|
|
| Blodtypekur |
|
|
Nogen herinde der har prøvet at spise efter sin blodtype og har tabt sig ved det? Jeg har blodtype AB ved jeg...
Mvh Nina Nielsen & Plethesten * Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 * Wintec 500 allround NY MODEL sælges!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345½ |
|
|
Du bør følge rådende om det HER, så får du bedst effekt!
Hilsen Jens Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke for at tabe |
|
|
mig, men fordi min krop bare generelt har det bedre, når jeg undgår diverse ting, som jeg faktisk ikke må spise jf. blodtype kost - så ja. Jeg holdt det i stort set 3 år, og havde det godt
Stephanie "Mor" til Mozart - 7 år og rødhåret Bindevævsmassage og Kranio-Sakral-Terapi til hest og rytter http://www.careNcure.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345667 |
|
|
Nu bliver jeg nysgerrig, da jeg synes det lyder helt skørt ? Men man skal være åben for at lære nydt. Gælder det kun ABO blodtypen ? Da der jo findes et utal af blodtyper. Gælder det hvis det er ABO den genotypiske eller fænotypiske ?? Selvfølgelig ikke et problem ved en type AB. men dem er der jo ikk mere end 4 % af. MVH Hanne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blodtypekost |
|
|
Så vidt jeg ved, er der forskellige ting, som de enkelte blodtyper skal undgå. Jeg har en veninde, som har levet efter de kostprincipper i en del år. Hun har både tabt sig lidt og er blevet fri for astma og bronkitis, så det har i hvert fald haft en god effekt for hende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lidt diverse |
|
|
Den nyeste viden inden for kost (læst i søndags i Politiken) er faktisk at forskellige menensker skal spise forskelligt for at tabe sig - man ved ikke helt hvad de så skal spise, men nogle taber sig bedst på proteiner og dårligt på kulhydrater og omendt. Om det lige kan hænges op på en blodtype tør jeg ikke påstå, men jeg er HELT sikker på at det er den vej forskningen går Generelle kostråd ryger også i skraldespanden med tiden er jeg sikker på. Denne gøren forskel på mennesker indeholder blodtypekosten - og selvom forklaringen ikke er blodtybe relateret, så indeholde den jo en form for sandhed jf. den nyeste fedmeforskning. Jeg er f.eks. helt klart proteinmenneske, jeg taber mig godt på proteinrig kost og har det fantastisk hvorimod jeg bliver tyk som tønde af kulhydrater, får astma, psoreasis (staves) m.m. af for mange kylhydrater.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det.... |
|
|
"nogle taber sig bedst på proteiner og dårligt på kulhydrater og omendt." Det var på tide, de finder ud af det. Jeg har det som søs, får det generelt mærkeligt at kulhydrater, men det er så også fordi, jeg har haft candida, så det er da klart, at hvis man har haft det, skal man spise noget andet, ellers har man tendens til at falde tilbage. Kan ikke huske, om det er 50% eller mere, der har candida. Det er ligesom nogle heste hævdes at få diarre af roepiller, eller lucerne (gud ved hvilken årsag ). Man kan jo også være allergisk. Min søster er allergisk overfor helt almindeligt mel! Jeg er allergisk overfor "alt andet", diverse tilsætningsstoffer og toksiske produkter, andre kan tåle. Så hvis der er meget tilsætning i melet, kan jeg heller ikke tåle det. Kunne godt forestille mig, nogle allergikere ophober vand, hvis de spiser noget, de ikke kan tåle. For slet ikke at tale om, hvis man spiser medicin, det gør rigtig mange.
"Brug ikke sporerne på en villig hest"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
Hej Min guru Arne Astrup fra Life KU. har udtalt at blodtype diæterne er noget pjat ! Og jeg har heller aldrig læst noget videnskabeligt dokumentation som afkræfter dette. Men det er selvfølgelig min og Arne Astrups mening. Men jeg ville da meget gerne høre mere om det, hvis der er nogle som kan komme med noget videnskabeligt dokunentation for at det skulle virke, og hvorfor det virker, og på hvilken måde (biokemisk) det virker.
Venlig hilsen Hanne 10.000 m2 stor grund til salg NU KUN 350.000 kr i 4894 Øster Ulslev _________________ Livet er som en stor bavianrøv... Farverig og fuld af lort
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
"I Tidsskrift for den Norske Lægeforening nr. 3, 2001, anmeldes bogen om blodtypediæten af Torolf Moen fra Institut for laboratoriemedicin på det medicinske fakultet ved universitetet i Trondheim. Han kalder blodtypediæten for en ny type naturmedicinsk filosofi og udtaler, at det pæneste, man kan sige om bogen, er, at den er meget stærkt præget af fantasi. Der findes rigtignok også en del elementer af rigtig medicinsk information, men når dette kobles op på blodtyper på en måde, som ikke på nogen måde er retfærdiggjort, så bliver dette også forkert. Torolf Moen har nøje gennemgået bogen og fundet en masse ting, som ikke stemmer overens med virkeligheden. Fx har inuitterne, som igennem flere tusinde år har levet af en kost, der langt overvejende består af kød, en blodtypefordeling, som svarer til den norske (og danske), og efter D'Adamo burde de slet ikke spise kød. De mellemamerikanske indianere havde, før europæerne kom og blandede sig, næsten alle blodtype 0, og de havde en højt udviklet jordbrugskultur, som blandt andet har skaffet os kartofler og majs, som de ifølge D'Adamo aldrig skulle have spist."
Venlig hilsen Hanne 10.000 m2 stor grund til salg NU KUN 350.000 kr i 4894 Øster Ulslev _________________ Livet er som en stor bavianrøv... Farverig og fuld af lort
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
...jeg ved bare at jeg tager på af meget lidt kulhydrater, svært da jeg elsker lækkert brød. Det gør ingen forskel om det er groft brød eller pasta/ris, det feder lige meget her. Skal max have 1100 kalorier dagligt, ellers tager jeg på... Jeg har tabt mig 30 kg ved at tælle kalorier, men mangler stadig 15 kg, men de vil bare ikke af!
Mvh Nina Nielsen & Plethesten * Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 * Wintec 500 allround NY MODEL sælges!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blodtypekur |
|
|
Blodtypekuren er i bedste fald intet værd, i værste fald bliver du syg af den. At folk taber sig ved den, er som med alle andre diæter, at man er mere opmærksom på hvad man putter i hovedet. I følge mine kollegaer, der er serologer (speciallæger i blodtyper) er der mindst lige så meget mening i at spise efter længden på éns næse, eller størrelsen på ens sko. Den eneste og bedste måde at tabe sig varigt, er en livsstilomlægning, hvor man putter mindre i hovedet end man forbrænder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| læs spis dig gravid |
|
|
Plethesten - jeg ved fra gl. indlæg at du også har PCOS - og det kan være RIGTIG relevant for dig at læse bogen Spis dig gravid (også selvom du ikke skal være gravid af Gynækolog Bjarne Stigsby.Den gav mig SÅ meget forståelse for mine problemer og jeg brækker mig over dem som siger at man bare skal spise mindre end man indtager for det er så uendligt mere kompleks end som så. Men i bogen står lige præcis en masse omkring hvorfor kulhydrater er så problematiske for mange af os - mange kulhydrater er lig sukker og det bøvler det hele til - men vi ELSKER dem 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
...Søs ?Meggi? Har ikke PCOS ;o) det er bekræftet ved lægen. Tror bare jeg har et meget lavt stofskifte/forbrænding + dårlige gener....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Plethesten |
|
|
Jo federe man er jo mere behøver man for at holde det ved lige. Så når du taber dig har du også brug for mindre og mindre. Jeg har også skåret mange af kulhydraterne fra kornproudkter fra og har aldrig haft det bedre og mere energi. Og jeg ved ikke engang hvilken blodtype jeg har...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
...jo jo, men ca 1000 kalorier er godt nok ikke meget at leve på dagligt! Der er faktisk nærmest umuligt....ej det kan lade sig gøre, men man er tit sulten. Bare en alm str banan er der hele 80 kalorier i
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345½ |
|
|
Næ det har du ret i. Måske skulle du lige spørge lægen om det er helt ok? Til normal vedligehold, burde du jo spise mellem 2 og 3000 kalorier om dagen... Så kiloene skulle rasle af nu. Det er simpelt nok at få målt om der er noget galt med en enkelt blodprøve.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
...for at skulle tabe mig skulle jeg dengang spise "kun" 1500 kalorier dagligt, men så skete der intet. Ikke før jeg satte grænsen selv ved 1200 kalorier, så tabte jeg mig ligeså stille. Ahh normalt vedligehold mener jeg nu er 2000 kalorier for kvinder og 2500 for mænd ;o) Men det kan jeg bare ikke spise for så skal jeg da nok tage de 30 kg på igen i løbet af ingen tid...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cxczxczxc |
|
|
Prøv at læse bogen "South Beach kuren" der forklarer de hvordan, om gode og dårlige kulhydrater virker på kroppen, og hvordan man skal spare på dem. Det er ikke en egenlig kur, men en kostomlægning, hvor man skærer ned på kulhydraterne, og indtager flere proteiner. Det er nekelt og det virker. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Plethesten: kan din krop ikke være gået i "hungersnød-mode", fordi den simpelthen får for få kalorier? Så holder den jo panisk fast i hvad den har. Måske 1100 kcal om dagen simpelthen er for lidt? Det er dæleme heller ikke meget. Prøv at opsøge en diætist til de sidste kg, du gerne vil af med. Og så i øvrigt: overdrevet sejt, at du har smidt 30 kg. ind til nu. Det er helt vildt godt gået!
Kh Maria Mor til Kathrine 24.08.06 Og Frederik 22.03.09 Skal du have lavet kage? Send en PB. "Nu rolig. Livet er blot et eksperiment. Man har før hørt om mislykkede eksperimenter." -Dan Turéll.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|