Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Bh- størrelse????
Forfatter: 
Dato:  06-08-2011 11:19

Jeg har aldrig rigtig kunne trives med bher, da de på en eller anden måde har været generende og derfor har jeg altid brugt sportsbher, som ligesom er mere uforpligtigende.

Men idag skete der noget ganske særligt: Der dukkede en bh-guide op i avisen, samtidig med at jeg lige nøjagtig vidste, hvor der lå et målebånd, så endelig fik jeg målt efter.

Aha...Så vidt jeg kunne se mig ud af det kunne jeg lige netop kæmpe mig op i str. 85AA?? Jeg har godt nok aldrig haft det mest imponerende sæt bryster, men at de faktisk næsten er ikke-eksisterende, har jeg godt nok aldrig erkendt. Måske fordi de har opfyldt deres egentlige funktion til fuld tilfredshed.

Men jeg tænkte på, når man nu tager mål til bh, skal man så forholde sig til "godt brugte" bryster eller er det bare det samme? Der er vel forskel på et par faste ungpigebryster og et par brugte og slatne ammebryster.

Missolga

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-08-2011 15:13

Hvis jeg var dig ville jeg altså gå ind i en undertøjsbutik og blive målt.
De der guides kan du ikke bruge til så meget når undertøjsmærker(ligesom tøj/skomærker) ikke er samme størrelse over det hele.

Så er du sikker på at få en BH der passer.

0
0
Svar på denne tråd

abcdef
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 11:45

Ja, det var nok det mest fornuftige.

For i betragtning af at jeg angiveligt skulle have en skålstørrelse aa, så har jeg altså meget bøvl med dem.

Missolga

0
0
Svar på denne tråd

bh´er...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 14:23

Ifølge de dersens guider skulle jeg være en størrelse 80-85B. Det har jeg så gået rundt med i mine yngre år.

Efter et par børn og noget mere alder på bagen, ja så bliver barmen jo noget mere brugt at se på og pludeslig kunne jeg ikke fylde min normale bh ud. Jeg panikkede, men lige meget hvad jeg prøvede, blev det aldrig helt godt.

Jeg fik samlet mig sammen til at gå i en undertøjsbutik og råbt om hjælp og måtte næsten have en stol at sætte mig på da hun kom med udmeldingen om bh-størrelse efter at have målt og set.

70-75 DD eller E. What?? Jeg har så fundet den/de modeller der passer bedst til mig og nu sidder bh-erne perfekt og selv barmen er blevet frisk at se på når den er i "tøjet".

Så se at komme ind i en undertøjsforretning og få lidt hjælp.

Mvh. Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2011 22:29

...jeg har altid bandet og svovlet over de hersens BHer....

De sad aldrig ordentligt og stropperne faldte ned hele tiden.

Dengang brugte jeg (troede jeg) 85D/E for jeg var jo 85 - 90 cm i onkreds...

Så var det for lang tid siden at flere ænder herinde påstod at man skulle gå ned i omkreds og op i skål, synes det lød helt hen i vejret, men prøvede det alligevel en dag jeg fandt nogle BHer på tilbud i Kvickly...

Endte med at købe en 80F

Og sørme ikke også om den passede tror enda godt jeg kan passe en 80G

BHen kan enda rides med uden den rykker sig en tomme eller stropperne ryger ned WAUW!

Mvh Nina Nielsen & Plethesten

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

http://rasmine.skysite.dk/

0
0
Svar på denne tråd

BH str.
Forfatter: 
Dato:  28-08-2011 09:03

Uha ja, de er sådan lidt tricky. Men jeg kan kun anbefale dig, at gå ned i en undertøjsbutik og blive målt. Personligt kan jeg godt lide Change, da man som medlem også får 20% og de er vældig søde ;)

Husk at der er sammenhæng mellem skål og omkreds. Går du ned i omkreds, skal du op i skål.

Jeg er målt til 65DD. Det lyder så pokkers stort, men det svarer til

70D - 75C - 80B - 85A osv.

Håber det hjalp lidt :)

..Jeg er ikke bange for at ride, jeg er bange for at falde af..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-08-2011 09:10

Susie >Monica<

Det passer ikke at det svarer til 70D 75C med videre.
Jeg bruger samme størrelse som dig i Change BH'er, og jeg alle de andre BH størrelser du nævner er for store i omkredsen til mig til at de vil kunne sidde ordentligt.

(og for øvrigt ville det heller ikke give meget mening at lave størrelserne op til D, DD mv., hvis man bare kunne bruge en A, der var noget større i omkredsen....)

0
0
Svar på denne tråd

Nutteholder
Forfatter: 
Dato:  28-08-2011 12:17

Det passer skam helt fint. Omkredsen passer dig mulighvis ikke, men selve skålen gør

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-08-2011 14:40

Ja, det er muligt at skålen passer, men det hjælper jo ikke hvis omkredsen ikke gør, der er to faktorer der skal passe når man snakker BH, ellers så fungerer det jo ikke, og så er den sku mere irriterende end den er til gavn.

Jeg vil jo heller ikke bruge en 65A, bare fordi omkredsen passer...

0
0
Svar på denne tråd

Dette.
Forfatter: 
Dato:  28-08-2011 16:47

Er fuldstændigt korrekt!

Husk at der er sammenhæng mellem skål og omkreds. Går du ned i omkreds, skal du op i skål.

Min svigerinde har haft en lingeri forretning, og har lært mig alt om bh størrelser.

Jeg er en 80 DD, men har det bedre i en 85 D, skålen passer perfekt, men jeg kan ikke have at bh'en strammer, så derfor en 85 istedet.

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

http://www.kallehauge.org

0
0
Svar på denne tråd

BH guide ..
Forfatter: 
Dato:  28-08-2011 19:37

Der er bestemt en sammenhæng i skåstørrelserne.

Hvis du går fra 65D til 60E, så er skålstørrelsen den samme, men omkredsen er det mindre. Jeg bruger 60F, brugte tidligere 70D, men omkredsen blev for stor og så sad BH'en altså bare rigtig dårligt.

Så ned i en butik og få dig målt.

Jeg bruger personligt kun Freya og curvy BH'er da det er dem der sidder bedst på mig - jeg føler meget at jeg ikke har styr på frontpartiet, fordi jeg altså kun er 164 cm og vejer 55 kg. Og med en F skål bryster, ja så skal der altså holdes styr på dem. Jeg er personligt ikke til dobbeltbryster.

Man får SÅ meget frihed af at få en BH der passer. Min mor har også rendt rundt i Bilka/Føtex bh'er i forkert størrelse i MAAAAANGE år, med stropper der faldt ned, og bryster der gjorde ondt, da hun endelig tog sig sammen til at rende i femilet og bruge over 2000 kr. på undertøj blev hun et meget gladere menneske. Nu sad det hele lige pludselig hvor det skulle. Det var en befrielse.

.. Sagde LilleChelle ;)

Slettet fra nutiden, gemt i fortiden og bliver aldrig en del af fremtiden.
Du er ikke det værd.

0
0
Svar på denne tråd

Fruentimmer
Forfatter: 
Dato:  29-08-2011 11:04

Da jeg har en viv med et mere end normalt velpolstret forparti er det blevet noget af en kunstart at finde BH'er der både passer i størrelse og bliver brugt.

Men det vigtigste er at de passer i omkreds. Sidder de ikke perfekt der, kan man godt glemme alt om skålstørrelser.

Gå i en undertøjsforretning og køb en BH efter mål! Er du manden, så giv et gavekort og tag med ind at kikke. Betragt det som lærepenge om intet andet, det betaler sig at få målt korrekt op.

Når først du har det korrekte mål, så kan du købe alle de BH'er du vil på Ebay og i fubta på tilbud, velvidende at de passer.

Så er der dem der skifter størrelse afhængingt af tiden på måneden.. Her variere man så på skålstørrelsen, ikke omkredsen.

Det er selvføgeligt en smagssag, men bøjle er ikke nødvendigt til alle størrelser og er man ikke andet end skind og ben i forvejen, kan de gnave. Der findes BH'er med f.eks. bioform bøjle, der er i kropsformet plastik. De skulle gnave mindre og støtte bedre.

Bare lidt input, fra en der nok bruger mere tid på at se på forskellige br.. end kvinderne selv gør ;-)

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

0
0
Svar på denne tråd

Åh de BH'er..
Forfatter: 
Dato:  29-08-2011 20:45

Jeg var i Femilet, Triumph og Change i dag. Triumph var en flad fornemmelse - kom, vi putter dig i en 80F fordi det er det du siger du skal bruge (Ledte efter en stropløs BH til festkjole). Passede ikke. Et blik og damen smutter og lader mig selv om at pakke ting væk.

Nå. Femilet. Stadig ingen målebånd eller noget, men sød dame der putter mig i 75F. Uhm, nej. 70G med forlænger (Hallo!). 75G. Suk.

Så jeg trisser over i Change. Leder efter BH'er hvor stroppen kan tages af. Finder EN, 80H. Prøver på. Lige ved at være for lille.

Men jeg ender med at købe den, og trisser over i Femilet og skaffer sillikonestropper, da Change damen var seriøst uinteresseret i mig.

Det var godt nok skuffende og en meget trist oplevelse. Hvordan kan mine bryster været blevet så store? Jeg købte BH'er i 85/90E/F (I Change) da jeg vejede 115 kg, i dag vejer jeg 20-25 kg mindre. De er både meget tunge, de bryster, og så hænger de som indkøbsposer fyldt med vat. Jeg er kun 28. Det, og så min desperate søgen gennem hele Esbjerg gågade efter pæne sko i str. 43 (lykkedes ikke) har simpelthen gjort mig både trist og ked af det i dag. Oveni så da jeg skulle prøve kjole i udlejningsbutikken! Sikke en nedtur når ekspedienten har travlt med alt muligt andet end en selv, som står usikker og tvivlende foran alle de smukke kjoler i mange str., et kæmpe spring for mig at tage, jeg, som helst går i jeans og T-shirt. Så bliver man svedig, synes ikke man er pæn, har div. dårligt passende kjoler på (Der tilrettes ved afhentning), håret står til alle sider osv. SUK.

Plus, at nu tør jeg ikke engang gå hen i nogen butikker for at købe normale BH'er, som jeg ellers trænger vildt meget til, for jeg kan jo nok ikke passe nogen som helst af dem de har!

/Lene

Basse

198? - 15/09/08

Cargo B

10/03/96 - 04/11/10

Kentaur Medea, 17½", Fit 2, sort, sælges. Sdr. Jylland. Skriv for pris.

0
0
Svar på denne tråd

Jesus til hest...
Forfatter: 
Dato:  29-08-2011 22:54

... Hvor svært kan det være?

www.inderst-inde.dk/find-BH- stoerrelse.asp

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

0
0
Svar på denne tråd

Lene..
Forfatter: 
Dato:  06-09-2011 12:57

du skriver du har været i esbjerg der jeg mener der ligge en lille forretning som hedder Coco den lagde en gang også i varde og der fik jeg altid den bedste hjælp ude til købe bh da jeg har en pæn stor barm. desuden har jeg fundet ud af Prima donna bh er det eneste jeg kan bruge som sidder de koster en hel arm men de holder altså og i flere år.

Så mit råd finde den cocó lingeri forretning og få den røv derind de kan hjælpe dig.

0
0
Svar på denne tråd

BH guide ..
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 19:36

Ligesom vallakken fjolle siger - så er prima donna også RIGTIG god til at holde tingene på plads :)

Jeg ville tage en tur til enten flensborg eller århus/risskov, hvor lace har butikker. De har prima donna, freya, curvy kate osv. Og super kompetent rådgivning.

.. Sagde LilleChelle ;)

Du er ikke det værd.

0
0
Svar på denne tråd

BH størrelser...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2011 00:00

er da en underlig størrelse.

Efter målene som jeg også så i sidste uge måler jeg det som jeg altid har passet bedst ( ikke mærkevaretøj) og som jeg har lært af min mor der er uddannet slingerisyerske :) 95B eller 90C alt efter model og stoftype. Når jeg er med min datter i byen i de fine butikker hedder det lige pludselig 85 F

Fik en udleveret, den kunne slet ikke nå omkring mig - og skålstørrelsen F - det er vel Linse der bruger den størrelse. SMIGRET - er det mon det der er meningen?

Karin

0
0
Svar på denne tråd

Lingeributikker...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2011 11:19

... har jeg prøvet at gå ind i - og det var faktisk en lige så nedslående oplevelse som Danmakine beskriver.

I Change prøvede de bl.a. med at fortælle mig at "denne sidder perfekt" - hvor jeg da kunne SE at den var for lille (væltede over). Så prøvede jeg en anden der også var "perfekt" - ud over at bøjlerne borede sig ind i siden på mig som de ondeste torturinstrumenter. Den tredie der var "perfekt" gjorde ikke ondt og jeg havde ikke dobbeltbarm - desværre var skålen i en størrelse så der INTET hold var i den.

Sidste forslag fra Change var at jeg blev opereret, for jeg ville ikke komme i en standardstørrelse.

Tak for det - og farvel møgfinke!

I de seneste mange år har jeg fundet EN der sidder perfekt. På et udsalgsstativ i Bilka af alle steder. Desværre den sidste i det mærke - og øjensynligt fejlmærket, for uanset hvilke andre jeg prøver i samme størrelse sidder de ikke godt.

Så ja, det kan faktisk godt være svært.

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

Store sko Basse
Forfatter: 
Dato:  16-10-2011 18:01

kan man købe på www.skowolter.dk som også har små størrelser.

Bh`er ja det er en anden snak :)

0
0
Svar på denne tråd

det kan svinge
Forfatter: 
Dato:  17-10-2011 13:05

meget fra mærke til mærke

I HM bruger jeg 80 C

I triumhf bruger jeg 80 D

i change bruger jeg 75 DD

i hunkemøller bruger jeg 75 D/80 D

jeg kan heller ikke helt hitte ud af det, jeg er glad bare de ikke hopper for meget rundt

Udstyr til shetlændere fremstilles, billige priser

www.onlinesalg.dk/ default.asp?Firmaid=9339
Har ikke mere en ledig boks:0)

6/7-06 - Min elskede ven igennem 12 år - Jeg savner dig Tamina

0
0
Svar på denne tråd

llllllllllllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 17:44

Hvad nu når man har brug for en str. 80 J ?? Jeg har ikke indkøbt ny BH i over et år fordi det er sådan et "nederlag" hver gang jeg prøver .. Der er bare ikke pæne BH'er i den størrelse ... Det er altid sådan noget mormor-blonde-slask ... Og jeg er altså ung og vil gerne have flotte "form-støbte" Bh'er og ikke den slags der ihærdigt prøver at tvinge mine bryster så langt fra hinanden at de nærmest kommer ud under armene

Er der nogle af Jer der har gode erfarringer med PÆNE BH'er i den størrelse?

Sabrina med Mac Neal

En fantastisk Irish Cob

efter Ster Preferent hingsten Clononeen Royal Cash

-' Med ros og tålmodighed kommer man længst '-

Hø/wraphø inkl. levering i Odense NV SØGES

' '

0
0
Svar på denne tråd

BH guide ..
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 19:38

.. Sagde LilleChelle ;)

Du er ikke det værd.

0
0
Svar på denne tråd

lllllllllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 12:46

Chelle: EEEEEEEEEEJ hvor fedt! Du har lige reddet min verden Super fed side ... Tusind tak!

Sabrina med Mac Neal

En fantastisk Irish Cob

efter Ster Preferent hingsten Clononeen Royal Cash

-' Med ros og tålmodighed kommer man længst '-

Hø/wraphø inkl. levering i Odense NV SØGES

' '

0
0
Svar på denne tråd

BH guide ..
Forfatter: 
Dato:  21-10-2011 18:14

Sabrina: Velbekomme :)
Jeg går selv i Freya, Prima Donna og Curvy Kate, og de holder godt på sagerne, og er super behagelige at have på.
Så - det er bare om at få kigget og bestilt nogle :)
man bliver bare en meget gladere person når det passer og man ikke føler sig flov over det man har på :)

.. Sagde LilleChelle ;)

Du er ikke det værd.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-10-2011 23:29

Synes også det er ekstremt svært at finde en pat-grime der rent faktisk passer.

Jeg har været i flere forskellige butikker hvor jeg har bedt om at blive målt, men det er som om de ikke vil nedværdige sig til at måle!! De synes allesammen det er vældig godt gjort af dem at de kan se hvilken str jeg skal have uden at måle... Det har så resulteret i rigtig mange forkerte BHer der ligger i skuffen. Det er bare så surt.

Forleden skulle jeg have en ny sports BH og der kom jeg ind i en butik hvor der var en dame der rent faktisk vidste hvad hun snakkede om!! Det var en helt fantastisk oplevelse og jeg endte med at komme hjem med 4 nye BH er der bare PASSER!! Så jeg gik fra en 75C som jeg blev anbefalet i en af de andre butikker til en 70D-E afhængig af mærket. De første par dage synes jeg dog de var lidt stramme, men nu er jeg bare super glad for dem!!

Synes det er ærgeligt at mange sælgere egentlig ikke har styr på hvad de sælger og hvordan de skal rådgive kunderne for det er bare SÅ vigtigt at man har en BH der passer.

Held og lykke med jagten!!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-10-2011 13:03

Hvad er det da for nogle møjbutikker I kommer ind i.......

Jeg oplever næsten det omvendte - at de vældig gerne vil hjælpe, uopfordret kommer ind i prøverummet og piller ved den jeg prøver. Nu er jeg ret erfaren udi bhindkøb og behøver ikke hjælp, for siden jeg har opdaget Primadonne passer de HVER gang! De koster så også en formue....

Men ind imellem er jeg i Irland og køber orgiestort ind af hvad der for mig er latterligt billige bh'er! Kan anbefale en shoppingtur til UK/BG et sted, med Marks'n Spencers og Debenhams! de har virkelig styr på der derovre!!

Men I må ind i nogle andre butikker og finde nogle ordentlige ekspedienter!!! Og ja nye bh'er skal være gevaldig stramme!

Venligst Maluna

Hvis der ikke er fejltagelser i dit liv, tager du ikke chancer nok

0
0
Svar på denne tråd

OVerskrift
Forfatter: 
Dato:  04-11-2011 10:11

Sikke da nogle dårlige butikker i besøger. Jeg er for nyligt begyndt at gå i rigtige undertøjsbutikker (Change var den bedste) i stedet for H&M og jeg blev meget overrasket over hvor søde de alle var. Første gang jeg var i change var der skam to salgsassistenter der hjalp mig med måling og tilspaning og vejledte mig grundigt og høfligt. Har fået lavet bryster i August måned og er gået fra 75-70B til 65F!!!
Kan slet ikke forstå at jeg førhen har kunnet affinde mig med sådan en "løs" BH fra H&M, for sommetider er jeg faktisk i tvivl om at jeg skal helt ned i en 60.

Held og lykke med at finde nogle passende brysteholdere ;)

Mette og Butlerhingsten

Har du allergi?
Behandling tilbydes efter Ole Larsens principper, kendt fra TV2.

Kontakt Anita Lauridsen, behandler(6700), på tlf.: 61675976

0
0
Svar på denne tråd

Om bh størrelser
Forfatter: 
Dato:  05-11-2011 18:52

I det Famillie Journal der kommer på Mandag, er der et slanke tillæg. Og i dette tillæg er der en artikel om hvad den rigtig BH kan gøre for ens Figur.

Test personen blev mål og blev vejledet i hvilken skål der passede hendes bar bedst. Ikke bare skål størrelse også form.

Hun skulle 10 cm ned i omkreds og op til flere skål størrelser op og wow sikke en forskel på før og efter billederne.

Dette tillæg er bestemt værd at læse.

0
0
Svar på denne tråd

bh'er str. er et mysterium
Forfatter: 
Dato:  06-11-2011 20:20

Jeg kan heller ikke finde rundt i str. Jeg har tabt mig 11 kg. over det sidste ½ år og jeg er gået op i skålen. Jeg har i forevejen en stor barm.

100% oldenborger 100% kærlighed.

se mine annoncer.

0
0
Svar på denne tråd

Katharina
Forfatter: 
Dato:  06-11-2011 21:50

Hvis man bliver mindre i omkreds,så bliver skål størrelsen større.

Måske ikke logisk, men sådan er det.

0
0
Svar på denne tråd

BH guide ..
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 17:18

Katharina: Det er ganske logisk.
- Skålstørrelsen i en D70 er den samme som i en E65, ligeledes er slålstørrelsen i en F60 den samme som en D70.

Når du går en skålstørrelse ned, bliver skålstørrelsen et nummer større. Jo højere du kommer op i omkreds, jo lavere bogstav skal du have.

.. Sagde LilleChelle ;)

Du er ikke det værd.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider