Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hvad feder mest ??
Forfatter: 
Dato:  13-08-2009 20:08

Jeg må have lidt hjælp til at udregne det her

Ingen hemlighed at jeg godt kan lide en øl eller 2. Men ved jo godt øl feder, så er i denne uge gået over til tuborg super light. Men så kikker jeg lidt på indholdet på alm og light

Light indenholder

0.09 %vol,

energi 75 kj/18 kcal

protein 0,5

kulhydrat 3,8

fedt 0 g.

Den alm tuborg har

4,6% vol

energi 160kj/38kcal,

protein 0,3g ,

kulhydrat2,4 g

fedt 0 g

Der er jo lige meget fedt i og kcal er der jo ikke stor forskel på ? Så feder en alm øl virkelig så meget mere ?

Hilsen Malena
www.fellhingsten.dk
Fell hingst står til rådighed i 2009

Motorcykelsæder ombetrækkes!

Klik ind på www.ombetraek.dk
0
0
Svar på denne tråd

øl feder
Forfatter: 
Dato:  13-08-2009 20:23

Hej Malena

Det er ikke kun fedt der feder, indtager man flere kj end man forbruger tager man på i vægt.

Der er mere end dobbelt så mange kj i alm tuborg i forhold til light udgaven.

Så hvis du synes at light smager ok, så hvorfor ikke vælge den:-)

Signe

0
0
Svar på denne tråd

Den kan drikkes :-)
Forfatter: 
Dato:  13-08-2009 20:37

Tænkte nok der var noget med de der kcal, men at det var så lille en forskel

Vi diskuterede lidt om det var alkoholen der fedede På en vinflaske er der ingen informationer om indhold af kcal, så feder vin ikke ??

Hilsen Malena
www.fellhingsten.dk

0
0
Svar på denne tråd

feder....
Forfatter: 
Dato:  13-08-2009 20:57

Jo vin feder... eller hvordan man nu skal beskrive det. Et gram alkohol indeholder den samme mængde fedt som et gram fedt, så hvis du indtager mere, end du forbrænder, kan du tage på af det. Samtidig er alkohol det, der først brændes af i organismen( da det jo faktisk er gift) så alt, hvad du ellers har indtaget bliver først forbrændt efterfølgende.

Generelt gælder vist at en genstand er ca. 100 Kcal og en kvindes daglige energimængde er 2000 Kcal.

Louise

- Til hest igen

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 10:40

Hvis du kun går op i hvad der feder, er det altid kalorierne du skal kigge på. Jo flere kalorier jo mere feder det. Det er mange kalorier i alkohol, næsten lige så mange som der er i fedt. Men køb en kalorietabel så får du syn for sagen. Koster ca 50 kr.

Hvis vi snakker sundhed er det en helt anden sag.

0
0
Svar på denne tråd

Så fik jeg
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 14:27

en bedre forståelse Hvis der er mange kcal og fedt i varen = meget fedende, ik ?

Vi har bare tit talt om hvor meget øl og vin fedede (ved godt alkohol ikke er sundt) Men rigtig mange går jo rundt med en lille/stor dunk på maven netop pga alkohol. Så hvis man kunne købe ligth og det smagte en, så ville det jo i længden være bedst.

Tusind tak for jeres svar.

Hilsen Malena
www.fellhingsten.dk

0
0
Svar på denne tråd

Njaeh -
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 14:45

hvis der er mange kalorier i en vare så feder den!

Det handler uanset om du indtager dine kalorier som fedt, kulhydrat eller protein om hvor MANGE kalorier du indtager i forhold til hvor mange du har behov for.

Principielt kan du holde vægten på ved at indtage en mængde fedt der svarer til det præcise antal kalorier du skal forbruge i løbet af en dag. Det er ikke sundt - bevares - det siger sig selv. Men du kan faktisk holde vægten udelukkende på en diæt af fedt forudsat som sagt at du ikke indtager mere end den mængde kalorier du forbruger.

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

Wintec 17" dressursadel med åbent sæde sælges- som ny - kontakt for mere info!

Billeder på præsentation ...

0
0
Svar på denne tråd

Louise..
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 15:04

er inde på noget som jeg også har læst... Nemlig, at du skal forbrænde alkohol, før du kan forbrænde fedt.

/Heidi

Den, der siger, det ikke kan lade sig gøre, skal ikke afbryde den, der gør det.
0
0
Svar på denne tråd

Alkohol
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 16:01

sænker desuden stofskiftet og virker dermed "dobbelt negativt", så at sige.

0
0
Svar på denne tråd

feder øl
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 16:38

Husk lige på at de mål du har sat ind, er 100 gr. af varen. Det vil sige du skal gange med hvor mange gr./ml der er i en øl. Så faktisk skal du gange med den mængde øl du drikker ;-)

En alm. øl indeholde vist omkring 13o kcal.

PASSER SØGES

TIL HAFLINGER I ÅRHUS SYD

se mere her:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/240555/1/

Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 22:16

Hvis du vil sammenligne madvarer, så er denne side god - også om det er nyttig mad eller ej - specielt på kur.

www.kalorietabel.dk

Jeg tabte selv omkring 25 kg forholdsvist hurtigt, men fordi jeg var en skovl og virkelig STORÅD som en "menneskelig skraldespand" i en periode, så røg en del på igen. Jeg var liiiige tynd nok den gang, nu jeg ser billederne - så nu er jeg igang igen med kur - mangler omkring 7kg nu, så er jeg på mit ideal.

...M.v.h. Krissie'n

..Nu jeg snart navnet Sjøquist må bære

- (at stave det, det er nok sværest at lære)!!!

24. oktober 2009 siger vi JA! :D

0
0
Svar på denne tråd

Kcal....
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 23:07

du får 20 ekstra kcal mere pr. 100 ml alm. øl - dvs. at du får næsten 70 kcal mere ved at drikke en hel alm. i stedet for en light.

For at forbrænde de 70 kcal skal du løbe med 10 km i timen i ca. 5 minutter - eller gå et kvarter.

TinaR

Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205

og Bertram 250108

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 23:10

TinaR:

Super regnskab - prøver selv at regne på samme måde - dog ikke så konkret hvad man (jeg) kan lave for at brænde kalorierne af igen.. Men det giver jo stof til eftertanke mht at putte ekstra indenbords... Føj for et regnestykke en plade marabou stiller op (men den smager jo godt...)!

...M.v.h. Krissie'n

..Nu jeg snart navnet Sjøquist må bære

- (at stave det, det er nok sværest at lære)!!!

24. oktober 2009 siger vi JA! :D

0
0
Svar på denne tråd

Tralala
Forfatter: 
Dato:  15-08-2009 08:56

Genrelt forbrændes kulhydrater før fedt, dvs. det er ikke så meget hvedemelsbollen der feder - det er det stykke chokolade du spiser bagefter. Det bliver nemlig ikke forbrændt. Det er så sat lidt sort/hvidt op, for jo, selvf. feder bollen også hvis ikke man forbrænder den - det sker bare hurtigere.

Men ja, det handler jo om at have en balance mellem den energi man indtager og den energi man forbruger.

Fedt feder, det ved alle, men kulhydrater (som der er mange af i hvedemel, sukker osv) feder altså også. Hvis man spiser flere kulhydrater end man forbruger, lagrer kroppen dem som glycogen. Vi har ikke særlig store glycogenlagre, og når de er fyldt op, bliver kulhydraterne i stedet omdannet til fedt og lagret i kroppens fedtdepoter.

Så man kan skære alt det ned på fedtet som man vil - hvis man spiser for mange kulhydrater vil man altså stadig få lagret fedt i kroppen.

I øvrigt er lidt "sundt fedt" (umættede fedtsyrer) som nogle gode olier, lidt nødder eller avocado ikke så skidt igen i slankekuren. Ja, det er fedt, men det er sundt og hjælper faktisk med at give en effektiv forbrænding (og jeg ved desværre ikke hvorfor - irriterende ).

- Cat -

"Pinky, are you pondering what I'm pondering?" "Well, I think so Brain. But if we didn't have ears, we would look like weasels...."

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-08-2009 18:01

Ja alkohol feder. Der er næsten ligeså mange kj i et gram alkohol som i et gram fedt!

You can't please everyone, when you bow towards someone, you show your ass to the other.

0
0
Svar på denne tråd

Kcal...
Forfatter: 
Dato:  28-08-2009 19:27

Energiindholdet i:

Protein - 17kJ ~ 4kcal
Kulhydrat - 17kJ ~ 4kcal
Fedt - 37kJ ~ 9kcal
Alkohol - 29kJ ~ 7kcal

TinaR

Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205

og Bertram 250108

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider