Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

ondt i hofte/ridning
Forfatter: 
Dato:  09-02-2009 12:28

Hej

Har nogen herinde prøvet at have ondt i den ene hofte når man rider? jeg døjer med at have ondt i højre hofte ned i lysken og ned, kan nogen gange mærke at det er senen ned forpå ned gennem knæet den har forbindelse til, ligeledes er det galt bagpå oppe fra lænden og ned i hoften bagpå, der gør hundme ondt, men det er sådan at det er værst dagen derpå jeg har været ude at ride.

Jeg har prøvet at varme op, men det har ikke nogen effekt, kan mit bækken være blevet skævt eller hvad, har redet i mange år og det er først det sidste års tid det er blevet et problem, jeg døjede en del med det sidste år, så byttede jeg sadlen ud med en der var smallere i taljen og det hjalp en del, men nu er det træls igen.

Nogen der spiser de der gigt tabeletter med MSM, man kan få Cortaflex til heste men jeg har set de også fås til mennesker kender nogen til det?

0
0
Svar på denne tråd

hoften
Forfatter: 
Dato:  09-02-2009 12:40

Hvis det kun er den ene side, ja, så er der nok noget som er skævt eller er låst, alternativt er det sadel/hest.

Jeg døjede med samme problem en overgang, men fandt ud af, det var fordi jeg forsøgte at sidde dressur-lodret på min meget brede hest i hans meget brede sadel (bomløs). Jeg løste problemet ved at korte bøjlerne, så jeg ikke skulle have låret helt så langt bagud og lige til siden om hans tøndeformede krop.

Når jeg rider ham i dressursadel har jeg ikke problemet fordi den er smallere på toppen end den bomløse, jeg kan dog mærke det strammer lidt.

Jeg fik min kiropraktor til at give hoften nogen dask, så virkede det et stykke tid. Men siden jeg begyndte at sidde anderledes forsvandt problemet som sagt.

Det er meget normalt at de to bækkenhalvdele er roteret lidt i forhold til hinanden, også selvom ens ben er lige lange. Det kan være grunden til at du kun mærker det i den ene side.

:Pia

Sommergræs tilbydes ca. juni-juli-august - ren "herreklub". Sydvestsjælland. Opsyn hele dagen, div. pasning kan arrangeres. Urtegræs anlagt 2008. cantering @ yahoo.com . Skriv for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

BINGO!
Forfatter: 
Dato:  09-02-2009 20:38

Oh, yes - det kender jeg! Især er det lysken, der generer mig, og jeg kan være halt i flere dage bagefter en særlig slem tur. Jeg har fået anbefalet at få mit nøgleben tjekket, men må indrømme, at der ikke har været luft i økonomien endnu til en tur til kiropraktor.

VH Kirsten Ø

0
0
Svar på denne tråd

Nøgleben
Forfatter: 
Dato:  09-02-2009 20:53

Hej

Er nøgleben noget der sidder nede ved hoften? troede det sad længere oppe i kroppen(brystkasse området)

0
0
Svar på denne tråd

Korsbenet
Forfatter: 
Dato:  10-02-2009 08:45

ikke nøglebenet - det er jeg ret sikker på :D

Der kan være tale om at det ene sakroiliakaled låser sig - det er ledforbindelsen mellem korsbenet og hoftebenet - det giver i hvert fald de symptomer du beskriver der.

Der kan også være noget om det Pia skriver - og hvis du så er bare en smule skæv så vil symptomerne være mere udtalte i den ene side fremfor i den anden.

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  10-02-2009 11:25

hvor gammel er du? har du smerter i knæ og hofte i sammenhæng med andet? føles denne hofte stiv fx. om morgenen, når du starter aktivitet?

Nu kan jeg stort set kun de latinske navne, men kan ikke lige se noget nøgleben i hoften eller bækkenet heller, men kan heller ikke huske hvor det sidder, det er ikke kravebenet man også kalder nøgleben?

¤Sara¤.

2-værelses udlejes i næstved

opstaldning tilbydes i lille stald ved haslev

Massage tilbydes - Fysioterapeut stud.

-It's nice to be important, but it's more important to be nice!

0
0
Svar på denne tråd

Uha uha
Forfatter: 
Dato:  10-02-2009 15:54

Hej

Uha nu spørger du til alder og jeg må jo indrømme jeg bliver 40 imorgen, så jeg er jo ikke helt grøn mere, har dårlige fødder og knæ, men har aldrig døjet med hofte og ryg, er jo mere stiv i kroppen lige fra morgenen af men det er de fleste vel lidt.

0
0
Svar på denne tråd

hm mm...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2009 10:41

hehe... ja er ked af sådan at spørge til alder... ved godt man ikke spørger en dame ;)

Men hvis det bliver ved ville jeg nok gå til læge med det, for der er jo en mulighed for at dette kunne være begyndende slid gigt. føler du at din bevægelighed i nogen retninger er indskrænket i hø. hofte?

Men det kan i præcippet også være noget forkortet muskulatur, har du ændret noget i dagligdagen, i forhold til aktivitets niveau og lign? evt. prøv at lave nogle udspændings øvelse... når du strækker ud og kommer til den genkendelige smerte, så ved du at du strækker det rigtige sted. evt. prøv frier stillingen hvos du strækker låret godt bagud

¤Sara¤.

2-værelses udlejes i næstved

opstaldning tilbydes i lille stald ved haslev

Massage tilbydes - Fysioterapeut stud.

-It's nice to be important, but it's more important to be nice!

0
0
Svar på denne tråd

Hvor bred er din hest
Forfatter: 
Dato:  11-02-2009 12:40

har oplevet flere med brede hest som fx Friser som havde problemer.

MVH Dorthe

Dygtig HMS handler om at have den samme hest i mange år,

ikke at have mange heste på få år.

Vores kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby.

Se billede på mit HN.

Øremærke nr. ZGO383

Dusør gives

0
0
Svar på denne tråd

Kiopraktor
Forfatter: 
Dato:  12-02-2009 20:13

Hej

Nu har jeg bestilt tid hos kiopraktor på onsdag i næste uge, så må vi se om de kan sige hvad der er galt.

0
0
Svar på denne tråd

Så har
Forfatter: 
Dato:  18-02-2009 22:19

Hej

Så har jeg været ved kiropraktor, og han sagde mit korsben sad skævt og det var derfor jeg havde så ondt, jeg var for kort i højre side pga. korsbenet sad tilbage i højre side, han fik det på plads men jeg skal til fysioterapeut for at få løsnet op i musklerne ned foran fordi de er så stramme, jeg har gået for længe med det og derefter skal jeg til kiropraktor igen for at få rettet mig det sidste på plads, så det er ikke bare lige at knipse med fingerne og det er ordnet, og så må jeg ikke sidde på en hest de næste 14 dage øv bøv, jeg skulle ellers starte stævne her i weekenden, nå men det er bedre at komme 100% ovenpå.

Han blev ved med at spørge om jeg ikke havde været udsat for et eller andet, og det syntes jeg jo ikke jeg har, dog havde jeg et grimt styrt i 2002 og et trafikuheld i 2004 hvor bilen blev totalskadet pga. en kørte ind i os, men syntes da ikke jeg havde ondt lige i hoften?

Bare jeg kommer til at kan ride igen så er jeg glad.

0
0
Svar på denne tråd

gymnastik
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 12:38

Få fyssen til at vise dig nogen øvelser på sådan en stor bold hvor du får strukket bl.a. forsiden, det er rigtig godt. De kan købes ret billigt mange steder, tit på tilbud i Aldi osv.

Og vær klar over, at når man har gamle skævheder på den måde, så skal man "altid" lige holde det ved lige ved stræk og styrkeøvelser, ellers prøver kroppen i lang tid at komme tilbage til der hvor den plejer at være.

:Pia = een lang liste af gamle skader ;-)

Sommergræs tilbydes ca. juni-juli-august - ren "herreklub". Sydvestsjælland. Opsyn hele dagen, div. pasning kan arrangeres. Urtegræs anlagt 2008. cantering @ yahoo.com . Skriv for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider