Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Tortur i hjemmet
Forfatter: 
Dato:  21-07-2009 20:32

Jeg har købt en epilator, så torturen er i gang.

Men hvor længe skal man rende rundt og ligne en gås med røde prikker?

Er der noget man skal bruge bagefter og skal man forvente knopper lige som ved barbering.

0
0
Svar på denne tråd

hehe......
Forfatter: 
Dato:  21-07-2009 21:38

tillyke med anskaffelsen.

Første gang kan du godt regne med at være rød et døgns tid, men efterhånden som kroppen vænner sig til det, er det kun en time eller 2.

Du får ikke knopper som ved barbering, men der er risiko for at hårene krøller under huden og sætter bumser/bylder. Dette tager også af med tiden.

Jeg bruger min overalt.. og der, hvor jeg synes det gør absolut mest ondt er ikke mellem storetæerne, men under armene.. ;)

MoonQueen/Tina
:D
Min Hjemmeside www.moonqueen.dk absolut intet om heste
0
0
Svar på denne tråd

for fanden da...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2009 23:41

I er jo bindegale! Av, av, av! Jeg har forsøgt mig med sådan et monstrum på benene en gang, og det var en gang for meget! Under armene er det ikke noget problem; det bløder lidt, men ingen smerte overhovedet. Men ellers..! Det er jo det glade vanvid at byde sig selv sådan noget farligt stads. Æv altså.

Når det så er sagt... Held og lykke med projektet Godt det ikke er mig.

Caroline

A horse walks into a bar, and the bartender says:

Why the long face?

Med licens til at bitche!

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  22-07-2009 07:07

Min mor kalder den "Helvedes maskinen"

Godt at jeg altid har afslået at prøve den

0
0
Svar på denne tråd

Knopper....
Forfatter: 
Dato:  22-07-2009 16:44

..skulle du gerne undvære, hvis epilatoren har hevet hårroden med ud.

Et lille fif: Brug den efter bad, hvor hårene er "lettest" at fjerne.

Mvh Mette

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-07-2009 20:08

Nu er det jo sådan, at når den er kommet med hjem, så skal den afprøves med det samme, så badet må jeg prøve næste gang.

Jeg synes egentlig ikke det var slemt på benene, men bikinilinien gjore lidt ondt i den ene side og da jeg nåede til den anden, så gjore det pludselig pokkers avs, så den må lige vente lidt.

Men det mærkes da slet ikke i forhold til en gang voks.

Huden mærker som om den er skoldet i dag, men resultatet er jeg super tilfreds med.

Jeg satte den lige på manden for at teste om den virkede optimalt og fik konstateret at han er pivet. Han kunne slet ikke følge min humor.

0
0
Svar på denne tråd

Pjevs 1 altså...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2009 23:08

"Jeg satte den lige på manden for at teste om den virkede optimalt og fik konstateret at han er pivet. Han kunne slet ikke følge min humor."

Hvor er du streng - fnis ;-) (jeg kunne ha fundet på det samme)

Måske jeg skulle anskaffe en...

Hvad er prisen på sådan en fætter?

Louise

0
0
Svar på denne tråd

Genial!
Forfatter: 
Dato:  22-07-2009 23:54

En epilator er intet mindre end genial - her bruges den også alle steder.

Men! Jeg kan anbefale at holde det ved lige ;) Første gang jeg brugte min "visse steder", der gjorde det også bare MAX naller, men efterfølgende vedligeholdelse er intet i forhold til. Det der gør ondt, er når maskinen får fat i flere hår på een gang, men hårene vokser ikke ud samtidig, når de først er blevet flået ud een gang. Da jeg så i en periode kom til at gro til igen, så måtte jeg jo starte forfra; AV AV AV!

Jeg putter zinksalve på bagefter de "visse steder", det synes jeg fungerer bedst. Benene får bare fugtighedslotion og under armene får det der nu engang bruges under dem.

Man bliver så blød som babyhud, især fordi at hårene vokser blødt ud og ikke stikker.

Og nå ja, når jeg går i bad, så gnubber jeg huden med en vaskeklud eller en scrubhandske for at mindste risikoen for bukkede hår.

Du skal i øvrigt holde maskinen ren. Jeg har selv en af de dyreste fra Philips, der afsprittes ofte, og jeg har også haft skoldet den uden at der skete noget ved det. Når renseservietterne slipper op kan du i øvrigt blot bruge sprit, hvis du har behov for det. Bare vask huden af bagefter og fedt den ind.

0
0
Svar på denne tråd

sådan et monster har jeg også fået
Forfatter: 
Dato:  23-07-2009 01:52

denne model:

www.inspiration.dk/produkt/98328/ silk-pil-xpressive-7781-epilator

pænt pebret men en knald god epilator første gang lignede jeg en der havde været i krig, med røde knopper og hævede ben jeg smurte mig med helosan salve der gik et par timer før jeg var fin igen og resultatet var helt supert..

er "kun" på ben stadiet endnu men håber den kan bruges andre steder med tiden.

ja det gør nade men ikke uudholdeligt

0
0
Svar på denne tråd

Philips
Forfatter: 
Dato:  23-07-2009 15:16

Jeg har en af de dyre fra philips (satinelle premium ice) -bruger dog aldrig ice-delen. Koster vist op til 900kr herhjemme (eller det gjorde den for et års tid siden) og jeg fandt den på ebay til 400 inkl porto. Stikket var engelsk men hvis man har en trasformator er det ikke et problem. Stikket på min kan i øvrigt skues af og så gemmer der sig et standard dansk stik inden i. Smart.

Gør stjerne ondt første gang men jo oftere man gør det jo mindre ondt...

------------

0
0
Svar på denne tråd

Et spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  23-07-2009 15:46

Jeg bliver simpelthen nød til at spørge jer om i kan "komme til" alle vegne?

Benene og armhulerne kan jeg sagtens se er ok, men hvad med bikinilinie mv...

Det er jo meget billigere at købe sådan en fætter end at blive vokset en gang om måneden.

Og tager den det ordentligt med, eller skal man sidde og øffe rundt med en pincet manuelt bagefter?

Er desværre flyttet fra KBH området nu, så det sted jeg plejede at blive vokset er langt væk og de sidste par gange jeg har prøvet nogle andre har det været alt andet end OK - ØV BØV...

Louise

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-07-2009 15:50

Den er meget mere effektiv end voks og den efterlader intet tilbage, selv de korte hår hapser den i farten.

Jeg tror den kan komme til alle steder, bikinilinien er der ikke problemer med, i armhulerne vil jeg nu ikke prøve, jeg har en ide om hvordan det mærker og det er nok.

0
0
Svar på denne tråd

ja de kan komme til over alt
Forfatter: 
Dato:  24-07-2009 00:41

min har et ekstra hovede der kan sættes på som er mindre end det til benene til f.eks bikinilinien... efektivt men ikke smertefrit...

0
0
Svar på denne tråd

So ein ding muss ich auch habe
Forfatter: 
Dato:  24-07-2009 10:00

tror jeg vil trisse forbi og kigge nærmere på sådan en fætter senere i eftermiddag...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-07-2009 17:52

Louise. Det kræver et referat hvis du får købt sådan en dims Måske det er noget man skal prøve.

Carina

Smart DV hoppe 5 år sælges. Se præ.

www.svendborgrideudstyr.dk

0
0
Svar på denne tråd

Min epilator
Forfatter: 
Dato:  25-07-2009 14:11

Jeg elsker min og må give andre ret, det gør ondt den første gange, men når man er kommet i bund (hvilket jeg altså gjorde stribe for stribe i en uges tid, så gør det ikke ondt længere, eller jo, lige så ondt som at plukke øjenbryn med pincet.

Bruger den over alt og jojo visse steder er farligere end andre.

Jeg har altså ingen røde knopper fået, andet end ved udgroning, disse indgroet hår-bumser, men glæder mig da til at de også går væk.

Men når huden generes vil jeg da anbefale noget creme med aloe vera (helende), morgenfrue (lindrende/afstressende) rose (helende/stimulerende) og selvfølgelig uden parfume, jeg er klart til rosencremen fra urtekram.

Pøj pøj med den - hvem sagde man måtte lide for skønheden?

Medlem af Bullerklubben

Nu også på Facebook

0
0
Svar på denne tråd

Indkøbt
Forfatter: 
Dato:  25-07-2009 15:53

Nu har jeg købt en fra Braun til 600 kr. Den fungere umiddelbart fint. Har kun lige prøvet den under armene, da jeg ikke lige gad gå i bad, og benene ser ok ud lige nu. Synes ikke umidelbart at jeg ser rød ud, men jeg er også garvet inden for voksning ;-)

Nu må vi se hvad bikinilinjen siger når jeg lige har været i bad senere. Men jeg er pt. meget positiv omkring denne måden at fjerne hårerne på.

Og så skal det siges at jeg synes faktisk slet ikke det gør ondt :-)

Så herfra

/ Louise

0
0
Svar på denne tråd

AUUUS........
Forfatter: 
Dato:  25-07-2009 17:57

under armene det har jeg ikke mod på endnu har prøvet det men det gjorde sgu nas hehe

0
0
Svar på denne tråd

Tør man sige...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2009 20:12

chicken ;-)

Ej pjat, men armhulerne er da ikke det værste sted ;-)

Har stadig bikinilinjen til "gode" :-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-07-2009 22:56

Noget jeg ikke forstår er at bikinilinien i den ene side ikke gjore ondt, men den anden side skal godt nok tages over nogle dage.

Er det bare mig der er sart i den ene side af kroppen, for det samme gør sig gældende når øjenbrynene skal plukkes.

0
0
Svar på denne tråd

Er med på vognen
Forfatter: 
Dato:  27-07-2009 22:43

Min epilator købte jeg idag. Egentlig dårlig kvalitet - for billig, tror jeg. Men det var også mest en prøve for at se om jeg kan holde smerten ud.

Og det kan jeg sagtens Og her gik jeg og troede at jeg var pivet. Det er slet slet ikke på smertehøjde med voks.

Kun i bikinilinjen har jeg fået lidt røde prikker. Begge ben er glat-epilerede fra ankel til bikinilinje :-)
Det er klart mit fremtidsværktøj.

Få steder havde jeg svært ved at få alle hårene med, men tror det er mit billige panasonic-bras, der afgør det.

Snart vil jeg købe en BRED kvalitetsepilator. :-) :-)

(tænk at man kan være så heldig, at man slet ikke synes at det er slemt :-) )

0
0
Svar på denne tråd

skræmt...
Forfatter: 
Dato:  27-07-2009 22:51

Jeg har lige skræmt livet af Carina

Sådan en larmer jo lidt - min gør i hvert fald, og den ser lidt drabelig ud når den sådan køre rundt... Da jeg selv tændte den første gang var jeg sikker på at den ville "grubbe" mine armhuler eller æde min arm, men det gør den heldigvis slet ikke ;-)

Jeg tror Carinas ansigtsudtryk var det samme som mit da jeg tændte for bæstet første gang

Håber ikke du får mareridt i nat på grund af en braun epilator :-)

0
0
Svar på denne tråd

første minus
Forfatter: 
Dato:  28-07-2009 06:54

for en i hulans det klør når hårene vokser ud på stængerne GRRR

0
0
Svar på denne tråd

Epilering
Forfatter: 
Dato:  25-11-2009 15:09

Jeg bringer lige en gammel tråd op igen, i håb om et par gode råd.

Jeg har efter denne tråd også investeret i en epilator. Hos mig er det armhulerne der gør afsidigt ondt. Ben og bikini-linie er ikke noget problem. Jeg syntes dog det er ret svært at få det hele med på benene, men det skyldes måske at maskinen er for billig (Brauns den billigste). Et andet problem er at når jeg bruger den i bikini-linien får jeg de grimmeste røde bumselignede knopper, og de forsvinder ikke sådan lige igen. De ældste er nu næsten 3 uger gamle og der kommer flere til hver gang jeg har brugt maskinen. Det er ikke så charmerende at trække i badedragten i den offentlige svømmehal, når man har ca. 10 ildrøde "bumser" i stedet for hårene. Hvordan kan man undgå dette? Jeg synes også at jeg er nødt til at gøre det ca. en gang om ugen. Er det normalt?

Birgitte

0
0
Svar på denne tråd

Røde knopper
Forfatter: 
Dato:  25-11-2009 15:48

De røde knopper kan afhjælpes ved at rense og berolige huden før og efter behandlingen - ligesom når man vokser hårene væk.

Før behandlingen gøres huden klar med en "prewax" der renser huden og gør den klar til behandlingen.

Efter behandlingen bruges en kølende gel og smøres med en desinficerende lotion.

Mellem behandlingerne bruges lotion og området skrubbes med med en bodyscrub og/eller en loofah svamp, der forhindrer at de nye hår gror ud under huden igen.

Vokskabinettet.dk

- online shop med alt til hårfjerning med voks

www.basichorse.dk

- back to basic horsetraining...

"lykkelig er den hest, der er så lydig at den gives stor frihed..."

0
0
Svar på denne tråd

gudsketakoglov
Forfatter: 
Dato:  25-11-2009 21:26

For min skraber

Jeg har desværre ret stride hår (læs hvert hårstrå er tykt i sig selv)

Efter jeres beretninger tør jeg da aldrig gå igang med sådan et monster Har prøvet voks en enkelt gang og jeg var på grænsen til besvimelse - jeg har normalt en høj smertetærskel - men mine hår sidder bare fast og er tykke - jeg gør det aldrig mere

Jeg har så til gengæld overvejet permanent hårfjerning i bla bikinilinie - er der nogen der har erfaringer med det ?

Hilsen Betty

Tæl ikke dagene - Lad dagene tælle

Hjørneakvarie købes gerne stort med møbel under (helst Jylland)
Gitte bog nr 4 og 7 købes

Diverse bortgives - se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det kan godt mærkes...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2009 18:44

Jeps, jeg har erfaring med permanent hårfjerning. Hvis du synes, at voksning gør ondt (også selvom det skyldes meget kraftig hårvækst), så skal du nok ikke forsøge dig med permanent hårfjerning. At få vokset hår er som at blive strøget blidt over huden sammenlignet med permanent hårfjerning. Hvert eneste prik (med en laser-dims, er det vist) føles som en tændt cigaret, der skoddes på din hud.

Efter 5 behandlinger kunne jeg simpelthen ikke holde det ud mere. Det har da i øvrigt aldrig fjernet så meget som ét hår permanent, selvom man selvfølgelig skal ha' mere end 5 behandlinger (afhængigt af hårmængden).

Måske var jeg bare virkelig uheldig -

0
0
Svar på denne tråd

Når jeg læser det her
Forfatter: 
Dato:  27-11-2009 02:10

er jeg ved gud taknemmelig for at jeg har Veet...Og her skulle så være en smiley der ligger på sine knæ og bukker

Ikke om jeg ville udsætte mine hår for så onde midler...For pokker da jeg er en kylling:)

Tina

Har vi det ikke bare skønt...Livet er fantastisk:)

"Jeg kan modstå alt, undtagen fristelser"

www.femalephoto.webs.com

0
0
Svar på denne tråd

Ooh ve oooh skræk
Forfatter: 
Dato:  15-12-2009 23:04

Hader man virkelig sig selv så meget at man bare MÅ pine sig selv MAX!!!

Jeg har en skraber som er super god - alt andet er simpelthen for smertefuldt.

Det der Veet - det virker ikke ordentlig - hvordan skal man bruge det for at det er virkelig effektiv? Sidst jeg forsøgte sad halvdelen af hårene på mit ben stadig der hvor de ikke skulle være. Og huden føles som om den var ved at brænde total af.

R.I.P. Arina

DELTAGER HN-TRÆF 2009

Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!

TIL SALG for avler.
5 års RDS hoppe e. BH Don Schufro/ Lauries Crusador xx

rød m. blis 164 cm - godt temp.

0
0
Svar på denne tråd

jeg bliver også
Forfatter: 
Dato:  16-12-2009 11:17

super lykkelig for min skraber....det ta'r 2 minutter to gange om ugen og benene er bare bløde og dejlige UDEN RØDE KNOPPER, nedgroede hår, betændte hårsække og hvad I ellers døjer med allesammen....

HURRA for manuelt arbejder og en teske balsam....

KH:)

Annette

* dejlig islændervallak, 8 år søger kærligt og blivende hjem * yderst fornuftig pris *

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

bfkdbfkdshjk
Forfatter: 
Dato:  16-12-2009 21:04

Nej føj for søren, jeg prøvdede min mors epilator, og jeg vil langt hellere havde vokset fitteline, end at bruge epilator.

Torturredskab må være det rette ord for sådan en tingest ;)

NUMSEFISKEN
Equito's Litote
Et smil er en nem måde at forbedre sit udseende på

0
0
Svar på denne tråd

tsk tsk
Forfatter: 
Dato:  17-12-2009 15:43

hvorfor denne hårfobi.

Grundtræning af hest søges.

0
0
Svar på denne tråd

det skal jeg såmænd fortælle
Forfatter: 
Dato:  14-01-2010 23:00

dig- det er da reklamens indflydelse! alle de lækre supertynde modeller ser jo sådan ud... lækre glatte ben er da ikke at komse af- men for hulan vejen dertil burde være belagt med roser ikke deres torne...

Har du nogle gamle tentor pæle eller vandrør liggende du gerne vil donere til et godt formål?? så send en pb :)

ponypude søges- gerne i brun ruskind - har du sådan en send en pb:)

0
0
Svar på denne tråd

Hårfobi....
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 22:07

Nu er det jo ikke helt nyt det dér med at fjerne hår.

Så vidt jeg husker at have læst, gjorde man det allerede i det gamle Ægypten og tilsvarende i de arabiske lande.

Så fænomenet er på ingen måde nyt - så det kan ikke kun være reklamens skyld i hvert fald

*...mennesket skaber sig selv ved at vælge sin moral ...*

0
0
Svar på denne tråd

tør - tør ikke....
Forfatter: 
Dato:  19-01-2010 22:15

Jeg har lige et spørgsmål til jer der bruger dette torturinstrument..

Jeg overvejer at købe en, men hvilken model har i haft gode erfaringer med ?

.. og så har jeg lidt en skræk som jeg håber i kan be/af-kræfte.

Når hårene gror ud igen, bliver de så mørke som ved en barbering, eller bliver de lyse?

(feks. før jeg barberede ben havde jeg lyse hår, men derefter groede de ud som mørke. Det samme skete for min kusine, bare på armene)

Tanja Andersen

.. part nær Holbæk søges ..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider