Jeg bryder mig egentlig ikke om at udstille mit privatliv på nettet, men jeg har nu set mange få gode og brugbare råd fra livskloge mennesker herinde- jeg har nogle gode venner og en dejlig familie som har prøvet at hjælpe, snakke, lytte osv?.
Men føler at jeg står i et sugende dødvande og ikke kan komme op?
Måske nogen herinde kan se med nye øjne på situationen.
Jeg mødte min kæreste for 1½ år siden og vi har/har haft et fantastisk forhold mere eller mindre hele vejen igennem - for første gang oplevede jeg hvad ægte kærlighed er og meget "cliche agtigt" er jeg slet ikke i tvivl om at han er "The one for me".
Der har dog lige fra start været "Et Men".
Min kæreste har en 5 årig søn fra tidligere forhold ( det er først nu, at denne søn er blevet et alvorligt problem) det var ikke noget godt forhold, og han blev noget nær snydt til at få dette barn - idet at hun havde fortalt at hun ikke kunne få børn ( hans dumhed, da hun havde 2 i forvejen med andre mænd) men nu tager han selvfølgelig sit ansvar på sig og naturligvis elsker han sønnen.
Denne eks kæreste/ mor til barnet har næsten fra fødslen ikke lavet andet end at skabe problemer for min kæreste og den har stået på GENTAGENDE gentagende gentagende sager i fogedret og statsamt, men lige lidt har det hjulpet, når hun ikke vil overholde samværs weekender, så udebliver hun bare.
Hun har fuld forældre myndighed da hun krævede dette - og advokater fortalte min kæreste, at de da gerne ville tage sagen men de ville være ærlige at sige at det var spild af penge for ham. Ergo måtte han vedgå hende forældremyndigheden - dog har han stadig sin ret til samvær hver anden week-end. ( når hun ellers overholder dette)
Så snart der er det mindste som ikke går efter hendes hoved står den på trusler om fratagelse af barnet og så videre i den dur?
Jeg har indtil nu virkelig forsøgt at hjælpe min kæreste med alt hvad jeg kan og hvad han gerne vil have hjælp til?
jeg har forholdt mig neutral overfor ekskæresten for ikke at skabe problemer for min kæreste, jeg har måtte se til at hun var ondskabsfuld og nedladende overfor ham og ikke gøre andet end at støtte op bagefter.
MEN
Nu har sagen taget en meget alvorlig drejning, som jeg næsten burde have set komme?. Hun får intet ud af at lange ud efter min kæreste - andet end hvad hun plejer?
Så nu er det gået ud over mig? og hun har fundet den helt "rette knap" til at ødelægge alt for os?
Da hun sidst afleverede barnet, var hun har vel i 20 minutter - lige før hun skal gå, vender hun sig mod mig og angriber ved ordret at sige :
Hvis jeg nogensinde hører at du tager hårdt fat i min søn igen, så bliver du/i anmeldt ! ( det skal også siges at det på dette tidspunkt er 5-6 uger siden vi har haft barnet sidst)
Jeg stod som et fuldstændigt spørgsmåls tegn da den slags aldrig kunne falde mig ind - og i et split sekund forsøgte jeg at finde en situation som kunne være blevet misforstået?
Det eneste jeg kunne komme i tanke om var en lille episode hvor barnet, havde et hysterisk anfald siddende på en skrivebords stol af den salgs der kan dreje og på hjul - så for at sørge for at barnet ikke kommer til skade ved at falde ned, samt redde min stol som han river og flår hysterisk i, så siger jeg : "Navn" - Det må du ikke. Tager derefter fat om ham, og sætter ham ned på gulvet.
Dette har barnet så nok fortalt om hjemme hos sin mor - og jeg kan kun i mit stille sind tænke, hvor glædeligt hun har valgt at fortolke historien som vold mod hendes barn.
I min verden ville et voksent menneske da komme og spørge : "Navn" fortalte mig "sådan og sådan" kunne jeg lige høre hvad der kunne være sket ?
MEN nej - jeg fik et frontalt angreb og hun nægtede at lytte til noget som helst - det eneste hun kunne sige var :
Jeg må jo stole på min 5 årige søn!
Min kæreste forsøgte at hjælpe mig ved at sige, at jeg da gerne må irettesætte, hvis han gør han ikke må når han er i vores hjem?
Hendes svar på dette var : Hvis denne diskussion skal fortsætte, så tager jeg ham/barnet med hjem med det samme!
Min kæreste valgte her at bakke ud.
Jeg følte et kolossalt svigt der - for han valgte ikke at bakke mig op i en meget grim situation, han lod mig stå alene med så grim en beskyldning uden at gøre noget? men jeg kan jo også godt forstå, for han har ikke set barnet i mange mange uger? men alligevel ?
Jeg var fuldstændig knust og valgte at køre hjem til min mor for week-enden, vidste hverken ud eller ind - skulle jeg slutte forholdet ? kunne vi finde en løsning ?
---
Men nu er vores forhold virkelig på tynd is?.
Jeg vil fra nu, hade at dette barn kommer i mit/vores hjem, jeg vil føle at jeg næsten ikke kan være her eller sige det mindste som dette barn kunne risikere at fortælle sin mor, som hun kan vælge at misforstå?
Jeg er så vred over hendes beskyldning og trusler.
Jeg er vred over at min kæreste valgte ikke at stå ved min side, i en situation som denne.
Jeg er vred over at dette barn ødelægger vores forhold som virkelig er noget nær perfekt i alle andre henseender.
Jeg er vred over at jeg skal have følelsen, af at være sat ud af mit eget hjem hver anden week-end.
Jeg er dybt frustreret over at det eneste sted jeg kan rette min vrede hen, er på et uskyldigt barn - han kan jo ikke gøre ved at hans mor er som hun er?. Men for mig er barnet "bundlinjen" af problemerne.
Barnet har ikke været her siden og jeg vil selvfølgelig aldrig lade ham mærke med noget, men er bange for at det vil tære vores forhold op, hvis jeg ikke finder en løsning?
For hvem kan leve med at føle sig sat ud af deres hjem ? at de intet kan tillade sig i egen hjem ? af frygt for at skade sin kæreste?
Den første "løsning" vi kom frem til var : At vi fik en bil mere og jeg kunne tilbringe de weekender barnet er her hos min familie som jeg ikke ser så meget pga. afstand - det lød i "en desperat time" som en god løsning?.
Men set med andre øje, hvad er det så for et forhold ? hvad er det for en fremtid sammen ? at jeg skulle sidde hos min mor hver anden weekend ( på "tvang" )
Jeg kender ikke forældrefølelserne - men jeg bliver frustreret over alle de sorger og bekymringer og problemer det konstant giver at kæmpe med denne ekskæreste?
min kæreste ser dette barn så sjældent at jeg i mit inderste tænker : Så giv dog op ! og kontakt barnet når han er gammel nok til at bestemme selv!
Dette har min kæreste selv gået og tumlet med ideen om ( at opgive) men da hun så faktisk virkelig kom med ham ( da hun angreb mig) så har det skubbet alle de tanker langt væk.
Når jeg så ser det liv min kæreste og jeg er ved at bygge op - og hvad vi har/kan få ?.Og nu er det lige ved at det hele bliver smidt væk?.
For et barn som han sjældent ser og som ikke giver meget andet end bekymringer og problemer?
Hvordan kan jeg andet end at være vred over dette barn ? som bare ødelægger alt .. ( ja jeg ved godt at det ikke er HAM - men det er det så alligevel på bundlinjen)
--
Den løsning vi lige pt er kommet frem til er at jeg bliver i huset når barnet kommer - men mit absolut minimum krav er at denne eks kæreste ALDRIG sætter sine ben i mit hjem igen - hun må aflevere i indkørslen som så mange andre.
Dette har min kæreste så helt med på - der er ingen problemer der - andet end dem, der helt sikkert kommer når eksen får denne melding - for den vil hun straks gribe som endnu en mulighed for hende til at lave problemer.
Min kæreste har også sagt at jeg ikke skal ændre på noget når barnet er her - jeg må stadig gerne irettesætte som man normalt ville gøre?
Det ændre bare ikke noget på mine følelser - for det er sg ikke mig selv jeg skader, hvis JEG kommer til at gøre noget som eks kæresten griber som en mulighed for at fratage ham barnet - det er altså min kæreste som det vil gå udover - et menneske jeg elsker højt.
Så selvom vores forhold på overfladen er som det plejer - så er det det bare ikke alligevel?
Jeg kan ikke længere smile, spise har jeg det også svært med ( har tabt 4 kg siden sidste week-end) mit humør er godt i korte intervaller - og så kommer hele episoden snigende igen "billede for billede - sætning for sætning" og alle de tusind tanker omkring barnet kommende ophold i mit/vores hjem og eks kærestens trusler ?
som nu er rettet mod mig.
Og mørket sænker sig over mit humør.
Kan mit forhold reddes ? hvad kan jeg gøre for at få det bedre med at barnet kommer?
Alle tanker og ideer er meget velkomne? jeg vil så gerne redde mit forhold - men lige nu ser jeg det kun gå ned af bakke?.
Jeg håber det er skrevet nogenlunde forståeligt og er til at læse?
Håber nogen kan komme med råd?.