Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

hesteforsikring???
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 00:30

Har i jeres hest forsikret??? og hvorfor?

Jeg har fornyligt købt hest igen og overvejer nu om han skal forsikres?

Dorthe, nu med hest :-)

0
0
Svar på denne tråd

ja det har jeg
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 07:50

mine er forsikringede på liv+ uandvendeligehed+ sygeforsikret. Ikke for det reelle købsbeløb (mindre), men et beløb der giver en ok start til køb af ny hest hvis uheldet er ude dvs at få feks 40K fra forsikringen og så selv lægge 20/30k oven i kan mit budget godt klare- men jeg kan ikke finde 75K i et budget til hest.

Og sygedækningen er min livline- er uheldet ude koster det dyrt, så hellere betale for denne sikkerhed.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

tyskland
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 11:14

Der er en som er ved at undersøge forsikringer i tyskland. Der kommer et indlæg om det når hun har færdigundersøgt sagen. Det venter jeg på ;-P

Kilden

Dækkener str 95 købes.

Mor til Lea 02.05.06 og Maya Isabel 08.12.08

0
0
Svar på denne tråd

Forsikring
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 18:07

Det er jo lovpligtigt med ansvarsforsikring :)

Men, min er ansvars, livs og sygeforsikret, hos First Horse

Stutteri Vica

Forsøger at avle Welsh Cobs... !

www.stutterivica.dk

Mor til Super-Karla, der kom til verden d. 24.08.10

0
0
Svar på denne tråd

mmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 22:24

lovpligtig ansvarsforsikring?????

Det har jeg aldrig hørt om, kan det passe?

0
0
Svar på denne tråd

Alle heste
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 22:36

Skal (som hunde) have en lovpligtig ansvarsforsikring. Så hvis hesten render ud i en bil- så er der dækning.

I nogen forsikringer (landbrug) og husstandsforsikring

er man dækket.

Det undrer mig- at folk ikke ved, hvad deres forsikring dækker- og at de ikke ved det om hestene- her flere år efter, det er lovpligtigt?!

Har du boet i en gryde? ;-D

Læs forsikringen (policen) godt igennem, det tager 1 times tid- om året.

Det bør man altid gøre, for sin egen skyld.

Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

mmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 22:55

Jeg ved udemærket hvad min indbo og hus forsikring dækker og der er ikke lige sneget sig noget ind omkring dækning af hest.....

Jeg har bestemt ikke boet i en gryde, men som mit indlæg jo siger så spørger jeg om forsikring idet jeg lige har købt en hest og derfor ingen forsikring har.

Jeg har altså ikke lige været hesteejer de sidste mange år så jeg vidst ikke lige at det er blevet lovpligtigt med en ansvarsforsikring!

Nå¨men så vil jeg da få tegnet sådan en forsikring, så må jeg jo derefter tage stilling til liv og uanvendelighed.

0
0
Svar på denne tråd

Af de...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2011 09:24

...3 heste, jeg har haft, er de 2 sygeforsikret. Den tredje sparede jeg det væk på. Hun blev overtaget til lidt over slagteprisen og havde på det tidspunkt kronisk bronchitis, som forsikringen ville have forbehold på. Ergo tænkte jeg, at det så ikke kunne svare sig at tegne forsikringen.

Ironisk nok fik jeg aldrig problemer med hendes luftveje, til gengæld var hun on-off halt og gav anledning til temmeligt mange frustrationer under rytter - hvilket igen kostede en formue i undersøgelser og behandlinger.

Forsikret var hun ikke, og det fortrød jeg bitterligt. :( I dag er hun lånt ud på permanent basis, så jeg betaler ikke længere dyrlægeregningerne.

De andre to er syge- og livsforsikret hos Alm. Brand for 15-18.000 kr. Sygeforsikringen er den primære årsag til, at de er forsikret. Livssummen udbetales alligevel meget sjældent - og i mit tilfælde er der ikke tale om voldsomt kostbare heste.

Jeg ville uden tvivl anbefale alle at tegne livs- og sygeforsikring som minimum. Uanset indkøbsprisen på hesten (i mit ene tilfælde var købesummen jo latterlig lav, men det betød ikke, at jeg ikke blev glad for hesten og ikke forsøgte næsten alt for at få hende til at fungere...)

Alm. Brand dækker 60% af dyrlægeregningerne. Max ligger vist på omkring 28.000 kr årligt?

Mette (Fjolle)

Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd

ansvarsforsikring
Forfatter: 
Dato:  21-10-2011 13:31

Jeg ville bare tilføje at har man sine forsikringer hos CODAN så har man automatisk ansvarsforsikring på sin hest. Det har jeg nemlig undersøgt og den ligger under indbo.

0
0
Svar på denne tråd

Lovpligtig ansvarsforsikring
Forfatter: 
Dato:  22-10-2011 08:03

Pr. 1/7-2007 blev det lovpligtigt at ansvarsforsikre heste, ligesom med hunde. Af den simple årsag, at løb en hest ud foran en bil, så havde billisten objektivt ansvar og skulle derfor dække alle egne skader, men også skader på hesten.

Kan oplyse, at det ikke er sjovt at stå i en situation, hvor man har brug for den forsikring. I januar måned i år, stak min lille hingsteplag af fra gårdejer da de skulle lukkes ind. Han stak af sammen med en shetlænderhingst. Jeg bliver ringet op, med beskeden om at de er stukket af, kører afsted mod stalden ca. 15 min. kørsel - på motorvejen ser jeg til min skræk, at shetlænderen ligger livløs og min egen også ligger ned, der er massere af bíler mv. Men nu var de da fundet.

Min egen lille pony, blev aflivet få timer senere...

Jeg havde ikke nået at få sendt papirne afsted til First Horse, så ergo var han jo ikke forsikret - jeg havde kun lige overtaget ham efter at have lånt ham...

Men, til min lettelse, så var ansvaret dækket af min indbo forsikring, så skulle heldigvis ikke betale noget, men fik så heller ikke en eneste krone for ham!

Min anden pony er forsikret og har været det i mange år.

Så af bitter erfaring har jeg lært, at jeg aldrig mere skal have en pony inden for mine døre, før jeg har fået tegnet forsikring.

Stutteri Vica

Forsøger at avle Welsh Cobs... !

www.stutterivica.dk

Mor til Super-Karla, der kom til verden d. 24.08.10

0
0
Svar på denne tråd

Min er forsikret hos..
Forfatter: 
Dato:  25-10-2011 18:14

First Horse og det er jeg meget tilfreds med. Jeg købte den sidste sommer - tidligere heste har aldrig været forsikret men da denne var en kende dyrere ville jeg forsikre den på liv, syge og uanvendelighed.

Så jeg var lidt på bar bund og undersøgte markedet helt til bunds for priser, klausuler, dækning mv.

Mit eget selskab (Tryg) var for dyre, og de var de andre gængse selskaber også så jeg kiggede hos dem der udelukkende forsikret heste altså Dansk Hesteforsikring og First Horse der var ret nye dengang.

Priserne for for mig 100% identiske i de to selskaber, det der gjorde udfaldet og jeg valgte First Horse var at der ikke var selvrisiko på dyrlægeregningerne og de dækker det samme %. Derfor blev det First Horse.

Jeg har været meget tilfreds - har sendt én regning afsted sm i løbet af én uge blev behandlet og der kom penge retur på min konto.

Har her et år efter fravalgt uanvendeligheden og der var der heller ikke noget med dem...

Mvh. Lise D

Mangler du ordentligt og seriøs transport til hesten (i lastbil) til fornuftig pris i/omkring Nordjylland så kontakt mig ;-)

0
0
Svar på denne tråd

hhhhhhhhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  26-10-2011 10:51

Forsikring kan kun betale sig.

Jeg har min forsikret i Tryg. Både livs- uansvarligheds og sygeforsikring på ham. Jeg er glade for Trygs super gode og kompentet service. De hammeer hurtige til ubetaling af penge når man sender regningen ind til dem (som man nu kan scanne ind og sende på mailen i stedet for posten - sparer penge for dem og dig)

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Altid forsikring.
Forfatter: 
Dato:  27-10-2011 21:16

Jeg har vores 10 stk forsikret på ren liv i Dansk Hesteforsikring. Jeg er godt tilfreds og glæder mig hvert år over en regning der er ca. det halve af hvad ALm. brand skulle have for de samme kroner.

0
0
Svar på denne tråd

Sandra ♥Cashew♥
Forfatter: 
Dato:  28-10-2011 09:59

"uansvarlighedsforsikring" - sådan en må man skisme ha

0
0
Svar på denne tråd

hesteforsikring
Forfatter: 
Dato:  28-10-2011 14:09

Jeg har også min livs og sygeforsikret ved First Horse, netop da der ikke var selvrisiko på sygeforsikringen. Jeg tegnede sidste sommer, og det er siden blevet lavet om, så der ved nye kunder er selvrissiko på sygeforsikringen! Det skal man lige være opmærksom på. Jeg ringede dog derind, og de beholder gamle kunder, på de betingelser, som de hele tiden har haft. Meget rart :)

Celeste Liva

19/5 2010 - juli 2011

- First Good created man, then he had a better idea

0
0
Svar på denne tråd

Nope..
Forfatter: 
Dato:  31-10-2011 10:48

har ikke min hest forsikret af den simple årsag at jeg syntes at forsikringsselskabet hvor han var forsikret, blev lidt for specielle..

Så han er meldt ud og nu sætter jeg istedet penge ind på en konto hver måned til uforudsete udgifter.. Jeg har valgt at bliver han så syg at der skal ret meget mere end 10.000 kroner til, så bliver han aflivet..

Har ansvar på ham til 170 kroner om året, men der er vidst ansvar med i min indbo, så ansvaren skal vidst bare meldes fra..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i midtjylland - se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

så er der besluttet
Forfatter: 
Dato:  03-11-2011 19:25

Så er hyppen snart efter et stykke tids sammenligning forsikret hos dansk hesteforsikring.

Han ender med at blive både, livs, uanvendelig og syge forsikret!

Jeg syntes priserne er ganske fair så jeg er ganske godt tilfreds.

Den lovpligtige ansvarsforsikring har jeg fået med i min indbo forsikring.

Tak for de mange tilbagemeldinger. Fedt med nogle indput til at blive klogere på:-)

Nu mangler jeg bare dyrlæge attesten, men den har da bare at være ok!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider