Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Min mor og en ny fyr
Forfatter: 
Dato:  19-06-2011 17:54

Hej HN !

Sagen er den, at jeg er i lidt af et dilemma !

Min mor har mødt en ny fyr, og hygger sig gevaldigt med ham ! Det synes jeg er dejligt, og under virkelig min mor at få del af voksenlivets glæder !

MEN, jeg ved at ham gutten hun er begyndt at se, er en mand der kommer rundt omkring - get my point ?!

Jeg er lidt bange for at han muligvis kan smitte min mor med et eller andet - jeg ved at han er sømand, og at det er sket før !

Nu kommer mit dilemma så ! Skal jeg snakke med min mor om det, eller lade vær og lade hende hygge sig ?

Hvis jeg siger noget, kan hun muligvis opfatte det, som om at jeg er jaloux, og vi kan risikere at blive uvenner. Siger jeg ikke noget, og hun muligvis bliver smittet med noget, så vil jeg hade mig selv for det !

Der er jo også muligheden for at de bare hygger sig et par gange, og bliver enige om at det var det - men hvis nu de alligevel bliver lidt glade for hinanden - og jeg har sprunget den bombe overfor min mor, og det så ødelægger noget, så vil jeg jo også hade mig selv for det.

Så HN, hvad synes I at jeg skal gøre ?!

Holde min mund, i fare for at blive uvenner med min "nyforelskede" mor - eller sige noget, og måske ødelægge starten på et forhold, som jeg virkelig under min mor ?????

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Mor og ny mand. .
Forfatter: 
Dato:  19-06-2011 18:36

Jeg ville holde min mund.

- Ikke på vilkår om jeg ville blande mig i min mors sexliv.

Det burde hun være voksen nok til selv at kunne holde styr på.

Det er ikke dit ansvar at lære din mor ting om prævention.

Men hendes ansvar at lære dig ting om prævention.

.. Sagde LilleChelle ;)

Slettet fra nutiden, gemt i fortiden og bliver aldrig en del af fremtiden.
Du er ikke det værd.

0
0
Svar på denne tråd

Min mor og en ny fyr
Forfatter: 
Dato:  19-06-2011 18:56

Nu er det ikke fordi jeg vil blande mig i om de bruger prævension eller ej, jeg skal heller ikke belære hende om noget. Ret arrogant udmelding synes jeg !

Men når jeg ved at han har haft smittet mindst en kvinde, det tror jeg ikke at min mor ved. Og der er her mit dilemma er ! Jeg mener jo at når man ved sådan nogle ting, så er det ens "pligt" at oplyse om det ! Man kan jo blive rigtig, rigtig syg af mange seksuelt overførte sygdomme! Og hvis de bliver mere end bare glade for hinanden, så er chancen for at gummimanden ryger, der jo også !!

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd

At blande sig
Forfatter: 
Dato:  19-06-2011 19:42

Du har ingen ret til at blande dig i hvad din mor laver...

Når det så er sag, så giv lige manden en chance...fordi han har haft smittet en er det jo ikke ensbetydende med at han er skødesløs...Han kan jo selv være blevet uheldigt smittet og er blevet behandlet så han ikke smitter mere.....

OG hvad er det så han smitter med..er klamydia, syfilis, gonere eller fladlus??? der er jo himmelvid forskel på hvad det er han smittede denne kvinde med...

Lillefis

0
0
Svar på denne tråd

Bland dig uden om
Forfatter: 
Dato:  19-06-2011 20:19

Du er ikke din mors mor. Hun er voksen, hun er ansvarlig for egne handlinger og eget seksualliv, inkl. evt. smitterisiko.

Du er jo også voksen nu, og ville blive tosset over, at din mor kom og sagde til dig, at hun har hørt fra en veninde, at ham der Peter du hygger dig med, han har haft smitter en anden med en kønssygdom.

Lige så lidt ret som din mor har til at blande sig i dine forhold, har du heller ikke ret til at blande sig i hendes - selvom hun er din mor.

Din mors liv er ikke dit ansvar.

Hun vil nok også næppe fortælle dig om det, hvis hun får konstateret en kønssygdom, om du har fortalt det du ved om ham eller ej.

Salvia

Don't let go
Never give up, it's such a wonderful life

The thing women have yet to learn is nobody gives you power.
You just take it.

0
0
Svar på denne tråd

Min mor og en ny fyr
Forfatter: 
Dato:  19-06-2011 21:43

Salvia: Der tager du så fejl ! ;-) Min mor og jeg har et meget tæt forhold - bare rolig ikke noget forkert. Men det har vi, da jeg ingen far har - så hun har været dobbelt op på forælder rollen. Derfor snakker vi om alt også sådan noget som det her ! Vi snakker om alt, og er blevet mere veninder end mor og datter ! Selvfølgelig først nu hvor jeg er blevet voksen ! :-)

Det er ikke fordi jeg vil blande mig, hun må for min skyld give den lige så meget gas som det passer hende, igen det synes jeg også at jeg nævner i mit startindlæg - det har intet at gøre med at jeg vil blande mig i min mors liv og styre det. Jeg er blot lidt bekymret - da jeg fik af vide at det han har haft smittet den eller de andre kvinder med, var værre end klamydia ! Selvfølgelig kan han være "smittefri" nu, og det er jo også det der er mit dilemma. Især fordi jeg ikke ønsker at min mor bliver syg, hvis det kunne have været undgået ! :-)

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-06-2011 00:13

Hun burde være gammel nok til at tage sine egne forholdsregler om hvad der er klogt at gøre og omvendt.
Bland dig udenom, ligegyldigt hvor tæt forhold i har, hun ved vel at der findes både kondomer og sexsygdomme.

0
0
Svar på denne tråd

monopolet
Forfatter: 
Dato:  20-06-2011 19:08

Jeg læser det ikke som om du vil blande dig, men at du holder rigtigt meget af din mor.

Men dilemmaet er svært, og jeg ved ikke, hvad jeg vil råde dig til, kommer an på hvor nemt du har ved at snakke med din mor. Og det kunne jo siges på en kærlig måde, eller måske som andre nævner, er det måske bedst at lade være med at sige noget...

Det er da lige et spørgsmål for monopolet på P3

mvh Louise

Er de fleste de bedste eller bare de fleste?

0
0
Svar på denne tråd

jøsses
Forfatter: 
Dato:  20-06-2011 19:21

ok man har ingen ret til at lade sin mor noget vide, man kender til fordi hun er ens mor og ældre end en selv. Tak skæbne nogle udmeldinger!

Nej jeg sys altså hller ik det virker som om du vil blande dig, men elsker og vil passe på din mor, så der ikke sker hende noget. Og det er da i orden!!

Du kunne starte ud med at spørge hende om du kan snakke med hende om alt. Sige til hende at du virkelig ik ønsker hun blir sur- men at du har hørt sådan og sådan og sys hyn skal vide det, men at hun selvfølgelig skal og bør gøre hva hun ønsker med den info, som du ik vil blande dig i hva hun gør med. Men at du blot vil lade hende det vide fordi du holder uendeligt meget af hende naturligvis.

Jeg sys det er en ret nedgørende holdning at ha at man ik må åbne munden med evt viden fordi det er TS mor.

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Be you - Be proud

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-06-2011 20:22

Jeg er helt enig med stute. Jeg ser intet i TS's indlæg der signalerer at hun vil ødelægge noget, er jaloux eller noget som helst. Og selvom ens mor selvfølgelig har langt mere livserfaring end en selv, kan det da stadig lade sig gøre at hun slet ikke har denne info. Og så må man regne med hun kan se hendes datter bare er bekymret for hende.

Jeg ville bruge den fremgangsmåde stute beskriver :)

0
0
Svar på denne tråd

Min mor og en ny fyr
Forfatter: 
Dato:  21-06-2011 20:28

Tak for tilbagemeldingerne !

Jeg må indrømme, at de første tilbagemeldinger der kom på en måde chokerede mig lidt. Jeg gik nok ud fra, at hvis man sad inde med viden - der muligvis kunne skade en man elsker og værner om på den ene eller anden måde, så siger man noget. Jeg blev også noget chorkeret over, at fordi det er min mor der er tale om - og ikke en veninde så skal jeg bare blande mig uden om - for hvis jeg siger noget, så er det kun fordi jeg er ude på at blande mig i min mors liv. Jeg blev også lidt gal - da der var en eller flere der nærmest fik min mor til at lyde dum - i forhold til brug af prævention !

Stute - tak for din tilbagemelding - jeg brugte dit råd ! Og har snakket med min mor om det. Hun blev faktisk rigtig glad, for nu hvor de har været sammen et par gange, havde hun overvejet at smide gummiet (Og det er vist helt normalt - ingen arrogante kommentare til den tak !). Nu vil hun så i stedet, snakke med ham - og pænt spørge hvornår han sidst er blevet tjekket, hvis det er fornyligt og der ikke er noget (Så vil jeg ikke vide mere ! )

Tænk, min mor blev faktisk rigtig glad for, at jeg spurgte fordi jeg vidste noget - og ikke kun sagde noget for at blande mig. Og selvom hun er min mor, så ved jeg at hun vil gøre det samme overfor mig - på en betænksom og medmenneskelig måde !

Så det vil jeg faktisk give videre som råd en anden gang - hvis man ligger inde med viden, så del den så skånsomt som muligt - det kan i sidste ende gavne andre mennesker !

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-06-2011 20:45

nuller

0
0
Svar på denne tråd

Altså altså
Forfatter: 
Dato:  22-07-2011 21:16

Det kommer vel i bund og grund lidt an på, hvilken slags forhold man har til sin mor.

Min mor er min bedste veninde, og hvis jeg var i din situation, ville jeg da selvfølgelig snakke med hende om det - jeg ville ikke engang overveje andre muligheder :-)

Som du selv siger, er det en person, du elsker, og som du gerne vil gøre det bedste for. Det værste der kan ske er vel, at hun beder dig om at blande dig uden om :-)

- alt efter måden, du vælger at sige det på, kan hun jo bare være taknemmelig for, at hun har så sød en datter, der bekymrer sig for hende.

Sådan ser jeg det :-)

Sagde Carina Gøttler

- mor til den dejligste lille dreng, født 25.02.09

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider