Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Karpaltunnel syndrom
Forfatter: 
Dato:  13-10-2010 17:29

Nogle af jer herinde der er blevet opereret for det som har lyst til at dele deres erfaringer med mig..

Jeg har været hos en ortopædkirurg som så har sendt mig videre til en emg undersøgelse. Nu venter jeg så bare på denne undersøgelse

Mvh Karin

Karins foto - Fotografering tilbydes

Modeller søges - se info på hjemmesiden

RIP elskede far 12.01.1935 - 03.05.2008

RIP elskede mormor 15/8-1922 - 23/01-2008

0
0
Svar på denne tråd

Kender en
Forfatter: 
Dato:  13-10-2010 17:51

som er blevet opereret for det. Det blev vidt ok bagefter med at fingerne ikke sov mere.

0
0
Svar på denne tråd

Positivt !
Forfatter: 
Dato:  13-10-2010 20:20

Blev opereret for omkring 6 år siden i min højre hånd... og det var bare SÅ skønt at kunne sove den første nat uden at vågne flere gange, fordi det gjorde ondt i hånden / armen...

Har kun haft gode effekt af det... ...

Jeg havde overhovedet ikke nogle smerter efter operationen , sørgede for at den fik lov til at hele, og derefter har det bare været godt !

Synes at efteråret er kommet en del nærmere...

0
0
Svar på denne tråd

nja....
Forfatter: 
Dato:  13-10-2010 20:25

ikke operation, men bruger Back on track med stort held, når det ikke hjælper at ryste eller manipulere mit håndled.

Har store problemer, bare når jeg kører på scooter og skal dreje gas håndtaget. Får sovende, prikkende fornemmelser og til tider følelsesløshed, hvor jeg taber ting, hvilket ikke var smart som klinikassistent. *S*

Der er noget ved hestens ydre, der er godt for menneskets indre

0
0
Svar på denne tråd

karpaltunnelsyndrom
Forfatter: 
Dato:  13-10-2010 20:40

Blev opereret for 8 måneder siden i begge hænder på samme tid. operationen var med kikkert, hvlket gør, at man kan bruge hænderne med det samme. dog skal de skånes de første uger, hvor der ikke må løftes tunge ting. Det er helt klart den mest skånsomme måde at få det lavet på. ved almindelig operation bliver der skåret op ca 7 cm, og der kan kun ordnes en hånd af gangen. der kan komme mange flere komplikationer ved at få skåret det op. har et meget grælt eksempel fra en af mine patienter, som også blev opereret for 8 måneder siden. vedkommende fik refleksdystrofi og kan på nuværende tidpunkt kun bevæge fingre og håndled en smule.

Men hvis det er nødvendigt at få det ordnet, så er det bare med at få det gjort, så nerverne ikke tager varig skade. der er helt sikkert mange flere gode eksempler end dårlige. men anbefaler en kikkertoperation.

hilsen LouiseBJ´s kæreste, som er fysioterapeut

Sommerhus på Fanø udlejes... ta' hesten med og rid tur på stranden.

0
0
Svar på denne tråd

Tak alle
Forfatter: 
Dato:  13-10-2010 22:35

Sammen for jeres input.. Kan forstå at kikkertoperationen er det bedste..

Jeg skal først undersøges nærmere med en Emg undersøgelse inden det kommer til en mulig operation.

Det er flere gange i løbet af dagen/natten at hånden og fingerne sover, samt smerter op til albuen.

Ortopædkirurgen jeg var inde hos fortalte at når man har piskesmæld, så er risikoen større for dette end hvis man ikke har piskesmæld.

Mvh Karin

0
0
Svar på denne tråd

samme her
Forfatter: 
Dato:  14-10-2010 00:16

ja det med sovende fingere og og tabe ting, desuden kan mine fingere pludselig sidde helt forkert, og ligesom krampe.

det er ikke en måde jeg med alm bevægelse kan få dem til at sidde, men som jeg, hvis jeg f.eks skal vise, hvordan de kan sidder, skal bruge den anden hånd for at tvinge dem lidt derhen ad,hvor de selv kan hoppe hen.

jeg har fået hjælp hos kiropraktor, som kan fjerne det.

det stammer fra nakken, men desværre holder det oftes kun 14 dage så vender det stille og roligt tilbage.

er hybermobil og har piskesmæld samt bygningsfejl i nakken

Hvornår har du lavet en foderplan til dine børn

0
0
Svar på denne tråd

laffeline
Forfatter: 
Dato:  14-10-2010 09:22

Så lige at du skrev at du også er hypermobil og har piskesmæld. Pudsigt det er det samme her. Jeg leder nemlig efter folk med samme problem for at høre deres erfaring.

Jeg tager en snak med min fys i dag ang akupunktur ellers må jeg ud og finde en..

*Karin

0
0
Svar på denne tråd

Alternativ...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2010 15:36

Der findes nu et godt alternativ til operation.

Jeg var for flere år siden sat til operation på grund af karpal tunnel syndrom, men da jeg har en udbredt aversion imod at nogen skærer i mig (og især ikke da jeg så den noget grafiske version hospitalet gav mig som brochurer, hvor operationen involverede noget der kraftigt lignede køkkenredskaber såsom kniv og gaffel..) satte jeg mig for at finde et alternativ.

Laserbehandling kombineret med ultralyd. Dét fungerer bare for mig. Det er ca. 3 år siden jeg blev "bippet" med laserbehandling, så gik det væk, kom igen her i sommer, og nu er jeg blevet "bippet" igen, og nu er det pist væk borte. Og der er ingen arvæv, ingen rekonstituering, ingen kvaler.. og det gør overhovedet ikke ondt :) Og hvis det holder i 3 år igen, jamen så tager vi dælme da bare en tur mere..

mvh

agro

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-10-2010 19:27

Jeg fik opereret begge hænder for 7 år siden, med ret begrænset effekt, bl.a. fordi nerverne havde taget permanent skade fordi jeg havde gået i ret lang tid.

Sidste år fandt de så endelig ud af at jeg også havde 2 discus prolapser i nakken og dette har forværret mine hænder/arme meget.

Den ene prolaps blev opereret sommer 2009, desværre er det ikke helt godt, så måske bliver det nødvendigt at operere den anden også.

Gitte

En tilfreds rytter, med en super glad hest, for nye nemt monterede www.hovsko.dk med udskiftelige sliddele.

Boer/nubiske geder sælges

både til levebrug og grydeklare (se præs.)

0
0
Svar på denne tråd

agro....
Forfatter: 
Dato:  14-10-2010 19:42

Hvor fik du behandling henne? Hos en fysioterapeut? Jeg har også gået med det on/off i årevis, og det kan jeg så se ikke er så heldigt, da operation åbenbart ikke virker, hvis man har gået med det for længe. Og ja uha det kan gøre nas om natten . Det er dog ikke så slemt om natten som det tidligere har været. Men jeg synes også, jeg er blevet slem til at tabe ting. Havde godt undret mig over, at være blevet så fummelfingret, men havde ikke sat det i forbindelse med karpaltunnelsyndromet.

0
0
Svar på denne tråd

DitteH
Forfatter: 
Dato:  15-10-2010 07:24

Jeg gik hos en privat behandler, men hvis du søger på laserbehandling, evt sammen med karpal tunnel syndrom burde der komme en del behandlere op.

mvh

agro

0
0
Svar på denne tråd

alternativ til op
Forfatter: 
Dato:  15-10-2010 13:55

Jeg tror da nok at jeg inden operation ville prøve fx kranio sakral terapi - et blidt alternativ -

Jeg har både hørt gode og dårlige historier om operation, som jeg ikke vil trætte jer med, men hvis det var mig ville jeg bestemt prøve om jeg kunne blive bedre uden operation.

jette

1 helt ny hestebokse ledige for indflytning

Ponyboks og pony løsdrift ledig

se mere på www.staldmoellegaarden.dk

Center for alternativ behandling

www.staldmoellegaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Been there, done that
Forfatter: 
Dato:  16-10-2010 18:14

Fik ordnet højre hånd for 6 år siden uden problemer. Den 6. september i år fik jeg så lavet venstre hånd, operationen virkede efter hensigten, men jeg har problemer med at cikatricen er enormt øm, jeg kan ikke tage fra med hånden, og så er der osse noget halløj med nogle sener, kan jeg mærke. Skal til lægen den 27. for at få tjekket op på det.

Mit ar på højre hånd er temmeligt langt - ca. 6-7 cm - og ikke så pænt ned over håndleddet. Venstre er blevet noget pænere og kun omkring 3-4 cm (sig til, hvis du vil se billeder )

Det værste ved operationen er at få lokalbedøvelsen lagt - yikes det gør ondt! Efter det mærkede jeg ikke en hujende hattenål før om aftenen, da hånden begyndte at vågne op igen - for dææææælen det var ikke rart!

Højre hånd blev i sin tid bundet ind efter indgrebet, så den lignede en boksehandske - den forbinding kom ikke af, før jeg fik fjernet stingene. I dag er man åbenbart gået fra den store indpakning, da man har set for mange eksempler på stive håndled osv, så venstre hånd fik bare et stort plaster på, som jeg skulle pille af efter ca. 48 timer. Fornemmelsen af de her 5 sting, hver gang jeg rørte ved et eller andet var IKKE særligt rar de første dage, men så vænnede jeg mig til det.

Jeg var sygemeldt i 3 uger - jeg sidder på kontor og taster rigtig meget, og det kunne jeg overhovedet ikke de første to en halv uge.

Hilsen Inge

- med de to smukke muler Milo og Gazella - og den skønne Leonbergerhvalp, Sully!

0
0
Svar på denne tråd

prøv evt. en oesteopat
Forfatter: 
Dato:  16-11-2010 16:02

Hej Karin

Vores datter var indstillet til operation af begge håndled efter div. besøg hos læger og scanninger. Det tilbudet til hende, hun var da 19 år.

Men hun ventede på indkaldelse opsøgte vi en oesteopat, det er det bedste vi har gjort! Det var faktisk også nakke/ryg der klemte på nerver og sener i armene.

Hun er aldrig blevet opereret og er i dag ved at tage sig en uddannelse som hippolog på Flyinge i Sverige.

Der er bestilt tid til en behandling når hun kommer hjem på juleferie!

Jeg ved selvfølgelig ikke om det er noget for dig, men syntes at den mulighed skulle med.

held og lykke

Joan

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider