|
|
| Laseroperation af øjne |
|
|
Er der nogen af jer HN'er der har fået en af de her smarte operationer? Ja, jeg synes det er helt utroligt det kan lade sig gøre. Jeg overvejer at undersøge om jeg kan få sådan en operation. Har store gener af mine linser og briller kan jeg simpelthen ikke gå med. Håber at hører for nogen gode erfaringer fra jer.
*** Nanna *** Tre bid sælges: 1. stk sølv 2-delt, 15cm langt og 2 cm bredt. 1. stk messing 2-delt, 14,5 cm langt og 1,8 cm bred. 1. stk. sølv 2-delt, 11 cm langt og 1,8 cm bred.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg skal ind |
|
|
om en måned til den anden undersøgelse.. Og så må vi se om jeg egentligt vil, og kan.. Hvis du har styrke -6 eller mere, så kan du få det lavet på det offentliges regning. Jeg ringede blot til en øjenlæge. Bestilte en tid til forundersøgelse, og så tager jeg den da fra.. Jeg har snakket om i mange år og få det lavet. Men jeg er alligevel ikke 100 % sikker på om jeg vil have det lavet. Jeg har ingen gener med mine linser, og har brugt dem siden jeg var 15, og er nu 33. Jeg hader mine brilller, og bruger dem ikke til andet end til at finde min seng.
Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har fået en |
|
|
og har været SÅ glad for det.. Jeg kunne ikke gå med linser, så snart de kom i løb mine øjne i vand indtil de var ude igen. Brillerne var egentlig pæne nok, men det var irriterende når jeg trænede eller hestene kom lidt tæt på.. Jeg havde slet ikke styrke nok til at få det betalt i offentligt regi men efter lidt snak ville mine forældre gerne gøre det.. I slutningen af november 2008 var jeg til forundersøgelse på klinikken. Her bestemte vi hvilken operation jeg skulle have. Jeg har brede pupiller så det blev lidt dyrere end først beregnet men når man alligevel er oppe i de beløb kan man jo lige så godt give de sidste par tusinder. D. 11/12 2008 mødte jeg så op på klinikken. De var rigtig søde og jeg fik en en halv stesolid til lige at slappe af på.. Selve operationen tog ca 15 min, det gjorde ikke spor ondt men det er da absurd at ligge der på briksen og så siger lægen "Jeg løfter lige din hornhinde" og så lugter der lidt brændt bagefter pga laseren.. Bagefter lå jeg lige og hvilede med lukkede øjne i 30 min og kom ind til kontrol.. Allerede her kunne jeg læse et skilt uden for som jeg ikke ville have kunnet læse uden briller før. Jeg havde ingen smerter og de næste dage blev mit syn kun bedre.. Jeg læste skilte, nød at komme ind i varmen ude fra kulden uden at brillerne duggede, at jeg kunne kysse kæresten uden at skulle tage brillerne af, at jeg kunne spille badminton uden at tænke på dem eller vende mig om på maven til pilates uden at skulle lægge brillerne et sikkert sted først.. Det mest irriterende var faktisk at øjendråberne jeg skulle bruge fik mine øjenvipper til at knække men det holdt op så snart jeg ikke skulle dryppe øjne mere. Kan kun anbefale det... 
VH, MaggieMay "Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden".. "Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| laseroperation |
|
|
Det er dejligt at hører en med god erfaring! Frygtede der ville komme en hav af frygtelig sørgelige historier! kalaki: Ja det er rigtig at det er +/- 6 i styrke. Men jeg læste den anden dag i avisen at havde man en bygningsfejl så var grænsen +/- 3 i styrke, for at det offenlige ville betale. Skulle jeg selv betale ville jeg ikke have råd var var nød til at beholde mine linser! MaggieMay: Mine linser for også mine øjne tilat løbe i vand hvis jeg fx går meget stærkt hvor der er kold luft og nogen gange så kan jeg alligevel ikke se klart så skal jeg lige kører en finger over øjenlåget så kan jeg se igen. Det er ikke fordi linsen flytter sig, man ved ikke helt hvad det er. Ej jeg vil virkelig få undersøgt om jeg er egnet til en operation. Der stod også i avisen at denne operation var mere sikker at få lavet end at gå med linser. Det siger altså lidt om hvor små riciko der er ved indgrebet. Er dine øjenvipper så vokset ud igen?
*** Nanna *** Tre bid sælges: 1. stk sølv 2-delt, 15cm langt og 2 cm bredt. 1. stk messing 2-delt, 14,5 cm langt og 1,8 cm bred. 1. stk. sølv 2-delt, 11 cm langt og 1,8 cm bred.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MaggieMay |
| Forfatter:  |
Isabella 1 |
| Dato:  |
22-09-2010 16:22 |
|
Min kæreste vil også gerne have lavet sådan en operation, han har ikke særlig høj styrke men linserne genere ham og han vil IKKE have briller.. Ville lige høre hvad er prisen for sådan en operation??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kostede |
|
|
30.000 med den operationstype jeg fik foretaget.. I disse krisetider vil jeg vædde med at stort set alle klinikker er villige til at lave en fordelagtig afdragsordning som ikke engang banken kan konkurrere med.. Har i hvert fald set nogen der vil gøre det rentefrit og det var ikke dyrere end et linseabonnement. Det var ikke rigtig inde i billedet for mig at få det gjort i udlandet - i hvert fald ikke i Tyrkiet. Dels fordi jeg alligevel har været til tre kontroller efterfølgende og jeg ved ikke hvordan det lige skulle spænde af hvis man har fået det gjort så langt væk og dels fordi der har været meget snak om specielt en rejsearrangør med tvivlsomme metoder. Kender en der har fået det gjort i Malmö og været glad for det, de efterfølgende kontroller har han fået hos en privatpraktiserende øjenlæge og så selv betalt. Alt i alt var det meget begrænset hvad han sparede. Til egnethedsundersøgelsen fortalte sygeplejersken at den største risiko ved operationen er at den ikke virker og at ens syn MÅSKE bliver lidt dårligere.. Der er ingen der er blevet blinde af det.. - og ja, mine øjenvipper var vokset helt ud efter en måned.. 
VH, MaggieMay "Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden".. "Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har også fået en |
|
|
Jeg blev opereret i maj i år. Jeg havde mellem -8 og -9 på begge øjne, så det var på det offentliges regning og blev gjort på Glostrup Hospital. Umiddelbart efter operationen havde jeg nærmest ørnesyn, men kunne den første uge overhovedet ikke læse, men over tid har det så ændret sig til at jeg ved 3-måneders undersøgelsen havde ca. -1 på det ene øje og 0 på det andet og også lidt bygningsfejl på begge. Samlet set betyder det i dag at jeg læser perfekt. Mit lange syn er "kun" lige ok (lidt dårligere end med linser), men godt nok til at køre bil m.m. Nu hvor det er begyndt at være mørkt når jeg kører hjem fra hesten om aftenen, har jeg overvejet om jeg måske skulle have et par briller til at køre bil med i mørke. Det er ikke sådan at det er farligt , men jeg tror det ville være mere behageligt. Selve operationen er ikke noget at være nervøs for. Øjet er bedøvet, så man mærker ikke noget. Jeg havde grus i øjet 1-2 dage efter hver operation (Det blev gjort med en uges mellemrum). Birgitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Får man lavet et øje af gangen?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg gjorde ikke |
|
|
men jeg tror det kommer an på hvor stor styrke du bruger.. Dengang jeg fik mit lavet lå jeg sammen med en i hvilerummet der lige havde fået lavet det andet øje og han brugte ellers minus et eller andet meget højt så jeg tror det er sådan det hænger sammen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et af gangen |
|
|
Jeg fik lavet et af gangen med en uges mellemrum. Det lød som om det var sådan de altid gjorde på Glostrup Hospital. Birgitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øjne.... |
|
|
Ja, sådan en operation har jeg også tit tænk på kunne være guld værd, så jeg kunne slippe for at rende rundt med linser. Men helt ærligt... kan man ikke se, mens man blir opereret?? Jeg mener, kan man ikke se, at de kommer tæt på øjet, eller hvordan foregår det lige?? Kunne forestille mig, at det er noget, som jeg overhovedet slet ikke tør, selvom jeg gerne vil.
Skrev hende den tykke, som er blevet mor... Alle mennesker er født lige dumme - nogen får bare mere ud af det end andre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg fik det lavet i august 2009 hos godtsyn.dk Super service og søde personale. Selve operationen forgik i malmø, og alle kontroler er inde i kbh. Jeg vil så sige at selve operationen var helt smertefrit, lidt klamt fordi man kunne lugte lidt brændt hornhinde  Men den efterfølgende uge havde jeg MEGET dårligt syn, og havde helt ekstreme smerter, jeg var overdrevet lysfølsom...min man kunne ikke se tv uden jeg havde solbriller på og lukkede øjne...alt lys var ren pinsel. Efter en uges blev mit syn mere klart, og smerterne fortog sig, døjede sog med tørre øjne i ½ år efter operationen. Nu er der gået over et år og jeg savner absolut ikke mine briller, og er glad for jeg ser normalt, men jeg tror ikke jeg ville gøre det igen da det var meget smertefuldt. Jeg betalte 18000 kr for begge øjne og jeg fik lavet det der hedder LASEK.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Også mig |
|
|
Jeg har også fået foretaget en LASIK operation for 5-6 år siden, og det er de bedste penge, jeg nogensinde har brugt på mig selv! Jeg havde heldigvis forsikring, så betalte kun 6.000 ud af de 30.000 operationen kostede. Jeg fik lavet ét øje ad gangen med en uges mellemrum. Selve operationen var fuldstændigt smertefri, og tog ca. 10 min. pr. øje. Eneste gene var en smule kløe i ugerne lige efter. Gjorde det hellere end gerne om, hvis det blev nødvendigt  Det eneste ubehagelige var at få sat en slags holder rundt om øjet...det var lidt grænseoverskridende. Øjet presses let ned, hvorved man mister synet, og det hele bliver gråt. Men hvor var det fantastisk, da de tog "dimsen" af igen...og jeg kunne SE mellemrummende mellem loftspladerne! I det hele taget er det fantastisk at vågne op om morgenen og kunne SE! Jeg havde -6 på begge øjne samt bygningsfejl. Efter operationen havde jeg -0,5, så der er lidt at gi' af, hvis jeg med alderen skulle blive en smule langsynet. Og fantastisk ikke at skulle bøvle med kontaktlinser, tørre og irriterede øjne som følge, støv fra ridebanen under linserne, kunne svømme uden at skulle bekymre sig om at de falder ud osv osv. Jeg kan kun anbefale, at få det gjort  Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Hvor er detaltså bare dejligt med så mange gode erfaringer! Det giver mig endnu meremod på at opsøge min øjenlæge og se om jeg kan få det betalt af det offenlige. Det er ikke noget man skal snakke med sin optikker om først? Kunne forestille mig at de ville fraråde og gøre alt for at beholde sine kunder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja har |
|
|
Tit overvejet dette, men tør ikke. Jeg er nærsynet med -4,25 på begge øjne, nu er jeg så sidst i 40érne og skal bruge briller med overgang. og sjovt nok, så sagde min optiker altid m når du blive ældre vil du blive mindere nærsynet ????? det er jeg ikke blevet, mit syn har ændret sig, jeg er stadigvæk nærsynet som jeg plejer men skal alligevel have overgang i brillerne for at læse og sidde ved computeren. Så det virker altså ikke sådan at men har -4 og så går styrken så ellers ned af jo ældre man bliver. Svært at forklare. men pointen er at jeg måske i en periode, kunne blive brille fri for så igen skulle bruge læse briller. Jeg har forsøgt mig med linser med overgang, men så kan jeg ikke se det som er tæt på, og skal alligevel have læse briller. Godt være det lyder rodet, men det er det også i mit tilfællede. Jeg ælsker at kunne tage brillerne af og så virklig se det som er småt, splinter i fingeren osv, det kan jeg ikke med briller med overgang, eller ditto linser
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| NinaB... |
|
|
Hvilken forsikring har du, som går ind og dækker så stort et beløb? Jeg har bestilt tid hos en øjenlæge for at få tjekket mit syn, og evt få en henvisning til en operation betalt af det offentlige. Kan dog først få en tid i januar 2011. Mine linser er -5,75 så er lidt spændt på, hvad øjenlægen måler det til...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 3 personer med gode resultater |
|
|
kan jeg bidrage med, min mor har fået et øje "lavet" og min far begge øjne, det første øje gik det meget hurtigt med at han kunne læse avis uden briller (før utænkeligt) det andet øje tog noget længere tid om før sløret forsvandt helt, men nu er han tilfreds. Så har jeg en kollega som har haft meget tykke brilleglas før og der tog de også et øje ad gangen og kollegaen går nu uden problemer uden briller igennem tilværelsen. Hun fik betalt af det offentlige da hun havde meget stærke briller og slipper nu for de trælse "trykmærker" hun før havde på næsen af brillerne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forsikring |
|
|
Jeg havde en forsikring hos Danmark, som dækkede. Ordningen er ophørt - jeg nåede det lige akkurat 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Årsag? |
|
|
Det kan skyldes, at "elasticiteten" i øjet bliver ringere med årene, dvs. at man får sværere ved at fokusere på genstande tæt på. Jeg kan godt have svært ved at se splinter og andre småtterier tæt på, men synes stadig det er et godt bytte, at kunne se knivskarpt i dagligdagen, og slippe for bøvl med briller og linser. Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Optiker |
|
|
Du behøver ikke tale med din optiker, men henvender dig bare på den klinik, der skal udføre operationen. Jeg havde brugt samme optiker i >15 år, men fandt først ud af, at jeg havde bygningsfejl ved forundersøgelsen til operationen. Hmmm... Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nina B |
|
|
Jamen er det ikke en øjenlæge der skal henvise mig? Håber jo at ku få det offenlige til at betale.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo en øjenlæge |
|
|
skal henvise dig til en hospitalsafd som så måske ikke kan gøre det inden for behandlingsgarantien og derfor sender dig videre til en privatklinik. Der er nogle ret faste kriterier der skal opfyldes for at man kan få en laseroperation på det offentliges regning.. Det er i Odense eller Århus du kan komme til undersøgelse, i Odense er kriterierne lidt blødere end i Århus, ikke dermed sagt at det er nemmere at komme til der men formuleringen af kriterierne er lidt mere løse i koderne og op til den enkelte læge at vurdere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| æææv.. |
|
|
Ingen laseroperation til mig. Min øjenlæge sagede grænse kun var +/- 6 ikke +/-3 hvis har bygningsfejl. Så har avisen altså skrevet noget der ikke passede Æv... (Ved godt man ikke skal tro på alt hvad man læser i avisen, men alligevel ) Havde lige håbet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu har jeg endelig |
|
|
taget mig sammen og fået booket en tid...Har tænkt på det længe og har så ringet rundt her til morgen. Efter jeg har hørt at der var rigtig lang ventetid ( og ja dem i køge jeg ringede til havde ventetid til maj ) havde jeg regnet med det.... Men fik fat i nogen i Slagelse og vupti skal derop på torsdag allerede...Puha det er godt nok hurtigt synes jeg...
Er spændt på hvordan det kommer til at gå:)
Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
NinaB: Hvad er det en forsikring du har/ havde som betalte så meget af indgrebet??
Jolly Jumper & Camino Stjerneponyerne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift... |
|
|
Nana: min fætter fik lavet øjnene betalt af det offentlige sidste sommer - han havde ikke -6 men nok bygningsfejl til at de ville betale (jeg kan ikke huske præcis hvor meget). MaggiMay: hvor har du det fra, at man skal til Odense eller Århus for at blive undersøgt? Det har jeg aldrig hørt om, og hende der undersøgte mig (og som sagde at jeg var regionspatient) sagde intet om det, hun forklarede ellers hele processen for mig. Jeg var til undersøgelse i tirsdags, for at få tjekket hvor meget styrke jeg reelt har (det er noget tid sinde jeg sidst fik lavet briller, og jeg havde på fornemmelsen at de ikke var helt kraftige nok mere) og for at få målt tykkelsen på mine hornhinder - hvis de er for tynde kan man ikke få en laser operation. Jeg skal så videre til en øjenlæge - og er så heldig at jeg har fået en tid allerede i december i år.
Hilsen Nina
RIP Betty, den dejligste, sødeste mest fantastiske pony 22.04.1994-30.08.2010
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fra Sundhed.dk |
|
|
hvor jeg slog det op.. Det er på de to hospitaler at man foretager operationerne - i hvert fald hvis man skal have det foretaget i offentligt regi.. I øvrigt synes jeg det er lidt et luksusproblem at få det offentlige til at betale for.. Hvis man alligevel har et kontaktlinseabonnement så koster det ikke mere om måneden at få en afdragsordning med en privat øjenklinik.. Så er der flere penge til dem i det offentlige der virkelig har brug for det..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| laseroperation |
|
|
maggiemay: Hvis man kan få det offenlige til at betale ville du så ikke os gøre det? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Glostrup Hospital |
|
|
Jeg har som sagt fået det gjort på Glostrup Hospital i maj i år. Så det er også en mulighed. Birgitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| off. tilskud |
|
|
Min mand har lige fået henvisning til at få det gjort på det off. regnning da han har en stor bygningsfejl, der gør han ikke selv behøver at betale. Vi har nu fået brev fra Glostrup og da de har lang ventetid kan han frit vælge sted at operationen  Karina
Wrap sælges. 2.slet. Minibig 250 DKK pr balle afhentet Ringsted/Bjæverskov Ialt 40 baller til salg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg var igår |
|
|
til mit planlagte undersøgelse på sygehuset i Århus. Jeg er egnet til at blive opereret, meeeeen jeg har nu ikek bestemt mig endnu.. Jeg har hele vidst at jeg måske ikke ville, for jeg har ingen problemer med mine linser. Jeg bruger mdr linser og har gjort det i snart 20 år.. Det er nemt og simpelt, og vigtigst af alt så fungere det. Lægen jeg var hos i går var vældig god til at forklare. Og mit "problem" er at jeg er så blind som jeg er. Åbentbart også mere end jeg regnede med. Mit venstre øje er -8, mit højre er -10,25. Jeg har pt linser der hedder -7,5 og -8,5. Men lægen vil ikke garantere mig fuld syn, og slet ikek på mit højre øje. Oven i har jeg åbenbart en lille bygnningsfejl, men den er nu ikke noget problem, i henhold til opererationen. Men det væreste i mit tilfælde, er at jeg måske sover med let åbne øjne. Det aner jeg så ikke om jeg gør, men det er i princippet også ligegyldigt. Problemet er at jeg har let tørre øjne, og det kan blive endnu værre ved operation. Og det er jeg faktisk ikke sikker på at jeg ønsker, eller kan "bruge til noget".. Pga af de, måske, tørre øjne, vil jeg så i fremtiden risikere at jeg ikke kan bruge linser til den korrition, jeg måske får brug for. Og briller kan jeg blot huske fra før min linsetid, var et helved for mig. Jeg hadede mine briller, både det at have dem på, og det udsenende jeg fik med dem.. De tørre øjne, kan også resultere i at jeg skal dryppe dem flere gange om dagen. Men igen, det hele kan jo også godt rigtig godt, og jeg ingen problemer får med tørre øjne, eller rest syn. Men jeg tror pt, ikke at jeg ønsker at risikere noget der fungere til noget l o r t. Men nu skal jeg tænke over det nogle dage. Vil jeg have det, kan jeg ringe i denne uge, og komme for om en månedstid.. Lægen var ej heller sikke på om han ville gøre det i mit sted, FORDI mine linser fungere så godt for mig, og med den risiko at det bliver noget bæ. Jeg fortalte så at jeg havde tænkt over det i mere end 10 år, og teknologien er jo kun blevet bedre. Og pt ser det ikek ud til at det bliver "for sent for mig i de næste mange år", så jeg kan jo altid springe til, og måske teknologien til den tid er bedre til mine svagheder..
Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mulige fejl.... |
|
|
Da jeg fik foretaget min operation for 5år siden fik jeg en liste med evt. muliged bivirkninger med hjem. Og det var alt fra tørre øjne, natteblindhed osv. Jeg tror desværre DK er lidt på vej til USA tendenser dvs man fraskriver sig så meget ansvar som muligt af frygt for klager. Jeg fik ingen bivirkninger overhovedet. Jeg var for så vidt tilfreds linsebruger i de 25 år jeg har brugt linser, men nu hvor jeg er opereret fordi jeg blev overfølsom for linser (slimhinden i øjenlåget blev irriteret) kan jeg se alle fordelene feks kan jeg se alle døgnets 24 timer. Linser tog jeg ud når jeg gik i seng og på om morgenen, dvs veje fra badeværelse til seng, evt toilet om natten, badeværelse igen om morgenen var blindegang , nu kan jeg se alt  Der er ikke længere problemer med at få støv i øjnene i stalden etc, for der er ingen linser der kan blive generet. osv. Karina
Wrap sælges. 2.slet. Minibig 250 DKK pr balle afhentet Ringsted/Bjæverskov Ialt 40 baller til salg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| My point excatly |
|
|
Vi har nu fået brev fra Glostrup og da de har lang ventetid kan han frit vælge sted at operationen  Han kan frit vælge at undergrave det offentlige sundhedsvæsens økonomi - på det offentlige sundhedsvæsens egen regning.. Den borgerlige regering har fisket en masse nemme stemmer ved at ventetidsgarantiordningen men det er efter min opfattelse helt klart hos folk der i virkeligheden ikke aner hvilke konsekvenser den har.. De ser bare at DE kommer hurtigt til og får ordnet deres småskavanker.. Det er de kronisk syge der betaler den største pris, dem som de private ikke vil røre med en indtang og dem som virkelig har behov for hjælp. Nu ved jeg jo selvfølgelig ikke hvor længe han har haft den synsnedsættelse der kvslificerer ham til en operation men jeg vil gætte på at det drejer sig om længere tid end den ventetid det offentlige kan præstere - når man har levet med det så længe så lev da med det lidt længere.. Ventetiden vil alligevel blive noget kortere hvis man ikke længere bruger alle pengene på at forgylde privathospitalerne.. @ Nanna (Bella) Hvorvidt jeg vil vælge at lade mig operere på det offentliges regning hvis jeg kunne vil jeg ikke engang bruge energi på at nægte, ingen vil tro mig hvis jeg gjorde.. Det jeg synes var så utrolig plat var at dit problem tilsyneladende var stort nok til at du mente at det var værd at forsøge at få regningen tørret af på det offentlige men ikke stort nok til at du selv vil indgå en betalingsaftale med en klinik - til en månedelig ydelse der vil svare til et almindeligt kontaktlinseabonnoment. DET synes jeg siger alt om hvorfor muligheden for at få foretaget operationen på det offentliges regning helt bør fratages eller i det mindste gøre indkomstafhængig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forsikring |
|
|
Det var Udv. operation hos Danmark. De dækker ikke længere den type operation - jeg nåede med i sidste øjeblik. Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| maggiemay |
|
|
Tror nu at mange har det på samme måde som mig. Så det har jeg nu ikke dårlig samvittighed over  De fleste steder tror jeg ikke kan gøre det for samme pris som mine linser mdr.. Derud overkan jeg ikke få en sådan operation da min styrke ikke har stået stille nogen år. Så bare rolig jeg bruger ikke nogen af dine skattepenge 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så hvis mange |
|
|
har det sådan så er det helt ok.. Jeg har set mange der kører over for rødt - derfor har jeg da ikke planer om at gøre det.. Det er ikke MINE skattepenge der bekymrer mig, det er VORES.. Det er fordi det er manges penge at det er et problem.. Der ligger rigtig mange arbejdstimer omsat i skattekroner i sådan en operation..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| operation |
|
|
Jeg vil da også have noget for mine skattepenge.. Ellers er der bare en anden der bruger dem til en øjenoperation  Du ved godt hvad jeg mener, du vil bare diskutere 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næ ikke nødvendigvis |
|
|
der er for så vidt ikke noget at diskutere for du har din holdning og jeg har min.. Når det er sagt så synes jeg det er en væsentlig diskussion hvor vidt man bare skal stikke hænderne i den offentlige kasse fordi "man sørme har betalt".. Hvis det kun var dem der havde behov for det så så det vist lidt anderledes ud.. Jeg har oplevet masser af patienter der simpelthen betragter en indlæggelse for noget relativt banalt som et hotelophold.. De er ikke til at drive hjem igen for nu har de jo betalt skat og så skal de have noget for pengene!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| behov ???? |
|
|
Hvad ved du om jeg har "behov" for sådan en operation? Jeg skriver faktisk i min startindlæg at jeg har store gener linser. Jeg er ikke en af den slags patienter du taler om. Men hvis jeg går under kravene for at det offenlige kan betale så er det da klart jeg vil gøre det!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Men ikke gener |
|
|
der er store nok til at du selv vil punge ud.. Ja undskyld hvis jeg skyder dig noget i skoene, det er faktisk ikke meningen, men min erfaring er at folk (jeg selv inklusive) der har STORE gener af et eller andet finder en løsning hvis det er økonomi der står i mellem dem og en løsning.. Hvis man kunne få en operation mod migræne der kostede 30.000 så skulle jeg nok få dem skaffet på ingen tid..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| operation |
|
|
Jo jeg ville gerne punge ud selv.
Men jeg har ikke pengene! Og jeg tror simpelthen ikke på at deres finansering kan gøre det så billigt som linserne koster. Jeg har endnu ikke været hos Øjenlægen. Det skal jeg først d. 22/11. Det er slet ikke sikkert at jeg kan blive opereret da min styrke ikke har stået stille i nogen år. Og så er det problem jo løst. Så kan jeg ikke blive opereret om jeg kan skaffe pengene eller ej.
Men det er altså ikke alle der bare sådan lige kan fremskaffe 30.000. Eller har plads i sit budget til at låne penge til det. Det er altså en realitet ikke bare noget jeg finder på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ærlig talt |
|
|
Så synes jeg det må være "systemet", der afgør, hvem der har behov for behandling. Jeg er overbevist om, at dem, der ikke har, bliver sorteret fra i processen. Det er jo ikke sådan, at enhver med synsnedsættelse bliver instillet til operation. Man skal være varsom med at stille sig til dommer over hvem der har (moralsk) ret til behandling på det offentliges regning. Skal man bruge penge på at reparere korsbånd på folk, der vælger at tage på skiferie eller spille fodbold? Behandle KOL hos rygere? Fedmeoperationer? Og sådan kunne man blive ved... Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja men fordi |
|
|
det er en uendelig diskussion så bliver den da ikke mindre væsentlig.. Derimod bliver den temmelig rodet hvis man begynder at blande andre lidelser ind i den.. Nu handlede det jo ligesom om laseroperation af øjne.. Selvfølgelig er det ikke alle der bliver opereret, ved ikke om du har læst hele tråden men jeg er f.eks blevet opereret for egne penge så jeg er jo helt klar over det.. Det der stødte mig her var at Nannas problemer tilsyneladende var så omfattende og generende at hun mente det var noget det offentlige skulle tage sig af men ikke omfattende og generende nok til at hun selv ville betale.. Min erfaring er at hvis folk virkelig har et problem så er de også villige til at gøre noget selv for at løse det.. I øvrigt er det værd at bemærke at der bliver skrevet tror = jeg tror ikke på at deres finansiering..... Hmm, det skulle da ellers være meget nemt at finde ud af.. Har man overhovedet undersøgt om man selv har mulighed for at betale.. Så vidt jeg ved koster nogle af de absolut billigste linser 150 om måneden - der hvor jeg blev opereret kan de finansiere for godt 300 (rentefrit), hvis man virkelig har gener så tror jeg de fleste godt kan skaffe de 150 ekstra om måneden..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hey hey hey |
|
|
Jeg har ALDRIG ment at det offenlige skulle betale! Kun hvis jeg gik under kravene! Jeg skrev netop TROR fordi at den side jeg var inde på der fortalte lidt om deres fisnansering der skulle jeg betale 400 om mdr på deres billigste operation! Men ikke alle skriver hvad deres finansering koster! Så jeg har skam søgt på det. Igen har du bare fantaseret (for at diskutere)... Pas nu på med det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| finansering |
|
|
Du kan heller ikek bare sige at de kan finanserer til 300 om mdr. Det kommer jo fuldstændig an på hvilken operation der er tale om!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uha da-jeg ramte vidst en nerve |
|
|
Hos MaggieMay  Fint du har en holdning til hvor man bør få foretaget sin operation, men regler er nu engang regler, så vi vælger det private, et sted vi har stor tiltro til da de jo opererede mig for 5år siden  Jeg ser ikke problemet mht folk med store lidelser , alle kan jo vælge det private hvis ventetiden er længere end den gældende lov foreskriver. Så vi sover ganske roligt, for vi overtræder ingen love. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overtræder ingen love |
|
|
Har jeg nogensinde påstået at I gjorde det?? Ups, jeg ramte vist en nerve - JA det gjorde du faktisk, jeg synes det er fuldstændig forfærdeligt at man bare kan udhule det offentlige sygehusvæsen på den måde og endnu mere forfærdeligt at folk ikke fatter at det er det de gør.. Eftersom jeg (snart) er sygeplejerske har jeg et ret godt billede af hvad der er sket med sundhedsvæsenet.. Bla nedlukning af diverse afdelinger og længere transporttid for patienterne "Jeg ser ikke problemet mht folk med store lidelser , alle kan jo vælge det private hvis ventetiden er længere end den gældende lov foreskriver." Nej, det er jo netop det de ikke kan.. De private opererer kun småting, hurtigt ind og hurtigt ud - ellers er der nemlig ikke så meget forretning i det så dem med de alvorlige lidelser kan sjældent henvende sig i det private.. De må tage til takke med det sundhedsvæsen som andre har drænet for økonomiske ressourcer.. Private opererer heller ikke akut, så alt fra blindtarmsbetændelser til trafikulykker er ligesom henvist det offentlige.. Der er heller ingen undervisnings eller forskningsforpligtelse, de kan 100 % koncentrere sig om at lave penge i det private.. På min arbejdsplads på Århus Sygehus har der været meget snak om de patienter der får foretaget en gastric bypass i det private.. De får lavet operationen på det offentliges regning, får det kort efter rigtig skidt, bliver indlagt på intensiv i en seng der koster flere 1000 kr i døgnet, det er tunge patienter, både fysisk (i sagens natur!!) og plejemæssigt og de kan ligge der LÆNGE.. Pludselig har det offentlige altså både betalt en overpris for en operation for dernæst at stå med patienten selv når denne "vælter" @ Nanna, de 300 var for en såkaldt lasikoperation, beklager hvis du mener at jeg fantaserer, det er nu ikke det jeg mener men jeg skulle selvfølgelig have skåret det ud i pap!!! Hvis ikke må skrive noget for at diskutere i et debatforum, hvor må man så?? Er det ikke ligesom det der er en stor del af eksistensberettigelsen for det her forum..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| maggiemay |
|
|
Forstår ikke du bare kan ud fra det er sådan en operation jeg skal ha. Er det ikke lidt fantasi at du siger det så? Eller hvad det koster? Eller hvad jeg har af penge.. Alt det andet du ævler om må du sku snakke med politikkerne om det kan vi jo ikke gøre noget ved!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For det første |
|
|
er det da ekstremt nedladende at kalde det jeg skriver for ævl, for det andet gav jeg et priseksempel på en senere specificeret operation, for det tredje har jeg ikke skrevet spor om hvad du har af penge, blot konstateret at min erfaring er at hvis folk har virkelig store gener så kan de godt skaffe pengene der kan hjælpe dem.. Og sidst men ikke mindst - Hvis ikke "vi" kan gøre noget ved det, hvem kan så, det er da også dig der står med stemmesedlen i hånden når der er valg er det ikke???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| operation |
|
|
Ja men VI kan ikke bare sige hvordan vi vil havde det og så bliver det sådan..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Linser bimser |
|
|
Hvis jeg går under kravene, hvilket jeg tror jeg gør, så tager jeg den op. jeg vil elske at kunne se igen uden linser og øjenbetændelse i tide og utide. Jeg har gået under kravene for en Gastric Banding, men ville ikke have den. Og har nu tabt mig så meget at det ikke er en mulighed mere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg vil nu give MaggieMay en smule ret - dog synes jeg du skyder spurve med kanoner, ved at sige at det er almindelige folk, der udhuler systemet. Jeg tror nu nok, at den liberale regering har været stærkt medvirkende til at udhule hele den offentlige sektor. Jeg skal selv til forundersøgelse til operation d. 19. nov. Og er mine øjne egnet, så siger jeg ja tak til en operation - uden nogle former for dårlig samvittighed 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den liberale regering |
|
|
består af et ret så begrænset antal mennesker som på egen hånd næppe ville være i stand til at udhule sundhedsvæsenet.. Det kræver at der er nogen der bider på krogen og ovenikøbet synes at det er en FANTASTISK idé at de nu bare kan få lægen i det offentlige til at henvise sig til en privatklinik (måske endda lægens egen) for at blive behandlet for deres småskavanker.. Vi kan give politikerne skylden for meget men det er trods alt os selv der har sat dem der og samfundsbevistheden rækker sjældent længere end til hvad der kan gavne en selv..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| maggiemay |
|
|
det bliver spændende at følge din videre færden når du er færdig udd. dvs om du aldrig vil tage job i den private sektor der tilbyder bedre lønninger end den off.  For så vil du nok ændre mening om den private sektor kontra den off......... Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
MaggieMay - jeg synes du er en smule urealistisk i dine betragtninger omkring, hvem der skal betale for hvad. Jeg går ud fra, at det ikke er hvem som helst, der har fastlagt reglerne omkring grænserne for egenbetaling af øjne. Og når grænserne nu hedder - eller + 6, så må man da forvente, at folk siger ja tak til tilbuddet, hvis de opfylder de krav?? Jeg vil give dig ret i, at man måske skulle tænke lidt mere over, hvad man har behov for, og hvad man har ret til. Men jeg har altså ikke tænkt mig at sige nej tak til en op., hvis lægen vurderer, at mine øjne er egnet til det. Hvorfor skulle jeg det??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum bum |
|
|
jeg går da ud fra at de krav er sat fordi at folk men øjne svagere end -6 i styrke, der begynder det at blive et handicap .. hvorfor skulle de ellers tilbyde at ville betale for den ? Jeg er helt med på Lisbeth ... hvis jeg går under de krav, hvorfor skal jeg så sige nej ... til noget som kan forbedre mit liv, jeg føler mig meget hæmmet af mine svage øjne meget mere nu end da jeg "kun" havde -2, -3 stykker
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hov.... |
|
|
Der er vist brug for en præcisering.. Min ekskæreste brugte -5.5 og var berettiget til en operation.. Jeg synes altså at det er HELT fair at man får en operation på det offentliges regning når man er oppe i den styrke hvor man er hjælpeløs uden briller/linser og ovenikøbet afskåret fra en del jobs også.. Skulle det derimod ske at denne type operation overgå til selvbetaling synes jeg ikke at det er den største katastrofe, der ER andre der har større behov for de penge men så længe man opfylder kravene så er det ok.. IGEN, igen igen, det jeg følte mig stødt over var holdningen.. Lad bare det offentlige betale - ikke bare for at jeg kan få lavet en laseroperation men så jeg kan få lavet en laseroperation HURTIGT og til dobbeltpris..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har ikke selv haft mulighed for at vælge, hvor jeg vil have mine øjne opereret. Øjenlægen sendte min henvisning til Roskilde sygehus, og sygehuset sendte mig direkte videre til Memira. Det går jeg ud fra er den gængse procedure?!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har nu heller ingen |
|
|
problemer med at lade det offentlige betale. Pga. den høje skat føler jeg da så at jeg får lidt for pengene. Ligesom Lisbeth smed min øjenlæge mig til Roskilde kommune (aner faktisk ikke hvorfor hun sendte den derop da jeg bor i en helt anden kommune). Men har også lige fået brev at den 19 november skal jeg til forundersøgelse og så må vi se om hornhinderne er tykke nok til en operation. Hov Roskilde kommune skrev at de havde for lang ventetid så skal til hos Memira. Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ej, hvor sjovt Tina - jeg skal også til forundersøgelse d. 19.11. kl. 10.45  Hvad tid har du fået??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ej Lisbeth det er ikke bare |
|
|
sjovt det er humor....Jeg har fået kl. 11.00 hehe Det var da godt nok pudsigt....:) Bor du i Roskilde siden du har fået en henvisning dertil eller kommer du også længere væk fra???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Så kan det være vi ses  Nej, jeg bor ikke langt fra Roskilde - ca. 10 km. Jeg tænker at du er sendt til Roskilde sygehus, da det er det sygehus i region sjælland, der udfører disse operationer?? Jeg glæder mig helt vildt til at lægen (forhåbentlig ) giver mig grønt lys.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja selvfølgelig du har |
|
|
da nok ret at det er fordi det kun er roskilde der laver det. Altså tættest på mig trods alt:) Og ja jeg glæder mig godt nok også....Hvor ville det være fedt at kunne se optimalt igen uden linser:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opereret på det offentliges regning |
Vassen |
06-12-2010 13:08 |
|
Jeg blev opereret på hamlet for 4 år siden,på det offentliges regning... Jeg blev i første omgang henvist til Århus, men boede i kbh. Århus havde mere end 3 mdrs ventetid på at komme til 1. Undersøgelse, så jeg valgte Hamlet. Min styrke var hhv. -7,5 og -7,75 så praktisktalt blind uden mine linser eller briller. Jeg havde ingen gener det første års tid og fik super syn allerede få timer efter operationen, men er i dag voldsomt generet af halos og stjerner når det er mørkt., dog mest når jeg kører bil. Beklager stavefejl, småfejl, manglende afsnit mv, men skriver fra mobil der lever sit eget liv nogen gange.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg er forresten blevet opereret for små 2 uger siden, og det er gået lige efter bogen. Det var enormt ubehageligt at blive opereret, men det gjorde på ingen måder ondt. Jeg havde vildt forbedret syn allerede, da jeg skulle gå ud fra operationsstuen. Det var for vildt. Jeg havde ondt i øjnene resten af aftenen (blev opereret 17.30), men da jeg slog øjnene op næste dag kunne jeg se uden gener overhovedet. Om aftenen ser jeg halos omkring billygter, flammen fra stearinlys og lamper, men jeg regner med at det foretager sig. Jeg regner ihvertfald ikke med, at det bliver ved at være sådan. De siger man skal regne med 3-4 måneder, så det gør jeg. Mit syn blev forresten målt til -7 og -7,5, og dagen efter operationen kunne jeg se lige så perfekt, som en uden briller. Mine varneste anbefalinger til Memira 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| laser.... |
|
|
Jeg blev opereret på Hamlet i sommers. Der er stor forskel på operationerne, en som kaldes Lasek hvor man åbner øjet med en kniv - skalpel. På hamlet har de en operation Lasik med femto sekund laser som man bruger til at åbne øjet, det vil sige ingen fremmedlegeme i øjet. Jeg blev opereret og havde omkring - 9,75 og lidt mindre på det andet øje - nu er jeg nede på -1 og sidder her og skriver uden briller og det er virkelig skønt. Det kan virkelig anbefales og til dig som spørger om man ikke kan se operationen - nej jeg var jo stære blind så jeg kunne kun se skyggerne. Kan til en hver tid også anbefale Hamlet, de er meget proffesionelle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen kvaler |
|
|
Jeg har nu heller ingen kvaler ved at lade det offentlige betale. Jeg var eksemplet på, at næste stop var labrador, stok og gult armbind, da jeg havde -8 på begge øjne. Jeg er ansat som fængselsbetjent, og indførelsen af peberspray afgjorde udfaldet, at en operation blev aktuel. Kunne da lige se man står inde i KBHs byret og kommer ved et uheld ind i en stråle peberspray, ud med kontaktlinserne og derefter stæreblind. Jeg har lige fået det lavet på Glostrup Hospital her i december. Fra undersøgelsen sidst i oktober gik der kun til starten af december før operationen blev udført. På Glostrup opererer de kun et øje ad gangen. Dette af hensyn til den meget lille procents chance for at noget skulle gå galt. Udover lidt svien i øjet på dagen for operationen har jeg intet mærket. Underligt at man på under 10 min kan se. Jeg er så gået fra -8 til + ½ på venstre øje og +1 på det højre. Så har købt et par billige læsebriller, da brydningen i øjet kan ændre sig de første 3 måneder, og det kan ende med 0 som jeg naturligvis håber. Jeg havde foruden en lille bygningsfejl og opstarten til lidt grå stær (ja man bliver jo ældre). Denne skavank var kommet i udbrud (så operation var påkrævet) inden for 3-5 år, men på grund af denne laseroperation ville det med stor sandsynlighed blive udskudt 5-10 år. Så det kan man da kalde for en wind wind situation! For dem som ikke vil ligge det offentlige til last a'la undertegnede, eller blot har under + - 6, så har jeg flere kollegaer som har fået det lavet i Tyrkiet med stor succes. Mener at de gav incl rejsen 16.000 kr. Og så kan man endda komme til "services" i Danmark hvis der skulle gå noget galt.  Men jeg er utrolig glad for at jeg efter 6 år i tænkepause med for og imod endelig fik taget mig sammen og fik operationen. Også selv om læsebrillerne skulle ende ud med at blive permanente.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg vil |
findus 1 |
21-01-2011 19:32 |
|
Jeg var til undersøgelse hos min øjenlæge d.19.1.2011..på trods af nærsynethed på -6 og -6,25 kan jeg ikke få det betalt af det offentlige. De er blevet ret strikse med bevilingerne,så min øjenlæge ville spare mig for skuffelsen ved et afslag. Jeg har dog bestemt mig for,at få det gjort alligevel og har fået godkendt et lån til det. Mit problem er så bare,hvilken metode jeg skal vælge. Umiddelbart synes jeg,at LASIK-metoden lyder bedst,men også lidt dyrere end LASEK-metoden. Jeg kan forstå,at ved LASIk-metoden får man hurtigere synes tilbage. Nogle erfaringer med de 2 metoder? Hilsen Findus.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øjenlæge |
|
|
Jeg har været hos øjenlæge i mandags, og hun sendte en henvisning til Odense universitetshospital, hvor jeg så i første omgang skal til forundersøgelse. Min styrke ligger på præcis - 6 på begge øjne, plus en smule bygningsfejl. Så chancen for at de afviser mig i Odense til forundersøgelsen er desværre stor... Hvis mine øjne nu viser sig fra deres "gode" side, og de måler min styrke til bedre end - 6. Men sker det, så må jeg selv til lommerne. Dog vil der så gå noget tid (år), hvis pengene først skal spares sammen. I odense opererer de også kun et øje ad gangen, har jeg hørt. - Nogen der er opereret i Odense???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Findus..... |
|
|
Hvis jeg var i dine sko ville jeg da prøve at få det off. til at betale. Ja de er blevet mere strikse, men hvem siger du er en af dem der sorteres fra? du er jo over grænsen på de 6,0. Mht valg af metode dvs lasik/lasek, så er det ofte øjenlægen der bestemmer, dvs hvilken metode der bedst egner sig til dine øjne. Men ja Lasik er mere kostbar, men også bedre. Både metoden der skæres i hornhinden + du slipper for 1 uges smertehelvede efter indgrebet. Så egner dine øjne sig til Lasik så gør det! Bestil tid til kontrol hos feks Memira eller godtsyn.dk og hør hvad de anbefaler. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karina.. |
findus 1 |
22-01-2011 14:22 |
|
Hej Karina Jeg har fået en tid til forundersøgelse hos Memira mandag d.24.1.2011 Og har også fået en tid til operationen d.25.1.2011,så det går hurtigt. Jeg vælger selv at betale,da jeg ikke har tålmodigheden til det offentlige og hvis der er stor chance for,at jeg bliver afvist, kan jeg lige så godt tage springet nu. Så hvis alt går som det skal,er jeg ude af brille-helvedet om 1 uge:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gode erfaringer |
|
|
med Memira.. Jeg blev opereret hos dem i Århus og de var supersøde og dygtige.. Allerede da jeg kom ind til den første kontrol efter at hae ligget med lukkede øjne i 30 min kunne jeg læse skilte uden for som jeg ikke kunne før.. Tror du bliver SÅ glad for det..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Memira forundersøgelse |
|
|
Hejsa. På Memiras hjemmeside står at man ikke må bære kontaktlinser i en uge før forundersøgelsen, da linserne kan påvirke øjet. Jeg har -8,00 og -8,50 og mine briller er 10 år gamle og derfor ikke uptodate (= jeg tør/kan ikke køre bil med dem).... Hvordan sulan skal jeg klare en uge uden linser?? Hvad har i gjort??? Pia
Team Østerled Fjordheste i Sport * Nu mor til 2 dejlige piger *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
findus 1 |
24-01-2011 13:32 |
|
Pia. Puha,det ved jeg sørme ikke. Selvfølgelig kan du ikke køre bil uden dine linser,jeg tror faktisk heller ikke,at du må. Du kan få målt styrken i dine briller hos en optiker.Så hvis ikke de er helt ved siden af,mon så ikke,du kan bruge dem i nødstilfælde? Jeg køre til forundersøgelse om 1 time..Jeg er super spændt:-) Hilsen findus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Selvom man har linser |
|
|
skal man ALTID have et par briller til en nødsituation.. Hvis man f.eks får øjenbetændelse må man jo ikke bruge linser og så er man pænt meget på den med en styrke på -8.00/-8.5
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Linser..... |
|
|
Nu har jeg haft linser siden 1992 og har da klaret mig ret godt med de briller jeg nu har - også selvom de ikke er helt uptodate Fik nye briller i 2002, men de duer ikke helt så godt længere. Ved godt jeg ikke kan klare mig uden i tilfælde af øjenbetændelse - det kan jeg jo ligefrem se, eller ikke se, hihi Men 7-9-13 er jeg siden 1992 krøbet udenom det. Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Briller |
|
|
da jeg for snart 5år siden fik foretaget denne operation var det også en lille uge jeg ikke måtte bære linser. Og i de 20år jeg var linsebruger har jeg nu aldrig haft briller ved siden af. Styrken har ændret sig løbende så skullle jeg også løbende købe briller med samme styrke ville det godt nok være en stor økonomisk udskrivning oven i linsernes pris. OG jeg har aldrig haft 1 dag hvor jeg ikke kunne have linserne i øjet. Men da jeg skulle laseropereres købte jeg et par briller i Thiele til 799(der var dag til dag leverance når jeg ikke ønskede specialbehandlede glas). Efterfølgende blev de doneret til u-land via en indsamling i butikken. de billige briller fåes sjældent med høj styrke. Jeg havde -5,75 på hvert øje. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Odense universitetshospital |
|
|
Jeg har nu fået indkaldelse til forundersøgelse på OUH, og skal gå med briller 5 dage før. Har man hårde kontaktlinser, skal man gå med briller 12 dage. Jeg overvejer meget at droppe det, og betale selv hos fx Memira istedet for. I odense skal jeg først til forundersøgelse, og senere til operation hvor de tar et øje ad gangen. Som jeg er informeret, kan man ikke rigtig se den første uge derefter?! Det kan jeg bare ikke være med til... Jo, så skal jeg bruge mine feriedage på det, men har ikke flere før til maj. Og sygedage kommer ikke på tale. Desuden har jeg rimelig langt derover, og skal hver gang ha' en til at køre mig (står i papirerne at jeg ikke må køre bil 6 timer efter forundersøgelsen pga pupiludvidende dråber. Og da det er en hverdag (selvfølgelig), er det svært liiige at finde en chauffør... Alle er jo på arbejde. Arhhh.... - Og idet min styrke hos min øjenlæge kun lige er målt til -6, så er chancen for at blive afvist stor. Såhhhh.... er i tænkeboks...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fantastisk |
findus 1 |
26-01-2011 18:04 |
|
Ja,så er min operation overstået.D.24.1.2011 Det er fuldstændig tosset...Da lægen var færdig,kunne jeg med det samme se uret på væggen. Idag d.25.1.2011 var jeg til tjek og det er bare super fint. Jeg skal lige sige,at jeg selv kørte bil fra Billund til Kolding og jeg kan se fuldstændig som jeg kunne,med briller. Jeg ville ønske,at jeg havde fået det gjort for lang tid siden. zacoline.. Jeg fik det gjort hos memira i Kolding.Super søde mennesker og en helt fantastisk service. Jeg valgte den operation der hedder FS lasik...Den koster 23900,- og det er alle pengene værd:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| oh my God |
|
|
ja oplevelsen er ligesom den man ser i de udsendelser fra USA med folk der får foretaget indgrebet og siger " oh my god I can see" For det kan man med det samme med Lasik. Zacoline: Glostrup tager også 1 øje af gangen. Bruges der metoden Lasek til dine øjne ja så går der en lille uge med smerte, bruger de metoden lasik er der ingen smertter, du kan gå på job næste dag. Nogen øjne passer til den ene motode andre til den anden og nogen til begge. Og nogen klinikker råder ikke over begge 2! om OUH går det kan de selv svare på. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øjenoperation |
|
|
Findus, hvor fedt!!! Det var jo lidt det jeg også håbede på... At kunne se med det samme, uden sygedage, grus i øjnene i dagevis osv. Karinae, tak for dit svar. Jeg tror jeg ta'r til forundersøgelsen i marts, og ser hvad de siger. Kan jo også ske jeg bliver afvist, og så skal jeg alligevel betale selv. Så venter og ser hvad de siger, og så ta'r jeg den derfra. Men hvor ville det være fedt at kunne se uden briller og linser... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øjne øjne øjne |
|
|
NU har jeg taget mig sammen og kontaktet Memiras kundeservice. Eftersom mine øjne er så dårlige (-8,00 og -8,50) synes de jeg skal kontakte en øjenlæge, som kan henvise mig til operation og derved kan det offentlige betale (ikke fordi jeg ikke gerne selv vil betale, sådan må i ikke forstå det). Den øjenlæge jeg fik fat i, har først en tid om 3 mdr...de andre har lukket for tidsbestilling om fredagen, så dem prøver jeg lige igen på mandag. Ellers må jeg jo vente til april - har jo gået længe og tænkt over det, så hvorfor ikke tage et par mdr. mere. Det ville bare være så nemt at få det gjort inden april, for jeg er på barsel indtil der. Øjenlægen henviser mig til Århus (nok sygehuset der) men kan de ikke tage mig indenfor en måned, kan jeg få lov at vælge MEMIRA. SPÆNDENDE......... Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| utroligt |
|
|
utroligt, intet mindre, Wauw, gad jeg virkelig godt. Jeg bruger linser med hhv. -5,75 og -4,75. Har lige fået et par ekstrabriller med -6 og -5 Så det er ikke "ringe nok" - men wow det lyder fedt. Især at der er direkte forbedring så kort tid efter. Wauw.
Venlig hilsen Christina
Små fødder sætter dybe fodspor...
Div. babyudstyr i pigefarver sælges f.eks. Gaia&Ko sengerand i lyserød, div. sengesæt i str. baby eller legetæppe med f.eks. Peterplys
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Memira |
|
|
PiaBS, min øjenlæge havde 4 mdr's ventetid. De fleste har 6 mdr, så tror du skal være heldig at få en hurtigere tid. Men det skader selvfølgelig ikke at høre andre ad. Er det fra forundersøgelsen og til operation, at man kan skifte til privat, hvis ventetiden overskrider 1 måned? For så kan jeg da håbe lidt på, at Odense heller ikke har tid indenfor 4 uger, så jeg kan "slippe" med at køre til Kolding/memira...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fra forundersøgelsen |
|
|
Det er fra forundersøgelsen og til selve behandlingen at ventetiden ikke må overstige en måned.. Derfor kan regeringen også uden at lyve berette at ventetiden er faldet.. At ventetiden fra indkaldelse til forundersøgelse så er steget er jo en anden snak.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ventetid??? |
|
|
jeg har for nylig (før jul) været til øjenlæge i Roskilde og her var kun et par ugers ventetid..... Da jeg i sommers bestilte tid til min mand for tjek, var der 4 uger i Rødovre. Pga sommerferie var det begrænset hvormange der havde åbent, så jeg ringede bare rundt på sjælland. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ked af det |
findus 1 |
28-02-2011 11:59 |
|
ja,så er der gået lidt over en måned siden jeg fik opereret øjnene...og det er absolut ikke nogen succes. jeg har store problemer med tørre øjne og har smerter rundt om øjnene men det værste er faktisk,at jeg idag ikke kan se uden briller.godt nok er styrken faldet til -1.5. jeg har selvfølgelig været til tjek og har fået et ekstra tjek,og så har jeg fået af vide,at jeg er en af de uheldige,der skal opereres igen...det er gratis og kan foregå i juli. men jeg ved faktisk ikke,om jeg tør hvad nu hvis det ikke bliver anderledes,hvad nu hvis jeg får flere smerter,hvad nu hvis mit syn bare ikke bliver bedre. jeg ved sgu ikke om jeg tør igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
ÅH NEJ DA..... det gik da ellers så godt lige efter operationen. Håber for dig at det blir bedre  Jeg har stillet min øjenoperation lidt i bero. Skulle lige have overstået en tandoperation også - det gjorde nas, så nu venter jeg lige lidt med flere operationer  Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opdatering |
findus 1 |
16-03-2011 14:40 |
|
En lille opdatering. Det er nu 7 uger siden mi operation.Og jeg var til tjek igår. Mine øjne er som de skal være,men er desværre hele op i -1.5. Jeg må dog køre bil uden briller eller linser,og jeg kan også se tv uden briller. Dog skal jeg ikke sidde for langt væk,for så skal jeg bruge læsebriller. For at gøre en lang historie kort,skal jeg opereres igen i juli,så jeg kan komme af med den sidste rest af nærsynethed. Jeg vælger at blive opereret igen,da øjenlægen siger,at jeg kan få et perfekt syn og så fordi jeg har betalt 24000,- og dem vil jeg jo gerne have noget for;-) Operation nr 2 koster ikke noget,så jeg hopper på bordet igen i juli:) Det skal lige siges,at min situation sker for ca.5% af dem,der bliver opereret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øjenoperation |
|
|
Øv Findus, det lyder godt nok ikke rart mht smerterne  Det får mig til at trække lidt i land igen mht operationen... Men der er jo selvfølgelig en risiko ved alle typer indgreb. Hvad lå din styrke på før operationen?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 5,75 -6,0 |
findus 1 |
18-03-2011 23:49 |
|
hej zacoline der lå den på -5.75 og -6,0 så der er i´kke usædvanligt,at det heler om i en mild -styrke igen,når man er så nærsynet. det sker for ca.5%...og jeg var den uheldige. men jeg har tænkt meget óver det og jeg er klar til en ny operation i juli. skulle du overveje en sådan operation,så fortæl gerne om min historie,så kan det være,at du får alle facts på bordet,for det følte jeg ikke,at jeg gjorde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| laseroperation |
|
|
Jeg synes da lige at jeg vil byde lidt ind her. Jeg har igår fået foretaget den der hedder FS Lasik hos Memira i Kbh. Jeg var på bordet omkring 18.30 og blev kørt hjem´fra klinikken 19.50. Mine øjne sved og løb lidt i vand men ikke værre end hvis jeg havde skrællet et par løg,så absolut til at holde ud. 3 timer med lukkede øjne efter operation og det aftog til nærmest ingenting. En god nats søvn,med meget fine øjenklapper tapet godt fast (aav da jeg tog plastret af der var sat godt fast i huden,for jeg skulle jo ikke smide dem om natten) og jeg vågnede i dag op til en ny verden uden briller. Jeg var nærsynet med en styrke på -3,25 på begge øjne og en míndre bygningsfejl. Kl 10 i formiddags kunne jeg iføre mig mine solbriller ( og tøj ) og køre turen til Kbh til tjek. Ifølge synstest så jeg perfekt og et kig på øjnene viste at alt var som det skulle være. Det var en fornøjelse at kunne se helt normalt,efter 25 år med briller og linser. Indtil videre er en lille smule tørre øjne den eneste gene og så de dumme solbriller ude,men det er da til at leve med. Selve operationen var ikke slem som frygtet,ubehagelig ja,men det gjorde ikke ondt,og absolut overskuelig. Indtil videre er jeg ihvertfald sindsyg glad for at jeg tog springet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| epi lasik |
|
|
Jeg skal have opereret højre øje med epi-lasik d. 23. maj. Var henvist til Odense, men pga ventetid har jeg fået tid på en privatklinik, som heldigvis også ligger noget tættere på. Dog tager de kun et øje ad gangen. Andet øje har jeg ikke fået tid på endnu. Jeg er spændt! Og skal nok opdatere herinde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Findus: Jeg er også blevet opereret 2 gange, dog kun i det ene øje, da venstre var blevet som det skulle. 2. gang var ingenting i forhold til første gang synes jeg, men jeg har stadig ikke perfekt syn på begge øjne. Inden operationen blev jeg informeret om risikoen, at de ikke kunne garantere at jeg fik 0 på begge øjne, så jeg følte heldigvis ikke at jeg var blevet lovet for meget. Jeg blev opereret i Malmø hos Vårda (via Godt Syn) og fik foretaget lasek. Nu har jeg ikke læst hele tråden, så jeg ved ikke hvilken metode du har fået lavet, men med lasek kan der gå op til 1½ år før man kan fastslå en bestemt slut styrke. Held og lykke med 2. omgang, håber at du får et bedre resultat denne gang. //Dorte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Der er rigtige mange af jer, der har skrevet, der er nærsynede. Er der nogen langsynede med relativ høj styrke, der har erfaring med operationen? Jeg hørte på et tidspunkt, at operationerne fungerede bedst på nærsynede, men ved ikke om dette er rigtigt. Måske man bare skulle få bestilt den tid hos Memira... Carina
- INGEN ER MERE VÆRD END ANDRE -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Langsynethed |
|
|
Sekretæren på den klinik jeg skal opereres på, fortalte at der endnu ikke er så god erfaring med operation af langsynethed, kun ved lavere styrke (kan ikke huske præcise tal, men det var ikke specielt højt).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øjenoperation |
|
|
Lige et spørgsmål til jer der er blevet opereret: Jeg har hørt at man skal ind og have behandling 1 gang om måneden resten af sit liv? Er det korrekt? Umiddelbart syntes jeg det lyder helt hen i vejret, så er der jo ikke nogen mening med at blive opereret. Men min kærestes kammerat har undersøgt det, fordi hans kone skulle have den operation og han påstår hårdnakket at det er sandt.
Hilsen LisA Det man har, er man ikke nær så glad for, som det man mister.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| laser.. |
|
|
Jeg har ikke hørt noget om at man skal til behandling en gang om mdr. Jeg skal til 14-dages tjek på tirsdag og så først igen om 2-3 mdr. Det er vist det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Sikke noget ævl. Man skal da ikke tjekkes resten af livet efter øjenoperation. Jeg blev tjekket dagen efter operationen, og igen 14 dages senere. That's it!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| no way |
|
|
jeg var til 24-timers tjek- 1 uge og 1 mdrs tjek Men ikke hver mdr derefter................ Men hvis der er komplikationer kan det da godt være en løsning der vælges, men det ved man jo ikke før efter OP. Jeg har her små 5år efter OP været til synstjek et par steder. har stadig 0,0 på begge øjne men har fået en mindre bygningsfejl på det ene øje. Om det er alderen eller OP´s skyld skal jeg lade være usagt  Pt er den ikke stor nok til nogen former for korrektion, men det skal jeg forvente den bliver inden for et par år. her skal jeg så vælge om der skal bruegs briller, linser eller ny OP- et let valg for mig, betaler gerne for ny OP Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Nu er det jo blevet en meget lang tråd, og det kan være jeg har overset indlægget, men var grænsen for offentlig betaling lavere hvis man havde bygningsfejl? Hvad med øjenlægen, skal man have en henvisning dertil eller kan man ringe og få en tid uden, og bare sige at man skal høre om muligheden for at få operationen? Er smadder nysgerrig, kunne være super nice at slippe for de dumme briller 
Belinda " selv den længste rejse starter med et skridt" Dalai Lama
Hav en hyggelig aften med veninderne, book et partylite homeparty. Skriv for mere info ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| B-king... |
|
|
Jeg ringede til en øjenlæge og bestilte en tid. Forklarede, at det var for at få styrken tjekket med henblik på en henvisning til laseroperation betalt af det offentlige. Ventetiden hos de fleste øjenlæger er temmelig lang,- jeg ventede 4 mdr. Øjenlægen målte min styrke på begge øjne til præcis - 6, men plus bygningsfejl. Hun henviste mig til OUH, men kunne ikke garantere noget, da min styrke lå lige på grænsen og måske ville "have en god dag" den dag jeg skulle til forundersøgelse i odense. Optikeren i odense, som jeg var til forundersøgelse hos, forklarede at bygningsfejl blev lagt oveni min alm styrke, så der var ingen problemer med at opfylde kriteriet for at få det betalt af det offentlige. Jeg er så blevet videre henvist til en klinik i nærheden pga ventetiden i odense.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| laser... |
|
|
Jeg var i Odense første gang i januar til forundersøgelse, så igen i februar og så igen i marts. Da hende der undersøgte mig havde svært ved at få mig op på 100% syn. Trods egen øjenlæge allerede i november havde målt -6 og -7 og 100% syn. 2 og 3 gang fik hun også målt mig til -6 og -7 og 100% syn. Så hun sendte mig videre. Odense sagde max 3 mdr. ventetid. Det kom så ikke til at holde stik. Fik først oplyst en forløbig til sidst i juni så blev det til midt i juli. I forrige uge fik jeg nok, af at Odense blev ved med at rykke mig og nogle jeg kendte havde fået tidere før mig trods de har været i Odense efter mig. Så jeg blev omvisiteret til privat. Jeg var derover i torsdags til forundersøgelse. Skal have laseroperation den 17 maj og 18 maj. Da jeg er omfattet af kriterierne for at få det betalt af det offentlig, må de ikke tage begge øjne samme dag. Jeg glæder mig meget. Knap 35 år med synsnedsættelse heraf 28 år som fast linser bruger er slut  Jeg skal dog forvente at bruge læsebriller/skærmbriller pga. alderssyn
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| staldhyltoft Mona |
|
|
Jeg undrer mig over du skriver du ikke må få lavet OP samme dag fordi det off. betaler. Min mand fik det gjort på det off regning pga sin bygningfejl, og Memira som gør det for Roskilde Sygehus som vi hører til, tog begge øjne samme dag, ligesom jeg fik begge mine lavet samme dag ved egenbetaling. Min mand havde over 3 dioptrier (er det ikke det bygningfejl hedder??) og derfor kunne han få det på statens regning. Styrke havde han ikke noget synderligt af. Selv havde jeg -5,75, men ingen bygningsfejl.(og græsen var -6,0 for at få det på statens regning dengang jeg fik lavet min OP men om det er ændret ved jeg ikke) Men jeg vil sige uanset om man selv skal betale så Go! for it det er såååå fedt at få gjort. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Der er forskellige fremgangsmåder i forbindelse med operation på de forskellige sygehuse. Nogle opererer begge øjne på samme dag, mens andre opererer et øje pr. dag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et øje ad gangen |
|
|
Jeg fik også at vide på den privatklinik jeg er blevet viderehenvist til, at når det er på det offentliges regning, er det kun et øje ad gangen. Jeg har kun fået tid til det ene øje (23.maj). Tid til andet øje aftales når jeg ser hvordan jeg har det, og hvor hurtigt jeg er "klar" igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Første øje fikset |
|
|
Så er jeg hjemme efter at have fået laseropereret det højre øje idag. Jeg var dødhamrende nervøs, og tæt på at aflyse flere gange. Men min skræk blev gjort til skamme! Fik et par beroligende piller at slappe af på, og det tog lige toppen af nervøsitet, så jeg følte mig lidt mere ligeglad. Og så var det bare ikke i nærheden af så slemt, som jeghavde frygtet! Det er ganske lidt ubehageligt, og gør ikke det mindste ondt! Og så er det overstået på ganske kort tid. Jeg vil kunne få ondt i øjet om et døgns tid fik jeg at vide, men nogen mærker ikke meget til det. Skal dryppe med 4 forskellige øjendråber de næste 5 dage, og på fredag skal den beskyttende linse ud, og det andet øje måles og tjekkes så det også kan blive ordnet. Jeg kan ikke se det der ligner 100% endnu, mit syn er meget sløret på øjet. Men i forhold til før, står alting trods alt meget skarpere. Allerede i morgen ville der være en forbedring. Som det er nu allerede, tænker jeg, at det skulle jeg ha gjort for flere år siden. Jeg kan forvente et helt normalt syn ifølge øjenlægen, og bare det, at det ikke gjorde ondt og kun var ganske lidt ubehageligt i få sek, gør at jeg nu glæder mig til det andet øje bliver ordnet. Så altså... meget positiv oplevelse, langt fra det skrækscenarie jeghavde bygget op for mig selv :/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Til alle jer der har fået det lavet. Nu kender i proceduren, så vil høre om i kunne finde på at få det lavet i udlandet. Ved at der bliver lavet rejser til bl.a. tyrkiet, polen osv. Da jeg var i polen var der en med som skulle til tandlægen (hun skulle have lavet rimelig meget) Hun sagde at alt udstyr var det nyeste nye og at de var meget kompetente. Og resultatet var også rigtig rigtig godt. Man hører jo tit at der i udlandet er gjort mere ud af udstyr og uddannelse der. Men var det noget i kunne finde på, for at spare 10.000,- eller mere?
Belinda " selv den længste rejse starter med et skridt" Dalai Lama
Hav en hyggelig aften med veninderne, book et partylite homeparty. Skriv for mere info ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nej, det ville jeg ikke. Ikke med operation af noget så dyrbart som mine øjne. Havde det været tænder eller siliconebryster, så ville jeg ikke være så bekymret for det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| udlandet |
|
|
hvad skal amn så gøre når øjet skal kontrolleres efterfølgende? der er jo kontrol mere end blot dagen efter OP. Og hdv hvis man har spg/komplikationer? Nej udlandet faldt mig aldrig ind dengang jeg valgte at få en Lasik OP. Mine øjne er mere end 10K værd! Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| laser... |
|
|
Karinae: Jeg fik det lavet ved Memira i Kolding og de tager kun et øje af gangen når man kommer fra det offentlige. Kender en der fik det lavet i Århus. de tager også kun et øje af gangen når man kommer fra det offentlige. Jeg er nu godt på den anden side af laseroperation af begge øjne. Jeg har ikke haft nogle problemer. Ved første kontrol af højre øje var synet ned på - 0.25 og venstre øje var mellem -0.25-0.50. Godt jeg endelig tog mig sammen til at få operationen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øjenoperation |
|
|
Jeg er på nuværende tidspunkt glad for, at jeg ikke fik lavet begge øjne på en gang. Så havde jeg simpelthen ikke kunne se i flere dage... (Min styrke ligger også på -6 og - 6,25) Jeg fik den beskyttende linse af i fredags, og øjet så fint ud. Ser bedre og bedre, har dog lidt tørre øjne men det er meget normalt. Fortsætter med 2 forsk. øjendråber, bla mod tørre øjne. Andet øje bliver opereret 8. juni. Glæder mig til det er overstået, men er så glad for at jeg endelig tog springet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Beskyttende linse??? Har du fået foretaget en LASIK eller LASEK operation??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Zacoline |
|
|
Hvis du har problemer med at se flere dage efter OP må det være Lasek du har fået som metode. Den gør nas i ca 8 dage...... Så kan jeg godt forstå der tages et øje af gangen, men bruges der Lasik er det ganske normalt at begge øjne tages samtidig Metodevalg afhænger af hvad der skal fixes, øjets krumningsgrad, hornhindestykkelse osv. (og så er Lasik en nyere metode så ikke alle har maskinen der kan dette) Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Epi lasik |
|
|
Den metode de brugte/bruger hedder epi-lasik. Jeg ringede derud og spurgte sidste dag, mht at mit syn ikke var 100% endnu, men det var helt normalt. Jeg drypper jo stadig med øjendråber hver dag, og øjet er stadig under opheling fik jeg at vide. Jeg havde en let svien de første 3 dage, og lidt følelsen af et lille sandkorn i øjet. Ellers absolut ingen smerter eller ubehag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxxxxxxxxxx |
|
|
Jeg har i mange år gerne ville have opereret mine øjne men har aldrig fået gjort noget ved det. Jeg har brugt briller siden jeg var 7 år (er nu 47) og lidt senere linser. Men.......Jeg har -9 på begge øjne og har hørt, at det ikke er sikkert, at det så går godt. Nogen af jer, der er blevet opereret, som har styrker som mine? Hvis ja, hvad styrke er I så på efter operationen? Maria
Hvis din hest er død,- så stå af! Elektriker fra Nakskov-området, som vil bytte arbejde med fx rendegraver, traktor eller bobcat-lignende ting alle med fører, søges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maria3... |
|
|
ikke går så godt?? Hvad mener du? Det er minimalt hvad risko der er ved dene type indgreb, dog kan de ikke granterer 20/20 vision, menheldivis sker det i de fleste tilfælde. Så hvad har du at miste? Kommer du ned på bare -1/2 stykker kan du jo se uden dine briller. Jeg ahvde -57,75 og var skimse da stort set blind når jeg tog mine linser af så kan kun forestille mig hvordan dit syn er uden briller. Mit råd til dig er at kontakte en øjenlæge, få en henvisning til OP som du kan på statens regning når dit syn er så dårligt, gå til en forundersøgelse og høre hvad de mener de kan afhjælpe. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Wow!!! |
|
|
karinae: -57,75 er godt nok meget. Har aldrig hørt om nogen der var så højt oppe... Jeg er selv kun på hhv. -5,00 og 5,25. Håber det er en tastefejl, ellers er det godt nok vildt! 
Hilsen LisA Det man har, er man ikke nær så glad for, som det man mister.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxx |
|
|
Karinae..... Jeg ved ikke helt, hvad jeg mener med det Men min læge sagde bare engang, at det godt kunne gå galt......eller måske nærmere ikke gå så godt.....med en styrke som min. Men du har helt ret..... Kunne jeg komme ned på fx -1, vil jeg være glad! Maria
Hvis din hest er død,- så stå af! Elektriker fra Nakskov-området, som vil bytte arbejde med fx rendegraver, traktor eller bobcat-lignende ting alle med fører, søges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tastefejl.. |
|
|
hi hi ja der var da vidst et tal for meget. Det var -5,75 eg havde før OP, nu 0,00 Maria: jeg synes du skal kontakte et sted du har tiltro til, få lavet en forundersøgelse og høre hvad de har at sige om dine øjne dvs om de i det hele taget er egnet til denne OP, og derefter beslutte om du vil eller ej. De gange jeg har været på klinikken har der folk med hinkestene-briller der er opereret og det er med ok resultat. Jeg tror bare nogen øjenlæger er modstander af denne slags indgreb.  (og jeg har været der en del gange både under min egen OP samt min mands) Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nærsynet |
|
|
Den privatklinik jeg er opereret på, siger at de har gode resultater med op til -8. Mere vil de ikke love, og det er den succesrate de vejleder efter. Men at ende på -1 eller 2, er da også at foretrække fremfor -9. Men der er naturligvis en risiko ved alle typer indgreb, og der skal man nok gøre op med sig selv om man vil eller ej. Jeg har også ønsket mig det i maaange år, men var SÅ tæt på at hoppe fra i sidste øjeblik, fordi "havd nu hvis..." Nu har jeg så kun det ene øje opereret, det andet blir fikset om et par dage. Men indtil videre har jeg ikke fortrudt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|