Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Sølvbryllupsgave - ideer?
Forfatter: 
Dato:  07-02-2012 19:33

Mine forældre har sølvbryllup i april, og vi vil gerne give dem en speciel gave. De har jo alt materielt, og det de ikke har, kan andre give dem.

Vi har tidligere givet dem et weekendophold, som stadig ikke er taget i brug, så den ide er ligesom ikke helt oplagt.

 

Budgettet er ca 1500-2000 kr.

 

Er der nogen ideer til en genial, personlig gave?

 

Min far spiller golf, min mor rider islænder, hvis det kan være en hjælp.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 sølvbryllup
Forfatter: 
Dato:  08-02-2012 11:03

Når de ikke harn brugt det weekend-ophold, du før har givet, så er det måske fordi det kniber lidt med at komme ud af døren til andet end de aktiviteter, de selv har valgt. De lyder jo som aktive mennesker, som ikke savner noget at gå op i.

 

Derfor vil jeg foreslå at du giver et arrangement/en tur, sammen med dig (+ evt. andre af deltagerne, der så kunne være med på gaven). Det kan være en skøn sejltur, evt. til en ø eller andet, incl. mad og drikke hele dagen/aftenen. Eller en rundvisning + forplejning, til et sted I har kørt forbi eller som ligger i jeres nærområde. Måske et af sommerens vikingespil/middelalderspil, eller en tur på Klampenborg Galopbane på Derbydagen. (fik selv sådan en gave og gad egentlig ikke, men man kan spille for bare 5 kr/løb, se de smukke heste før hvert løb og diskutere lår/energi/spænstighed før man vælger sin favorit, det er super hyggeligt. Nu er vi derinde hvert år på Derbydagen).

 

Fastsæt en dato i gavekortet, evt. med mulighed for at ændre, hvis det er helt skævt.

 

Marianne-c

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad med en dvd
Forfatter: 
Dato:  08-02-2012 12:21

til mit sølvbryllup blev der optaget film hele dagen af en professionel fotograf. Det blev til en dvd på ca. 45 min. Den er vi meget glade for og den bliver set en gang i mellem, med minder om en god dag. (fotografen bor i Gram)

 

hilsen

 

Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svært...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2012 10:27

Mine forældre havde sølvbryllup i august, og vi havde også noget af et hyr med at finde en gave. Vi endte med at købe nogle dyre skåle - så havde de noget håndgribeligt fra os. Så købte vi et gavekort til bryg-selv-øl, det er ikke indløst endnu, tanken var at vi alle skulle være med til projektet. Min søster synes det skulle have været en sælsafari, men det var noget dyrere, og det er jeg glad for, for min far har i anden forbindelse givet udtryk for, at den slags slet ikke siger ham noget. Og så købte vi en "gøgler" til festen, og det er det de husker allerbedst og er mest glade for. Vi havde længe rendt om den varme grød, skulle vi skrive en sang eller hvad skulle vi finde på? Min søster synes vi skulle lave et skuespil, hvor vi gjorde grin med dem. Jeg var ikke med på det, dels fordi jeg ikke havde lyst til at optræde, og dels fordi det ikke altid er sjovt at høre på de samme gamle historier eller de samme kæpheste. Vi var også rundt om noget stand-up, men vi har før oplevet den slags, og det var ikke tilnærmelsesvis sjovt, kun pinligt. Så vi endte altså med en "gøgler", og det var hamrende morsomt: http://www.nycirkus.dk/

Jeg var hamrende skeptisk overfor projektet, for jeg frygtede virkelig at det blev pinligt, mærkeligt, eller alt for meget cirkus-agtigt. Men det viste sig at være det sjoveste show ever, både for bedsteforældre og for børn - alle var underholdt og imponeret, og resten af aftenen gik faktisk med at snakke om det. Så det var virkelig en succes, og man kan ikke sige andet, end at alle synes det var sjovt :)


... sagde Randi


"Kun småskårne mennesker har orden i tingene, genier kontrollerer kaos"

0
0
Svar på denne tråd
 
 input.
Forfatter: 
Dato:  10-02-2012 19:12

Tusind tak for jeres input, det har klart givet inspiration og noget at arbejde videre med. Ih, det er så svært med gaver til folk, der har alt(eller køber det de mangler)

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 gaveide
Forfatter: 
Dato:  12-02-2012 22:30

Min mor og hendes mand havde sølvbryllup for nyligt. Vi gav dem billeder af børn og børnebørn. Desværre blev min oprindelige ide skudt i sænk, den bestod af et samlet billede af alle børn og børnebørn. Min mor spurgte senere, om vi ikke liiiige kunne have skudt sådan et, nu vi alligevel var samlet - æv!

 

Derudover gav mine søskende et slotsophold. Det havde jeg ikke lige råd til at være med på, så jeg lavede en kurv. Den indeholdt klips til blomster, rød light sodavand, light sprite, æble-vanilje marmelade, luksusudgaven af mandler overtrukket med mørk chokolade og billeder af bedster sammen med børnebørn. Alle ting pakket ind på hver sin måde og i forskelligt papir og med blå og/eller røde bånd, afhængigt af, hvem jeg havde tænkt mest på ved lige den gave.

 

Kurven giver jo ingen mening til andre, men her var den genial. Min mor havde været i gang med at se, om hun kunne narre mine brune yndlingshårspænder fra mig, fordi hun skulle bruge dem til blomster (og de klips er i øvrigt ret svære at finde). Hendes mand er diabetiker og elsker rød sodavand og sprite. Han elsker også marmelade - imens min mor har den vildeste prik med alt med vanilje. Så er de også overvægtige, men elsker søde ting, så de bruger "lidt men godt"-pricippet. Og så ææææælsker de børnebørnene :-)

 

Kurven var et stort hit, og der blev grinet en del, imens gaverne blev åbnet.

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sølvbryllup
Forfatter: 
Dato:  13-02-2012 10:18

Mine forældre havde sølvbryllup i november, de ønskede sig endnu et barnebarn...- Når, men pligtopfyldende som jeg, så får de da et barnebarn mere... (De havde de nu fået alligevel)


Stutteri Vica

Forsøger at avle Welsh Cobs... !

www.stutterivica.dk


Mor til Super-Karla, der kom til verden d. 24.08.10

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billede
Forfatter: 
Dato:  13-02-2012 10:26

Mine forældre fik til deres sølvbryllup et stort indrammet fotografi af os børn, hvilket de blev meget glade for :-)

 

 


Ridetøj i store størrelser sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror også
Forfatter: 
Dato:  21-02-2012 20:42

at hvis I skal lokke dine forældre hjemmefra, i form af en gave, så skal det værre noget I står for, altså en familiedag, med alt iregnet.... Min svigermor fyldte sidste år 65, og hun har alt, mangler intet. Hendes gave fra hendes 3 børn, svigerbørn og 7 børnebørn, var en heldagsudflugt til et udflugtsmål i Tyskland ( vi bor alle i greænselandet ) Vi havde sørget for at hun fik en dato og klokkeslæt i god tid, vi sørgede for al transport, madkurv, kaffe, drikkevarer, fotografering af den hyggelige dag, og sluttelig landede vi vi hen sidst på eftermiddagen igen hos min svigerinde og svoger, hvor vi grillede den sammenbragte grillmenu. Vi havde alle splejset om kød, salat, flødekartofler og gode drikkevarer, og igen sørgede vi for at svigermor kunne hygge sig med den gode vin og mad.Alt var der tænkt på, hun skulle hverken have pung eller andre bidrag op af lommen.... Det kostede os med brændstof, mad og drikkevarer til hele dagen, ikke engang 1000 kroner..... Og hun havde den herligste dag i familiens skød, hvor der bare blev hygget, grinet , pjattet, og slappet af...... For os børn, svigerbørn og børnebørn, var det også en knaldhamrende go dag at tilbringe sammen med min mands mor, for vi er alle travlt optaget til hverdag, det kan knibe bare at samle alle til en gang fødselsdagsrundstykker...... Så vores familiedag kan varmt anbefales som gave..... Min mands lillesøster havde lavet et flot kort som " gavekort ", med dato, og billeder af udflugtsmålet, som hun havde printet ud fra nettet..... Og de gode fotos som min svoger stod for fra dagen, var efterflg. den bedste gave oveni hatten... Håber I finder den helt rigtige gave til jeres sølverpar....


Livet er aldrig for sent til en hestepige.....



<3 Anglo Arabere , det er sagen.... <3


Hvad skal man med en Guldmedaljehoppe, når man kan eje en Perle.....(0:



0
0
Svar på denne tråd
 
 En lampe...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2012 18:32

og ja, selvfølgelig ikke "bare" en lampe, en af dem der hvor man kan skifte de små skærme ud, så er det bare med at finde 40 billeder/motiver der har noget at gøre med hele deres ægteskab/liv. Den kan fåes under 1000 kr og så er der bare noget arbejde i det, personligt og anderledes bliver det i hvert fald..


Livet er ikke for de svage

-og kan også være hårdt nok for os andre ind imellem

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider