Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Når gamle følelser kommer frem...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 09:31

Lad os antage at du har mødt en mand én gang og i sms sammen bagefter....Du synes ganske godt om ham og han har givet udtryk for, at han er interesseret i dig.

Ud af det blå sender han et billede til dig af en lækker amerikansk bil med 2 lækre piger på som gør sig pænt til - han har dog tidligere samme dag skrevet, at han har været til veteranbilstræf.

Du spørger hvad målet med hans billede er og han svarer, at det er synd at ødelægge sådan en lækker bil.

Hvad ville du tænke?

Hvorfor sender manden sådan et billede?

I mit tilfælde gjorde det billede utrolig meget ved mig og følelser fra et forhold jeg var i for mange år siden, blussede totalt op og al lyst til en fremtid med en mand forsvandt lige med ét.

For pokker det er bare et billede!

Hesten er vores partner

0
0
Svar på denne tråd

Lyt til dine følelser
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 10:05

Lyt til din mavefornemmelse.

Når du får det ubehageligt ved, at han sender sådan et billede til dig, er det jo ikke bare et billede, vel?

Ville han vise dig bilen, fordi han syntes den var flot, ville han have taget et billede uden "dekorationen", eller skrevet, at han ikke kunne komme til at tage et billede af den uden tøserne.

Hvis jeg var i dine sko, ville jeg trække mig. Ikke på vilkår om jeg vil indgå i en nær relation til en, der efter så kort tid giver mig en dårlig mavefornemmelse.

Råber dine alarmklokker højt, så lyt til dem. Jeg har lært, af bitter erfaring, at mine alarmklokker altid har ret.

Der dukker helt sikkert en mand op på et andet tidspunkt. En, som ikke giver dig en dårlig fornemmelse i maven ved at sende et billede af en bil med nogle tøser omkring

Salvia

Don't let go
Never give up, it's such a wonderful life

The thing women have yet to learn is nobody gives you power.
You just take it.

0
0
Svar på denne tråd

hfghfhghfhg
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 10:16

Det er så svært Salvia, da jeg også tænker, at det er nogle gamle følelser der kommer frem grundet dårlige erfaringer med en mand jeg ENGANG havde..

Og hvor sippet er jeg da lige?? Hallo jeg burde ikke være sådan, men tage det med et smil.

Han virker ellers enormt sød, har sunde interesser og har humor så det batter....

Men jo i aftes lukkede jeg totalt af og tænkte, at jeg blot ville forblive i mine trygge rammer - ikke på vilkår om jeg vil derhen hvor jeg tvivler på mig selv og har mistillid til en der står mig nær....så hellere fortsætte mit udmærkede singleliv hvor jeg ved hvad jeg har og ikke har.

Hesten er vores partner

0
0
Svar på denne tråd

svar..
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 10:54

Jeg var til et foredrag for ikke så længe siden - og en af de ting hun kom ind på var, at vi ofte har en tendens til at hive hånden om i rygsækken når noget nyt påvirker os bare en anelse i samme retning.... det er en rigtig dårlig ide... om end jeg forstår den - og selv har gjort det meget!

Du har haft en rigtig skidt oplevelse tidligere, sikkert med en mand der var lidt for pigeglad eller noget der ligner?

Men.... hvis denne mand ellers har en masse skønne sider ud fra hvad du ellers vurderer, hvorfor så ikke bare tage det for hvad det er pt... et billede? Se hvad der sker - involver dig stille og roligt, og se om ikke bare det var fordi han ikke lagde noget i det at han sendte det billede, ikke lige tænkte over det kunne ramme dig eller lignende... mænd er ikke altid skide betænksomme, men det er langt fra altid, at det er en bevidst handling om at såre eller skabe distance...

Jeg syntes du skal give det en chance - fortsæt snakken, se hvad mavefornemmelsen siger lidt fremadrettet.. men lad være med at tage hånden for meget om i rygsækken, men vurder på nu`et... mærk efte uden at tage din fortid med dig ind i billedet, - din fortid er med til at skabe angst for noget som måske slet ikke er til stede...

Alt godt herfra :)

0
0
Svar på denne tråd

Har lige
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 11:35

Læst en tankevækkende historie om en kvinde der var gået igennem livet og sagt nej til alt det som tiltrak hende, fordi det mønster var præget i hende, det havde hun set moren gøre for at tækkes hendes Far.

Du kan læse historien i Famillie journalen på Mandag og det er en historie fra den virklige verden..

Hvodfor skulle det ødelægge dit syn på furen bare fordi der sidder nogle piger i en flot bil, det gør der jo tit til sådanne udstillinger.. Det er jo sikkert ikke nogen han har anbragt der og det var sikkert ikke dem du skulle se, men bilen...??

Giv dog manden en chance. Men sig da til ham, du egentligt ikke brød dig om det billede han sendte...

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

http://www.kallehauge.org

0
0
Svar på denne tråd

Hvad gør man
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 11:50

Egentlig går jeg også ind for at lytte til sin mavefornemmelse, omvendt går jeg også ind for at det er bedre at fortryde noget man har gjort, end noget man ikke fik gjort. Eller rettere, jeg vil hellere tilbringe 1 år med en mand og være helt sikker på at han er en idiot, end jeg vil trække følehornene til mig efter 2 måneder fordi han måske ikke heeelt er prinsen på den sorte frieser.

På den måde slipper man for at gå og tænke om det måske kunne være blevet til noget, var det nu den rigtige beslutning? Så prøv det helt ud. Desuden, hvis du har et gammelt traume af en slags, og ellers er normalt fungerende på øverste etage, er det bedre at hive udyret frem og se på det (ifald han får det frem som nu) end at lade det sidde fast inde i dag. Jo flere eksempler du får på den dårlige følelse, jo mere kan du faktisk reflektere over hvad den præcist er for en og hvor meget af følelsen du kan bruge til noget.

Så jeg vil sige go for it indtil du ikke gider mere. Hvis/når mavefornemmelsen bliver entydigt/overvejende dårlig, så ud med ham.

Jeg lærte i hvert fald rigtig meget om mig selv - og om manden i mit liv (pt + før) ved at forsøge at date en fyr, som jeg egentlig hele tiden tænkte var for god til at være sand. Det var fint at bruge lidt ekstra tid og så være helt sikker på hvad der var galt med ham, og imens blev jeg klogere på mig selv, netop fordi han faktisk irriterede mig lidt - måske ved minde om mig selv?

Medlem af Bullerklubben

Life is like a box of chocolate. You never know what´s inside.

Men man kan altså bare læse bagsiden eller indlægssedlen!

Hvad var det nu NSLFB stod for?

0
0
Svar på denne tråd

jdfhfjhgjhdfggh
Forfatter: 
Dato:  27-06-2011 08:49

Jeg tror simpelthen at jeg blev så chokeret over, at alle disse gamle følelser som jeg ikke har mærket i snart 10 år, pludselig bare var der, at jeg bare tænkte nej nej nej.

Fik den her følelse af, at nej jeg vil simpelthen bare være alene som jeg har været i så mange år nu - det er langt det nemmeste og sikreste....så er der ro og balance, ingen usikkerhed og ingen risiko.

Men nej det ér jo gamle følelser som blev vækket til live og hvorfor skal det gå ud over denne mand. Det er jo slet ikke sikkert, at han er som jeg pludselig frygter.

Hvor skulle han vide fra, at jeg ville reagere så kraftigt på et egentlig uskyldigt billede...

Har indtil videre vist en ret humoristisk side af mig selv overfor ham - så hvor skulle han vide fra, at jeg ikke også tog dette billede med ren humor...

Nu ved han hvordan jeg har det og at der også er skeletter i skabet - dette tror jeg han vælger, at tage hensyn til.

Umiddelbart virker han til, at have rigtig mange kvaliteter....og vigtigst af alt er, at han har fanget min opmærksomhed til trods for, at jeg jo faktisk ikke ønsker en mand i mit liv.

Han dukkede op for snart 5 måneder siden sammen med sin datter. Han kom uanmeldt og ville gerne købe et par marsvin.

Han kom på et uheldigt tidspunkt:

Min pony var lige trillet ud af gårdpladsen (havde lige solgt den)

Jeg lignede noget der var løgn - havde plaster og størknet blod i håret, havde halskrave på og jamen havde det ærligt ikke særlig godt....var kørt galt 2 dage forinden.

Og kort forinden dette havde jeg mistet min mor ( 14 dage forinden) og igen havde jeg mistet min far ( knap 2 mdr forinden ).

Men jeg fik fundet 2 marsvin til ham og hans datter og var faktisk blot irriteret over deres tilstedeværelse og jeg var pænt stresset og absolut ikke nærværende.

Under forløbet står vi begge og kigger ned til nogle af dyrene i burene og her får vi et kort øjeblik øjenkontakt og jeg husker blot, at jeg tænker, at han da har nogle kønne øjne.

Der går et par dage og så tikker der en sms ind - han har fundet mit nr på nettet, da han har nogle spørgsmål om marsvinenes opførsel.

( min nabo og han er kollegaer og det var min nabo der havde sendt ham ned til mig fordi jeg opdrætter marsvin )

Den ene sms efterfølges af den anden og manden har nu skrevet til mig i snart 5 mdr!

Og nej ikke kun om marsvin - han fortalte ret hurtigt, at han havde fattet interesse for mig da han mødte mig.

Mit problem var så, at jeg faktisk ikke rigtig havde lagt mærke til ham grundet min sindstilstand.

Min nabo syntes det var lidt synd at jeg ikke havde lagt mærke til ham, da de mente, at han kunne være noget for mig og de kunne godt sige god for ham.

Grundet manglende lyst og overskud, har jeg ikke villet møde ham, men han har holdt sms kørende og man må da sige han har haft en engels tålmodighed.

Lod ham så komme i onsdags til en kop kaffe...og jeg forstår ikke, at jeg ikke lagde mere mærke til ham den dag for snart 5 mdr siden

Så nej...jeg må mane de gamle følelser i jorden og give ham en chance.

Hesten er vores partner

0
0
Svar på denne tråd

;O) ;O)
Forfatter: 
Dato:  27-06-2011 13:16

Godt for dig, man bør tage en chance engang imellem og sige ja istedet for det vante nej...

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

http://www.kallehauge.org

0
0
Svar på denne tråd

altså.......
Forfatter: 
Dato:  27-06-2011 15:57

hvis manden er så interesseret at han holder den kørende på sms efter at have mødt dig en enkelt gang, hvor du var helt nede i kælderen, så @!#$ da de piger på bilen. De når dig jo ikke engang til anklerne!!

Nu med guldhesten Brødsgårds Leander!

0
0
Svar på denne tråd

g98eyg9
Forfatter: 
Dato:  27-06-2011 19:31

altså nu er det jo også tit på biltræf at der er piger hyret til at stå og pynte op af bilerne og de skal jo gøre sig lidt til, jeg ville ikke tænke over det for hvis der var en bagtanke med de piger ( altså han ville være sammen med dem ) hvorfor så sende dig billedet så jeg ville ikke tænke ovr det

0
0
Svar på denne tråd

Fra en anden vinkel
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 10:23

Nu ved jeg ikke hvor gamle I er, men hvis I er "godt voksne", så synes han da sikkert bare at det der med unge piger der sidder ovenpå biler, er noget mærkeligt noget, og måske ødelægger det endda hans oplevelse ved veteranbiltræffet. Du skriver jo selv at han har masser af humor, og måske regnede han med, at du også synes at den slags var fjollet. Jeg ville ikke tage det for andet, end at han delagtiggjorde dig i sin oplevelse - og det skal du da være glad for. Det kræver vel også lidt at sende et billede med andre damer til en kvinde, man er interesseret i. Han gør det jo ikke for at gøre dig jaloux, men for at fastholde din interesse ved at dele noget med dig. Sådan ser jeg det.

Når det er sagt, så kan jeg altså ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet. Som jeg læser det hele, imellem linjerne, så er trådstarter da ved at være godt lun på ham gutten her. Hvis hun ikke var det, hvorfor så bekymre sig om han mon var en skidt fyr......? Jeg tror at trådstarter allerede kan høre kirkeklokkerne bimle i det fjerne, og det er ikke med i hendes planer. Slet ikke, hvis det så viser sig, at han ikke var den, man håbede på. Jeg tror det hænger sådan sammen, eller reagerer man vist ikke sådan. Jeg tror også det vil være rigtig klogt af trådstarter at droppe sms-flirten og i stedet tage flirten ud i real-life. Nu har I jo allerede drukket kaffe, så fortsæt da med det. Man kan så hurtigt misforstå noget pr. sms, og det er jo allerede sket. Hvorfor så køre videre på det og risikere flere bekymringer? Nej, mød ham i stedet i det virkelige liv, og lær ham at kende for det han er, i stedet for for det han skriver. Så får du også lynhurtigt afklaret, om han er noget for dig. Og det der med ikke at ville have en mand i sit liv, det er noget skidt at bilde sig selv ind. Der er ikke nogen der foretrækker at være alene, hvis de kan have det bedre sammen med en anden. Man er nødt til at være stærk alene, indtil man finder en at dele sit liv med. Og så må man tage nedturen, hvis det ikke var den rigtige. Mon ikke det er frygten for nedturen der gør, at man vælger at droppe håbet om at finde den rigtige. Men dermed risikerer man også at smide den rigtige for porten, fordi han skal bøde for alle de idioter, man har spildt sin tid på. Quoting Shakespeare: "hellere have elsket og mistet, end slet ikke at have elsket".

Held og lykke med at lære hinanden at kende :)

... sagde Randi

"Kun småskårne mennesker har orden i tingene, genier kontrollerer kaos"

0
0
Svar på denne tråd

Ingen er perfekt
Forfatter: 
Dato:  02-07-2011 18:14

og det er han heller ikke, han laver fejl og uheldige ting lige som alle andre mennesker, jeg synes du dømmer ham alt for hårdt pga et foto.

nyd jeres tid sammen istedet.

- håndsyet og special designet læder.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-07-2011 10:04

Manden vil gøre dig jaloux. Måske for at få dig ud af busken?? Ellers var der vel ikke noget formål med billedet tænker jeg..

PrinsesseGuldhår & Sigøjnerhestene

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider