Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Når man har en depression...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 09:17

Hej alle

For nogle uger siden jeg jeg herinde om at jeg havde opdaget min kæreste så på nøgne piger på nettet, og hvor chockeret jeg blev osv.

Jeg troede jeg nok skulle komme ovenpå igen, men fik det værre og værre og min selvtillid gik helt i bund, og jeg føler jeg slet ikke fortjener ham osv. Jeg kunne slet ikke tænke realistisk på det plan, bare tanken om han var alene hjemme og om han så sad og kiggede ??

Jeg kunne godt se jeg var kommet ud på et skråplan og jeg skal have hjælp, da det slet ikke er mig at være sådan. Der er sket rigtig mange nederlag for mig det sidste halve år, og det med min kæreste, var bare dråben til det hele krakelerede og jeg kan ikke selv arbejde mig op igen, jeg har prøvet og prøvet, og valgte så at tage til lægen i sidste uge, og udfra hans spørgsmål osv kunne han konstateret jeg har en moderat depression havde også en depression for et par år siden, så kendte godt til symptomerne og jeg har slet ikke kunnet sove osv.

Jeg har haft nogle rigtig gode snakke med kæresten og han er ked af jeg har det så skidt, og han har sagt at når jeg har det så dårligt med han kiggede, så vil han lade være, for det kunne han altså sagtens undvære, for det var jo kun en sjælden gang af nysgerrighed han havde kigget, og forstod mig godt.

Men stadig er jeg fuldstændig urealistisk mht mænds tankegang omkring at kigge piger. Vi var på landsskuet og jeg så han kiggede på en rigtig flot pige, og det gav bare sådan et stik i hjertet, og hver gang der gik en flot slank pige forbi, følte jeg bare jeg kunne krybe i et musehul, følte mig total malplaceret, grim, fed og uduelig og ville egentlig bare hjem. Da vi kørte hjemad brød jeg sammen i bilen og sagde jeg så han havde kigget og om han ikke kunne se hvad det gjorde ved mig og hvorfor han gjorde det osv. Han kunne ikke rigtig svare på det, kun at man jo ikke kan undgå at se dem. Og han blev ret såret og sagde om han da skal blive hjemme fremover... Sagde nej men at han bare er nødt til at tænke lidt over ikke at gøre det så åbenlyst.

På trods af den snak blev det ved at køre rundt i mit hoved, og søndag fik jeg ligefrem sagt noget så ledt som om han ikke synes det er noget underligt at se på piger der er 20 år yngre end ham selv. Kunne se han blev irriteret og sagde man kan jo ikke undgå at se dem! Jeg undskyldte og begyndte at græde og gik ud for mig selv. Jeg sagde at jeg godt viste den var under bæltestedet, og mandag tog jeg en snak med ham. Sagde jeg jo godt ved det er en naturlig ting at mænd kigger, og jeg jo ikke forventer han går med skyklapper fordi jeg går ved siden af, men fik ligefrem sagt du kan kigge så meget du vil og den kommentar skulle jeg nok ikke have sagt, det lyder jo dumt. Jeg har det da stadig mega dårligt indeni ved tanken om han ser på andre, tænker hele tiden vil han hellere have hende ? tænker han hun er lækker? tænker han at bare jeg kunne komme i seng med hende?

Jeg kan godt selv se jeg har et problem! Og starter ved psykolog idag, jeg vil ikke det skal gå udover ham. Men er jeg for krævende når jeg blot gerne vil have han ligenu tager hensyn til mig, og prøver at være mere diskret hvis han kigger? Jeg vil ikke tage snakken op igen, den har vi nok kørt nok i, men har det så dårligt indeni, fordi jeg ikke kan acceptere det jo min fornuft siger sådan er mænd jo, mens noget andet siger det er fordi du er så grim og fed, og han derfor har brug for at se på andre. Men han siger han elsker mig, det gør han rigtig tit for tiden, og er utrolig kærlig og opmærksomhedsfuld overfor mig. Han prøver jo virkelig selvom han har svært ved at forstå mig.

Åh ja hvad vil jeg egentlig med det her? Jeg vil bare gerne have luft, høre om jeg virkelig er for langt ude jeg har jo erkendt jeg har et problem jeg ikke selv kan håndtere, og det er vel også en styrke jeg har indset det og nu får hjælp til at håndtere det. Det er jo mit dårlige selvværd der er skyld i det og depressionen Jeg er utrolig ked af det, bebrejder mig selv hele tiden, og tænker rigtig trælse tanker som jeg bare ikke kan slippe. Det kører bare i en ond cirkel. Jeg elsker min kæreste overalt på jorden, og har hele tiden troet han ikke kiggede eller noget. nu bilder jeg mig ind han glor på alle og tænker hun er lækker osv. bare hun er slank og har lange ben osv

Jeg har mistet appetitten, men er også startet på at tabe mig, jeg gider ikke se sådan ud mere, og være så flov over mig selv. Har aldrig vist mig direkte nøgen overfor min kæreste, jeg er vel bange for han vil væmmes men han har jo valgt mig på trods af min overvægt. Og det er jeg jo nødt til at tænke på. Det ødelægger bare forholdet jeg har det sådan og vil for intet i verden miste ham så det er nu jeg skal have hjælp. Han ved jo godt jeg normalt aldrig er som jeg er nu, og det skræmmer også mig jeg pludselig har fået det så dårligt

Please lad være at starte mudderkastning mod mig jeg har det skidt nok med hvad jeg byder ham i forvejen

0
0
Svar på denne tråd

Kan du ikke
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 09:25

få nogle samtaler med en psykolog???

Det er åbenbart ikke noget, du selv kan klare.

Alle kikker på pæne ting - også kvinder!! Tænk lidt over det, kikker du ikke også?

I blade eller tv.

Pia

Siger god sommer til alle :-))

0
0
Svar på denne tråd

som nævnt..
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 09:31

I indlægget har jeg søgt psykolog og skal starte der idag, og jeg håber virkelig det så kan hjælpe mig, for ved jo godt jeg er forkert på den, men som om mine tanker bliver ved at kredse om det alligevel, fordi det jo gør ondt på mig

0
0
Svar på denne tråd

Linda....
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 10:03

Synes det er rigtig godt du starter hos en psykolog, og forhåbentlig kan det hjælpe dig godt på vej.

Mht. det med at kigge på andre synes jeg der er stor forskel på om øjnene følger en et kort øjeblik eller om hele hovedet drejer efter en.

Hvis det er det sidste synes jeg det er usmageligt af din kæreste. Men jeg tvivler nu på det mere er det første og når du så ser en pige der ser godt ud med det samme tjekker om hans øjne følger hende.

Der er ingen tvivl om at det er opslidende på ham og jeres forhold at han hele tiden skal stilles til regnskab lige meget hvad han gør, derfor vil jeg næsten sige lad være med at gå ud sammen blandt andre mennesker indtil du kan håntere det, ellers giver det bare endnu flere nederlag og dårlige tanker.

Selvfølgelig skal din kæreste tage hensyn når du er der, i forhold til hvad og hvem han kigger på, men alt i alt så er det her dit problem og du er den eneste der kan hjælpe dig, med hjælp fra en psykolog. Det eneste han kan gøre er at støtte dig og være der men heller ikke andet.

Jeg ved det selv af erfaring. Jeg har været langt nede i en depression, og smed nærmest ansvaret over på min kæreste og forventede han kunne løse det for mig. Men sådan hænger verden desværre ikke sammen.

Kigger du aldrig efter lækre mænd? ellers så begynd på det Så kan du jo også med egne øjne se at fordi man kigger lidt betyder det ikke man er klar til at løbe fra kærestens seng til den lækres.

Håber du finder ud af det.

-Jane

Regulator Complete sælges ved Aalborg

www.hms4life.dk
trailerlæsning og problemløsning i nordjylland

www.plejehjemsheste.dk - Efterlysning eller fremlysning af heste indleveret på hesteplejehjemmet

0
0
Svar på denne tråd

Du skal lære...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 10:07

... at elske dig selv - før du gør det, kan du selvfølgelig ikke tro på at han elsker dig.

Det lyder som en god ide at få snakket med en psykolog så du kan gøre noget ved dine komplekser over dig selv.

Han har valgt dig - og uanset hvor meget han kigger på billeder af andre er det ikke fordi han vil have dem, men bare fordi de er der og er mulige at se på. Og ved du hvad jeg er sikker på? At hvis han fik lov at se på DIG nøgen, så ville det være noget der var langt mere interessant for ham end billeder på nettet.

Må indrømme at jeg har svært ved at forestille mig et forhold hvor den ene part er så genert at man ikke kan være nøgne sammen - også i fuldt dagslys og uden at gå og skjule sig.

Som sagt - god ide med psykologen!

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

Håber da du finder
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 10:17

Dig selv, for det du er ude i er voldsomt opslidende for et forhold..

Og selv om du siger du godt ved det er dig.. så må det være så svært igen og igen at skulle forsikre, bekræftige, forsøge at overbevise og så IKKE blive troet på...opslidende.

Du ødelægger dig selv og din kæreste.. så håber du finde ind..

Illum !!

.

Realistisk kyniker og livsglad livsnyder..

0
0
Svar på denne tråd

UPS.............
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 10:19

Sorry Linda, jeg fik lige sprunget det afsnit over, hvor du skriver at du skal til psykolog

Pia

Siger god sommer til alle :-))

0
0
Svar på denne tråd

hej alle...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 16:47

Så har jeg fået første besøg ved psykologen overstået, og må sige jeg nærmest er kommet derfra som et helt andet menneske, er det muligt ?

Jeg fortalte hende hvordan jeg har reageret og givet hende hele historien, da pt var det jo det med kæresten som fylder alt for meget, og havde behov for at få nogle redskaber til at få det vendt så jeg kunne blive normalt tænkende igen.

Hun sagde at jeg helt sikkert havde reageret som jeg havde da jeg så han så de billeder, fordi han tidligere havde sagt at han da ikke sad og så den slags, og det på en måde var et tillidsbrud, fordi han ikke havde stået ved det, men løjet om det. Og man derfor fik følelsen af, kan man stole på ham? Hun sagde utrolig mange gode ting på dette område, og føler jeg har en helt anden forståelse for det nu.

Derudover vil hun gerne jeg siger til ham at han må kigge, men han ikke skal skjule det, men tværtimod prøve at få mig med i det, så vi sammen taler om de billeder, så jeg ikke føler mig udenfor og derved føler det er noget jeg kan være med i også. Når jeg havde det så svært ved at han havde gjort det sådan i det skjulte. Og at mænd bare er sådan indbygget, de er primitive sagde hun og slet ikke så besværligt indbygget som os kvinder.

Jeg føler det har givet mig meget at være derude idag, og føler ligesom jeg har fået meget mere styr på alt det kaos jeg havde i hovedet. Følelsen af jeg ikke kendte min kæreste ? og anede hvad jeg skulle tro og ikke tro. Jeg skal derud igen i næste uge og skal nok komme der i noget tid, for at få opbygget lidt tro på mig selv.

Men føler jeg har fået klarhed i mit hoved, og bedre kan tænke at mænd har det vel med at kigge på damer som vi har det med at se på heste. Vi kan synes de er nok så pæne, men vil aldrig bytte dem ud for den vi har derhjemme

0
0
Svar på denne tråd

Ej hvor er hun streng
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 17:29

Hvis det er en kvinde...Mænd er primitive ???

Vel er de ej de tænder bare på det visuelle og ikke på ord, lys på bord og hænder...

Og ja vel kigger vi ALLE..det er sundhedstegn...hvis det ikke tager overhånd...

Men godt du fik noget ud af det...

Illum !!

.

Realistisk kyniker og livsglad livsnyder..

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 07:16

Ja kommentaren om mænd er primitive var lidt speciel, det giver jeg dig ret i Illum.

Jeg ved godt det er voldsomt opslidende for forholdet at jeg har det sådan, og jeg må indrømme jeg ønsker jeg aldrig havde opdaget at han havde kigget dengang, det var jo et tilfælde for har aldrig sat og kontrolleret hvad han egentlig lavede på nettet, han havde jo sagt han aldrig gad bruge tid på den slags, og ja naivt af mig at tro det, for mænd kigger jo!

Jeg skal jo bare have lært at elske mig selv og acceptere at sådan ser jeg ud ligenu, men jeg kan da gøre noget ved det. Det er en sejr for mig hver gang vægten går lidt ned nu. Og det er stadig 1 kg om ugen jeg taber, men har også droppet utrolig mange ting jeg plejede at spise og byttet det ud for noget andet. Har fået det meget bedre i kroppen også, blot ved de kg jeg har tabt indtil videre og jeg er begyndt at motionere noget mere.

Jeg ved min kæreste elsker mig, jeg følte blot det var lidt respektløs af ham direkte at stå og kigge på en pige da vi havde stået og kigget på nogle maskiner på landsskuet, jeg var jo ikke i tvivl, hun var en flot pige og han kiggede i flere sekunder måske endda et halvt minut det føltes det som om ihvertfald.

Han er utrolig sød og kærlig overfor mig, han prøver jo virkelig at gøre noget for jeg føler at jeg er værdsat af ham og han elsker mig. Også derfor jeg har følt jeg er helt urimelig at være sådan og jeg bare gerne vil have det bedre, jeg kommer nok til at få en del besøg ved psykologen, men jeg er sikker på det lønner sig i længden. Jeg fik det så godt bagefter da jeg havde været der igår, synes ligesom jeg fik slået nogle ting på plads i mit hoved. Som jeg slet ikke kunne finde ud af før. Torben er også utrolig stolt af mig, fordi jeg erkender jeg skal have hjælp og har sagt til ham det ligeså meget er for hans skyld jeg gør det her, for jeg vil sgu aldrig ende som en dominerende og kontrollerende person pga jeg er depressiv, og har dårligt selvværd. Jeg får det kun værre af at lade det gå udover ham, og de dumme ting jeg har sagt til ham.

Jeg ved ikke om jeg skal lade det ligge at han kiggede på nettet, hun mener jo jeg skal give grønt lys. Jeg hælder mest til bare at glemme det, og kigger han så lad ham kigge, men han vil jo føle det er forbudt og vil jo så skjule det. Men tror faktisk rent ud sagt han mente det da han sagde han ikke vil kigge mere, jeg har jo sagt at det intet gør mig hvis vi ser film osv hvor der er nøgne damer med i. Men selvfølgelig hvis han ikke kan lade være, vil jeg jo helst heller ikke han gør det i det skjulte så vil jeg jo heller han er ærlig om det og står ved at han gør det, og ikke lyve sig fra det.

Hvad er jeres mening ? skal jeg lade det ligge og bare glemme det helt ? eller skal jeg sige han har grønt lys til at kigge, han skal bare ikke skjule det men gerne lade mig kigge med så vi kan tale om billederne ? også så jeg måske fik mere forståelse for det ? og ligesom lave lidt sjov ud af det også.

Jeg skal til psykolog igen på torsdag, og skal det nok i hver uge her i starten, til det begynder at gå fremad.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil mene...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 14:19

... at du bør sige til ham at han har sin frihed til at kigge hvis han vil, men at du hellere vil have at han kigger på dig. Og så give ham muligheden for det!

Men gør det også klart for ham at du ER klar over at du ikke bestemmer hvad han kigger på på nettet. Om du skal kigge med og snakke med ham om billederne ved jeg ikke rigtigt - spørgsmålet er jo både om du får det bedre af det - og om hvad det gør for ham. At se på de billeder er jo en del af HANS privatliv - selv om han er sammen med dig og elsker dig - så har han jo alligevel ret til at have noget der kun er hans.

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

Det er lidt sjov .....
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 18:09

..... det ene øjeblik kiggede han på maskiner og det næste øjeblik på en pige

Det kunne garanteret lige så godt have været i omvendt rækkefølge.

Mvh. Gammelnok

0
0
Svar på denne tråd

Linda..
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 00:03

Man behøver ikke være "fed" for at ens kæreste kigger efter andre.. Jeg er 174 vejer 54 kg og min sidste kæreste gloede da frejdigt efter andre piger, gav side 9 pigen karakterer i EB og så på nøgne damer alle vide vegne.. Ligeosm dig fik det også mig til at føle mig forkert men du har jo selv fat i at det slet ikke er de andre der er problemet - det er dit selvværd og sådan var det også for mig.. Selvfølgelig betyder udseende noget for selvværd men lad være med at tro at man ikke har problemer blot fordi man bruger str 34.. Det stikker så meget dybere end det..

Udseende er ret tomt, i al beskedenhed kan jeg sagtens få en del positive tilkendegivelser bare af en strøgtur og jeg er heller ikke blind for at mænd med kærester også kan kigge ganske åbenlyst.. Ikke desto mindre kan jeg forsikre dig om at det intet gør for mig, jeg bliver ikke lykkeligere af den grund.. Tværtimod skal jeg ind i mellem kæmpe for at holde mig selv fast i at jeg ikke kun er et par lange ben og en lækker r#v.. At jeg indeholder mere end det. Det er også underminerende for selvværdet når det er svært at finde en fyr der rent faktisk også har lyst til at tale med én..

Sidste forår var jeg i Barcelona med en veninde, spanierne glor bare når de glor hvilket afstedkom både sjove, irriterende og søde bemærkninger.. Efter vi har passeret én, der siger "Ciao Bella" spørger min veninde, om ikke også det er lidt fedt at få den opmærksomhed.. Jeg vender mig bare om og nærmest råber ind i hovedet af hende hvad F#NDEN det nytter at jeg får alle de søde kommentarer ang mit udseende når det er HENDE, der skal hjem til Thomas, som elsker hende over alt på jorden og mig der skal hjem til en tom lejlighed.. Håber du forstår..

Held og lykke med at finde dig selv, jeg håber og tror på at det nok skal lykkes selvom det kan være hårdt arbejde..

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

Kig med...
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 10:30

Kig endelig med - så har du syn for sagen - det værste er jo at du føler han kigger, måske endda selvom han ikke gør ???

Hver gang du ser en køn pige så tænker du om han kigger, selvom han måske ikke engang har opdaget hende

Min mand kigger også - men han elsker mig, og da vi en ferie var på Tenerife hjalp jeg ham med at finde de små strutmåse han kiggede efter - det var rart at vide hvad han så

- han elsker jo bare mig det er meget værre med det skjulte kiggen for dig - så lad ham og accepter det

Kig evt selv - du har vel også en ide om hvordan en god manderø. skal se ud eller en muskuløs brystkasse eller hvad du nu end kigger efter - og så fortæl ham når du kigger

Jeg tror ikke du kan være i tvivl om at han elsker dig sådan som han reagerer - og mht nettet prøv at kigge med så undgår du de der vrangforestillinger om hvad han egentlig kigger på

og forresten til dig fordi du er som du er

Hilsen Betty

Tæl ikke dagene - Lad dagene tælle

Gitte bog nr 4 og 7 købes

Diverse bortgives - se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

tænk på
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 11:29

nok kigger han, men det er dig han kommer hjem til hver dag...

ikke dem han kigger på, chatter med, ser i p film.. hvad ved jeg..

altid er det dig han kommer hjem til, det er dig der har ham, hans kærlighed, ikke dem han har flygtig kontakt med.

stol på det er dig han elsker, vi alle kigger vel hvis vi ser noget vores øje kan lide, men det betyder jo ikke vil elsker dem eller vil i seng med dem.. osv.

prøv at gi lidt slip, du kvæler ham. inden længe vil det gå galt, han vil føle sig overvåget, og kvalt.

ved det er svært. at give slip, men det vil hjælpe dig i sidste ende.

sig til dig selv,det er dig han elsker ingen anden..

hvad vil du helst ha, et flygtigt blik på 30 sek, eller hans kærlighed hver dag...

Mette

Hoppe, Børnevenlig skimmel araber kryds, 137 i stg, 11 år, vant til børn og andre heste/hunde, dejlig og roligt temperament. Bliver redet af mine to piger på 11 og 13. 18.000,-

0
0
Svar på denne tråd

mhbviudfvd
Forfatter: 
Dato:  11-07-2009 23:41

tror også du skal snakke med en psykolog.

det er helt normalt at fyre ser porno, nøgne kvinder mm på nettet og det er helt normalt at mænd ser på kvinder når i er ude, kigger su aldrig selv på en fyr og tænker wauw ??? det kan slet ikke undgåes

du tager det alt alt alt for personligt, han er sammen med dig så det er nok fordi han vil være sammen med dig :) tro lidt på dig selv

dejlig stor hoppeplag sælges pt 155 forventet 166, født maj 08.

gang over middel. send pb for mere info

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider