Jeg er i fuld gang med at styrke mine knæ grundet let hypermobiltet og et par andre skader/problemer.
Eller det er jo som sådan ikke selve knæene jeg styrker, men derimod muskulaturen omkring knæene dvs, lår/baller og underbenet, da der jo ikke som sådan er muskler i selve knæet.
Jeg har fået meget hjælp af en fysioterapeut til at finde ud af hvilke muskelgrupper jeg er svag i og hvordan jeg koordinerer mine muskler.. Det har været noget af en øjenåbner!
F.eks var musklen på mit yderlår MEGET stærk, så for at få en god generel styrke skulle jeg faktisk lave afslappende øvelser for lige netop den muskel, mens jeg stykede de andre.
Noget så simpelt som at aktivere sin ballemuskel før man aktiverer sin hasemuskel kan gøre en stor forskel..
(Eller det er overhoved ikke simpelt de første 500 gange man gør det, men så begynder det at blive vane)
De forskellige øvelser jeg laver er lidt svære at forklare ordentligt med ord, og jeg har kun tegningerne på papir desværre.
Men jeg vil helt klart anbefale dig at prøve at kontakte en fysioterapeut som kan hjælpe med at finde ud af lige præcis hvor du har behov for styrke, for mig har det bestemt været alle pengene værd!!
Mon ikke også du kan få en henvisning til fysioterapi når du skal til konsultation, så bliver behandlingerne en smule billigere