Mine heste står i øjeblikket på 2 gårde 3 km fra hinanden, en dejlig lille tur i bilen af de små landeveje.
Tirsdag aften siger jeg godnat til pony og føl og køre mod min ridehest, og pludselig på et splitsekund står verden ligesom stille, jeg køre forbi et markskel med højt levende hegn på begge sider og lige da jeg passere bliver jeg ramt af en traktor med frontlæsser ud i højre side af bilen - brag og glasskår i hele bilen, metal der bøjer og flænses op af spidserne fra frontlæsseren, bagdørens rude er smadret, begge døre færdige og A og B stolperne trykket. Bilen kommer på værksted og torsdag får jeg opkald fra taksator min 8 år gamle bil bliver ikke bil igen men kun reservedelsskrot.
Jeg sidder nu og glæder mig over, at mine børn var hjemme og ikke på bagsædet min søn på 9 år blev meget rørt da han så alle glasskårene på bagsædet/selepuden og hvordan døren ved hans plads var ødelagt - han kunne godt tænke tanken, tænkt hvis jeg havde været i bilen så var jeg helt sikkert kommet til skade og så blev han rørt over at jeg heldigvis ikke var kommet fysisk til skade - det tager nu nok et stykke tid før jeg igen bevæger mig forbi dette markskel.
Nu afventer jeg så min forsikringsudbetaling så en ny bil kan erhverves - hvilket det bliver ved jeg endnu ikke men en ting er sikkert den har 5 stjerner når det kommer til sikkerheden.
God dag til jer der læste med.
Mvh Birgitte