Jeg er selv helt ny i fondant kage universet men har lavet et par lidt mere fancy kager end bare købe bunde med kagecreme og flødeskum, og skal også selv til at lave en kage til min nieces 1 års fødselsdag i juni.
Jeg kan varmt anbefalde kombinationen af hindbærmousse og toblerone creme, den går rent hjem hvor som helst man servere den. Det giver en god kombination af noget lidt frisk og lidt tungere. Ellers overvejer jeg noget med chokoladebunde og banan mousse, eller alternativt bananbunde med chokolade creme.
Har lavet den her hindbærmousse flere gange
www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/ visopskrift.php?id=9532
Den er rigtig god, og frisk.
Toblerone creme laves som SMC skriver.
Når du har fået blandet fløde og chokolade, kan du lade det køle helt af, og så piske det ligesom flødeskum. Evt. med lidt ekstra fløde i, hvis det skulle være nødvendigt.
Opskrift kan findes her
http://kinna.dk/tobleronecreme
Det er helt sikkert også det lækreste at bage bundene selv. Man kan jo evt. kombinere vanilie bunde med chokolade bunde. Du kan finde masser af lagkage opskrifter på dk-kogebogen, og ellers findes der masser af kage blogs på nettet hvor du kan finde en masse inspiration. Både til hvilken type bunde du vil lave, men også hvordan den skal pyntes.