Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Spørgsmål ang. dagpenge
Forfatter: 
Dato:  02-05-2012 14:57

Skal ens a-kasse oplyse en om mistet ret til dagpenge hvis det sker?

jeg spørger da der på min udbetalingsspec. står stop for dagpenge for tre af ugerne. Jeg har talt med A-kassen og så vidt jeg kunne forstå, var der tale om en fejl. Jeg er dog lidt i tvivl, for hende jeg talte med lød ikke som om hun var helt inde i min sag(hun troede bl.a. jeg stadig var ansat(?) på min tidligere arbejdsplads).

Jeg har heller ikke modtaget mine dagpenge, men det skulle være fordi den ikke var sendt til behandling, og hun ville prøve at få presset dem til udbetaling til i morgen, da jeg ellers ville have dem tidligst mandag og det er bare noget skidt, da jeg har en del regninger der gerne skulle betales senest imorgen...

Suk... Det skal bare ikke være nemt for mig med den åndssvage økonomi.

Nu er halvdelen af behandlingstiden hos LG heldigvis gået, så jeg nærmer mig da formentlig den dag hvor godt 2,5 måneders løn skal udbetales...

Men tilbage til det det handler om. Vil man blive kontaktet af a-kassen, hvis de stopper for udbtalingen af dagpenge? Burde jo have spurgt da jeg alligevel havde dem i røret, men tænkte ikke over det der...

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

Ja det mener
Forfatter: 
Dato:  03-05-2012 06:52

jeg bestemt man ville.

vh Vipse

Nu med privat dagpleje :-)

www.pamhuledagpleje.dk

2100 m2 byggemoden grund sælges i Hyllinge (4700)

Tæt ved skole, børnehave/dagpleje og købmand.

275.000 kr ved hurtig handel

...

0
0
Svar på denne tråd

Ville bestemt..
Forfatter: 
Dato:  03-05-2012 07:40

mene at du skulle have fået besked, hvis de mener du skulle have karentæne..

Da jeg tilmeldte mig dagpenge, fik jeg en bunke breve de første 14 dage med at nu var jeg ledig (surprice) og breve med at jeg var godkendt til dagpenge og satsen var sådan og sådan..

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det skal
Forfatter: 
Dato:  03-05-2012 07:46

de da.

A-kasser har vel også en forpligtigelse til at varsle deres medlemmer om stop af udbetaling, ligesom kommunerne.

Det må du lige grave lidt mere i, og hvis de har fejlet i at sende et brev til dig, så skal du da klage skriftlig over dette.

Det handler om din retssikkerhed i forhold til a-kassen.

0
0
Svar på denne tråd

Det der
Forfatter: 
Dato:  03-05-2012 08:59

er, er at jeg ikke har modtaget noget brev. Det står bare i min udbetalingsspecifikation.

Jeg var endda til møde med A-kassen her d. 17/4, hvor rådighedsvurderingen indgik i. Da de tre timer var gået begyndte de at svare på spørgsmål til nogle og jeg spurgte om jeg måtte gå hjem. Det fik jeg lov til. Så vil da egentlig tro at hvis der havde været noget galt, ville de have sagt det til mig der. Desuden får jeg alt min post elektronisk, og er det vigtige ting også pr. brev.

Pengene er dog ikke på min konto endnu, så ender nok med at skulle have fat på dem. Og sige ja tak til min fars tilbud om at lægge penge ud for huslejen...

Camilse

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-05-2012 10:56

Hvorfor ringer du ikke bare til A-kassen? Evt. kan du forberede de spørgsmål du vil ha svar på før du ringer.

Mvh. Sanne

Kom til hestekaffe

søndag d. 13. maj kl. 15.00

6740 mellem Esbjerg og Ribe

Læs mere: www.heste-nettet.dk/forum/9/221696/ 221696/

0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig...
Forfatter: 
Dato:  03-05-2012 11:37

ringer jeg derind. Men venter lige til vi har passeret klokken 12, for der er det lidt lettere at komme igennem. Der er der ingen ventetid, hvor der ellers kan gå alt fra 5 minutter og opefter...

Camilse

0
0
Svar på denne tråd

Nu har jeg
Forfatter: 
Dato:  03-05-2012 13:45

talt med A-kassen... Føler ikke jeg blev klogere, desværre.

Jeg fandt dog ud af at man ikke kan regne med at få besked ved et dagpengestop, men at det dog skete yderst sjældent. Jeg fik dog aldrig svar på om jeg får dagpenge for de tre uger eller ej

Der skulle dog komme noget mandag, og er der ikke det skal jeg ringe til dem igen.

Ja, så nu kan jeg jo gå i tre dage og tænke over hvor vidt jeg får dagpenge for 2 eller 5 uger(det er lige en forskel på godt 7000 kr.!) Samtidigt kan jeg bare næste ikke klare endnu en måned på meget få penge. Siden 1. december har jeg fået udbetalt ca. 16.000 kr. og havde det ikke været fordi jeg fik en del penge tilbage i skat, så havde jeg været på herrens mark.

Camilse

0
0
Svar på denne tråd

Konger og Baroner
Forfatter: 
Dato:  12-05-2012 00:56

De er altså ikke konger og baroner :-) Du skal da ikke lægge røret på, før du har afklaret om du har dine dagpenge eller ej!!!!

Overordnet set, har du betalt til en forsikring, og det er din ret, at vide, hvor du står!

Hvis de har stoppet dine indbetalinger, skal de jo have en gyldig grund. Mener du selv, der er en gyldig grund???

Eller hvad gør, at du er i tvivl???

Jeg er selv på dagpenge og er godt og grundig mavesur over, at man skal føle sig underkuet og kriminel - og ikke mindst overvåget i for og bag.

Jeg har dog en rigtig rummelig og velfungerende A-kasse.

Er dybt taknemmelig for, at jeg holdte fast i den, selvom vores revisor - da pengene strømmede ind, anbefalede mig, at spare det dyre betalte kontingent.

At jobcentrene er nogle klap-hatte - er en helt anden snak.

Håber du har fået afklaring på din situation?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  12-05-2012 20:34

fået mine dagpenge, men ikke rigtig en forklaring på hvorfor de udbetalingsspecifikationer var som de var.

Jeg er bare inde i en periode, hvor jeg næsten ikke orker at kæmpe med dem. Jeg venter i spænding på at afgørelsen på min sag hos LG kommer og jeg ikke længere skal have flere udbetalingsspecifikationer. Og så glæder jeg mig over at der er kommet en masse stillingsopslag i umiddelbar nærhed. De bliver alle søgt og så krydser jeg fingre for at jeg har et arbejde jeg kan starte på pr. 1/8...

Camilse

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider