne, ellers bliver det helt uoverskueligt.

Men generelt kan du sagtens så hvad du har lyst til endnu, bare husk vand/gødning/kalk hen af vejen.

mvh Naja

springponier til salg, begge max kat. 2

hhv en lærepony kapacitet til LA og en

b-pony med stor kapacitet, send en

besked hvis det har interesse:-)

0
0
Svar på denne tråd

Arj en overskrift ...
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 22:43

Mit hoved er nok ikke lige HN-omstillet .... Jeg troede overskriften gik på, at nu havde du lavet en fin lille havedam og regnede med at nogle vildænder slog sig ned

Det er nok ved at være sengetid ....

Mvh. Sanne

Overvejer pt. min nye signatur ;o)

0
0
Svar på denne tråd

arh sanne
Forfatter: 
Dato:  30-05-2012 15:39

du må da vist lidt tidligere i seng *gg*

Der er ca. 2 m hæk hele veje rundt om haven, så der er godt med læ og solen står på frem til eftermiddag.

Jeg ville ligge hovedet i blød...

Sommerfuglebusken er i øvrigt klippet helt ned. Alle grene blev kortet af, men synes selv den var større på dette tidspunkt sidste år...

Camilse

0
0
Svar på denne tråd

11111111
Forfatter: 
Dato:  30-05-2012 15:49

Desværre er der mange nye trær, buske og roser der er gået til i denne vinter.

det starter med at der kommer lidt blade, og så sker der ikke mere !

og dette er nok den visse død. Tag en negl og lav et lille hul i barken og se om der er frisk/ grøn og let fugtig, hvis ikke så er den nok rodfrosset.

Vi har mistet mange roser på den konto i år, og min svigerfar er gartner. og de har kasseret mange trær og buske på grund ag rodfrost. men det er først nu man kan se om den er angrebet.

:O)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  30-05-2012 16:19

ikke det er en ny busk, men tjekkede lige under barken og der er den flot grøn og fugtig, så den skal nok bare have lidt mere tid. Det kan jo også skylde at bøgebusken dækkede en del for solen ind over den...

Hvornår kan man bedst plante blåbær?

Camilse

0
0
Svar på denne tråd

Er mere vågen i dag
Forfatter: 
Dato:  30-05-2012 19:00

Blåbær - husk at få to forskellige slags då de kan bestøve hinanden, en plnateskole kan vejlede dig. Og spørg lige til bunden, blåbær vil gerne stå magert og lidt 'surt'.

Nu ved jeg ikke hvilke slags jord du har, men salive er et godt bud. Sørg for at få den, der skal bruges som krydderurt, der findes mange flotte, som er mere flotte end med smag. Timian, rosmarin er gode på lidt tør sandet jord (ligesom salvie). Oregano er også en mulighed.

Både salvie og timian kan du lade stå som flerårs.

Lavendel er let at formere, træk en lille kvist af og stik den i joden, så gror den. Lavendel kan både bruges som velduftende kviste lagt ned i skuffen til undertøj og man kan bruge dem i maden. Lavendel hiver du også en kvist af og stikker i jorden.

Held og lykke :)

Mvh. Sanne

Overvejer pt. min nye signatur ;o)

0
0
Svar på denne tråd

Jorden
Forfatter: 
Dato:  30-05-2012 22:58

er meget sandet, dog ikke det i min kasse, da det er kompost jord. Det er flot mørkt og fyldigt(hvis man da kan sige det om jord?)

Camilse

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  01-06-2012 18:02

Du skal tænkte over hvad kassen er lavet af hvis du skal dyrkelige spiselige ting i den. Den må ikke være trykimpræneret.

Vi har flere typer af blåbær både danske og amerikanske. Det er nemme at passe, men skal stå i surbund.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider