|
|
| Hjælp- dybt fustret over min familie |
| Forfatter:  |
Anne-Sofie J |
| Dato:  |
08-12-2008 13:26 |
|
Jeg sidder på grådens rand, jeg havde sådan glædet mig til juleaften som skal holdes hjemme hos os selv for 1. gang. Vi bliver: Min søde kæreste og jeg, og hans 2 bedste forældre. Min far og hans kone Karen var inviteret, men takkede nej da de fik hendes børn juleaften.
Jeg var inde og handle i lørdags og møder Karens datter- som siger "Jeg glæder mig meget til vi skal til jer juleaften!" What!!!?? Jeg sagde ærligt at far og Karen havde takket nej, og at jeg ikke regnede med at se dem.(Altså de 2....!) Datteren blev ked af det- og jeg sagde at de kunne da komme alligevel- de 3.
Sagen er den at min far og Karen sidder netop nu et sted i mexico, og jeg har skrevet til en mail de tjekker dagligt.
Nu har jeg læst svaret: "Som jeg har sagt ville vi gerne komme, hvis problemerne med Ebeltoft ikke har løst sig inden. Og blabla" De har IKKE sagt en skid, og midt i det hele er hendes datter invitret med...!! Det lyder ikke til de har lyst eller noget. Og de tager det som en selvfølge at hendes datter på 20 år kommer med- hun har ikke været hjemmeboende i 2 år...
Jeg har ikke de bedste følselser for dem, pga en masse snyd og "dem, dem, dem". De gør mig ked af det gang på gang, og mine søstre har det på samme måde. de snyder, bedrager, bagtaler, osv. Nu sidder jeg bare med den der dumme følelse af jeg aldrig skulle have sagt de kunne komme alligevel)o;
Hvad ville i have gjort i denne situation??
Anne-Sofie & de3 ballademus! Husk hesten er din ven-behandl den med respekt(o;
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad jeg havde gjort |
Illum |
08-12-2008 13:34 |
|
Ikke været så hurtig til at byde personer til juleaften, jeg ikke rigtig vil se...
Illum *
D. 14. dec. er SIDSTE dag for forsendelser af I ved nok Nej så kik på præsentation..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ebeltoft? |
pjemm |
08-12-2008 13:40 |
|
Dvs. de har et eller andet i Ebeltoft de prøver at arrangere, men hvis ikke det flasker sig, vil de gerne komme til jer som en slags nødløsning, sådan i sidste øjeblik eller måske endda uden at melde det? Den gik ikke her. Du er vel som førstegangsarrangør også lidt nervøs for maden, hvor meget og om tidsplanen holder og vil gerne gøre det så godt som muligt. Det er ikke dit ansvar om en "fremmed" persons voksne datter bliver ked af det fordi hendes mor ikke kan finde ud af tingene. Forlang et svar nu - ja, nej, slut, kan de ikke det regnes det for et nej og de er hermed af-inviterede. Uselskabeligt og hårdt, ja, men nogen mennesker skal have det at vide på den meget direkte måde. De siger jo næsten ligeud, at du kun er andenrangs. Hvad kan du dog bruge det til? :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså jeg læser det som |
Illum |
08-12-2008 13:53 |
|
At far og karen kan IKKE komme. Men datteren til karen,mødte skribenten af dette indlæg,udtykte glæde over at de skulle holde jule aften sammen. Skribenten siger så at FogK ikke kommer, Ks datter bliver skuffet og så føler skribenten at hun skal indbyden Ks datter... ?
Illum *
D. 14. dec. er SIDSTE dag for forsendelser af I ved nok Nej så kik på præsentation..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min formulering... |
Anne-Sofie J |
08-12-2008 13:57 |
|
Min formulering er ikke den bedste  Far og Karen takkede nej til min indbydelse sidst i Oktober. Nu får jeg at vide at de regner med at komme- altså min far, hans kone Karen og hendes datter. Fordi hendes søn i Ebeltoft har lagt dem på is, så vi er vist det man kalder sidste nødløsning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| datteren |
pjemm |
08-12-2008 13:58 |
|
Men hvor har den 20-årige datter så sin invitation fra, hvis ikke hun har den fra sin mor? Anne-Sofie har jo ikke inviteret hende? Karen har altså sagt nej til Anne-Sofie, fordi hun skulle holde med sine 3 børn, inkl. omtalte datter formoder jeg, men til datteren har hun sagt noget andet? Meget fnidret. Men du kan da invitere datteren, hvis du har lyst og fortælle Karen at løbet er kørt. Eller sige til datteren, desværre, din mor kan ikke finde ud af hvad hun vil, men jeg har altså lukket for tilgang, ellers kan jeg ikke få købt ordentligt ind osv. Pointen er, du skal ikke lade dig underkue og prøve at please blot fordi de er den ældre generation. Respekt kører ikke kun opad.... :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lagt på is |
pjemm |
08-12-2008 14:00 |
|
Aha, som jeg tænkte - Karen vil helst til sin søn, men du kan da bruges hvis ikke der er andre der gider dem. Du er åbenbart ikke den eneste som synes hun er træls. Gør som du har LYST til og i forhold til din far - ingen andre. Følger han bare med Karen som det tynde øl, eller har han en mening? Snak med ham om dine følelser, helt ærligt og ligetil? :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og af dette indlæg |
Illum |
08-12-2008 14:02 |
|
Kan man lære at formulering er VIGTIG....
Illum *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
Anne-Sofie J |
08-12-2008 14:16 |
|
Min far følger Karen som som en lille hund- han siger ikke sin mening... Jeg føler mig desværre ansvarlig- og derfor gør jeg sommetider dumme ting. Som f.eks at sige de bare kan komme alligevel! Jeg kunne da bide tungen af mig selv til tider. Jeg regnede med de ville blive glad og taknemmelige for 2. invitation men de gider jo ikke engang lyde glade for det! (jeg kunne nok holde dem ud den ene aften, hvis de havde vist bare LIDT glæde..) Illum: Bare jeg var så klog som dig...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anne-Sofie J |
Vibs 1 |
08-12-2008 14:41 |
|
Hvorfor ikke tage denne sag som første mulighed i din familie til, at - for det første at lære at være ærlig, og dernæst, lad være at være så helvedes håber-alle-kan-lide-mig syg... Vær da et ærligt menneske, kan du ikke sige det direkte, så skriv dem et brev, skriv - til far og Karen, at du først har fået et nej fra dem, at du har disponeret ud fra dette, og ikke holder jul, skriv til Karens datter, at du bla bla bla, ikke holder jul... Undlad alle vanvittige sø forklaringer, bliver de sure, hvad så? Det virker da som om, du skal have fat i dine grænser, du skriver om snyd og andet, ligeså skal du da have fat i hvad DU vil, og ikke din behagesyge, den er alt ødelæggende, inkl dit eget liv og kærestens....
Hilsen Vibeke
R.I.P Freykur, 8 År
Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog. WWW.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vibeke... |
Anne-Sofie J |
08-12-2008 14:52 |
|
Det er hårdt men du har ret, og jeg ved det godt. Min far og hans familie har altid kunnet manipulere med mig og mine søskende og ikke mindst resten af omverdenen. Han kan finde på at græde, sige han ikke vil leve mere mv. Og jeg hader mig selv for altid at falde for hans/deres spil for galleriet.... Øv hvor er jeg træt sf det altså!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskr... |
Anne-Sofie J |
08-12-2008 14:53 |
|
Der er kun en som kan sætte græsen- og det er mig. Men hvorfor det er så forbandet svært ved jeg ikke?????
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anne-Sofie J |
Vibs 1 |
08-12-2008 14:57 |
|
Min mor gjorde det samme, at "true" med ikke at ville leve, det gjorde hun i flere år... det varede lige til en dag, hvor jeg ikke gad høre på det mere, så eksploderede jeg i et sandt raseri, lige da hun havde sagt det..... Det fik damen på andre tanker, og jeg har ikke hørt det siden.. Det er intet andet end et manipulations middel, og du kan lige så godt lære det nu, som vente til du er 45 år.... Og ja, jeg ved det er let at sige, men svært at gøre, men ærgeligt, hvis du ødelægger mange år af dit liv med det.... Det er meget svært, at skulle lære ikke at ligge under for forældrenes dominans, men forsøg, for du får et langt langt lettere liv, hvis du får deres dominans ud af sindet, og så kun gør det du ønsker...
Hilsen Vibeke
R.I.P Freykur, 8 År
Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog. WWW.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor så svært |
Illum |
08-12-2008 14:59 |
|
?? Hvad får du ud af at give efter, at behage andre uden at det giver dig glæde ?? Kan kun skrive at folk behandler en/dig som du tillader. Det er svært fordi du er banger for hvad de vil sige.... Men er det værre end at behage og bliver ked af det ?
Illum *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bumbum... |
Anne-Sofie J |
08-12-2008 22:12 |
|
Vibeke og Illum: Jeg kan også helt krølle tæer over min måde at reagere- når det vedrøre denne side af familien. Jeg ved ikke hvorfor eller hvordan, men der sker bare noget i hovedet på mig. Efter et møde med denne side er jeg sur, frustret og virkelig ked af det. Ved ikke hvorfor jeg byder mig selv det. Det er så dumt, for vi ser ikke hinanden ret tit. Men denne gang fik jeg et øjebliks svaghed, og fik ondt af dem. ARGGGH jeg må blive voksen! Illum: Kan du ikke holde sådan nogen "hårdheds kurser" for kvinder! Ligesom Karl Mar gør for mænd? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sig fra eller.... |
|
|
det er da bare med at få sagt fra - ellers ødelægger de julen for jer .... der er bare ikke noget værre end at være sammen med nogle som hellere ville være et andet sted!! Hold en hyggelig aften med din kæreste og hans bedsteforældre - det lyder bare som om det kunne blive brand hyggeligt! SÅ!!! lav en kop the - skriv mailen - og så stå ved din beslutning!
"Ingen hest har græsset forgæves" citat: Steffen Brandt ... Nu med en ny heste-ven... Thorleif Gøgholm has arrived.. Libero-Lucky - den største stjerne på himlen! 4.6.1997 - 11.7.2007....R.I.P.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anne-Sofie |
Illum |
09-12-2008 08:39 |
|
Med glæde  Og jeg kan godt tro på at der er brug for den slags  Men her har vi ikke mudder,Carl M M bruger vist mudder, kan sne bruges ?
Illum *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum. |
Anne-Sofie J |
09-12-2008 08:44 |
|
Sne er sikkert fint til den slags! Med garanti.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mudder |
pjemm |
09-12-2008 08:48 |
|
Til gengæld er det måske ikke liiiige sagen at rende rundt uden kluns på, er det ikke også noget han gør i?  Men der er jo heller ingen der siger det skal være det samme infantile pladder. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| åh suk.... |
|
|
Ih altså... Det er bare så øv at ende i de situationer, især når man absolut ikke er "Illum/Karl Mar" stærk til at sige fra... MEN som de andre siger.. Få sagt fra NU, forestil dig lige din kommende hyggelige jul blive ødelagt, fordi du sidder på pinde og kigger på de gæster du ikke rigtigt ønskede kom!! HUSK på, der er sku INGEN der takker dig, når du står ved Sankt Peters dør, fordi du tog dig pænt af folk som Sk*d på dig i livet... Måske endda Sankt Peter gir en lille reprimande for ikke at tage ansvar for sin egen lykke! Sagt på den virkelig allermest medfølende måde... Jeg er nemlig Formand for de konfliktsky Elementers hemlige klub.. En post jeg har opnået ved at være klart det mest konflikt sky menneske jeg selv kender... Jeg må dog indrømme, at jeg med årene måske ikke længere er en værdi formand, jeg har lært lidt med alderen. Men jeg har også haft posten i næsten 10 år 
"Det tar lang tid, at få en gammel ven"
Trakehner FAN 
Indehaver af de skønne helsøskende Petia af Wolhøjgaard (07) og Perikon Runehøj (08)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Asferg... |
Anne-Sofie J |
09-12-2008 08:56 |
|
Du har ret. Jeg plejer nu nok at kunne sige fra overfor kunder på mit arbejde, venner mv. Men denne del af min familie gør noget ved mig jeg ikke kan forklare! De kan manipulere rundt med en som bare pokker! Gid jeg dog var bedre til at sige fra overfor dem! Det værste er at de ikke er til at snakke med- jeg kan ikke forklare dem hvordan jeg har det med dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pjemm... |
Anne-Sofie J |
09-12-2008 08:57 |
|
Det er måske det som gør en hård?  Jeg kan lige se jeg render nøgen rundt- og råber " Jeg er sej! Jeg er hård som stål" Haha Hmmmmmmmm....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum.. |
|
|
ja for søren jeg melder mig gerne på et sådant kursus, så kom endelig igang tror faktisk du ville være eminent til det  Nå lige et sidespring, Anne-sofie, jeg tror jeg ville vende den sådan at jeg ville spørge mig selv om det ville ødelægge min jul hvis de kom?? og kunne jeg svare ja til det så ville jeg sige til dem at det kunne altså ikke lade sig gøre at de kom til jer.. synes det er en anelse ufint bare at forvente at de kan være hos jer fordi sønnen nu har lagt dem på is.. find din indre Illum frem og lad ikke folk træde hen over dig, du er SÅ meget bedre værd end det  mvh katja
rytter mangles i køge området, kig på min præs...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Katja... |
Anne-Sofie J |
09-12-2008 09:19 |
|
I har alle ret- de tisser mig jo op og ned af ryggen og behandler mig som en dørmåtte! Så jeg vil finde min "Indre Illum" frem, og gå til kamp! Forresten er de i Mexico- kunne man håbe deres pas er udløbet mens de er dernede og bliver tilbageholdt af krigeriske mexicanere??? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du er nød til ar finde ud asf |
Illum |
09-12-2008 09:40 |
|
Helt nøjagtig HVAD det er de gør ved dig. Hvordan opføre du dig omkring dem,giver de dig en ØV følelse når I er sammen eller først bagefter? Hvad har du bagefter når du er alen , lyst til at sige til dem ? Er det deres opførsel, deres tale ? Og hvad ville der ske med jer og med dig hvis du sagde fra ?
Illum *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum... |
Anne-Sofie J |
09-12-2008 09:54 |
|
Jeg kan prøve at forklare lidt om dem her: Jeg flyttede hjemmefra da jeg var 15 år, min far og hans kone brugte mine børnepenge på dem selv. Min mor hjalp mig meget økonomisk. Min far og hans kone er meget s.e.x fikseret- alt snak handler om dens slags. Og i går fik hun en ordentlig tur mv. Der er ikke den store situations fornemmelse til stede... Alt drejer sig om min fars kone... Man kan faktisk ikke få et ord indført. De blander sig i ting som ikke vedkommer dem, og spiller folk ud mod hinanden. Vi er 3 søskende- og det er aldrig den samme historie vi får. Altså lyver de en del(Eller pynter på virkeligheden) De glemmer fødselsdage. Min søster blev forsøgt snydt i en hushandel- hun købte min bedstemors lille hus da hun gik bort i Maj. (Min far ville lige "hjælpe". Min bedste mors ønske var vi 3 piger fik en lille slat penge når hun gik bort. Dem har min far brugt på Mexico- og en ny toyota avensis. Og jeg kunne blive ved.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvordan har |
Illum |
09-12-2008 10:06 |
|
DU det når de føre sig frem på alle plan, blander sig uden at de er blevet om en mening. Hvad har du lyst til at sige, når de opføre sig som de gør? Først må du slå en streg over gl. ØV, ja det er der men du kan ikke rigtig bruge det til noget. Tag udgangspunkt i nuet.
Illum *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mig selv... |
Anne-Sofie J |
09-12-2008 10:27 |
|
Jeg selv bliver et inferno af følelser: Flovhed- vrede- harme. Jeg har lyst til at fortælle dem mange ting- at jeg er så frygtelig træt af deres væremåde. At den dræner deres omgivelser for glæde og energi.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Når folk taler om |
Illum |
09-12-2008 10:33 |
|
se.x og andre ikke ligesom er med på den samtale, så kan det stoppes ved at sige " Lyder som om I har styr på det, men vi andre er altså ikke intersseret så skal vi ikke tale om noget andet"
Og så taler du om noget andet.Og du må godt være tydelig i din mening via kropssprog. Fx. vend dig mod en anden og tal om noget andet.
Når folk træder over ens grænse, så STOP dem, nogle gange er det nok bare at gøre opmærksom på at man IKKE ønsker deres mening eller ligende.
Andre gange må man lige gøre lidt mere, fx. uddybe hvorfor.
Men hvis alle er belastet af deres måde, så stop dem.
Brug enkle ord, ikke bide af dem 
Illum *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum.... |
Anne-Sofie J |
09-12-2008 10:39 |
|
Det vil jeg prøve... (Hvis jeg kan få madammen afbrudt!) Sidst vi var sammen sad vi 6 mennesker- og hørte på min fars kone i ca 15 minutter uafbrudt. Snak om hende-hende-hende. Hvor jeg sagde "Tror du ikke du har brug for ilt" Nøøøøj hun blev sur.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op |
|
|
Anne-Sofie, det lyder da ikke for godt. Men tror, at Illum er inde på det rigtige. Med det jeg har hørt tidligere, så tror jeg da også det er på tide, at du får trukket en grænse - du er alt for god af dig. Men træk grænsen på en pæn og kontant måde. Forbered dig inden, så du ikke taber besindelsen. Træk den evt. sammen med dine søstre. Du skal have det godt med dig selv når du trækker den. Hvis du taber besindelse, så fortryder du måske bagefter og bliver måske i tvivl om du gik for vidt. Er forresten skuffet over, at du ikke kom på besøg i weekenden. Så på facebook, at du var hjemme. 
3 års dv hoppe efter Connery (tysk trakehner hingst efter Buddenbrock), Lanciano, Aleksander sælges. Meget ædel.
2 års dv hoppe efter Sandro King, Lanciano, Aleksander sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| du sender bare. |
|
|
Hejsa det står dig frit for at kopier og sende denne som Mail. Kære Far og Karen. Jeg løb på xxx i byen den anden dag og kunne forstå på hende at i regner med at holde jul hos mig alligevel?. Dette kan jeg ikke rigtig forstå, da I jo meldte afbud da jeg inviterede i oktober. Derfor er det ikke længere med i mine juleplaner, Jeg skal holde jul med min kæreste og hans bedsteforældre. Vi har lagt planer og dem kan vi ikke lave om nu, desværre. Men håber da at I 3 får en hyggelig jul. Kærlig hilsen Anne-Sofie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synesså det er |
|
|
rigtig dumt at sende et brev...
3 års dv hoppe efter Connery (tysk trakehner hingst efter Buddenbrock), Lanciano, Aleksander sælges. Meget ædel.
2 års dv hoppe efter Sandro King, Lanciano, Aleksander sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og hvis du sendte |
Illum |
16-12-2008 07:44 |
|
Dette så slutter du IKKE med sætningen Men håber da at I får osv osv. Det lyder som om den kan gå hen og ikke blive hyggelig. Nix du skriver glædelig jul til jer. Hvis du sender et brev. Jeg er nu mest til TALE...
Illum * Tro på det bedste, javel bestemt. Men af og til forundres jeg sandelig over den naivitet nogle på HN udviser....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alle... |
Anne-Sofie J |
16-12-2008 10:19 |
|
Tak for jeres gode råd alle sammen. Jeg vil ikke skrive brev eller mail, men tage en snak med dem face to face. Breve kan nemt fejl fortolkes. Min kæreste og søstre bakker det hele op, så vi tager en grundig snak med dem begge 2.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mexico |
|
|
jeg troede de var i Mexico.. og først kom hjem lige op til jule aften.. Men ja jeg er nu også mest til snak.. Hvis man kan sige fra. Det hjælper jo ikke meget med en face too face, hvis du får kolde fødder og invitere alligevel og så går og er irriteret og ked af det bagefter..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|