Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Sterilisation (staves?)
Forfatter: 
Dato:  02-05-2010 08:42

Et par spørgsmål til jer der er steriliserede.

Hvor gammel var du da det blev gjort?

Hvorfor?

Hvordan var det i tiden efter?

Hvordan er det 1 år og mere efter?

Hvordan har det været i forhold til 6?

Føles noget "anderledes" så at sige?

Nikon-pics4U

Tobias født 09/12/09, forlovet med Peter 21/12/09.

Elsket eller hadet, intet midt i mellem!

0
0
Svar på denne tråd

Hmm - tyder på
Forfatter: 
Dato:  06-05-2010 21:33

at du ikke har sat dig ind i, hvordan kvinder bliver steriliserede, siden du spørger om det skulle betyde noget mht. @!#$ eller lign. Det er dine æggeledere, som får sat en klemme på, og æggelederne er "blot" en transportvej, så om de virker eller ej, mærker du intet til.

En ting er dog sikkert. Skal overvejes MEGET nøje, idet det er et indgreb, som ikke altid kan gøres om. Hvis du siden vil have flere børn, og det ikke lykkes at åbne æggelederne igen, skal du igennem IVF - dvs. reagensglasbehandling for at få børn.

Smil til verden og den smiler til dig ;o)

0
0
Svar på denne tråd

snip snip
Forfatter: 
Dato:  08-05-2010 00:31

jeg skal ind d.21. i denne måned for at få ordnet det.

jeg blev 40 i februar

Hvorfor?

Jeg har 3 skønne unger, og ønsker ikke flere. Og så anbefaler sundhedsstyrelsen at kvinder over 40 dropper p-pillerne og finder anden prævention.

Vides ikke endnu, men hvad de sagde på sygehuset da jeg var inde til en snak, så skal jeg lige tage den med ro det første døgn, derefter skulle jeg være klar igen .

Der skulle overhovedet ikke være noget

Det har ingen betydning. Læs ovenstående indlæg.

Det burde det ikke hvis der ikke er opstået komplikationer.

Selve indgrebet er et lille 2 cm snit ved sden af din navle. Først fylder de dig med luft, for at kunne arbejde optimalt. Derefter sender de en lille kikkert ind. Den klipper så lige de der æggeledere over. Det tager max 15 minutter, men du skal i fuld narkose. Du må hellere ikke selv køre hjem igen om eftermiddagen når du bliver udskrevet.

Med venlig hilsen Gitte

Opdræt af skønne familiehunde

af racen basset hound

http://www.kenneljerriks.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-05-2010 21:47

Jeg blev det for ca 7 år siden. (jeg er 43 år nu)

Valgte det fordi vi ikke ønsker børn.

Jeg mærkede kun lidt dagen efter. Og har ellers intet mærket til det siden.

Hej fra

Irene

Pragtfuld prinsesse pony sælges

www.ladylama.dk

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-05-2010 16:21

Jeg var 28, det er 12 år siden nu.

Hvorfor?

Jeg ønskede ikke flere børn, har en søn der blev 12 i november. Men havde diskuteret det med min (eks)mand og vi blev enige om at det skulle være mig der skulle "fikses". Skulle vi mod forventning blive skilt (det blev vi så 6 år efter!) ville min (eks)mand stadig have muligheden for at få flere børn.

Lidt ømhed de første par dage, var på arbejde to dage efter, men kunne i princippet godt have været det allerede dagen efter.

Befriende!

Fysisk er der ingen ændring udover en lidt kraftigere blødning end da jeg fik p-piller, så antallet af dage hvor man er "disponibel" er reduceret en smule

Kun psykisk - man slipper for at "tælle dage" og spekulere på om lagengymnastikken udvikler sig til et barn For mit vedkommende har det været noget af det bedste jeg har gjort ved min krop - altså ud over at give liv til den langbenede tweenie der slænger sig i sofaen pt.!

MVH Pia Fruen på Bøgehøj

Chokodullen Marabou Minimulen Sorte Arnold Lånebassen Aslan

Djurslænding? - køb dyrenes foder hos HG Foder!

0
0
Svar på denne tråd

sidste år
Forfatter: 
Dato:  17-06-2010 15:48

Hvor gammel var du da det blev gjort? 32 år og Jeg fik det gjort i Marts 2009

Hvorfor? pga jeg ikke ønsker børn eller graviditet pga sygdom

Hvordan var det i tiden efter? Jeg mærkede ingen ubehag

Hvordan er det 1 år og mere efter? Mærker stadig ingen ubehag. Nyder dog ikke at have slemme mens smerter.

Hvordan har det været i forhold til 6? Absolut ingen forskel.

Føles noget "anderledes" så at sige? Jeg stillede mig selv samme spørgsmål, da tiden nærmerede sig.

Men nej det føltes ikke som om jeg "manglede" noget. Følte heller ingen tomhed eller andet.

De gjorde det med 2 slags laser og brændte mine æggeleder over.

Dog håber jeg på at de aldrig finder på at vokse sammen.

Så alt i alt - Så ville jeg ønske at jeg havde fået det ordnet for mange år siden.

Mvh

Henrietta Joye & Skálmar frá Skeggsstöðum & Ægir fra Toftdal

& Freyja frá Akureyri & Stjarna frá Gili med Prímus fra Toftdal

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-06-2010 11:44

Hej. Få nu manden steriliseret i stedet for. han skal kun i lokalbedøvelse. Kvinden skal bedøves, intuberes og stukken en nogenlunde stor "kanyle" gennem navlen og blæst luft i bughulen.

Pga. af luften kan man døgnet efter have ondt mellem skulderbladene, hvilket panodil afhjælper.

Brændte æggeleder vokser ikke sammmen igen.

Kan forstå hvis manden ikke tør,nej det kan jeg ikke forstå.

At kvinder acceptere, at manden siger for hvis han finder en yngre smartere model , så vil han gerne have flere børn.

Forhåbentlig en fælles beslutning ikke flere børn, og bygger forholdet på at den ene måske finder en anden, eller dør ja jeg forstår ingenting.

Og tror manden at en sterilistion går ud over potensen, ja så er han jo dum.

Held og lykke

MVH Hanne.

0
0
Svar på denne tråd

HanneHolt
Forfatter: 
Dato:  22-06-2010 15:04

Hej. Få nu manden steriliseret i stedet for. han skal kun i lokalbedøvelse. Kvinden skal bedøves, intuberes og stukken en nogenlunde stor "kanyle" gennem navlen og blæst luft i bughulen.

Pga. af luften kan man døgnet efter have ondt mellem skulderbladene, hvilket panodil afhjælper.

Brændte æggeleder vokser ikke sammmen igen. Nu kan han jo altså ikke tvinges hvis han ikke vil.

Kan forstå hvis manden ikke tør,nej det kan jeg ikke forstå.

At kvinder acceptere, at manden siger for hvis han finder en yngre smartere model , så vil han gerne have flere børn. Jeg forstår heller ikk helt hvorfor du skriver sådan da jeg intet ahr nævnt i den retning

Forhåbentlig en fælles beslutning ikke flere børn, og bygger forholdet på at den ene måske finder en anden, eller dør ja jeg forstår ingenting. Jeg forstår altså heller intet - for dette har jeg heller intet skrevet om

Og tror manden at en sterilistion går ud over potensen, ja så er han jo dum. Det tror han som end ikke. Og han har desuden en kamerat der er steriliseret. Men derfor kan han alligevel ikk lide tanken om de skal snitte i hans dele.

Held og lykke

Hva der vil ske og hvornår- ja det vil tiden vise for jeg ved det som end ikk engang selv endnu. Jeg håber vi først skal ha en bette en mere og så kommer det jo da først derefter på et tidspunkt.

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Du vil altid være i mit hjerte skønne basse - æret være dit minde.

0
0
Svar på denne tråd

Det er ikke altid så nemt
Forfatter: 
Dato:  22-06-2010 17:04

For mænd! De kan få en autoimmun reaktion- og et par boller i str bildæk- er ikke bare sjov.a

Det er noget, man skal overveje grundigt, og søge information om.

Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-06-2010 18:08

Stute: jeg siger ikke spor om hvad din begrundelse er for at det er dig der til sin tid skal steriliseres.

Jeg kunne bare ikke lade være at bruge tråden til at give et opråb om at jeg mener det er manden der skal steriliseres og ikke kvinden. Da risici ved hans indgreb er betydelig mindre end ved kvinden.

Plus jeg har hørt de argumenter utallige gange. Jeg har mødt en del kvinder der har sagt jammen han tør ikke, nej men du gør godt.

Hvem æder p-pillerne hvem døjer med og bløder mere pga spiralen?

Kald mig bare rødstrømpe, men jeg synes omkring dette emne, er vi helt ved siden af. Når nu indgrebet er meget nemmere og betydelig mindre ricici hos manden forstår jeg ikke at så mange kvinder vælger at gøre dette.

Jeg synes det er manglende respekt fra mandens side overfor hans kvinde. Men det er min holdning.

Held og lykke.

MVH Hanne.

0
0
Svar på denne tråd

det må da
Forfatter: 
Dato:  22-06-2010 19:34

være lige så respektløs om alle kvinder stiller sig op og vil ha mændene til det

Ja det er os der har mens, tager piller el anden prævention - men det er da ikke mændenes skyld- det er ikk dem der har konstrueret os således... Hvorfor så dem der skal straffes for det Det er lidt sådan dit indlæg virker på mig - altså som om du ønsker dem straffet for noget vores mænd intet har med at gøre?

Jeg er da glad for jeg er den der er skabt sådan - så er det mig der går gravid og skal føde og ha de oplevelser med mine unger- min mand går glip af dem for han kan aldrig opleve det på samme måde som jeg i maven mv. Men det er kun fordi jeg fysisk er skabt som jeg er at jeg oplever det. På den måde er jeg fint tilfreds fysiologisk fremfor at ha været en mand - eneste ulempe er sgu at det er nemmere ofr dem end jeg at tisse i hækken hvis ikk der er et toilet i nærheden

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-06-2010 21:12

Prøv dog at "lytte" til hvad der bliver skrevet.

Indgrebet der er en fælles beslutning og til fælles glæde, er MEGET mindre på manden. Var indgrebet det samme, var jeg da ligeglad med hvem det blev, kunne trække lod for min skyld.

Har absolut ikke lyst til at straffe nogen slet ikke mænd.

Denne diskusion viser kun de er klogere end kvinder

MVH Hanne.

0
0
Svar på denne tråd

jeg læser skam
Forfatter: 
Dato:  23-06-2010 09:32

Indgrebet der er en fælles beslutning og til fælles glæde, er MEGET mindre på manden. Var indgrebet det samme, var jeg da ligeglad med hvem det blev, kunne trække lod for min skyld.

jamen du kan vel osse være ligeglad med hva vi andre så vælger og ikk vælger

Klogere end kvinder- nej jeg tror ikke på man skal generalliserer - klogskab er et vidtbegreb

0
0
Svar på denne tråd

Præsentation
Forfatter: 
Dato:  23-06-2010 13:57

Hej

Jeg fik gjort det for ca 7 år siden. er i dag 35 år

Hvorfor:

Min mand og jeg mistede en datter og blev efter et halvt år gravid igen, men der var problemer hele vejen igennem så ville ikke have flere.

Hvordan det var i tiden efter:

Jeg blødte meget fra såret og blev sygemeldt 3 uger.

Tiden efter:

Nu har jeg desværre ikke andet ind problemer med mine blødninger de kommer og gå som de selv har lyst til.

I forhold til 6:

Det kommer and på hvordan man selv har det med det tror jeg, men jeg har mistedet meget af min lyst til det.

Det sidste spørsmål det synes jeg ikke, men som nogle skriver TÆNK dig godt om inden du gør det, det sagde jeg også til min veninde og hun ville ikke lytte, og har de selv samme problemer som mig.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-06-2010 21:35

Jeg har ingen erfaring med sterilisation, men jeg skal ordnes, når vi har fået nr. 2.

Min kæreste og jeg er åbenbart meget frugtbare sammen, for begge gange jeg er blevet gravid (mistede den første), har det været i første forsøg. Jeg har ikke lyst til at fylde min krop med hormoner eller knalde med kondom resten af mit liv, så sterilisation er en god løsning - for mig.

Og jeg er meget bevidst om, at det er min beslutning. Det er ikke min kærestes forslag, ej heller hans beslutning i den sidste ende.

Jeg er godt klar over der en risiko ved at komme i fuld narkose, men de gange jeg har været i det før, er det gået nemt og godt.

Jeg ønsker ikke mere end to børn - heller ikke selvom Martin i fremtiden skulle finde sig en yngre model, og jeg måske fandt mig en ny mand. To børn er nok for mig, og jeg har ikke lyst til at have børn med forskellige mænd.

Ændrer jeg mening, så kan man jo få børn vha. IVF, men jeg har vitterlig ikke ønske om mere end to.

Jeg ønsker ikke mine æggeledere brændt over, men en klemme omkring dem istedet.

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

blev steriliseret
Forfatter: 
Dato:  26-06-2010 21:50

i forbindelse med kejsersnit nr 2 for 9 år siden , jeg er ikke indrettet til at føde børn ad naturlig vej og da nr 2 var mange år undervejs og sådan set var opgivet havde vi egentligt bestemt os for at det skulle gøres, men så blev jeg gravid :D og fik det gjort da han skulle tages og jeg aligevel var åben.

har ikke mærket nogen forskel :)

...Nu vil jeg gerne ha det hele fjernet :P

Vh Berit

De Dagda står til rådighed for hopper

1 års smuk tinker hingsteplag sælges helbror godkendt avlshingst i sverige.

årg 2010 tinker hoppeføl sælges v/fravænning.

www.jlt-tinkere.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hej Hej
Forfatter: 
Dato:  02-07-2010 15:29

Her i hustsanden var det selvfølgelig manden som blev ordnet, det var osse ham, som ikke ville have flere børn. Forstået på den måde, at hvis der skete min mand noget, og jeg fandt en mand på min egen alder eller yngre, som jeg evt. gerne ville have et barn med, så skulle sådan et indgreb ikke stå i vejn for min lykke.

Min mand kørte selv frem og tilbage i bilen til lægehuset (10 km) han synes ikke at det var så slem, som at få fjernet en tand feks. Han var jo lokalbedøvet.

Samme aften var vi begge to til en rund fødselsdag i familien, og han kunne danse og det hele uden problemer.

Og han var på arbejde med det samme igen.

Jeg syntes da helt klart, at du skulle tale med din mand om det, og hvis han elsker dig og hvis han med sikkerhed ved, at han ikke vil have flere børn, bør han da overveje indgrebet.

www.sexogsamfund.dk/ Default.aspx?ID=219

Venlig hilsen Hanne

10.000 m2 stor grund til salg NU KUN 475.000 kr i 4894 Øster Ulslev

0
0
Svar på denne tråd

hanne...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2010 22:20

tak for konstruktivt svar - nu må vi jo se efter jeg forhåbenligt får et barn mere... Så bringerj eg det jo nok på bane igen. jeg er dog ik vild med at bede ham om det da der jo osse er en vis risiko for ham - og de ter mig der egentlig ønsker det- hvilket man kan se i dit link ikk er godt heller. Hvis manden får det gjort fordi kvinden ønsker det er der en del der fortryder.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har en
Forfatter: 
Dato:  27-07-2010 00:53

meget, meget lille veninde (45 kg når hun er normalvægtig). Barn nr. 1 måtte tages ved akut kejsersnit, fordi baby ikke kunne komme ud. Da hun så blev gravid igen (planlagt) fik hun PK og i samme omgang blev hun stereliseret. Hendes krop ville ikke kunne klare en graviditet mere, det tog enormt hårdt på hende. Hun har ingen gener idag.

Sagde Janne

Sælges:

Windsor elite 17 "

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

hold da op
Forfatter: 
Dato:  27-07-2010 07:41

en bette dame

0
0
Svar på denne tråd

Stute, jeg har
Forfatter: 
Dato:  27-07-2010 21:23

svaret deg inde på HD.

Og det er et meget personligt svar

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider