Pr. 1/7-2007 blev det lovpligtigt at ansvarsforsikre heste, ligesom med hunde. Af den simple årsag, at løb en hest ud foran en bil, så havde billisten objektivt ansvar og skulle derfor dække alle egne skader, men også skader på hesten.
Kan oplyse, at det ikke er sjovt at stå i en situation, hvor man har brug for den forsikring. I januar måned i år, stak min lille hingsteplag af fra gårdejer da de skulle lukkes ind. Han stak af sammen med en shetlænderhingst. Jeg bliver ringet op, med beskeden om at de er stukket af, kører afsted mod stalden ca. 15 min. kørsel - på motorvejen ser jeg til min skræk, at shetlænderen ligger livløs og min egen også ligger ned, der er massere af bíler mv. Men nu var de da fundet.
Min egen lille pony, blev aflivet få timer senere...
Jeg havde ikke nået at få sendt papirne afsted til First Horse, så ergo var han jo ikke forsikret - jeg havde kun lige overtaget ham efter at have lånt ham... 
Men, til min lettelse, så var ansvaret dækket af min indbo forsikring, så skulle heldigvis ikke betale noget, men fik så heller ikke en eneste krone for ham!
Min anden pony er forsikret og har været det i mange år.
Så af bitter erfaring har jeg lært, at jeg aldrig mere skal have en pony inden for mine døre, før jeg har fået tegnet forsikring.