Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Når alt bare bliver nok....
Forfatter: 
Dato:  21-01-2011 19:01

Hej HN.

Jeg håber at i vil læse min historie som den er.

Jeg er en kvinde på 27år, jeg har bare fået nok af hele min familie. Ved godt at de er min familie, men jeg har jo ikke selv valgt, da man ikke kan.

Barndommen/ungdommen er jeg meget stille og finder mig ialt til jeg bliver ca 21år, der slår jeg op med min daværerende kæreste, og min familie kan slet ikke forstå mig. Jeg siger, at jeg ikke gider det liv mere med ham. Har været sammen i 5-6år.

Jeg får min egen lejlighed for 1. gang. Dejligt og frit. På et nedlagt landejendom, hvor min hest også kunne være. Efter kort tid finder jeg en ny kæreste. Vi er sammen i ca 3år og jeg slår op pga øl bliver en del af hans hverdag. Havde prøvet at sige det til ham i ½år.

Nå, men min familie snakker stadig med min/e x-kærester. Bliver inviteret med til fx fødselsdag, brulluper mm. Hvor jeg så melder fra pga min nuværende kæreste og at jeg ikke gider/ønsker kontakt til mine x-er da de ikke har gjort noget godt for mig. Jeg har prøvet at forklare dem, at jeg ikke føler at det er ok, vi har ingen børn eller noget sammen. Men de forstår tydeligvis ikke mig og forsætter samme rytme.

Nu har jeg så været sammen med min nyværende kæreste i 3år (som sagt længere forhold) og jeg bor heldigvis i den anden ende af landet, hvilket har gjort mit liv mere stabilt og uden input fra familien :)

Og det har virkelig fået mit til en helt anden person idag. Jeg er meget mere udadvendt, tilpas og TØR sige sin mening som den er. Og ikke altid skulle tænke over, hvad man siger.

Og dette har ført til at, jeg nu har kottet forbindelsen til stort set hele min familie, da jeg er så grundig træt af det hele med dem. Jeg har heldigvis nogle rigtige gode venner/veninder som støtter mig 110% og har ALTID været der for mig. Som min familie ikke har.

Sagen er den, at min mor skulle vi (min nuværende kæreste og jeg) flytte for imorgen på fyn (230km væk) samt har haft min bror her i den tid hun ikke har haft lejlighed. Og det er ikke nemt, når han er autist, så det har krævet meget af mig, især da han ikke er renlig (han er 18år) Så det vil sige at hele vores hjem lugter ikke særlig godt. Lugten sidder i møbler mm. Så gæt hvem der skal have store hovedrengørings weekend... :( Hun sagde ellers at der ingen ting var med ham og han nok skulle vaske sig med mere ved uheld i underbukser... (løgn)

Jeg er nået til, at nu kan vi kører til min mor, aflevere det vi har, bror og hans hund mm. Sådan kører vi hjem igen. Jeg orker ikke mere min familie, den tager så meget energi og tid. Og det er negativt for mig.

Så nu er det slut imorgen har jeg sat mig for.

Hvad synes i? Jeg har jo gjort opmærksom på alt det og de hører ikke efter, som jeg mener en familie bør gøre. Samt de støtter mig ikke i det jeg gør mm. ØV

MVH Mig

RyttersRidesport i Romlund v. Viborg ersatter ikke dækkener der går i stykker ved vask pga vaskemaskinen går i stykker. Så pas på!

0
0
Svar på denne tråd

Blodets bånd...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2011 09:48

Familie kan være en svær ting, og man tåler/rummer/acceptere tit mere end man ville gøre hvis det var venner... Om du gør det rigtige - tja, hvis du føler det er det du er nød til at gøre, for at kunne komme videre med dit liv, så er det det rigtige at gøre...

Men kan godt forstå at du ikke vil/kan acceptere at de stadig snakker med dine x'er og invitere dem med til familiebegivenheder... Det virker for mig, som om de ikke vil acceptere/respektere dine beslutninger.

En kær ven sagde til mig, at familie er noget som bør ligge i en skuffe med bagsiden opaf, og kun tages frem en sjælden gang. Ikke at det gælder al familie...

Jeg har selv noget familie, som jeg har meget svært ved at klare - længere historie - men jeg acceptere deres tilstedeværelse for resten af familiens skyld, og specielt mine svigerforældres. Mit/vores forhold til dem var engang godt, men gennem årene har vi tålt meget fra deres side. De mener ikke selv de har gjort noget forkert, men de ser ikke at deres opførelse er uacceptabel og gang på gang sårer os... så nu har vi fået nok. Vi ser dem kun til større familiemæssige sammenkomster, og de bliver inviteret af pligt hvis vi holder noget...

Min mor har jeg også et kompliceret forhold til, men for ungernes skyld holder vi det kørene... Det er jo deres mormor.

Jeg tror der er knidninger i alle familie, i større eller mindre grad - nogen finder sig i det, andre gør ikke...

Familie er ikke alt - og blodets bånd er ikke stærkere end det man gør det til. Venner kan med tiden blive lige så meget familie...

Hilsen Gitte
-
Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke...
-
Der tages forbehold for fejl af enhver art.
-

Børn er små engle, hvis vinger skrumper i takt med, at benene vokser

-

Nu med job i forsvaret...!!!

0
0
Svar på denne tråd

hmm....
Forfatter: 
Dato:  22-01-2011 10:04

Jeg kan genkende en del. :) Forældre har man fået for sent til at kunne opdrage på dem.

Når det så er sagt, bruger man sin ungdom på at finde sig selv, sværere for nogen end andre. Først derefter kan man give noget af sig selv (logisk nok), og indgå i forhold, der er tovejs, og føle sig som sig selv, og levende.

Jeg var meget alene i min barndom, eller det følte jeg mig. Med 2 søstre og to forældre var jeg det selvf. ikke reelt. Stak af et par gange, og flyttede som 17-årig. Var så træt af min familie, og den psykiske vold.

Men som det eneste barn af familien, har jeg formået at vende den om. Ja, det tog rigtig meget udvikling at komme dertil. Og i dag bruger jeg min familie til det, jeg har lyst til, uden nag og negative følelser, og er glad for dem, trods alt, de har gjort.

Men det kræver, man virkelig står (og hviler i sig) selv, og kan vælge til og fra. Og kan sige; mit liv er fint, du er velkommen, sålænge du er positiv for mig. Når du begynder at blive negativ, går jeg. Meget forenklet *S*

Det har gjort, at min familie har respekt for mig, for de ved, jeg er den, der - OGSÅ fysisk - GÅR, når det bliver for meget. Og det gør, at de tænker meget over, hvad de gør. Jeg er på den måde heldig, i forhold til mine andre søstre, som jeg har ondt af. Men man skal tage skeen i egen hånd, og bestemme, hvad man vil finde sig i.

Og tro mig, min familie "lever" også for mine xér - også alle længerevarende. Hold da op, hvor går de meget op i dem. Blev ringet op af min søs, der havde set min x med en ny kæreste. 3-4 år efter må jeg sige, det ragede mig en pap-and. :) Og har fundet manden i mit liv.

Mine forældre snakker stadig om en af mine første kærester, det er så 10 år siden... ! :)

Men hvis du har en familie som min, der er særligt social og nysgerrig (også på en dårlig måde), så kan du ikke gøre noget ved det, folk har forsk. arketyper. End virkelig at sætte barrikader op, så de er helt obs på, hvad der er ok og ikke. Min søster skal ex. have slået det ind med 7 tommer søm. Det er slemt :) Men så lærer man jo bare at blive særligt tydelig overfor andre. *S*

Det kan være rigtig godt at holde pause fra sin familie, og finde sig selv, men min erfaring er, at det er bedst at finde en måde at leve med dem på, ikke cutte dem helt. Om det så er at udholde 3 timers kaffe et par gange om året, er ligemeget. Det er altid rart at have sin familie, trods alt. Når man har fundet en måde at tackle dem på. Også selvom det er en hård tackling :)

Opstaldning boks/løsdrift ledig i stald ved Århus (8471), med ridebane, 1000 kr incl. hø/halm. :) www.hestegalleri.dk/ mar_vis.aspx?MarID=467233

Gratis shetter-hingsteplag til godt hjem! Djursland.

0
0
Svar på denne tråd

tusind tak :)
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 13:02

Tusind tak for input :)

Jeg har læst jeres svar igennem mange gange nu og det giver mig mening.

Det bliver til en længere pause med min familie. Jeg har holdt en pause på 3mdr for ca 1år siden. Og dette hjalp ikke. Så denne gang gør jeg mere alvor fra min side.

Jeg glæder mig ligefrem. :)

Oveni alt dette, så styrtede jeg på min hest den 14jan og har haft smerter lige siden dag 3. Så idag har jeg været ved lægen og rigtig nok som jeg næsten selv vidste, så har jeg fået et smæld i nakken og er sat på smertestillende og øvelser med nakken de næste 10dage. Samt at slappe af, dette har jeg dog gjort alle dage siden, dog ikke den ene dag hvor huset blev gjort rent fra a-z.

Og det er ikke meget støtte og spørgsmål jeg har fået fra min familie om hvordan det går. Det har faktisk mest min kære svigerfamilie der har spurgt til mig. Der er desværre riciko for varrige mén og smerter. Dog viser det sig rigtig efter denne smertebehandling ;(

Har også en arbejdsskade der kører i arbejdsskadestyrelsen på min lunger efter arbejde i svinestald og venter svar. Har fået godkend´t 4%, men det er blevet værre og får højste dosis forbyggende astma medicin og akut medicin efter behov. Alt dette inden for 8mdr. Øv, lidt medvind ønskes :)

MVH mig

RyttersRidesport i Romlund v. Viborg ersatter ikke dækkener der går i stykker ved vask pga vaskemaskinen går i stykker. Så pas på!

0
0
Svar på denne tråd

først og fremmes
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 13:55

først og fremmes skal man ikke holde fast i noget der ikke gøre dig nogen gavn. Hvis familiemedlemmerne opføre sig råddent så væk med dem.

Du skal være dig selv nærmest for i sidste ende har du kun dig selv.

0
0
Svar på denne tråd

at cutte familie
Forfatter: 
Dato:  26-01-2011 08:05

kan være svært, jeg har overvejet det et par gange, eftersom der i min familie også er mindre heldige individer set i lyset af hvordan jeg gerne ville have "min" samling skulle se ud..

..jeg har forsøgt mig med pauser, men er nu nået frem til, at det egentlig ikke nytter, og for øvrigt også er ligegyldigt. -godtnok gider jeg ikke spilde mit liv på mennesker der ikke kan byde ind med noget posetivt, men jeg må også tænke på min datter, som elsker sin mormor, -og jeg elsker da også min mor, på trods af hun til tider er et surt numsehul at være i nærheden af.

..min mor er så psykisk syg, og har evigt travlt med hvor synd det er for hende selv, og at alle mennesker udnytter hende, og generelt taler hun rigtig dårligt om os (hendes døtre) til os inbyrdes,-det går bare ikke rigtig op for hende at vi jo også snakker sammen. men også andre mennesker, -i hendes lille navlebeskuende verden er der kun ét perfekt individ, og det er hende selv, desværre er realiteterne jo bare anderledes.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen,,,
Forfatter: 
Dato:  02-02-2011 02:41

...Du har jo taget din beslutning (af nød !) desv.

Såe det du søger her er vist mest bekraftigelse på din beslutning mv.

Og Naturligvis er det ok at holde afstand til sådanne fam./mennesker!

Og respekt for dig at du på trods af forældre/opvækst formår at blive til et harmonisk og helt menneske der kan være medvirkenende til at gøre verden bedre mv. !!!

Mvh.

TOP Bedækninger tilbydes ved både OX Hingste m. Unik Multichampion afstamning, og Islænderhingsten "Stjarni Fra Lisbjerg" fra 2.000 kr.ink. attest, ophold, føl garanti mv.

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan er der lige...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2011 20:01

Hmmm - har du hørt på deres (din families) syn på sagen?

Hanne

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  03-02-2011 18:35

hej igen.

Jeg har taget beslutningen, og den bliver efterlevet nu. Gider ikke alt deres gør dit, gør dat. Og har snakket med min familie om det, og de fatter ingen ting. Så det er nemt. :)

Nu er min mor så gået ned med en dep. igen indenfor kort tid, men jeg kan ikke blive ved, når det tager så hårdt på mig. Og min familie gør aldrig noget for mig. Jo, jeg skal give af mig nok 10 gange inden jeg får tilbage 1 enkel gang. Flot ikke.

Til dem, som ikke har oprettet sig på siden, tager jeg ingen notis af.

MVH Henriette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider