|
|
| Slankepillen Alli |
|
|
Er der nogen som har prøvet pillen? Bare nysgerrig efter om den virker - og om man render på toilettet hele tiden?
Mvh
Mette
STALD POPPELGÅRD
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ja, jeg tager dem... Jeg startede d.5/5.. mener jeg.. og har tabt lidt over et kg.. det er ok.. men jeg er lidt i tvivl om, om det er pillerne eller mig.. De første par dage spiste jeg næsten normalt.... uden smør og mayo osv.. men ikke hysterisk.. der skete intet... ingen tynd mave.. ingen renden på wc.. ingen gram tabt.. Så har jeg lagt kosten om.. minus fedt.. næsten helt.. og så tog jeg en ekatra pille en aften, så jeg havde fået 4 på en dag.. så kom der gang i maven.. det hjalp lidt.. men var på ingen måde voldsomt.. Jeg har lidt mere luft i maven.. og ikke problemer med at komme af med noget.. ellers ingenting.. Jeg har ikke bestemt mig for om de er pengene værd endnu.. og til aften har vi været på kineseren.. så jeg har nok ikke tabt noget imorgen.. men jeg tror de er gode nok.. Hvis du vil vide mere, må du endelig spørge! 
..og det mener jeg sq... Karina.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala |
|
|
Tusind tak...
Hvad koster de da - siden du skriver "om de er pengene værd" ;o)
Mvh
Mette
STALD POPPELGÅRD
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
368.. et eller andet.. der omkring.. for 84 piller mener jeg.. og man tager 3 om dagen.. så det er ikke så vildt.. men da sure penge, hvis de slet ikke havde virket.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| de virker.... |
| Forfatter:  |
inger christensen |
| Dato:  |
15-05-2009 16:07 |
|
er selv lige hoppet over på nr 2 uge. - 1 kg på den første uge. Maven rumlede de første par dage og når jeg skulle, ja så var det nu og ikke om 5 minutter. Jeg har hurtigt lært, at springer du over det sunde mad og synder gevaldigt, ja så hævner det sig i din mave. så man lærer hurtigt efter få dage, at det ikke er en god ide. Lidt ekstra luft i maven, men niks. ikke noget med at slå en prut, for der kan komme noget med ud. Pillen bevirker jo, at det fedt du spiser for meget af, udskilles så det ikke optages i tamene, men ryger ud igen. Det giver lidt lind mave og det ser ud som om, at du hælder olie ned i toilet vandet. ( ved godt det lyder lidt klammt, men kan jo lige så godt være ærlig). Men det går ikke, hvis ikke man samtidigt ændre på sin kost. Det er ikke en mirakel pille, der giver dig 4 kg vægttab om ugen, som mange andre produkter lover. Men med kostomlægning, kan de jo være er ekstra los i rumpetten, som mange af os overvægtige har rigtigt godt af.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg tager dem også |
kristinaboje |
15-05-2009 21:09 |
|
begyndte ca 5 maj..det er blevet til minus 2 kg. jeg læber ej heller på wc,har fået lidt mer luft i maven,men der sker først noget på wc om aften,i løbet af dagen spiser jeg rugbrød og så får jeh hård mave. kristina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er flot kristina. |
inger christensen |
16-05-2009 07:57 |
|
ja jeg forsøgte jo på hyggesnakken, at opretet en tråd, så vi der bruger alli, måske kan støtte henanden lidt, men det faldt vist lidt til jorden. Hvad med om vi her, forsøger at holde lidt fast i denne tråd og så kommer med vores erfaringer og gode råd.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pillen virker |
|
|
lidt som om man har en malabsorptionssygdom. Nogle mennesker producerer f.eks ikke nok galdesalte eller lipase der er et enzym fra bugspytkirtlen som har betydning for fedtoptagelsen. Begge dele er nødvendige for at denne kan foregå normalt. Pillen virker ved at lipasesekretionen hæmmes og derfor vil en stor del af fedtet løbe igennem fordi det ikke kan optages. Du går så at sige ind og skaber en sygdom. Personligt synes jeg det er noget #&%¤ med den pille - de råder til at man samtidig med pillen skal spise en stærkt fedtreduceret kost og dyrke motion.. Hmm hvad ville der mon ske hvis man gjorde det og IKKE tog pillen??? Jeg gætter på at man ville tabe sig. Markedet er fuldstændig desperat efter en pille der kan få folk til at tabe sig med minimal indsats.
VH, MaggieMay "Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden".. "Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hip hip huraaa.......... |
inger christensen |
17-05-2009 14:05 |
|
ja var jeg ryger, var det ok at tage alt muligt for at holde op. Man kunne enda få det hele serveret på et søvfad via reklamer og gode råd fra andre. det var også ok, at man gang efter gang, fik støtte af sine kollegaer og venner, for åhh hvor er det dog syndt, at man ikke kan holde op med at ryge og endnu engang var røget i fælden. det er også ok, at man i den fælles kantine, kan fortælle åbent om det og få et klap på skulderen, for man er jo ok og ikke dum. Men er man overvægtig, tjaa, så kan man da for fanden da, bare tage sig sammen og leve sundt, for så skal man da nok tabe sig. og fy da, hvis man endnu engang trænger til kollegaer og venners støtte, når man endnu engang må indse, at man bare er dumpet efter at ha forsøgt endnu en slanke kur. Man skal da lige vove at snakke åbent om det i kantinen, for så er man da dum, at man ikke bare kan tage sig sammen og bliver mødt af forargede miner. ja dumme mig, der bare kæmper og kæmper. Jeg kan for fanden da bare tage mig sammen.. hilsen en, som har tabt 1,5 kg og som lyser af mod og selvtillid, samt er fyldt med energi, for de sølle 1,5 kilo, føles som 15 kilo i min hjerne..
IMC
FILT UNDERLAG KØBES. Kig i dine gemmer, måske har du et liggende, da det jo ikke mere er modernet at ride med filtunderlag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvem har sagt det?? |
|
|
Hvid du hentyder til det jeg har skrevet så er min pointe at pillen faktisk gør at kroppen reagerer ligesom om dne var syg - og det synes jeg er rigtig dumt at indlade sig på - specielt fordi pillen er tlgængelig i håndkøb. Hvad vil man opnå ved at spise pillen som man ikke vil kunne opnå ved at spise den fedtreducerede kost der anbefales hvis man indtager pillen?? Hvor sjovt er det lige at spise det man har lyst til velvidende at det ikke sætter sig men i stedet løber lige igennem - så man sidder på toiletter resten af dagen??? I mit arbejde har jeg mødt et par mennesker med de føromtalte malabsorbtionssygdomme og de kunne f.eks planlægge at juleaften ville de spise præcis som de havde lyst til - men de vidste også godt hvor de ville komme til at tilbringe en stor del af 1.juledag. Ellers levede de med en stærkt fedtreduceret diæt og det er vel unødvendigt at fortælle at de var slanke. Så hvorfor ikke bare spise den samme diæt, spare pengene til pillen og se om ikke der viser sig et vist resultat.
VH, MaggieMay "Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden".. "Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja det var dig det var myntet på. |
inger christensen |
17-05-2009 18:15 |
|
Jeg er udmærket klar over, hvad pillen gør ved kroppen, for hvis man gennemlæser det matriale man får udleveret, eller tager snakken med apoteket inden køb, får man netop den viden. Om jeg eller andre overvægtige, dør af at vi vejer over 40 kg for meget, og kan få en masse følge sygdomme, eller om vi udsætter os for pillens virkinger og måske taber os, tjaa, hvad er bedst.
IMC
FILT UNDERLAG KØBES. Kig i dine gemmer, måske har du et liggende, da det jo ikke mere er modernet at ride med filtunderlag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| maggiemay |
|
|
Jeg holder med MaggieMay, synes alt det slankeræs er ved at tage overhånd. Det kræver squ hårdt arbejde at tabe sig. Det nytter jo ikke noget at man taber sig vha nogle lette slankemidler, hvis man bagefter indtager den samme kost og ikke motionerer noget mere. Jeg er heller ikke en af dem, der synes det er ååh så synd for rygerne, når de falder i igen og begynder at ryge og jeg tager også stærkt afstand fra at man skal bruge diverse medikanemter for at holde op. Jeg synes det er ok at gå til en form for samtaleterapi, få akkupunktur, zoneterapi eller lign. for at holde op med at ryge og tror for øvrigt også det ville kunne hjælpe en masse overvægtige med at tabe sig. Derforuden så kan det altså være et spørgsmål om at tage sig sammen og mene at det her det vil jeg squ! Min mor stoppede fra den ene dag til den anden med at ryge efter 20 år med 20 smøger om dagen og jeg har altså tabt mig alene ved kostomlægning og motion. Min vilje kom af at jeg har haft graviditetssukkersyge og så er risikoen for diabetes 2 altså noget højere og det vil jeg bare ikke HA'. Jeg har så valgt at gøre mit til at det ikke udvikler sig ved at jeg nu er normalvægtig og dyrker en del motion. Men fred være med dem der ønsker at udsætte deres kroppe for unaturlige stoffer for at slanke sig, bare det ikke er mig. - Komet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kan |
|
|
heller ikke helt se meningen med hverken slankepiller eller nikotintyggegummi (Siger ex-rygeren så). Min mistanke blir altid vagt når sådan nogle præparater skal ledsages af en fedtfattig diæt. Brug nu jeres kritiske sans for hulan - vi ved at fedtfattig diæt hvor man ikke indtager mere end man har brug for vil medføre et vægttab - UANSET hvad man ellers æder af forskellige piller til  Det er meget muligt at man taber sig hurtigere med diæt OG piller end bare på diæt - men jeg holder nu stadig på at det sidste er det sundeste.
/Trine T =) What We Do in Life Echoes in Eternity. If opportunity doesn't knock, then build a door.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sådan er det at leve idag |
kristinaboje |
17-05-2009 20:12 |
|
Maggiemay og komet,man får nogen fler valg,nogen er gode ander ikke så gode. tag nu feks. p-pillen-hvor mange er ikke glade for at blive gravide-men en del dør af den hver år.der er også mange der bliver syge af den.....slanke pillen,skal nok måske også komme på folks læber igen..hvis der sker noget negativt,men der er mange som er hoppet på den for at komme igang med vægt tab.men som inger skriver,lyt lige til hvad de siger dem som sælger det,for de fortæller også at kosten skal være sund.... Inger,tillykkr med dig....skønt at høre du er glad for din nye krop,som kun kommer vider pga. af dig kristina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pillen... |
|
|
Det der nu engang er mest kritisabelt og for mig bekymringsvækkende er, at denne pille kan købes i håndkøb.. Derudover fred være med om overvægtige folk vælger at ta en pille - er det det der skal til for at sætte gang i deres motivation, så er det da bare alletiders, hvem ved hvad motivationen kan føre med sig af positive ting??! såsom at man vælger at lægge kosten om og evt dyrke mere motion. Jeg mener blot at en pille som denne skal gives på recept og i sammenråd med en læge, da risikoen for at mennesker som ikke har brug for den, vælger at ta den alligevel da den er tilgængelig og de frit kan ta den uden nogen blander sig og dermed udsætter sig selv for fare..
Held og lykke med den til jer som er på den og tillykke med det foreløbige vægttab 
Mvh Elisabeth
EN GOD EDDERKOP ER EN DØD EDDERKOP
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg undrer mig bare |
|
|
stadig over hvorfor man i stedet for pillen ikke bare spiser den fedtreducerede kost som folk med malabsorbstionssygdomme spiser. Bent Hansen (Regionsformand) udtalte engang at folk ikke gad at gøre sig den ulejlighed det var at spise anderledes og dyrke noget motion, de ville i stedet have medicin og så ellers leve som de plejer, det giver en megabelastning på regionernes økonomi fordi det er dem der skal betale tilskud. Vigtigt; det er ikke et direkte citat og det er heller ikke noget jeg har sagt, jeg er bare enig i den generelle antagelse. Jeg ved godt at der ikke er tilskud på netop Alli men det er der på masser af hjerte - og også kolesterolnedsættende medicin som mange overvægtige er nødt til at få og for mig at se er princippet det samme. Hvis man tager pillen kan man spise præcis den samme mad der gjorde en overvægtig - og samtidig tabe sig!!! Hvem gider så anstrenge sig med kostomlægning og motion!!! Jeg ved at jeg provokerer men jeg kan simpelthen ikke se hvorfor man hellere vil spise det man plejer og sidde på tønden end man vil spise fornuftigt, dyrke noget motion, tabe sig og samtidig spare det anseelige beløb som pillen koster. Det er jo ikke uvæsentligt at man ved at spise den pille hverken kommer i bedre form eller styrker sine knogler - et evt vægttab er blot tab af fedtmasse og ikke et tab af fedtmasse med samtidig opbygning af muskelmasse og øget iltoptagelse og heller ikke en stimulering af knoglerne så man kan forebygge knogleskørhed i en senere alder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MaggieMay |
|
|
Nu kan der være grunde til at man ikke bare liiiige taber sig af en kostomlægning, der er faktisk nogen mennesker der ikke har noget forbrændning og derfor har brug for en lille kickstarter for at opnå den forbrænding Plus jeg tror ikke overvægtige eller dem der har tager alli har tænkt sig at fortsætte i flere år. Synes du er ret fordømmende og hård, når du reelt ikke kender alle omstændigheder. Det er ikke alle overvægtige der er skide dovne og bare venter på hurtige løsninger, de fleste overvægtige har kæmpet i flere år med flere nedture i forbindelse med et vægttab, og derfor har brug for en skub i form af en pille. /Camille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alli.. |
|
|
påvirker IKKE forbrændingen men derimod fedtoptagelsen så hvordan den skulle virke som en kickstarter i forhold til forbrænding er mig en gåde??? Det er muligt at dem der bruger Alli nu ikke har tænkt sig at fortsætte men hvad så når man holder op - hvis ikke indtagelsen af pillen er fulgt op af kostomlægning og motion så er man jo tilbage ved udgangspunkltet. For mig at se er Alli overvægtiges svar på alkoholikernes antabus. Den sørger for at de får det dårligt hvis de "falder" i, men den gør intet fremadrettet for at afhjælpe problemet for den behandler ikke årsagen til - og heller ikke de skadevirkninger overvægten har medført. Jeg beklager altså hvis nogen føler sig stødt, jeg har ingen direkte personlige erfaringer på området men det er jo ikke raketvidenskab og når man kommer noget i munden så ved man jo godt om det er smart eller ej. Jeg kan anbefale: http://www.beatriz.dk/ - især den artikel der hedder "glem det - der findes ikke en magisk pille"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Kan i ikke lave en ny tråd hvor i udveksler meninger OM pillen. Denne tråd handler om man har prøvet det, og det virker. "Vi har ytringsfrihed og ret til at skrive hvad vi vil i den her tråd" Ja ja, men det var vist ikke trådstarters hensigt at høre jer diskutere frem og tilbage om i synes pillen er rigtig eller forkert. Lad dog dem der tager den om det  Jeg vil gerne lige have debatten tilbage på sporet, jeg er nemlig MEGET interesseret i hvordan den virker for jer der har prøvet den! Er det rigtigt at man risikerer der "siver" noget ud bagi når man tager den? sådan selvom man ikke laver noget. eller er det en skrøne? Hvor overvægtig skal man være for at tage den? Altså, er der en grænse, så som BMI før apoteket vil udlevere dem? På forhånd tak 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Har ikke lige fået læst alle indlæggende- men går det senere. for det første tror jeg der er en god motivationsfaktor i at tage dem, da man så skal holde en kostplan for ikke at blive dårlig. For det andet er der ikke noget farligt (for alm. raske personer) ved at tage dem. De virker lokalt i tarmen, således at man ikke optager så meget fedt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Jet Bee |
19-05-2009 16:20 |
|
Der er en grænse på 28.3 tror jeg at f.eks. hvis du er en 170 cm høj så skal du min. veje 81 kg.. Det gør jeg dog langt fra men jeg fik dem altså alligevel.. Og den magiske pille.. tja.. jeg tabte mig 17 kg på letigen engang i tidernes morgen.. og de er altså ikke kommet på igen.. jo nu pga. en hormon kur.. men sådan er der jo så meget..
Mvh. Christina
I don´t make things difficult. That´s the way they get, all by themselves.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| der er intet der siver... |
inger christensen |
19-05-2009 20:48 |
|
Jag har ikek haft problemer. Den første uge var maven lidt løs og jeg reagere hurtigt, når jeg fik spist noget forkert. Men i denne uge, har det kørt supert. Reagere hvis jeg får spist forkert, men jeg kan godt mærke på mig selv, at jeg passer mere på nu, for det usunde hævner sig. Jeg har formået at lægge kosten om, og det er som om jeg har nemmere ved at styre hvad det er jeg spiser.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum |
|
|
det kunne være jeg skulle prøve dem, de må jo rense lidt ud, for mig vil det være en fornøjelse at komme på toilettet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Magisk pille |
|
|
Letigen blev taget af markedet på grund af heftige bivirkninger så at kalde den en magisk pille er vist lidt optimistisk. Jeg synes da det ville være supergodt hvis man kunne få en pille der kunne få folk til at tabe sig, men jeg gider altså ikke klappe i hænderne før jeg ser noget der er et reelt tilbud og ikke en måde at slå mønt på overvægtiges villighed til at betale dyrt for at få noget der kan hjælpe til vægttab. Som det ser ud nu kan jeg ikke se hvordan den pille skal kunne gøre en forskel i forhold til at indtage en fedtreduceret kost og dyrke motion - som producenten anbefaler sammen med pillen - og der er heller ingen der har kunnet forklare det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er fint nok.. |
inger christensen |
20-05-2009 05:17 |
|
nogle har den mening, men vi har hørt det og jeg tror, at os der bruger pillen, ikke behøver høre det flere gange i dette indlæg. Jeg får en del beskeder fra folk, som også er på pillen, men som ikke tør skrive i dette eller andre lign. indlæg, af frygt for at blive sablet ned. det er fint nok at komme med sin mening, men lige nu, er der folk der sidder og trænger til støtte, istedet for negativet. Jeg er nu oppe på et vægttab der siger - 2 kg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Inger.... |
|
|
Du sagde lige det som jeg selv tænkte.... 
Pernille Team Coda OX - Endurance
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ups, det beklager |
|
|
jeg, jeg havde ellers håbet at jeg kunne få svar på mit spørgsmål men hvis der er nogen der føler sig sablet ned så er jeg da ked af det for det har ikke været meningen.. Jeg er klar modstander af pillen af flere grunde som nu er fremført men det er da fuldstændig rigtigt at hvis der er nogne der gerne vil tage den og håber på at få hjælp ad den vej så skal jeg ikke blande mig men bare konstatere at det er deres egen sag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjah..... |
|
|
Nu er det jo ikke alle der er i stand til at dyrke motion.
Mvh. Annette
Fjordhingst tilbyder bedækning, Avlsgodkendt i Fjordhesten DK. Læs mere på min præsentation eller på www.stutteri-soendergaard.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| :-( ... |
|
|
Jeg er holdt op med at tage den.. den havde overhoved ingen virkning på mig.. nærmere tvært imod.. jeg fik hård mave til sidst.. Så jeg gav op.. men held og lykke til jer andre!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
eejj MaggieMay jeg sidder simpelthen og bliver så irriteret over det du skriver. Du kan ikke forstå hvad pillen skal gøre godt for,når man jo bare kan holde sig til en fedtfattig diæt (som produsenten alligevel anbefaler)og så tabe sig uden piller. Og ja det har du da evig ret i,MEN nu er vi desværre nogen der ikke har så let ved at forsage alt det forbudte(manglende viljestyrke,eller hvad det nu skyldtes)Og så er fidusen jo at pillen virker som feks.antabus.Alkololikeren kan jo også bare lade være at drikke uden at bruge antabus,hvilken bringer os tilbage til det med viljestyrken. Så pillen vil sikkert være med til at fastholde den overvægtiges diæt. Samtidig lyder det som om du tror at man bare kan æde hvad man plejer,og at kg vil rasle af.Og det er slet ikke sandt,men man er NØD til at spise fedtfattig(ellers er vanker hammeren)og det er med til at man venner sig til at spise anderledes,også efter man stopper med pillen. Pillen gør jo at man opnår større vægttab,over feks en uge,end uden pillen.Altså hvis man ville tabe sig 600 på en uge uden pillen,ja så ville man tabe sig 900 g på en uge med pille.og jeg ved da ihvertfald godt hvilket at de 2 resultater der bedst ville kunne opmuntre mig i at fortsætte den sunde kostplan. 600 g nåååå ok godt 1/2 kg  Ihhh yes næsten 1 helt kg  Og tro mig vi overvægtige ved sgu godt at der ikke findes nemme genveje til vægttab,for så var vejen fundet. Og nej jeg tager ikke pillen. Mvh Dorte -alt for stor,men til hvad.
www.123hjemmeside.dk/aesellyst
Æslet kan være stædig og langsom,men ikke af dumhed.Kloge kalder vi de dyr,der følger vort mindste vink,og lader sig dressere til hvad som helst.Det er æslet der er klog
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak.... |
|
|
Det var da første gang jeg fik en forklaring der kunne bruges til noget.. Nu kan jeg jo læse at du tager tråden op i forhold til det med alkoholikeren og antabus som jeg selv startede. Det jeg egentlig mente var ike at man da "bare" kunne lade være men mere at ligesom antabus så udgør Alli kun en hjælp (muligvis) til selve vægttabet og ikke nogen som helst hjælp til at behandle årsagen til at man i første omgang blev overvægtig. Overvægt har en kæmpe psykologisk dimension ligesom der også kan være sket skader i form af diabetes II og hjerte-karsygdomme. Disse forsvinder jo ikke nødvendigvis i forbindelse med vægttab og derfor får man heller ikke nødvendigvis hjælp til at få rettet op på hverken de fysiske eller psykiske problemer der måtte være..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Jet Bee |
20-05-2009 16:21 |
|
Jeg har nu spist pillen i 2 dage og har ingen ubehag haft.. jeg er spændt på at stå på vægten om en uge.. 
Mvh. Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bare klø på christina. |
inger christensen |
20-05-2009 17:07 |
|
Det skal nok gå. Jeg har idag haft en super dag. Har jo fri de næste 4 dage og som altid, spiser min kollega og jeg en morgen basse hver fredag. Men idag, tjaa, den smagte mig ikke, så nu er den også fjernet af min madplan. Man vænner jo sig selv til at spise sunder, for eller hænver det sig jo bag efter og så bliver det sunde jo en vane.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Jet Bee |
20-05-2009 22:47 |
|
Jeg spiser såmænd sundt og har altid gjort det.. har taget 12 kg på på godt 2 mdr pga en hormon kur og min krop vil ikke tabe dem uanset hvad jeg har gjort.. så nu er der gang i det lidt mere drastiske.. Jeg rider svømmer og går mange ture.. forsøger at løbe.. men gigt i knæene gør det lidt svært.. Og ja for mig ser det nu ud til pillen er et godt suplement til diæt og sund livsstil.. Dejligt for dig Inger.. hvis det er uden savn.. ;-) og tak for opmuntringen..
Mvh. Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja man bliver jo helt i hopla.. |
inger christensen |
21-05-2009 08:52 |
|
når vægten går dne rigtige vej. selv om det kun er 2 kilo, giver det endnu mere mod på det hele. Har meget mere energi og får nu redet meget mere end jeg før har gjort.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så har jeg |
AnjaFP |
27-05-2009 13:09 |
|
taget mine første to piller idag, så nu er jeg spændt på, hvordan det går! Hvordan regner i andre mængden af fedt ud? Vejer i alt, hvad i spiser?
Hilsen,
Anja En dosis sæd fra His Highness sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad med at |
|
|
Hvad med en kostomlægning/livsstilsændring i stedet for at spise medicin? For at pillerne virker, skal man jo tage dem resten af livet. Så snart man stopper, og man fortsætter sin kedeligt livsstil, så kommer der altså kilo på igen. Motion og kostvaner er da sundere. Jeg har hørt om flere unge, som næsten sked sig selv ihjel af disse piller. Det gav selvfølgelig også et vægttab!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor har du hørt om dem?? |
|
|
Det er da besynderligt at det ikke er kommet frem for sådan noget plejer at blive indberettet til lægemiddelstyrelsen - omend de kan være noget sløve i optrækket. Derudover er jeg fuldstændig enig i dine antagelser men det fremgår vist også af tråden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så er der gået 4 uger |
kristinaboje |
30-05-2009 10:21 |
|
og jeg har skidt-smidt næsten 5 kg. jeg er ikke vildt overvægtig,men har haft svært ved at smide de 5-7 kg som jeg ønsked. Jeg er faktisk meget aktiv,sidder ikke ned på mit job som sprøjte maler,træner i spinning 2 gange om ugen,foruden jeg har startet mit begynder løbehold op.ligger aldrig på sofaen,men har haft svært ved at kommme til at smide de kg...så til de af jer som skriver lev dog sundt og dyrk noget hvor fedtet falder af,,,siger jeg,,,luk dine tråde her-og skriv om dem et andet sted,for der sidder nogen bag en anden skærm og bliver ked af det..... Jeg vil ikke leve af dem til evig tid,men de har givet mig det skup jeg ønsked. Da jeg begyndte på dem fik jeg hård mave,fik så at vide at det var fordi jeg leved sundt og ikke havde noget fedt at komme af med,men når det så blev aften inden senge tid,så kom der en del,held og lykke til jer som er på den,eller vil prøve. hilsen fra endnu en bruger. kristina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et sted for meningsudvekslinger |
|
|
Det her er et offentligt forum hvor man kan udveksle holdninger og meninger og hvis man ikke ønsker at læse ting som risikerer at såre én eller går ens holdinger på tværs så skulle man måske selv lukke sine tråde. Jeg kan kun tale for mig selv men jeg ved at jeg ikke skriver noget alene med det FORMÅL at såre nogen og jeg synes faktisk også at jeg rent fysiologisk har ret godt belæg for mine påstande og derfor vil jeg til enhver tid kunne stå inde for det jeg skriver.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skolepiger |
|
|
Det drejer sig om skolepiger i alderen 13-15, som spiser disse piller som slik. De kan jo bare købe dem. Nogle af disse piger har, i en periode, haft så meget diarre, at de blev rigtig syge. Tror også at det med diarre står på indlægsedlen. Og nogle får jo lidt kraftigere bivirkninger end andre. Og desuden er pillerne ved næppe designet til små teenagertøser...som er i en rivende fysiologisk og psykologisk udvilking. Jeg har stor forståelse for, at folk prøver de letter løsninger først. Men slankepiller er bare ikke en holdbar løsning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mik27.. |
|
|
Prøv at forstå at pillen ikke er løsningen, men et skub i den rigtige retning! At teenage piger kan gå ind fra gaden og købe dem, ja det må jo så være op til apoteket at vurdere deres troværdighed hvis de f.eks. siger de skal have dem til deres mor, også tager hjem og spiser dem selv. Jeg er enig i der burde være en form for kontrol over det. Der er mange overvægtige som ser der her som et los i r*ven for at komme til at tabe sig. Og nej, det er ikke noget man skal tage resten af sit liv, der står rent faktisk i brugsanvisningen at man ikke må tage dem mere end et halvt år ad gangen. Og hvis man som overvægtig har vænnet sig til kostomlægning og har tabt nogle kilo i løbet af det halve år, jamen så tror jeg ikke bare lige at man vænner tilbage til sin gamle livsstil hvis man gerne vil vedholde sin vægt! Det handler om vilje og jeg kender fra mig selv at være utålmodig og gerne vil se resultater hurtigst muligt og som Inger skriver så lyser hun af selvtillid selvom det "kun" er 1,5 kg hun har tabt. Og det er sgu da totalt fedt at kunne stille sig på vægten og se at man har tabt sig selvom man har fået lidt "hjælp".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er ikke på endnu |
|
|
men har alene med rette kost smidt 5 kilo på 3 uger men der var ikke plads til en lørdagsmiddag så det har været 3 sure uger som har tærret på humøret så jeg regner med jeg smutter på Alli pillen når den næste lønning går ind så er jeg spændt på udfaldet.. spiser i pillen uanset om i har indtaget en måltid med fedt el ej????
"ikke alt i verden omhandler dig;-)"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den pille |
|
|
gør jo at man for det første spiser sundere, for man gider ikke have diarre. Dvs. at man får nogle sundere vaner, som hænger ved EFTER man stopper med pillen igen. Og derfor så virker den både mens man tager den, men man bliver også trænet i at spise sundere. Og nej, jeg spiser den ikke selv, men hvis det virker for nogen, så synes jeg da det er dejligt for dem 
Sagde Janne - der undrer sig over at hårdere tøjleføring kan retfærdiggøres med at hesten skal yde mere
Sælges: Lædergjord med maveplade - 110 cm - Send PB -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan ikke.. |
|
|
betale sig og tage den hvis man indtager et fedtfrit måltid - f.eks en salat. Tænker også på at prøve den....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| alli... |
|
|
jannej:  Staro: Jeg tager den uanset hvad. For når jeg så får dårlig mave minder det mig om at jeg skal spise mere fedtfattigt! Måske ikke så sundt i længden, men nu har jeg også kun været på pillen i et par dage, og vil ikke gå med diarre hele tiden så jeg skal huske det!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så hellere diarré |
xtiny |
03-06-2009 07:02 |
|
Det er jo som antabus. Ikke andet end en afskrækkelseskur, der ikke vil virke på de fleste. God fornøjelse. Jeg kender nogen, der lider af en tarmsygdom, hvor de skal spise rigtigt- og så skal de alligevel ikke være ret langt fra et toilet. At nogen vil gøre det frivilligt- tja. Hvorfor ikke skære benene af- så taber man vel 40-60 kilo....
Mvh xtiny
♣*** The truth is out there- but the lies are in your head*** ♣
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xtiny.. |
|
|
Hvor er det skønt at høre at jeg ikke er alene med den holdning.  Det var lige før jeg begyndte at føle mig som den ondeste skribent her på HN med de svar jeg har fået tilbage, men jeg er fuldstændig enig med dig. Det er den helt forkerte vej at gå og jeg tror kun det er et absolut fåtal der vil kunne holde de sunde vaner f.eks et år efter man er stoppet med pillen. Jeg må dog indrømme at hvis jeg skulle vædde om hvor vidt der er effekt af pillen eller ej - og jeg holder jo så på sidstnævnte - så er det egentlig et væddemål jeg med glæde vil tabe. Dels af egoistiske hensyn for overvægt er frygtelig dyrt for samfundet så hvis det kunne klares med en pille som de selv skal betale så vil det da være herligt men først og fremmest af hensyn til de ramte selv. Trods mine udtalelser er jeg ikke ubekendt med de gener, både fysiske og ikke mindst psykiske der følger med overvægt og derfor ville det da være pragtfuldt med en pille som kunne kickstarte både vægttab og sunde vaner. OBS: På medicin.dk står der tydeligt at hvis et måltid springes over eller ikke indeholder fedt så bør man heller ikke tage pillen og det kan man så læse at der er nogen der gør alligevel - der er INGEN nytte af pillen så der må jo være tale om at nogen allerede er begyndt et vist misbrug af den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hehehe |
|
|
Jeg kan altså ikke lade være med at trække på smilebåndet, når jeg læser denne tråd. Hvordan skulle en pille få folk til at omlægge deres livsstil? Jeg tager hatten af for de folk, der virkelig kan. Og hvis en pille giver dem troen og lysten - så er det da fint. Men det er nu engang ikke nogen løsning. At tabe sig kræver rygrad, og de fleste overvægtige har rygrad som en goppel = ingen... Det er lidt med overvægt som med rygning. Det er med at tage en kold tyrker. Sætte sig nogle små delmål og så holde fast. PS. Det er ikke behageligt at have tyndskid....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| maggiemay |
|
|
Misbrug? Tal for dig selv. Det er hvad man gør det til. Fair nok, du har din mening som er kommet til udtryk et par gange herinde. Men døm ikke alle, fordi du mener pillen ikke er for dig. Mik: Pillen er ikke løsningen nej! Det er et hjælpemiddel som så mange andre slankekure og pulverkure. Med dig er der åbenbart kun en mening der gælder og det er din egen. Og P.S. Jeg har ikke haft tyndskid og jeg har været på pillen i flere dage.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nogen af os har |
|
|
rygrad som en regnorm og sådan en pille er et som et klap over nallerne når man træder ved siden af og JA nogen af os trænger faktisk til den hjælp for at komme ind i en rytme med en sund dagligdag så hvorfor ikke?? kunne se problemet hvis den var vanedanende som letigen.. nej jeg glæder mig til at komme igang med den.
Mod tåber kæmper selv guderne forgæves!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alli... |
|
|
Jeg må indrømme at jeg nyder ligefrem at tage ALLI.. Jeg har i mange år haft forstoppelse mere eller mindre konstant.. Specielt når jeg spiser som foreskrifterne, stopper min mave til.. Men efter ALLI er jeg begyndt at komme på toilettet hver dag.. Jeg har ingen problemer med at noget siver, eller andre mærkværdigheder.. Jeg har så ikke en vægt, men kan se at min mave bliver mindre, men om det bare er fordi jeg ikke er forstoppet er så uvist.. Men jeg tænker da over hvad jeg propper indenbords, men det gør det lidt nemmere at jeg kan synde hvis behovet er der.. Og bare jeg tænker slankekur har jeg lyst til slik.. Sådan har jeg det bestemt ikke nu.. Min mave skriger ikke efter slik og søde sager, fordi jeg jo som sådan ikke er på kur.. Jeg tænker bare over hvad der kommer ind og så kommer det af sig selv..
Livet er vidunderligt set gennem sprækken mellem dynen og madrassen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Misbrug |
|
|
Hvis man begynder at tage pillen direkte mod producentens foreskrift og anbefalinger - og det er hvad man gør hvis man tager den selvom et måltid ikke indeholder fedt eller man helt springer et over - så er man efter min bedste overbevisning begyndt at misruge pillen. - og nej, du har helt ret i at ALLI ikke er for mig, det anbefales at man har et BMI på mindst 28 før man bruger den og der mangler jeg vist lige 10 "point" endnu. Jeg er i praktik på Børne og ungdomspsykiatrisk afdeling og jeg kan lige se for mig at nogle af de piger der er indlagt med anorexi begynder at tage den - så er flere måneders intenst arbejde spildt..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen hvis de IKKE |
Illum |
04-06-2009 10:09 |
|
Har spist noget med fedt i, virker den så ??
Illum !! . Forskellen på sladder og . information...er værdien.
Hvor sødt så fandt de 2 hinanden....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej netop ikke |
|
|
men der er nok en grund til at producenten direkte anbefaler at man ikke skal tage den - umiddelbart vil de jo have fordel af bare at anbefale man skulle tage den regelmæssigt (højere forbrug=højere salg) men det gør de altså ikke.. Hvorfor mon det?? Kan det skyldes at præparatet ikke er så "simpelt" og ufarligt som det gøres til?? Jeg synes i hvert fald man skal huske på at letigen blev skreget ud til at være et mirakelmiddel - lige indtil det pludselig blev trukket tilbage igen..  http://www.medicin.dk/(pzkkdp45cdz4uvb21rmvowap)/ show.aspx Det står under doseringsforslag..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det jeg mener |
Illum |
04-06-2009 11:23 |
|
Er an hvis en anorek-pige spiser dem, virker de vel IKKE ???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De er kendt for deres |
|
|
opfindsomhed og det kræver da ikke den store opfindsomhed at lade som om man spiser det man skal. De ved jo at folk holder øje med dem til måltiderne men når de tilsyneladende spiser det de skal så slækkes opmærksomheden naturligt nok. At de så ikke tager på fordi de har spist disse lettilgængelige piller og alt løber lige i gennem dem er jo en anden snak og det er straks meget sværere at styre. Ofte er behandlingen af anorexi ambulant fordi man ved at netop denne patientgruppe har tendens til at yde negativ påvirkning af hinanden men det betyder også at det kan være svært at holde øje med den slags og jeg synes det er for meget at forlange at det skal være op til den enkelte farmaceut at vurdere om man vil sælge præparatet til en given pige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det jeg vil frem til |
Illum |
04-06-2009 14:36 |
|
Er at når de IKKE spiser noget alligevel, eller tæt på intet, så kan en pille der er fremstillet med formålet at lade fedt passerer igennem systemet UDEN at blivee optaget, vel IKKE skade disse piger ???? De spiser jo IKKE fedt??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| og det jeg vil frem til |
|
|
er at det er at under behandling så spiser de jo rent faktisk noget og også noget der indeholder fedt men behandlingen kan jo så blive fuldstændig undermineret af denne pille.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alli...... |
AnjaFP |
05-06-2009 17:15 |
|
Illum du har fat i den længe ende. Nej der bliver ikke udskilt fedt, hvis man ikke spiser noget i kosten og derfor kan jeg heller ikke se, hvordan det skal kunne lokke al for tynde piger ud på et skråplan. De spiser jo stort set ikke fedt i forvejen. Jeg hører også til dem, som bruger dem til at komme igang med et vægttab. Jeg var kommet ind i nogle rigtig dårlige madvaner og skulle have et los bagi. Jeg har kun en gang måtte skynde mig på toilet og det var selvforskyldt. Ellers mærker jeg ikke noget til pillerne, andet end jeg tænker over en esktra gang, hvad det er jeg spiser. For mig er det en rigtig god hjælp, fordi jeg var kommet ud på et skråplan, så jeg havde svært ved selv at stoppe igen. Jeg har ingen planer om at spise Alli i lang tid men max 2-3 måneder, mens jeg får erstattet de dårlige vaner med gode.
Hilsen,
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| JO DE GØR SÅ |
|
|
Det er dybt fordomsfuldt hvis man tror at anorektiske piger ikke spiser fedt. Jeg skærer det ud i pap. En pige er indlagt til behandling, alt andet er kikset og det er derfor hun er indlagt nu. Under måltiderne som bla består af fedtholdnig mad, det kan være smør på brødet, mad som er beriget med ekstra næringsstoffer, chokolade om eftermiddagen osv ved pigerne godt at der holdes øje med dem. Hvis de på forhådnd har indtaget ALLI så "sker" der jo for så vidt ikke noget ved at de spiser det de skal. Det personalet umiddelbart ser er en pige der ændrer sit spisemønster fra at vær modvillig og angst til nu i højere grad at spise det der er aftalt. At det hele så løber lige igennem er jo en anden snak. Personalet er selvfølgelig ikke blinde for at det kan være et trick men de har nu fået endnu en modspiller på banen som gør det sværere for dem at arbejde for pigernes vægtforøgelse og dermed at redde dem ikke kun fra følgerne af sygdommen men måske også redde deres liv. Det skulle da glæde mig om man på 2-3 måneder kan erstatte lang tids (flere års??) dårlige vaner med nogle nye og sunde og ikke mindst fastholde disse uden hjælp fra piller. Jeg håber at der er masser herinde fra der vil bevise HVOR meget fejl jeg tog da jeg udtalte at den pille var spild af penge for jeg vil virkelig gerne tage fejl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kan lige tilføje |
|
|
anorexi ramte piger el bulimi for den sags skyld som er indlagte pga spiseforstyrelser blir holdt øje med i hovede og røv og de har slet ikke muligheden for at gå ud og købe disse piller...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du vil blive |
|
|
overrasket hvis du vidste hvad der var blevet fundet inde på deres værelser uden nogen har anet at det var der. Det er umuligt at holde fuldstændig øje med dem,er færreste er indlagt på tvang og de kan være særdeles overtalende mht at få smuglet pillerne ind af besøgende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Helt ærligt trådstarter spørger til om nogen har prøvet pillen. Det har nogen så og de er egentlig tilfredse med effekten,og anser den som en hjælp til at komme i gang med vægttab,og moske bedre spisevaner. Så fatter jeg simpelthen ikke at især du MaggieMay kører din egen korstog imod pillen.At du mener at anereksi patienter kan/vil misbruge den,har da ikke noget at gøre med om den kan hjælpe normalt fungerende voksne som brugerne af den her i tråden. Der bliver råbt og skreget i medierne om hvor skrækkeligt det er at der er mennesker der tillader sig at være overvætige når det er så dyrt for samfundet og om hvilke sundheds skadelige virkninger overvægten har. Når så de overvægtige vælger at få hjælp via pillen som tilsyneladende har få uskadelige bivirkninger,så skal der himles op om at de sikkert tager skade af pillen og bare skulle tage og få noget rygrad og så spise sundt,motionere,for pillen er bare så skidt et valg,fordi det sidder jo anereksi ramte rundt omkring der moske kunne finde på at misbruge pillen. Og så spørger jeg MaggieMay ,hvad har det med normalt fungerene overvægtige at gøre ? Gider du godt lige fortælle mig hvordan jeg får anskaffet mig den berømte rygrad,jeg har søgt efter den i mange år men er ikke ramt på den endnu, desværre.Tror du virkelig det bare er så nemt for os overvægtige,og at vi bare ikke gider.Tror du ikke vi for længst havde opnået en normalvægt når vi nu ønsker det så meget. Og nej ,jeg mener ikke man skal have ondt af de overvægtige,men lad det dog være deres egen sag ,hvordan de vælger at opnå vægttab,og om de kan bevare den .Om det er med hjælp fra Alli pillen eller ved at de pludselig finder den berømte rygrad,det vedrører skisme da ikke dem med anereksi. Mener du ikke man må kunne få medicin i håndkøb,der ville kunne skade i de forkerte hænder ?
Dorte.
www.123hjemmeside.dk/aesellyst
Æslet kan være stædig og langsom,men ikke af dumhed.Kloge kalder vi de dyr,der følger vort mindste vink,og lader sig dressere til hvad som helst.Det er æslet der er klog
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dorthe 6 |
|
|
Jeg er glad for at du skriver især (om mig) for hvis du løber tråden i gennem vil du kunne se at jeg faktisk ikke er den eneste der er skeptisk - omend jeg nok er den mest aktive. Der har faktisk været andre - også en der med et smil havde meget svært ved at se hvordan en pille skulle føre til varigt vægttab. Det kan hænge sammen med at jeg er uddannet inden for sundhedsvæsenet og derfor har en ret god indsigt i både hvordan pillen virker, hvilke følger fysiske som psykiske, overvægt kan have samt ikke mindst oplevet hvornår man ser at overvægtige rent faktisk taber sig - og jeg kan fortælle dig at det yderst sjældent er ved hjælp af en pille eller lignende simple midler ligesom det også er yderst sjældent at en alkoholiker bliver ædru på antabus alene. Jeg har oplevet folk finde den berømte rygrad hvad enten det drejede sig om vægttab, rygestop, alkohol eller whatever men det har heller ikke været dem der har taget dne nemme vej der har vundet i længden. Easy come - easy go gælder også i dette tilfælde. Når jeg fører det du kalder "korstog" mod pillen skyldes det faktisk at jeg kan se for mig at ikke bare bliver nogle sårbare mennesker, der er parate til at ofre formuer for at få deres drøm om et betydeligt vægttab opfyldt snydt og bedraget, der er også en ganske stor risiko for at produktet i stor stil risikerer at blive misbrugt af mennesker, der ligger fuldstændig uden for målgruppen. Hvis man vil bruge en masse penge på det så synes jeg det er betydelig bedre med en personlig træner, en kostvejleder og evt en psykolog til at hjælpe med de psykiske problemer der ofte følger - der har jeg i hvert fald set en del gode resultater og jeg tror også det er her der er størst chance for at finde den ønskede rygrad der kan føre til et varigt vægttab. Ang det med håndkøbsmedicin så mener jeg der er visse præparater der er i så stor risiko for at blive misbrugt af så stor en gruppe med så stor fare for deres helbred, at det ikke er forsvarligt at have det i håndkøb. Det er jævnligt oppe at vende at det skal ske med præparater indeholdende paracetamol og det er ikke længe siden at "dexofan" blev receptpligtigt fordi det med lidt kreativitet kunne laves om til noget der mindede om extacy. Så uanset at det hverken vedrører folk med almindelig hovedpine eller hoste så bør det vel alligevel tages alvorligt om præparatet kan misbruges. Det er jo netop det der skal skelne håndkøb fra receptpligtigt. Jeg kan kun sige igen - jeg håber jeg tager fejl. Det ville da være skønt om denne lille sag kunne klare det der tyder på at blive et af industrialiserede verdens største problemer - og endda så helt uden statstilskud. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er det |
|
|
ALT medicin er skadeligt. Det hele afhænger af mængden og personen, der tager det. Hvis man kan styre sit forbrug inden for de sundhedsmæssige retningslinjer, så "burde" der ikke ske noget. Men mange har jo ikke nogen virkelighedssans når det kommer til, hvad et fornuftigt forbrug er - og så ender det i misbrug... De folk, som ikke har noget problem med anvendelsen af slankepillen, har jo heller ikke noget at blive fortørnet over.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| men hvorfor tærske langhalm??? |
|
|
MaggieMay vi har alle sammen hørt din mening og fint med det men kunne du ikke tage og slutte her??? tråden handler om os der er på el har været på ikke om dine personlige meninger eftersom du hverken har været på el vil på. du køre i samme rille og ødelægger trådens oprindelige emne hvilket er yderst dårlig opførsel vi har fået ind med store spader du er imod denne pille og fred være med dig men nu tror jeg det er på tide at vende tråden tilbage til oprindelig emne. håber du er fornuftig nok til at acceptere når vi som har intr i trådens oprindelige emne henstiller til den igen drejer sig om det trådstarter spurgte om at du så slutter??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det var min plan |
|
|
men så blev der stillet et direkte spørgsmål til mig i indlægget lige over for mit sidste svar og så må jeg vel have lov til at svare på dette. Faktisk har jeg i de sidste indlæg kun svaret fordi der mere eller mindre direkte er blevet henvendt til mig..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nå, hvad så... |
|
|
Nu vil jeg lige puste lidt liv i tråden her igen, og høre hvordan det er gået for jer, der har taget Alli... alle andre, bør respektere ikke at svare i tråden tak. Jeg er selv i gang med en kostomlægning, og overvejer om Alli kan hjælp mig lidt på vej...men jeg vil gerne høre lidt mere om jeres erfaringer...
3 års hoppe, 145 cm + 4 års vallak 148 cm, ikke tilredet, men begge meget nervefaste og lige til at gå i gang med. Se billeder på min præs:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| små 5 kg |
AnjaFP |
23-06-2009 12:22 |
|
indtil videre og er stille og roligt ved at erstatte de dårlige med gode.
Hilsen,
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Jet Bee |
23-06-2009 13:17 |
|
ca:2 kg er det blevet til her.. 
Mvh. Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvordan går det |
|
|
for alle jer andre?? Jeg begyndte på pilen i mandags. De første par dage har jeg ikke mærket andet, end at maven rumlede noget mere. Oven i kom jeg ikke rigtig af med noget ( hvis I forstår ) Og jeg havde ondt i kroppen i går, ligesom om at jeg havde løbet en alt for lang tur, og løftet noget tungt, og elelr generalt ret træt. Om det er Alli der har gjort det, tvivler jeg på, nok nærmere alt det pollen allergi jeg døjer med pt. I dag er 3 dag jeg er i gang. Jeg er ret aktiv, og spise rimeligt sundt, synes jeg selv. Men jeg håber pillen kan give mig et hint om hvor sundt jeg egentligt spiser. Oveni er er jeg ret træt af at der intet sker på vægten nedefter, trods det at jeg startede med at spinne 3 x en time om ugen i vinters. Pt er det dog kun alt det motion jeg får ved at holde hus, have og alt andet omkring gården, og der er nok skal jeg hilse og sige. Men vægten den står bare stille. Heldigvis stiger den ikke, men jeg vil gerne af med 5-10 kg. Og de3t skal jeg nok komme på den ene eller anden måde. Jeg ønsker dog ikke at være på kur, men ønsker en varrig kost, så jeg ikke bare taber mig, og tager alt på igen bagefter. For et års tid siden tabte jeg mig 7 kg, ved at tænke over hvad jeg kom i munden. Det vægt tab har jeg holdt, +- et par kilo. Så jeg har der bestemt været på rette vej. Jeg er bestemt ikke tilhænger af piller. Men kan denne pille give mig et skub i den rigtige retning, er jeg dog glad. Og for de som har en vægtproblem som jeg mere eller mindre, ja kan man få det bedre af denne pille, ja så er det vel bedre end det at være alt for tung..
Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| so far so good |
|
|
smed først 5 kilo selv og de er så fordoblet til ti kilo på to mndr ved faste lange gåture og alli pillen og så skriver jeg ned hvad jeg spiser i løbet af dagen el det gjorde jeg førhen men nu husker jeg det bare for det var mest for at vise mig selv hvad jeg rent faktisk indtog i løbet af en dag... så jeg forsætter kampen mod kiloerne 
På "jeg vil være en badenymfe" kur 
minus 10 kilo  Rest in Peace Michael "why did you have to go and leave this world so cold??"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| super staro |
|
|
Jeg tror også jeg vil igang igen med at skrive ned. Jeg begyndte på alli pilen sidste mandag, og jeg frygtede jo noget at jeg ville få vrøvl med tarmene. Men jeg spiser og spiste før åbenbart ikke særlig fed mad, i hvert flad har jeg ikek andre gener end at jeg kommer MINDRE på det lille hus en før, men ikke har ondt i maven elign. Jeg har før prøvet piller der skule nedsætte ens sult, og har aldrig følt de virkede. Alli pilen derimod, synes jeg ikek at have læst skulle nedsætte sulte, eller lysten til søde og fede madvare. Men ikke desto mindre virker den sådan på mig. Pt kan jeg så ikke rigtig se noget på vægten men det komer vel, der gøres i hvert fald noget for det. I hvert fald har jeg ikek konstant lyst og "brug for" en mars-bar, eller cocio, andet slik eller cola. Og det er jo egentligt meget befriende..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej der gik et par dage før |
|
|
det begyndte at rokke ved vægten men så skal jeg også love for der skete noget hvis du på et el andet tidpunkt slider med den sødetrang er en chrom tabellet om morgenen kanon ... husk dine vitaminpiller mens du tar alli... idag rundet vi så minus 12.5 kilo 
På "jeg vil være en badenymfe" kur 
minus 12 kilo 
Rest in Peace Michael "why did you have to go and leave this world so cold??"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| well.... |
|
|
Efter at have læst denne tråd tror jeg at jeg vil prøve Alli. Jeg har siden maj tabt 8 kg, og skal gerne af med 20 mere, håber at Ally kan hjælpe mig med at holde mig på måtten. jeg giver mig selv lov til at synde lidt engang imellem, men kan forestille mig at på Alli sker det kun ´en gang eller det håber jeg i hvert fald. Jeg vil lige finde på apoteket i morgen og købe alli.
-Jane
Regulator Complete sælges ved Aalborg www.hms4life.dk trailerlæsning og problemløsning i nordjylland www.plejehjemsheste.dk - Efterlysning eller fremlysning af heste indleveret på hesteplejehjemmet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| man kan godt synde |
|
|
på Alli pillen. I hvert fald har jeg både spist grill kylling, pommes og sovs. Alli pillen giver eller kan give olieholdig bæ, hvis man spiser mere end 15-20 gram fedt per måltid. Men den går ikke ind og reagere ved feks slik spisning, eller andet sukker indtag. Jeg selv har ingen problemer haft, jeg tænker lidt over hvad jeg spiser, og tester pilen virkning både den ene og anden vej. Og som skrevet tidligere i tråden har jeg ikek oplevet hyppigere toilet besøg, nærmere tvært imod. Jeg må åbenbart spise mindre fedt edn jeg selv gik og regnede med, så nu er kampen mod sukker trangen gået ind. Underligt nok har Alli pillen gjort at jeg har mindre appetit, og MEGET mindre slik trang. Før drejede bilen ind på tanken helt af sig selv, og mine hænder tog en mars bar, helt uden at få besked på det.. Denne trang er bestemt rar at komme af med. Jeg synes dog ikke jeg kan læse nogen steder i alle hæfterne der følger med pillerne, at den skulle give mætheds fornemmelse, men denne bonus nupper jeg gerne med i købet.. Damen på apoteket havde absolut ikke gode erfaringer med pillen, da hun troede hun kunne spise sovs og dessert til en konfirmation, men åbenbart er der stor forskel på hvordan vi reagere. Eftersigende skal man stoppe med pillen 3 dage før, man evt vil grovæde i fed mad, for ikke at risikere uheld i ens bukser.. Jeg ved ikke om det bliver anderledes jo længere der man bruger pillerne, jeg har pt selv været i gang, i knap 2 uger, vægten siger -1 kilo..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| indlagte |
Charlotte (Nu uden Celine) |
22-07-2009 22:08 |
|
hej hvis i ikke tror man kan smugle ting med ind på anoreksiafdelinger så tror i helt forkert. de gange jeg har været indlagt har jeg smuglet mange ting ind. vi måtte ikke få light produkter som cola light og läkerol. det fik jeg med ind i massevis. afførringspiller var også forbudt, men de kan gemmes mange steder. ligeledes at man kan drikke 4 liter vand før vejning uden at blive opdaget. man kan motionere på værelset. tage kolde bade. derfor - jo - man kan smugle meget med ind, så hvorfor ikke de piller.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| der er KUN en vej til sundvarigt vægttab |
|
|
sund kost, motion, så kom bare derud af alle i Bredrøve i slipper ikke  der findes altså ikke en vidunder pille at tage, og når man så vågner næste morgen ligner man en topmodel.... så god fornøjelse mvh en med bred røv, bingovinger og æblekinder......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så stod vægten sgu på |
|
|
minus 15 kilo imorges med alli pillen YEEES og hvad motion angår så får jeg det daglige ved ridningen og en lang gåtur såment ikke andet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm..... |
|
|
Så Supersize vs. Superskinny igår. Et afsnit hvor hele første sæsin blev opsumeret. Der prøvede værtinde forskellige kurer. Bl.a. en pille der virkningsmæssigt lyder som det i beskriver(mener dog en hed noget andet). Hun fik at vide fra lægen at hun burde stoppe, da den måde den fik kroppen til at reagere på var dybt skadelig for kroppen. Og hvis vægttabet ikke er "mere" end fx 1-2 kg over to uger, burde man så ikke kunne opnå det samme med kostomlægning og motion, hvis man er overvægtig? Jeg tænker bare på de eksempler man har derfra. Men der er selvfølelig mere besværligt end at tage en pille tre gange dagligt, det kan jeg godt se  Ved bare det aldrig ville fungere for mig. Jeg ville glemme at tage den 
Camilse De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage. De svære beslutninger er altid de vigtige at tage. De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage. Lukas, jeg savner dig Camilse.dk ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den anden pille hedder |
|
|
xenical og er receptpligtig og har grimme bivirkninger som diarre og stor væsketab som gør en syg..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vægten har stået stille |
|
|
en lille uges tid men minus 16 kilo siger den pt og det er faktisk to str ned i tøj.. @!#$ det var lækkert at gå ind og først ta en str mindre end vanligtind og prøve og det sad og slaskede tænkte neeeej er altså ikke str 42 endnu men JO sgu det var jeg dog ikke i alt HM svinger f.eks mellem 44/42 alt efter tøjet.. så YES vi køre på endnu tager minus 15 mere 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xenical |
|
|
og Alli er stort set det samme, hvorfor den ene er på recept og den anden ikke er fatter jeg ikke, men hvis man slår begge præparater op på http://www.medicin.dk så er både indikationer, virkemåde og kontraindikationer de samme.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Xenikal skulle være med det dobbelte virksomme stof end Alli Dorte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xenical og alli er ikke det samme |
|
|
el jo skulle ha samme effekt men alli render du ikke med diarre du har et fast toilet besøg om dagen hvor du kommer af med det men xenical er det HVER gang du har spist
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Medicin.dk |
|
|
I følge medicin.dk virker begge på præcis samme måde, ved at forhindre bugspytkirtlen i at udskille et enzym der er essentielt i fedtfordøjelsen - dermed optager man ikke fedtet - det ryger lige igennem.. For at det ikke skal være løgn er det aktive stof i dem begge også det SAMME (orlistat).. Den store forskel består vist i at Alli skulle reducere fedtoptagelsen med 25% mens xenical gør det med 30% - det er nok her vi skal finde årsagen til at den er receptpligtig.. Ellers er de to præparater sgu ret så ens - de er endda tilsat de samme farvestoffer.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xenical |
HN-bruger 148593 ♥heste-bedste& |
05-08-2009 13:00 |
|
har jeg taget i flere år,og jeg har aldrig været syg pg af dem,diarre jo, men så har jeg også selv været skyld i det,for meget fedt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HN-bruger 148593 ♥heste-bedste& |
|
|
hvor meget har du tabt dig på det så???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg overvejer meget at se om den pille er noget for mig!!! For flere år siden fik jeg Letigen - og det fungerede bare SÅ godt!!!! Jeg er rigtig træt a, den blev taget a markedet. Nu er der kommet en anden reseptpligtigt slankepille - men den er ikke god, når man har depression  Det pillen gjorde for mig - var et spark i den rigtige retning - samt at den tog min hang til sukker/søde sager. Alle ved udemærket, hva der skal til for at tabe sig - MEN det er sørme ikke så let - hvis det var det - så var der ingen fede mennesker...... Det er sq sin sag, at starte i motionscenter, svømmehal, ridning eller andet, hvis der sidder for meget på sidebenene. At købe løbetøj og "storme rundt" på gader - naaah, det var ihvertfald ikke mig heller..... Jeg startede til ridning - og en gang om ugen fik jeg det motion som passede mig bedst. Men jeg tror aldrig jeg havde fået "taget mig sammen" hvis det ikke havde været for Letigen og min læge. Jeg tror ikke, de fleste søger en easy way out - men en hjælp og en støtte, til at begynde at tabe nogle a de kg som er for meget.
Mvh Connie
Kan pupper have kogalskab Eller er det kun INsekter?
Never argue with an idiot they drag you down to their level and then beat you with experience
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nemlig connie :-) |
|
|
jeg er bl.andet gået fra en str 46 til at skrue mig ned i en 42 igår i jeans og IKKE den elastiske model der blir str 48 efter et par timers brug lol nej sgu et par helt alm jeans fuuuuck det var dejligt NØJ hvor jeg nyder min nye krop og alli pillerne....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xenical |
HN-bruger 148593 ♥heste-bedste& |
10-08-2009 10:18 |
|
jeg har tabt 25 kg og holder vægten 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Starter |
|
|
I morgen efter at have læst alle Jeres resultater - Ville rigtig gerne tabe 10-15 kg.
Ridehaller bygges - Dansk kvalitet til svenske priser. Medl. af Byggeriets Garantifond. Kontakt mig for mere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så er .. |
|
|
jeg startet håber på pillen kan få lidt gang i maven, og så har jeg lagt kosten om, på nogle punkter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|