Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Kan man det?
Forfatter: 
Dato:  15-11-2008 12:14

Jeg sidder lige nu og overvejer om jeg skal melde ud til familien at i år bliver der ikke købt julegaver og jeg derfor selvfølgelig heller ikke ønsker at få noget.

Jeg har i forvejen de sidste 2 år holdt jul uden familien, da jeg simpelt hen ikke kunne holde ud at høre på skrigende unger der bare vil ha' og ha' og stressede mennesker som prøver at få det hele til at gå op uden for meget ballade.

Jeg ville jo gerne glæde nevøerne og niecerne med gaver, jeg ved jo også at de ikke aner om de får noget af mig eller ej for de får 1 mio andre gaver.

Økonomien er bare ikke til det i år, men jeg er ikke sikker på om der vil være forståelse fra forældrene.

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor ikke...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2008 13:07

.. Hvis du ikke holder jul sammen med dem, kan du sagtens sige at der ikke bliver nogen julegaver og at du ikke forventer at få nogen.

Personligt ville jeg så vælge at give børnene en gave på et andet tidspunkt - både for at glæde dem, og for at vise forældrene at det ikke er et spørgsmål om at du ikke kan lide deres små poder, men at du ikke vil være med til det overdrevne gaveræs som julen desværre er blevet i mange børnefamilier.

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

0
0
Svar på denne tråd

Ja.....
Forfatter: 
Dato:  15-11-2008 14:36

Hvis jeg var dig, ville jeg være ærlig og sige, at der desværre ikke er penge til gaver, og du derfor håber, at de vil respektere, at de ej heller giver dig..

Så ville jeg, hvis jeg var dig, give en gave når du besøgte de børn, du godt kan lide... altså ikke sådan, at du skal fræse rundt efter noget, men er du en dag ude og handle og du ser noget til lille Mette, så køb det, tag på besøg, og hav din gave med, og giv den til Mette der....

Så ser du hende blive glad for den, hun får ikke 100 andre på samme tid, og du gør noget godt for både dig og pigen....

Min far har meldt ud, at der i år ikke er gaver, deres øko er langt under 0. Fint for mig, aldrig vil jeg håbe, at man bruger penge på noget sådan, og så spiser havregrød 2 mdr efter jul...

Hilsen Vibeke

Mangler du noget, så kig alt det vi har til salg:

www.123hjemmeside.dk/tingtilsalg

R.I.P Freykur, 8 År

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-11-2008 17:08

Jeg kan rigtig godt følge dig. Jeg er selv opdraget med gaveræs og etiske-forpligtelser - det er ikke spor sjovt.

Jeg meldte ud for 2 år siden, at jeg ikke ville bruge ret mange penge på julegaver, og at jeg kun giver gaver til de mennesker jeg omgiver mig med udenfor de obligatoriske fødselsdage mv. Altså dem jeg virkelig har en grund til at være på gave-fod med.

Min mor syntes ikke om min beslutning umidelbart, men tænk.... i år snakker hun lidt om det samme, ihvertfald en kraftig nedskæring på gavernes størrelse.

Julen er for mig, hygge, varme, juledufte, sang og glæde. Ikke skrigende møgunger, stressede forældre og forhøjet blodtryk. Jeg synes det er godt du siger fra, så længe du ikke sidder og bliver ked af det. Du er bedst tjent med at give ren besked og også sige at du er træt af de skrigende børn. Der skal være plads til alle i julen.

Venligst Christine

Shirefarm.dk

Dansk avl af shireheste.

9 årig Shirehoppe sælges billigt af flere årsager...

0
0
Svar på denne tråd

I øvrigt...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2008 17:35

Lige en side bemærkning, da der på et tidspunkt var alt for meget gaveræs når der var fødselsdag hos min bror og hans familie, så meddelte jeg dem, at var vi ikke inviteret derind, så ingen gave.

Det var ikke noget for noget, men jeg gider ikke bytte bytte købmand. Så var jeg inviteret så fik de en gave, holdt de ikke noget så ingen gave.

Jeg følte en dyb lettelse over, at være fri for gaveræset, skulle have afleveret gave, trods ingen invitation, jo det var en lettelse... og blev super fint modtaget....

Hilsen Vibeke

Mangler du noget, så kig alt det vi har til salg:

www.123hjemmeside.dk/tingtilsalg

R.I.P Freykur, 8 År

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ja selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  16-11-2008 19:37

Her bliver det heller ikke til gaver.

Vi har simpelthen ik råd.

Mikkel får jo selvfølgelig gaver, men ellers er der lukket på den konto...

***DP Horses***

v. Maria og Michael Dahl Pejtersen

www.dp-horses.dk

Super gode heste sælges.

SE HJEMMESIDEN

Mor til Mikkel d. 3/4 2007

0
0
Svar på denne tråd

Gaveræs
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 10:06

Her giver vi kun gaver til de børn i min svigerfamilie som vi holder juleaften med - så det er ingen!

Den aftale lavede vi med dem for flere år siden og den fungerer fint.

Jeg har 3 søskende (12, 21 og 25 år) de får gaver og det samme gør min niece på nu 11 mdr - ellers giver vi til mine forældre og ingen andre.

Gaveræset er som man beslutter det skal være - gaverne i vores familie koster omkring 250 kr pr. person og alle der er med juleaften får og giver hinanden, det er hyggeligt og på et fint niveau.

TinaR

Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205

og Bertram 250108

0
0
Svar på denne tråd

Ingen julegaver
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 11:12

Vi besluttede også for et par år siden, at vi ikke ville give gaver. Af mange grunde.

Så nu giver vi ikke gaver til nogen - heller ikke dem vi holder juleaften med. Det er helt fint for os og alle andre i familien. Det er jo ikke for gavernes skyld, at vi holder jul.

Mvh.

Anna

Efter 10 år uden hest kommer... Påske!

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 13:27

Har det på samme måde - jeg gider heller ikke alt det gaveræs. Synes det er hyggeligt med gaver, men det skal heller ikke gå over gevind, så står jeg af!!

- I min familie er der heldigvis ikke små børn og det samme i kærestens, så det er en kæmpe lettelse ;-)

Mit gavebudget bliver også stramt i år. Kæresten og jeg har lige fået bygget hus og i det nye år skal vi have lavet have. Og det er altså bare ting jeg prioriterer først.

Vi har delt det sådan op, at min kæreste køber gave til sin familie og jeg køber til min. Og det er heldigvis helt fint med dem, så på den måde kan vi holde gavebudgettet fornuftigt (regner med jeg kommer til at købe for omkring 1500 kr).

Min kæreste og jeg har besluttet ikke at give hinanden gave i år, vi sætter i stedet penge af til en ferie i det nye år. Ingen af os mangler noget materielt så vi vil hellere ud og opleve noget :-)

- HeidiZ

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider