Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

What to do?...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2010 15:04

Ja, så sidder jeg her igen? i vildrede, frustreret, fortvivlet, vred, forvirret, grædefærdig - alt sammen på én og samme gang. Fortvivlelse er nok den følelse, jeg mærker mest, for jeg aner ikke, hvad jeg skal stille op.

Hver gang jeg når til det, jeg tror, er en afklaring, så tvivler jeg alligevel. For det er ikke så nemt, som det kunne være dejligt at gøre det til.

Nå, som sagt, er det ikke bare ét problem, men nærmere et mønster efterhånden. Jeg er gift med min mand på 6. år; vi har kendt hinanden i 15 år. Sammen har vi to skønne dejlige børn på 5 og 3.

Vi har haft gang i ombygning af vores hus stort set i den tid, vi har haft huset; dvs. ca. 7 år. Sidste år begyndte min mand (langt om længe) hos en psykolog, som han kom hos ganske få gange, og sådan sluttede dét så igen; det havde han intet ud af (hans egen udlægning).

Mit eget problem er så, at jeg føler, at jeg bliver skældt ud på over de ting, jeg foretager mig, der ikke lige falder i hans smag. Sådan er det sikkert ikke helt; men sådan føles det.

Faktisk er det efterhånden sådan, at jeg kan mærke, at maven trækker sig sammen, når han fx går ned ad trappen fra førstesalen, fordi jeg forventer, at der måske kommer et udfald over et eller andet, som jeg sjældent synes, at jeg kan forudse.

Jeg kender alt til hormonbetingede udfald, som man ikke selv kan styre - dem har jeg selv haft over for ham før i tiden. Men dette er anderledes, og uden for nogen fast cyklus og uden noget forvarsel, som jeg kan genkende. Selv om det jo sikkert er et eller andet samspils-halløj, der er gået galt forinden - eller noget jobmæssigt, som jeg ikke kender til.

Jeg bliver ikke slået, og det er heller ikke sådan, at jeg ikke kan svare igen. Men jeg gør det sjældent, for der kommer aldrig noget konstruktivt ud af det.

Og her sidder jeg så igen og forsøger at retfærdiggøre de tanker jeg har? For gennem de sidste 2-3 år (måske flere) har jeg følt mig fanget i dette her. Ikke fordi jeg ikke kan gøre, som jeg har lyst til, for det er klart, at når man er i et forhold med børn, så skal man tage hensyn til hinanden og til børnene og være enige om, hvordan man gør og hvilke friheder man kan tage sig.

Nej, det handler mere om, at uanset hvad jeg gør, som ikke foregår herhjemme, så er det en belastning.

Når vi tager snakken, er det oftest mig, der tager initiativ til det.

Og det bliver af ham oftest taget som en slags angreb "du er forkert", selv om jeg virkelig ikke mener, at det er ham, der er problemet (men en del af det). Men uanset hvordan jeg får det formuleret, er det altid sådan det er blevet forstået.

Jeg ved ganske udmærket, at vi er to om at have skabt denne situation, og min del af ansvaret påtager jeg mig selvfølgelig (selv om det selvfølgelig kan være lidt svært at se sin egen rolle i alt dette her og se, hvor man selv skal ændre sig, når man står med fødderne plantet lige midt i det). Men det seneste års tid har jeg ikke rigtig taget initiativ til at snakke - og han har heller ikke.

Der er et par gange faldet en bemærkning fra ham om, om det bedste for børnene og os ikke var at stoppe? og så nåede han ikke at sige mere, før en af ungerne afbrød eller der skete et eller andet. Jeg har nået at svare en enkelt gang, og dér blev det ikke hørt.

Til gengæld har jeg så nævnt nogle gange, at vi måske burde sætte huset til salg, så han kunne få den lejlighed, han hele tiden siger, han meget hellere ville bo i. Sidst spurgte han, om jeg da gerne ville dét. Mit svar var nej. Og så var vi færdige med at snakke om dét.

Jeg har lidt på fornemmelsen, at vi begge er kørt fast i dette her, og at ingen af os tør tage skridtet til at sige, at vi måske burde slutte det - sætte huset til salg og flytte hver til sit.

Selv om jeg gennem de seneste uger er blevet mere og mere sikker på, at det nok er det mest rigtige for MIG, selv om der er et hus til salg, der (tror jeg) er helt perfekt til MIG, og jeg fik en åben mulighed for at få det sagt i går, så lod jeg alligevel være.

Jeg har to dejlige unger, som trives, som er glade (det meste af tiden), og som jeg bare slet ikke kan overskue, hvor ender i dette her.

Jeg tror, at både min mand og jeg kan finde ud af at lave en ordentlig ordning med børnene, men for dælen, hvor kan jeg bare slet ikke overskue at se dem sårede - at se dem finde rundt i vores roderi. Det er svært, når forældrene slås, men det er også virkelig svært alligevel.

At skulle deles mellem to hjem, at skulle flytte og så videre.

Og hvor vil jeg hade mig selv for det, hvis jeg bliver skyld i, at de ikke længere er glade børn. Jeg ved godt, at der heller ikke er nogen garanti for, at de fortsætter med at være glade børn, selv om vi fortsætter i samme dumme trummerum. For ungerne ved da godt, at jeg tit er ked af det, selv om det ikke er noget jeg går og udstiller en masse, når de er der.

Det er slet ikke til at bære, når den 3-årige, som han gjorde i dag, sætter hovedet på skrå og kigger på mig og siger "dig ik' ked af det, Mor?".

Så her sidder jeg igen og kan stadig ikke finde ud af, hvad jeg skal gøre og hvordan jeg gør det. Og hele tiden håber jeg på at øjne en åbning et sted for, at alt igen kan blive godt.

Et sted, hvor jeg kan se, at der er NOGET tilbage at kæmpe for.

Men hver gang jeg tror, jeg har øje på noget, sker der et eller andet som ødelægger det for mig igen.

Jeg ved godt, at ingen af jer kan sige mig, hvad jeg skal gøre. Det er en beslutning, som kun jeg kan tage.

Men det kunne nu være meget rart at høre om andre, der har stået i samme situation og høre, hvordan I er kommet ud af det - og hvor I er henne lige nu, uanset udfaldet.

Tak, fordi I læste med så langt... :-)

0
0
Svar på denne tråd

Puha....
Forfatter: 
Dato:  19-05-2010 15:54

Sikken en situation du er havnet i.

Jeg ville ønske, at jeg kunne sige noget klogt, men jeg ved ikke hvad jeg skal sige.

Ind imellem må man følge sin mavefornemmelse og hjerte, selvom det ikke er nemt. Selvfølgelig er forhold ikke altid en dans på roser - slet ikke med ombygning, hus og børn. Men man skal alligevel være glad størstedelen af tiden og føle sig hjemme.

Hvis hjemmet bliver et sted der ikke føles som et fristed, så er det på tide at der sker noget - samtale, handling whatever.

Jeg ønsker dig alt det bedste...

Tanker herfra,

Stine

Galopmenneske

- med forkærlighed

for military og pinto

0
0
Svar på denne tråd

Tror du skal finde et roligt tidspunkt
Forfatter: 
Dato:  19-05-2010 16:19

og så tage den store snak med manden.

Fortæl ham at du synes det går skidt fordi sådan og sådan og at du reelt har haft tanker om hvorvidt det var bedst for jer begge at gå hver til sit. Sig at du ikke ved hvad der er rigtigt og hvad han synes. Gør ham klart at du mener det.

Hvis i synes i skal blive sammen så fortæl hinanden ligeud hvad det er i savner.

Feks at blive set og værdsat. Små erkendtligheder på den ene og den anden måde, en ugentlig voksentid hvor i fast snakker sammen uforstyrret en time,han skal komme tidligere hjem fra arbejde, du skal holde op med at ....

Der skal ryddes helt op selv om det er træls. Og i skal høre efter hvad hinanden faktisk siger.

Når i så begge to har fremlagt helt klart så skal i endelig vælge om i vil blive og kæmpe og yde det ønskede eller om i vil vælge at det kan/vil i ikke og så er den beslutning jo truffet.

Det er et træls dødvande du/i vader rundt i og om den ene eller anden løsning er lykken ved jeg ikke men efter en uændret tilstand over et år bliver du nok nødt til at tage et initiativ og lad ham ikke slippe før i har snakket det godt igennem.

Og uanset om i vælger det ene eller det andet så har i en god chance for at blive gladere end i er nu.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Tre gode Quarter Horses til salg.

Alle med gode afstamninger. Alle af egen avl.

http://www.alby-horses.com/

0
0
Svar på denne tråd

parterapi
Forfatter: 
Dato:  19-05-2010 17:09

Jeg synes, det lyder som om, at I begge har brug for hjælp udefra - HVIS I bliver enige om at fortsætte sammen. Parterapi? Det kan hjælpe jer til at finde ud af det sammen - eller måske til at finde ud af, at I ikke skal være sammen.

Med hensyn til børn, så er der ikke noget mere forfærdeligt - synes jeg - end forældre, der bliver sammen og forbliver ulykkelige i et misforstået hensyn til børnene. Når jeg hører mine forældre fortælle (hver især) om deres ægteskab, bliver jeg glad og taknemmelig for, at de - endelig - blev skilt, da jeg var seks år. Det var heller ikke så sjovt, men det har helt klart været det bedste for os alle sammen!

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

jeg er
Forfatter: 
Dato:  19-05-2010 18:57

helt enig med Tina. I skal have en parterapeut på. I er kørt så meget fast i jeres mønstre, at i sikkert ikke kan få en god konstruktiv snak mere.

En parterapeut er ikke kun til for at redde et ægteskab, men kan også hjælpe med at finde ud af det modsatte på den gode måde.

Held og lykke med det.

Hilsen,

Anja

Vil du have det bedste ud af dit liv?

www.anjafunder.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2010 12:00

Først ..

Det var da en trist og uheldig situation du er i ..

Men jeg vil nu gøre en ting helt klart..

Som det bliver skrevet længere oppe, er der ikke noget værre end voksne der bliver sammen for deres børns skyld..

Da mine forældre blev skilt gik jeg i slutningen af 4 og min lillebror gik i børnehave..

De sagde det - vi blev kede af det - men så kommer man også videre..

I dag er jeg lykkelig for at de indså det bare ikke skulle være de to for evigt, for dine børn bliver altså endnu mere påvirket af hvordan dit humør er og hvordan dig og din mand opfører jer overfor hinanden..

Sæt jer ned og få en snak om det hele.. Bestem jer for om i skal prøve at få det til at fungere, snak færdig om det..

Gå til en parterapeut - se om han/hun kan hjælpe jer..

Og hvis i beslutter jer for at det ikke går, ja så er jeg ret sikker på det blver vildt hårdt, men jeg ved trods alt også at mine forældre er lykkelige nu og det altså er muligt at finde kærligheden igen..

Held og lykke frem over - og det lyder nu som om du har nogle skønne unger

Med part på Haflingeren Winner ..

0
0
Svar på denne tråd

konstruktiv snak, hvad er det?
Forfatter: 
Dato:  20-05-2010 20:40

Jeg er ikke længere så overbevist om, at der skal en tredjepart ind over. For et år siden havde jeg sagt, at det ville være helt fint. Der var faktisk tale om det i forbindelse med psykologen dengang, hvor jeg havde sagt, at jeg meget gerne tog med - men det blev ikke til noget.

Vi kan også godt finde ud af at sige, hvad det er, hinanden gør, som sårer/ gør usikker/ ... eller jeg kan i hvert fald; min mand siger ikke så mange ting i forhold til følelserne, det handler mere om handlinger, som han enten er irriteret over, som er ting, jeg ikke gør, eller hvad det end måtte være.

Og det både kan og vil jeg gerne lytte til og gøre mit for at indfri.

Jeg har ikke altid følelsen af, at han har det på samme måde. Ofte føles det som om det handler mere om at finde ud af, om jeg så faktisk vil gøre nok af det, som han synes er vigtigt, end om at forsøge at efterleve mine ønsker.

Men det kan jo også være, at han ville sige nøjagtig det samme om mig.

For mig handler det om værdsættelse.

Og det er selvfølgelig svært for en, for hvem det altid hovedsageligt har handlet om begrænsninger - hvad man IKKE kan. Som er mere pessimistisk anlagt end optimistisk. Og jeg er så (som oftest) super-optimistisk i stedet for.

Der er perioder med megen "fjendtlighed" - og så pludselig, som ud af det blå - så er alt godt, og alt det andet glemt.

Så er der tilnærmelser - som der faktisk er lige nu - (og som jeg kan mærke, at jeg kan blive helt irriteret over, fordi jeg synes, at dét, der burde være midt imellem fjendtlighed og tilnærmelser, mangler fuldstændig).

Det har jeg det virkelig svært med, og jeg har på fornemmelsen, at det faktisk er dét, der bliver udgangspunkt for snakken, vi helt sikkert får - enten når jeg får samlet mod til mig, eller når en af os bliver for irriteret/generet/ked af noget næste gang.

For det ligger hele tiden og lurer under overfladen.

Dette her med tilnærmelserne er så slet ikke nyt, for vi har talt om det mange gange, men ikke for nylig.

Nej, jeg er faktisk ikke sikker på, at det er så simpelt, at jeg kan svare på, hvad det helt præcist er, der skal til for, at jeg synes, at det kører. Eller jo, det gør jeg måske nok; det handler om værdsættelse og råderum - ligesom sidst... Og det er egentlig ret store ting.

Jeg er rigtig glad for, at I har svaret, for det er virkelig virkelig svært. Og det betyder især meget at høre fra dem af jer, der selv er skilsmissebørn.

Det er jeg såmænd også selv, men er først blevet det i voksen alder. Og dér tror jeg sådan set, at mine forældre har haft for travlt med at finde nye partnere (de er begge gift igen).

I hvert fald kan det somme tider virke som om de allerhelst ville være sammen, men det "må" de ikke, fordi de ikke længere er hinandens. Der var noget græs, der var grønnnere. Og det gamle græs er så lige så grønt nu, som det nye.

Dét rumler selvfølgelig også i mit hoved, at det er en for stor smerte at skulle bære rundt på og se i øjnene hele tiden - at man har fejlet.

Men livet er svært; og handler man ikke, har man ikke levet. Er det ikke sådan, det er?

0
0
Svar på denne tråd

verdens hårdeste belsutning
Forfatter: 
Dato:  30-05-2010 17:41

hejsa.

har været der....gjorde mine børn til skilsmisse børn og det må jeg leve med hverdag.

men var i din situation...vidste at hvis jeg blev, var jeg ikke tro mod mig selv...og ja, livet er for kort og det skal leves til fulde.

min kærlighed til min mand var der ikke mere- dog en stor respekt for den far han var og stadig er men han var ikke manden jeg skulle blive gammel med.

i mange måneder havde jeg det som om, jeg stod for foden at et kæmpe bjerg af praktiske og følelsesmæssige udfordringer og jeg turde ikke tage det første skridt og sige....det er slut.

men til sidst fandt jeg modet og den ene dag tog den anden og børnene blev og er siden hen blevet prioriteret først...og det vil de altid være.

vi er alle kommet videre og ja, selvom det var verdens hårdeste beslutning så er det ikke en jeg fortryder....så det er muligt at komme videre, og kunne komme ud på den anden side som et helt menneske.

mine børn er glade.....og trygge.....og det er jeg taknemmelig for hver dag- men det kræver at begge parter er indstillet på at snakke sammen og vide at børnene kommer i første række.

sender masser af varme tanker.....og ønsker alt det bedste for dig og din familie.

kh pernille

SIGT EFTER MÅNEN !!!!

RAMMER DU IKKE, ER DU SIKKER PÅ AT LANDE BLANDT STJERNERNE.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes også, du skal gå!
Forfatter: 
Dato:  31-05-2010 00:42

Der er ingen der skal leve med umotiveret vrede og nedgørelse. Du kommer til at tro på det- til sidst.

Det er svært at gå, men jeg synes, du skal sige, nu er det nok. Det går også ud over dine børn, at deres mor får en selvtillid i str x-smal- og at far er ustabil i sit humør.

---

Jeg er næsten aldrig enig med min mand- vi er, som de to æsler mellem to høstakke, der trækker hver sin vej. Det er svært- men ikke dårligt. Sådan har vi det! Og vi skændes-så det rasler!

---

Men det, du fortæller- gør mig meget bekymret. Tag dit tøj- og løb! Skynd dig væk. Du skal ikke sige noget til manden, før du er væk.

Jeg har en virkelig dårlig fornemmelse med det. Og jeg er ikke klairvoyant. Gå. NU!

Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider