Jeg har mus i knæene eller noget med menisken, har ikke fået det undersøgt ud over at min kiropraktor kan mærke der er noget. Jeg kan heller ikke særlig godt løbe eller cykle.
Sjovt nok kan jeg godt bruge en crosstrainer/elipseting, de der med håndtag som simulerer langrend. Så sådan en har jeg fået købt mig og forsøger at trappe op stille og roligt. Jeg er nemlig også uendeligt længe om at bygge muskler på, der kan gå ugevis inden jeg kan øge belastningen bare en smule uanset hvad jeg laver.
Man skal blot sørge for at have de rigtige sko på, så man ikke står skævt på sine fødder. Nogen synker ned på indersiden, nogen har tæerne udad, andre indad. Det er ikke ligegyldigt hvilke kondisko man køber, jeg skal fx. have nogen som er mere hårde og støttende på indersiden, andre skal have det modsatte. Det kan give en MEGET stor forskel i knæbelastningen, så det kunne du også prøve at få noget hjælp til i en ordentlig butik.
Gert fik fx. færre nakkesmerter og færre problemer med sin diskusprolaps i lænden, da jeg endelig fik overtalt ham til at få indlæg i sine sko!
:Pia