Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Tetracyklin?
Forfatter: 
Dato:  27-04-2009 08:37

Hej HN'er.

Er der nogle af jer der har været på Tetracyklin? (mod bumser/acne)

Havde det nogen virkning/bivirkninger?

Hvor længe gik der før i så resultat?

Hvor meget var jeres dosis på? og hvor længe skulle i tage dem?

Jeg var på dem da jeg var teenager, men kan egentlig ikke huske så meget mht. virkning osv. Jeg har nu som 22 årig fået et glas til som jeg er gået igang med (min hud er gået teenageamok igen efter et par år hvor den har været okay)

Jeg tager ovenikøbet p-piller mod uren hud (har jeg gjort i 4-5 år snart) Kan man mon blive imun over for "anti bumse stoffet" i dem?

Og jeg renser min hud morgen og aften med Dermalogica.

Jeg er godt klar over jeg ikke har svær acne, men stadig nok til at det generer mig grænseløst! og aldig kan gå udenfor en dør uden dækkende make-up

Hilsen Suzai

0
0
Svar på denne tråd

Hudlæge??
Forfatter: 
Dato:  27-04-2009 16:01

Du skal da til en hudlæge - går ud fra det er din egen læge der har udskrevet tetracyklin til dig..

Jeg har ikke selv prøvet det men jeg har engang fået noget creme (af en hudlæge) der hedder clindoxyl og som virkede HELT efter hensigten..

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

bivirkninger
Forfatter: 
Dato:  27-04-2009 17:18

så store at min sygejournal er mærket med CAVE. Er hyperallergisk overfor tetracyklin. Får hævelser, udslett, lysømfindtlig, samt at huden får "soleksem" dvs store væskefyldte vabler over hele kroppen om jeg får lys på mig elektrisk eller naturlig. Blev indlagt pga bivirkninger af tetracyklin

livet består af både solskinn og regn og sammen bliver de til den vakreste regnbue

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-04-2009 18:10

Jeg fik den i samråd med hudlægen da jeg var teenager, derfor havde min læge ingen problemer med at udskrive dem til mig igen.

Så vidt jeg husker havde jeg ingen voldsomme bivirkninger dengang.

Hilsen Suzai

0
0
Svar på denne tråd

Bivirkninger
Forfatter: 
Dato:  27-04-2009 20:47

Hej, de første 3 måneder jeg brugte dem virkede de rigtig godt og huden blev meget bedre. Men så begyndte en lang række bivirkninger, og siden da har jeg nu haft pigmentforandringer på hele panden samt ude ved øjnene. Noget jeg aldrig har haft før jeg tog de piller, og det er jeg godt nok træt af.

Så jeg vil håbe du ikke tager dem i for lang tid.

Mvh Louise

http://www.bricksite.com/mattie
0
0
Svar på denne tråd

piller....
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 19:57

Hej :)

Jeg har for nyligt været igennem en kur med Tectracyklin, der varede en måned- oprindeligt skulle jeg have taget dem i 3 måneder, men min mave blev simpelthen for smadret af at tage dem.

Det har hjulpet på urenhederne (jeg havde dem på ryggen) men her godt 3 uger efter jeg er stoppet er det så småt kommet igen... Jeg har dog valgt at se det lidt an i samråd med lægen.

Resultatet kom allerede her efter godt 2 uger, med et dagligt indtag på 500 mg.

God kur, jeg håber det hjælper dig denne gang også :)

Vh Belinda.

Ps. Jeg fik også oplyst fra lægen at man bliver lysfølsom, når man tager dem, så vær opmærksom på det her i de skønne solskins dage ;)

Dame cykel købes, max 400kr....

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 21:54

Jeg tog dem i 14 dage inden jeg fik en tid hos hudlægen. Hudlægen skiftede straks tetracyklinerne ud med isotrenoin, da han mente de var bedre. Hudlægen sagde at i langt de fleste tilfælde kom urenhederne igen når man stoppede behandlingen.

Så mit råd er at tage til hudlægen.

0
0
Svar på denne tråd

Tetracyklin
Forfatter: 
Dato:  29-04-2009 14:04

Det er knap 10 år siden jeg fik Tetracyklin af en hudlæge pga. en svampeinfektion der gav udslæt og uren hud. Jeg skulle tage 3 piller dagligt i 6 uger, men det forsvandt efter et par uger så vidt jeg husker. Til gengæld fik jeg svamp i underlivet

♥~•♥~•♥~•♥~•♥

0
0
Svar på denne tråd

Tetracyklin
Forfatter: 
Dato:  06-05-2009 08:07

Jeps - er lige blevet beordret en kur på 6 uger - 2x2 piller af 500 mg.

Ordineret af hudlæge grundet Rosecea.

Måtte stoppe efter 1 uge, da jeg fik voldsomme mavesmerter.

Min hudlæge sagde, at man IKKE måtte få sol overhovedet, så jeg skulle smøre mig med faktor 50 , men hvad han ikke sagde noget om, var at man den 1 mdr efter start på disse piller, ikke kan være sikker på sine p-piller

Jeg spurgte specifikt til problemer med maven, hvis man er tyktarmsirritabel og der svarede han, at nogen kunne tåle dem, andre ikke.

Så jeg lever videre med mit Rocecea og nøjes med at bruge Rozex creme

I øvrigt er jeg ikke vild med at skulle spise så langvarig en pillekur med bredspektret penicillin - da man jo kan risikere resistens.

;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd

Pillekure
Forfatter: 
Dato:  06-05-2009 09:28

Jeg har også i mine yngre dage fået ovennævnte kur - Det fungerede fint mens jeg var på den, men den urene hud vendte tilbage, dog tåleligt så jeg kunne leve med mit udseende.. For et par mdr siden begyndte det virkelig at slå ud igen - og som 26 årig så syns jeg ligesom jeg er ovre den tid.. Så nu er jeg igang med en Erycin kur, er over halvvejs igennem og det holder det nede, men har ikke fjernet det totalt.. Har desuden været ude og investere i noget HELT genialt spot remover fra Origins - det funger bare super - så alt i alt ser min hud faktisk ok ud igen :D

Mvh

Elisabeth

EN GOD EDDERKOP ER EN DØD EDDERKOP

0
0
Svar på denne tråd

Rosacea
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 20:59

Jeg har også fået dem på et tidspunkt, hvor mit rosacea gik helt amok.

Min hudlæge var meget omhyggelig med at fortælle, hvordan de skulle tages og virkede. Feks. må de ikke tages samtidig med noget mælkeholdigt og huden bliver meget lysfølsom.

På apoteket kunne de så endvidere oplyse, at så længe man tog dem, virkede min p-ring ikke

Jeg tog dem ikke så længe, da min mave simpelthen ikke kunne klare dem, men det hjalp faktisk i den korte periode, jeg tog dem.

Mvh

Mette

Lille Hovgaard Hestepension

0
0
Svar på denne tråd

Tetracyklin
Forfatter: 
Dato:  25-05-2009 23:15

Jeg har fået det otte måneder for kæbeledssmerter og jeg har aldrig oplevet nogen bivirkninger.

- Amalie, Brune & Elverhesten -

... i medgang, i modgang...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider