Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Fondant kager HJÆLP
Forfatter: 
Dato:  28-04-2011 23:40

jeg mangler hjælp :)

der har tidligere været nogen indlæg med fantastiske mmf og fondant kager, har besluttet nu det min tur til at prøve alt er bestilt hjem og vil nu igang med at øve da vi skal holde barnedåb i juli og mit ønske er at lave en kage der til :)

men men men nu kommer det jeg skal have hjælp til :)

jeg mangler opskrifter på gode kager til at komme inden under fondanten så de ikke bare skal spise flamingo :)

havde tænkt mig at lave en med noget gulderodskage eller græskarkage også en med chokolade så alt i alt 2 kager :) og dertil fyld som frosting, smørcreme eller hva nu i syns kunne passe :)

så hvis i har nogen gode opskrifter og fif så må i meget gerne dele :)

med venlig hilsen den desperate :P

"You keep knocking on the devil's door long enough and sooner or later someone's gonna answer you."

0
0
Svar på denne tråd

jeg er klar
Forfatter: 
Dato:  29-04-2011 00:54

med gaflen :-)

hvad med sådan noget hindbærfyld noget? så den ikke bliver vammelsød?

har ingen opskrift - men har smagt det i en bryllupskage en gang, og det var helt mums :-)

Karina82

STUD BASK

Counting all the assholes in the room...

And i'm definetly not alone

Nu med skimmel princesse kandidat

0
0
Svar på denne tråd

Njo tja...
Forfatter: 
Dato:  29-04-2011 16:43

Jeg har lige lavet DENNE KAGE og det var bare en lækker kombination! MMm..

Kunne være det var noget?

Hilsen Linda og alle hestene på Ryvejlund

Jeg søger en underviser i dressur

Se vores hjemmeside på: www.ryvejlund.dk - og følg med i bloggen

0
0
Svar på denne tråd

Lagkage med forskelligt fyld
Forfatter: 
Dato:  30-04-2011 18:32

Hjemmelavede vannillie lagkagebunde med hindbær creme og hvid chokolade creme, nam!

Chokolade creme, laves ligesom Sarah Bernhardt kage creme, man kan bruge chokolade (lys/mørk/hvid) eller f.eks. toblerone. Følgende har jeg kopieret fra en opskrift på nettet:

"Cremen skal altid koges dagen før den skal bruges

250 g. piskefløde
75 g. mørk chokolade

Fløden koges op
Chokoladen tilsættes
Blandingen koges godt igennem"

Bærcreme laves ved at koge bær sammen til en grød (man kan søde med sukker hvis man synes), derefter vendes det i flødeskum og smøres på bundene.

Det er i hvert fald en af mine favorit kager :-)

0
0
Svar på denne tråd

mmm kage
Forfatter: 
Dato:  01-05-2011 15:17

Jeg er selv helt ny i fondant kage universet men har lavet et par lidt mere fancy kager end bare købe bunde med kagecreme og flødeskum, og skal også selv til at lave en kage til min nieces 1 års fødselsdag i juni.

Jeg kan varmt anbefalde kombinationen af hindbærmousse og toblerone creme, den går rent hjem hvor som helst man servere den. Det giver en god kombination af noget lidt frisk og lidt tungere. Ellers overvejer jeg noget med chokoladebunde og banan mousse, eller alternativt bananbunde med chokolade creme.

Har lavet den her hindbærmousse flere gange

www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/ visopskrift.php?id=9532

Den er rigtig god, og frisk.

Toblerone creme laves som SMC skriver.

Når du har fået blandet fløde og chokolade, kan du lade det køle helt af, og så piske det ligesom flødeskum. Evt. med lidt ekstra fløde i, hvis det skulle være nødvendigt.

Opskrift kan findes her

http://kinna.dk/tobleronecreme

Det er helt sikkert også det lækreste at bage bundene selv. Man kan jo evt. kombinere vanilie bunde med chokolade bunde. Du kan finde masser af lagkage opskrifter på dk-kogebogen, og ellers findes der masser af kage blogs på nettet hvor du kan finde en masse inspiration. Både til hvilken type bunde du vil lave, men også hvordan den skal pyntes.

Lyllerh
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider