|
|
| Spiral der skal fjernes? |
|
|
Hvor mange af jer har fået fjernet en spiral og hvor ondt gjorde det? Jeg fik fjernet min i tirsdags efter 10 års godt venskab. Ingen gener, ingen graviditeter. Jeg ved godt at den efter foreskifterne sad ca 5 år for længe, men frygten for at få den fjernet var ret stor og det gjorde at jeg udskød det så længe  Og jeg skal da nok lige love for at det gjorde ondt! For det første var gynækologen fuldstændig inkompetent og uden empati. Snoren på spiralen var klippet helt kort og derfor var det lidt sværere at få fat på den en ellers, fik jeg at vide. Da jeg så sagde at der ikke skulle sættes en ny op var det tydeligt at se på ham at at mente vi var dybt uansvarlige sådan ikke at have noget prævention! Jeg kunne forstå hvis vi begge var 20, men vi er voksne mennesker der bestemt ikke tror på storken og ved godt hvordan tingene foregår! Nu er det så jeg ikke helt ved om jeg skal vælge spiral igen. Mest fordi det gjorde så ondt som det gjorde, da den blev fjernet igen. Det føltes virkelig som om mit underlig blev revet ud! Hvordan har I andre oplevet smerten når I har fået fjernet spiral? Og hvilke andre alternativer til prævention kan I anbefale? Jeg skal ikke have p-piller. De er skyld i at jeg har to børn for jeg glemmer simpelthen at tage dem 
Tina et Unikum - ikke et plagiat
TinaU.dk
INsektmedlem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uden problemer |
|
|
havde den i "yngre dage" og det gjorde da hverken ondt at få den op eller ud. Men jeg er vildt imponeret over du turde lade den sidde 5år for længe uden at være bange for uønskede graviditeter .... det havde jeg ikke turdet. Idag foretrækker jeg pillerne, såd e har været min ven i mange år, tager en hver morgen.(ligger de ved siden af tandbørsten er de svære at glemme) Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad med p-ring? |
|
|
Nu har jeg ikke født endnu, så har ikke prøvet spiral, men det lyder da som en .... træls...læge. Har du overvejet p-ring? Jeg har brugt det i en periode på 3 år, og har kun haft meget få gener med det. Generne var meget lidt plet-blødning efter mens. Når jeg engang har fået et barn eller to, vender jeg helt sikkert tilbage til p-ringen igen. Det er bare så let. I med den - vente 3 uger - ud med den - vente en uge mens man har mens - og i med en ny. Man kunne sagtens lade den sidde 4 uger - skifte og gå endnu 3 uger, så man sprang en mens over. Kein problem.
Mvh Alice Nu med to smækre RDH-hopper i stalden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spiraler |
| Forfatter:  |
pjemm |
| Dato:  |
20-08-2009 08:10 |
|
Jeg har haft 1 (og jeg har ikke født), men kun i et par måneder, det gjorde så ondt hver dag at det sortnede for øjnene af mig til sidst, gjorde også hammerondt at få den i. Men at få den ud opdagede jeg knap nok. Måske det gjorde ondt FORDI den sad så længe, den var vel vokset fast, hihi! Efter min mening er der kun 1 sikker metode ud over piller, og det er en clips på hver ledning. Og det er faktisk ikke nogen slem procedure, dog er der ventetid, så man skal være om sig i mellemtiden. Kan du ikke få sådan en p-stav der sættes under huden og virker et år? :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nuvaring |
|
|
...eller p-ring - kan jeg kun anbefale. Har selv brugt piller i mange år, men glemmer at tage dem - heldigvis ingen uønskede graviditeter. Men nu bruger jeg ringen og er yderst tilfreds. Har færre mens-smerter, end da jeg brugte piller. Bløder mindre og skal ikke tænke på den. Bare sætte den op og 3 uger efter pille den ud. Får påmindelse både som sms og mail, når jeg skal huske disse ting - nemmere kan det næsten ikke blive 
Mvh Maria
Lærke - R.I.P.
Imellem sort og hvid er der en masse farver
En god hest har aldrig en dårlig farve. Gammelt ordsprog
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| puhaaaaa |
|
|
jeg står os med tanken om at få min ud... men nu ved jeg sørme ikke da...  Min gjorde vold ondt at få i og jeg blødte som en anden stukket gris...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spiral |
KirstenR |
20-08-2009 10:46 |
|
Min læge fjernede den i min menstrationsperiode, sagde det var nemmere. Og jeg mærkede det næsten ikke, så ..... Jeg har haft problemer med hormonbalancen, og ønsker ikke at udsætte mig for p-piller igen, så spiral er fint for mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| samme her |
|
|
skal også til at have min ud (hvis jeg tør)var din en alm eller en hormon ? Håber ik jeg er lige så uheldig med min læge
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg fik min |
|
|
fjernet for omkring 1 års tid siden. Jeg blev så dårlig af den, så det var ren lettelse. Jo det gjorde mega naller lige i det de trækker den ud, men sekundet efter kunne jeg intet mærke. Jeg var lige lidt rundtosset bagefter, fordi jeg holdte vejret fra jeg lagde mig ned på briksen, til jeg var oppe igen, men det var det eneste jeg bemærkede. Selve udtrækningen tager jo kun 10 sek. Min søs fik fjernet sin for et halvt år siden og hun er total pivet. Hendes historie er fuldstændig identisk med min. Så jo, det gør nuller naller, men hos langt de fleste er min opfattelse at det kun er under "akten".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis i |
|
|
alligevel ikke skal have flere børn, hvorfor bliver een af jer så ikke steriliseret?? Jeg blev steriliseret for små 9 år siden, og det er nok det bedste jeg nogen sinde har gjort for mig selv, for jeg er nemlig også typen der bliver gravid, nærmest bare når jeg lægger mandens underbukser til vask. Egentlig så jeg helst dengang, at det var min mand der skulle ha klaret det lille indgreb for nu havde jeg gået gennem fødslerne, og fordi det er et mindre indgreb end hos kvinden. Men min mand troede jo nærmest at han skulle kastereres og at det ville gå ud over potensen osv osv så derfor gad jeg ikke disskutere det og fik det selv ordnet. Et par måneders ventetid, mødetid kl. 8 fastene og jeg var hjemme igen i min stue ved 14 tiden. Har absolut ingen problemer haft med det og har ikke fortrudt, for jeg skal ikke have flere børn....
Pernille
Team CoDa ox - Endurance
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Besvimede.. |
|
|
Jeg synes ikke det gjorde ondt overhovedet, da jeg skulle have spiral ud, og det var overstået inden jeg næsten havde fået lagt mig ned. Alligevel besvimede jeg så snart jeg rejste mig op, og resten af dagen og dagen efter, var jeg rigtig skidt tilpas. -Min læge havde før oplevet dette i forbindelse med fjernelse af spiral.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Takker |
|
|
Tak for alle jeres svar  Det kan sagtens være fordi den havde siddet så længe, at det gjorde så ondt. Hans undskyldning var at det var fordi der ingen snor var så han måtte hive i det han kunne og det hurtigt. Det var nok også kombineret med at han bare var møgubehagelig generelt. Det har bestemt ikke hjulpet på oplevelsen! Pernille: Ja, det ville jo være nemmest hvis en af os fik cuttet strengene. Men jeg er personligt ikke klar til at give helt afkald på det med børn. Jeg er jo ikke SÅ gammel endnu og meget kan ske, du ved... Ved hormonspiral, får man så ikke blødninger en gang om måneden eller hvordan fungerer det? Det var kobberspiral jeg havde og til trods for alle de ulemper gynækologen opremsede, så har jeg ingen bivirkninger haft ved den...
Tina et Unikum - ikke et plagiat
TinaU.dk
INsektmedlem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tog selv min ud |
xtiny |
22-08-2009 00:14 |
|
Og den sad også længere end anbefalet. Det gjorde overhovedet ikke ondt- men jeg har født. Jeg kan så ikke tåle hormoner. Men i min alder- så... Vi fik et bedre xes-liv- for det gjorde ondt med spiralen ved menstruation- og jeg blødte meget. Jeg savner det næsten, for nu bløder jeg bare- hvor før smerten varslede. Så jeg bløder igennem ALT nu.
Mvh xtiny
Til salg: 5 søde killinger.
Stuerene- går på bakke, spiser fint. 1 blå han, 1 sort hun og 1 tabbybroget han. Moren er siamkryds. 2 smukke rene sorttabbier (1 han, 1 hun). Salgsklare om 2 uger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har haft mange spiraler og har |
|
|
ikke haft gener ud over et minumum af forventlig ubehag ved at få sat dem op eller taget dem ud. Har brugt spiral siden jeg var 18 - så det er blevet til nogle stykker for pludselig får jeg en formemmelse for at den bare skal ud!
M.v.h. Gitte - mor til Tera og Lian - ejer af Jack D, Makron og Joker
Se min præsentation for div. der sælges - giv et bud.
Jeg er også en super tilfreds bruger af Torben Andersen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan sagtens have sprial uden at have |
|
|
født 
M.v.h. Gitte - mor til Tera og Lian - ejer af Jack D, Makron og Joker
Se min præsentation for div. der sælges - giv et bud.
Jeg er også en super tilfreds bruger af Torben Andersen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blev snydt |
|
|
He he! Da jeg skulle have min spiral fjernet, var jeg meget nervøs, da der havde været problemer da den blev sat op. Jeg valgte at få det gjort ved gynækologen, som var rigtig sød og erfaren. Hun skulle også tjekke nogle andre ting, og det ville hun gøre først. Da hun så var ved det, bad hun mig om lige at hoste en gang Det undrede mig godt nok, men jeg hostede, og lige i det samme trak hun spiralen ud....hm... Hun snød mig altså, men jeg var helt afslappet, og det nåede ikke at gøre ondt, da jeg var helt uforberedt  Jeg synes at det er bedst og mest trygt at bruge en gynækolog når det drejer sig om lidt mere specielle ting med underlivet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| homon... |
|
|
spiral fik jeg pga jeg fik udflåd ildelugtende af en alm spiral . Så fik jeg for 9 år siden en hormon spiral og gud hvor har den været god tror jeg højst har haft det røde 8 gange på alle de år og så er det kun et par dråber . Jeg synes det er dejligt at slippe for de gener .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hormonspiral |
|
|
Jeg er ikke til det der med at udskifte spiral, og får en 'gynogolog' til det. Jeg kommer til at hyperventilere og blive svimmel, så jeg skal lige sidde i venteværelset lidt efter. Jeg har hormonspiral og har ikke haft menustration i 11 år nu. Skal snart have den skiftet og så alligevel få en celleforandrings prøve i samme moment.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overvejer |
|
|
også at få en spiral. den der kaldes mirena. nogen der har prøvet den? jeg er ikke til at fylde min krop med hormoner men da jeg var til kontrol på gyn amb efter at have født Noah snakkede vi om den her spiral også fordi jeg bløder meget de første dage af mens. de skriver i brochuren at den kun virker med hormoner lokalt i slimhnderne og derved blir jeg ikke påvirket alment af det. har nogen af jer erfarene prøvet denne spiral?
Hilsen Nicole
gud har fået en ny lille engel Noah F. 27-5-09 t. 27-5-09
altid i mit hjerte ................................... Skønne marsvin unger sælges, dalmatiner og himalaya, tjek HP
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spiral |
|
|
Jeg har både haft kobberspiral og hormonspiral. For begge gælder at det ikke gjorde ondt at få dem hverken ind eller ud. Man kan dog godt blive lidt svimmel efterfølgendene. Med kobberspiralen blødte jeg næsten 14 dage, når jeg havde mens og meget kraftigt. Skiftede derfor til hormonspiral (Mirena). Havde næsten ingen mens, men pletblødte til gengæld næsten hver dag. Efter et halvt år opgav jeg og den kom ud og tilbage på p.piller. Når jeg har fået mit andet barn, bliver manden steriliseret. Jeg er færdig med at fylde kroppen med hormoner. Lægen anbefaler at det er manden der bliver steriliseret og derfor bliver det sådan.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
sunflower hvis du skal have en sat op, så få en chauffør på, det kan godt være nødvendig. Jeg fik en sat op i dag, for det første gjore det ikke rart at få den sat op, men det overlever man jo, det går rimelig stærkt. Men på vejen hjem blev jeg svimmel, fik pokkers ondt og svedte som et svin. Jeg kunne ikke se til at køre bil da jeg skulle besvime konstant og jeg bløder en del. Jeg lå i 4 timer før jeg var i stand til at rejse mig uden at besvime eller brække mig. Nu med smertestillende mærker der som kraftige mensessmerter. Så man skal ikke lige få den sat op samme dag som man skal i byen. Den skal være rigtig effektiv før jeg får det gjort igen.
2 søde killinger bortgives de er renlige og har fået ormekur. Kan afhentes i 9362 Gandrup Gratis part til tosset krikke søges. Han er sort og kan ses på min profil.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spørgsmål til hormon spiral |
maibh |
03-09-2009 08:59 |
|
Hejsa Flere her skriver om en hormonspiral, hvor de ikke har mens i flere år... Skal en hormon spiral virke på den måde??
Jeg tænker på om det er sundt ikke at have sin mens i så lange perioder?? Men det ville da være dejligt at slippe for, hvis det ikke har nogen betydning. Kan nogen fortælle lidt mere?? Jeg har selv haft en kobber spiral, som det gjorde forfærdeligt ondt at få sat op... til gengæld ingen gener overhovedet og ingen smerter ved udtagning... Men har ikke så meget lyst til at få en ny da det gjorde meget ondt at få den op... Men hvis en hormon spiral ville være ligeså godt som P piller og ovenikøbet bevirke mindre eller ingen mens. så var det da værd at overveje. Hej fra Mai-Britt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
velox |
03-09-2009 15:06 |
|
Jeg går også at overvejer spiral, da min krop er begyndt at sige fra overfor p-pillerne. Men jeg tænker...hvis mens udebliver ved hormonspiral, hvordan kan I så være sikre på at I ikke er gravide? Jeg ved godt hormonspiraler er lige så sikre som p-piller, men der er jo altid lige den sidste 0,1 % chance....
- velox "An American Monkey after getting drunk on Brandy would never touch it again, and thus is much wiser than most men" (Charles Darwin)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mirena |
|
|
Hej, Jeg har Mirena på grund af sygdommen Endometriose - jeg har sjældent haft det så godt som nu. Ja, man kan selvfølgelig altid diskutere hvor meget man vil fylde kroppen med hormoner, hvilket jeg heller ikke har lyst til, men er nødt til på grund af sygdommen.. Det var ikke nogen videre behagelig oplevelse at få den sat op, og jeg ved endnu ikke hvordan den er at få fjernet, men jeg er nødt til at have den spiral nu og fremover uanset hvordan og hvorledes og om jeg kan lide at få den sat op eller taget ud . Vh. AnjaR
3 pony dækkener sælges, str. 95,105,120.
Sadler til salg: Windsor Elite 17" fit 4
Thorowgood Griffin kombi 17"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| intet at mærke.... |
|
|
Min hormonspiral blev fjernet uden ubehag overhovedet - hvor jeg var i cyklus kan ikke siges da jeg ingen blødning havde under brug af spiral. Grunden til fjernelse, min kæreste kan ikke få flere børn, han valgte før jeg mødte ham, et møde med kniven. Mvh Birgitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen spiral her |
AA *Lotus* |
05-09-2009 18:51 |
|
Jeg har haft en p-stav som virkede fantastisk. Bare én tur til lægen og så skulle man ikke huske på noget som helst de næste tre år. I øvrigt havde jeg stort set ikke mens i den periode. Det skulle ikke være usundt da kroppen udvikler en kunstig mens når man er på prævension. Denne kunstige mens er i princippet fuldstændig liggyldig. Da p-stavens levetid var ovre skiftede jeg til p-ringen. Blandt andet fordi det var en mærkelig tanke at en pind som sad i armen skulle styre mit underliv. Igen vil jeg lige nævne at det virkede helt upåklageligt. I mellemtiden var p-ringen kommet på markedet. her snakker vi om en næsten hormonfri løsning i forhold til piller og stav. Samtidig er det simpelthen så nemt og praktisk at bruge en p-ring. Man siger at ét års forbrug af p-ringen giver det samme hormon i kroppen som en enkelt p-pille. Så det er jo bestemt ikke meget. Der er udviklet en helt fantastisk side i forbindelse med p-ringen. www.p-ring.dk besøg den og få meget mere information. Min gode veninde er jordmoder og hun og hendes kolleger anbefaler p-ringen som prævention. Både til dem der har født og til dem der ikke har født. Jeg kan også kun give mine varmeste anbefalinger til p-ringen. Personligt kunne jeg ikke drømme og at bruge noget af det andet der er på markedet efter at jeg skiftede til p-ringen. Venligst Ane
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|