|
|
| Skilsmisse hvordan? |
|
|
Ja kort og godt (?) hvordan forløber en skilsmisse? Hvordan gør man og hvad skal man forholde sig til? Hvordan er man stillet økonomisk som enlig mor?
***DP Horses*** v. Maria og Michael Dahl Pejtersen
www.dp-horses.dk Super gode heste sælges. SE HJEMMESIDEN Mor til Mikkel d. 3/4 2007
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Siden printes |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
09-11-2008 16:25 |
|
Ud underskrives, sendes ind. Efter 6 mdr. kan man være skilt, hvis begge er enige. Hvordan man økonomisk står som enlig mor, elendig. Faktisk er der flere faktore der spiller ind, men faktum er at enlige mødre står elendige også økonomisk.... Er den nu gal igen ?Eller er det en ven ´på hvis vegene du spørger....
Illum . GOT IT !! , Jordnær på en højtflyvende måde...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har ikke |
|
|
prøvet at blive skilt, men har prøvet at være enlig mor.... Var dog på SU dengang.... Dengang syntes jeg at jeg havde et væld af penge.... Om jeg så bare havde et mindre forbrug eller færre udgifter ved jeg ikke.... ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er vel ikke dig? |
TinaR |
09-11-2008 19:42 |
|
Mht. at stå elendigt som enlig mor - det ved jeg nu snart ikke. Min lillesøster er enlig mor til min smukke niece - min søster har ca. 14.000 kr udbetalt fra sit arbejde, får 11.000 kr udbetalt hvert kvartal i børnepenge, ekstraordinære børnepenge mv og betaler 97 kr for dagplejepladsen - desuden får hun 2400 kr i boligsikring. Hun har ca. 17.500 kr pr md inden udgifter, betaler 2600 kr for sin lejlighed, har øvrige faste udgifter for ca. 3000 kr - så hun har over 12.000 kr til rådighed hver måned til hende og Alberte på 11 mdr!!!!!!!!!!! Det syntes jeg er meget.
TinaR Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205 og Bertram 250108
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Da jeg.. |
Vibs 1 |
09-11-2008 20:12 |
|
Da jeg sidst blev skilt, så indsender man papirer, man aftaler hvem som skal have hvad, skriver det ned, og møder op når man indkaldes.... Man kan selvfølgelig også hyre nogle dyre advokater, så kan de klare sagen, men det er nu noget nemmere og billigere, at gøre det selv... Det koster vist stadig 500 kr, måske er det steget.... Som enlig mor, er man i mine øjne temmelig godt stillet. Jeg har ikke haft så mange penge hverken før eller side, som da jeg var alene.. Det er selvfølgelig afh af bolig , boligsikring o.l.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ok de var lidt vildt at hun |
|
|
får 11000 hver 3. mdr i børnepenge for et barn. jeg får lige under 9 tusind og jeg er alene med to. Så nej jeg syntes bestemt ikke jeg har mange penge .. jeg kæmper lige nu for at få det hele til at køre rundt. hestene er solgt eller sat til salg.. det er bestemt ikke en drømme situation. men ang skilsmissen der ved jeg ikke noget .. men man kan søge bolig sikring. og økonomiske fripladser til ungerne og ekstre ordinære børnepenge og faderen skal også af med et beløb ... Så man får da noget ... men jeg kan nemt mærke at jeg er blevet alene med alle udgifterne Jannie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TinaR... |
|
|
Det passer simpelhent ikke de tal du kommer med der,hvis vi starter ved børnechecken,så kan hun højst få 6337 kr i kvatalet,så det med de 11.000 kr,passer ikke. Hun kan heller ikke få 2400 kr i boligsikring,med en udbetaling på 14.000 kr om måneden,for så vil hun have en indtægt på over 20.000 kr som det første,og disse personer kan meget sjældent få boligsikring,men hvis de gør,er det meget lidt. Der ud over er der et loft på 3000 kr om månede,så det kan ikke lade sig gøre,med mindre din søster ikke har oplyst sin rigtige indkomst. Jeg kan fortælle at jeg kender en der har 12200 kr før skat,en husleje på 7000 kr,og hun får 2900 kr,så kan du jo godt se,at det ikke kan passe hun får så meget. Så de oplyste tal,er der desværre ingen der kan bruge til så meget,da deres budget aldrig vil komme til at se sådan ud,med tilskud fra det offentlige,hvis de vel og mærket,oplyser deres rigtigt indkomst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Møde op for nogen |
Illum |
10-11-2008 09:41 |
|
Nix Ikke hvis man er enig om ALT. Man skriver under og så behøver man ikke mere, men men man skal være enig om alt deling at bo og ALT andet. Og er man også enig om skilmisse så er man skilt på 6 mdr. Og bekender den ene utroskab, er man skilt med det samme...
Illum . GOT IT !! , Jordnær på en højtflyvende måde...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| smlmea |
TinaR |
10-11-2008 10:49 |
|
Siger du jeg lyver????????? De 11.000 kr er inkl børnepenge, ekstraordinært, penge fra staten som de betaler da faderen ikke vil betale osv. De 2400 i boligsikring er beregnet ud fra den indtægt hun har haft i år - hvor hun har været på barsel noget af tiden og siden er startet på arbejde igen. For øvrigt fik hun også boligsikring (dog mindre)inden hun blev mor, med samme indtægt - hvilket jeg også selv gjorde da jeg var yngre. Betalingen til dp er også beregnet udfra delvist barsel og løn - hun har fået af vide at hun skal betale knap 200 kr til næste år. Du aner ikke en pind om hvad min søster tjener før skat - som ikke er over 20.000 kr. Men hun har højt fradrag grundet gæld og en del af hendes løn skal hun ikke betale skat af, da det er skattefrie tillæg pga. aften og nattearbejde. ALDRIG ALDRIG vil jeg høre fra dig igen, at jeg taler usandt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og i øvrigt... |
TinaR |
10-11-2008 11:30 |
|
når du er så grundig med at fortælle at jeg er en løgner - så kig på mine tal igen inden du råber op om min løgnagtige adfærd igen! Min søsters husleje er 5000 kr - det beløb jeg skriver på 2600 kr er efter boligsikring (ku være formuleret bedre i mit første indlæg, men sådan en ekspert som dig burde have gennemskuet det!!!!) Løn 14000 kr Børnepenge mv 3500 Boligsikring 2400 kr Ialt 19900 Husleje 5000 kr Øvrigt 3000 kr Rest 11900 kr Du skal ikke komme med beskyldninger om løgn, uærlige angivelser til myndighederne eller andet - meget kan du kalde mig (og min søster), men her går min grænse. Og ja, jeg er 100% inde i min søsters økonomi da jeg hjælper hende med den slags ting - hun er ikke stillet anderledes end andre, med undtagelse af at der ikke er en far inde i billedet (han er kendt, men har valgt at stikke af fra stat mv.)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm.... |
|
|
jeg er ikke helt med på at man kan få så meget i boligsikring med mindre der foreligger en fejl- alene med mig selv hvis jeg på Vejle kommunes hjemmeside skal udregne hva jeg kan få med min udbetaling ja så ligger den da langt fra de 2400 kr (uden børn) ved ikke om man får mere når man har børn altså? Det er da få hundred kr vi taler om- og så er det jo kun op til x antal kv2 de giver støtten. min kusine i sin tid var berettiget havde de udregnet- dvs de havde regnet forkert så hun skulle betale hele molevitten tilbage igen!! Deres indkomst var på ca 11000 + 9000 kr ca altså. De kunne da intet få på trods af et abrn. (ved godt at de osse er begge forældre til dette barn).
Udlejning af hestetrailer Mangler du wrap, hø ma? Send en pb for mere info.
www.123hjemmeside.dk/qantico
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet intet midt imellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Smæk.. |
|
|
Nu er der jo forskel på børnecheck og børnebidrag,og disse beløb udbetales ikke nødvendigvis samtidig,så hvor er det lige at vi skulle vide,at kommunen betaler faderens bidrag,og at de udbetales samtidig?? Men du fortæller jo så heller ikke hele sandheden med disse tal du oplyser,når du siger hun har 14.000 udbetalt,og får den høje boligsikring,der burde du jo have fortalt at,boligsikringen er sat efter en tidligere indtægt,ellers går folk jo og tror ,at man netop får så meget i støtte,på trods af en høj indtægt,og dette er jo ikke tilfældet. Din søster kommer til at betale en del af boligsikringen tilbage,idet hun har modtaget for meget,iforhold til den inkomst hun har nu. Hvis du ikke tror mig,vil jeg anbefale jer,at smutte en tur forbi www.borger.dk, for der kan i jo intaste din søster tal,og så vil i få en langt mindre beløb frem. Og så kommer du jo aldrig til at bestemme,om jeg skal kommentere indlæg fra dig af,men når du kommer med sådan nogle tal,der ikke rigtig har helt hold i virkeligheden,i en trådHvor nogle spørg om hjælp,ja så har jeg bestemt tænkt mig,at sige noget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Boligsikring |
|
|
Der skal man passe på,for den skal betales tilbage hvis indtægten bliver højere end opgivet. Så hvis den er udregnet ud fra en indtægt med barsel,kommer der altså noget af et eftersmæk. Kh.Tine
Nej mor-det er en hoppe,vi vil kun have vallakker
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Som jeg læser det |
Illum |
10-11-2008 19:13 |
|
Illum . 3 stk. for 1100 kr.. incl P+P
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gider ikke diskutere... |
TinaR |
10-11-2008 19:52 |
|
flere tal - dog vil jeg understrege at udregningen er 250% korrekt. At de selv på kommunen sagde, at de kunne tage et snit på året og beregne boligsikring ud fra, da det er det der gælder i sidste ende og sådan er det gjort. Har ikke skrevet at du ikke må svare på mine indlæg - bare at du aldrig skal påstå at jeg skriver/taler usandt - for er der noget jeg ikke gør, så er det DET!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej, det er |
|
|
vist ikke almindeligt, at kommunen vil hjælpe med boligsikring, når man ejer sin bolig.... I princippet kan man jo sælge huset, og så have penge til at dække en del udgifter.... Selv om man er enlig mor, så er kommunekassen jo, trods alt, ikke en gavekasse.....  Man kan vist stadig få fripladser og selvfølgelig de ekstra børnepenge.... i sin tid, hed de ca. 1000 kr. pr barn pr. kvartal, og så 1000 kr. ekstra pr. kvartal, uanset hvor mange børn man havde.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maria Pejtersen |
Vibs 1 |
10-11-2008 20:22 |
|
Man kan ikke få boligsikring, hvis man ejer huset, det kan man kun, hvis man bor til leje... Der er ikke mulighed for at få nogen boligtilskud til ejerbolig. Eneste mulighed er, at andre ejer den, og man så lejer den. Måske kan modparten købe boligen selv, og så leje ud til en, hvis det ellers er muligt at enes om....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TinaR.. |
|
|
Det hænger bare ikke rigtigt sammen alligevel. Du skriver, at din søster får 14.000 udbetalt, fordi hun har en stor gæld - men alligevel har hun kun 3000 kr. i udgifter udover hendes husleje - det hænger da ikke rigtig sammen. Og skattefrie aften- og nattetillæg..?? Puha - her er vist noget skattefar ikke ved noget om, ak og ve den arbejdsgiver, der får besøg af ham  Ellers ville jeg da godt have hendes job - hun får næsten lige så meget udbetalt som mig - og min løn er på den gode side af 30.000. Nå Maria - det er jo din tråd  I udfylder papirerne, underskriver og sender dem til amtet. Hvis I er enige om fordelingen af diverse aktiver og passiver, ja så er I skilt efter de 6 måneder og behøver ikke mødes hos Statsforvaltningen. Hvis der er utroskab involveret - så kan I blive skilt med det samme, hvis den utro parts "partner" også skriver under. Du kan ikke få boligsikring til egen bolig, men du får selvfølgelig særlig og ekstraordinære børnepenge udover børnechecken og børnepenge fra faderen samt delvis friplads til børnepasning. Lejer du en bolig, kan du få boligsikring. Jeg ønsker dig held og lykke - det er en hård periode...
Mvh Line
4 års Churchill til spring/dressur sælges. Yderligere info på præs.
Feriehus ved Malaga udlejes, se præs.
Skal du have skrevet en sang? - så send en PB for yderligere info...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| NU STOPPER I |
TinaR |
11-11-2008 09:33 |
|
Nu tror jeg godt nok at I stopper og det lige på stedet - I skal ikke kalde min søster en svindler og mig en løgner eller andet. Rend mig i pedersen! I kan melde min søster lige så meget I vil, alt er gået den korrekte vej og der er ingen problemer hvis tingene bliver gennemgået.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan I ikke skændes |
Illum |
11-11-2008 09:38 |
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo Illum.. |
TinaR |
11-11-2008 09:40 |
|
Det kunne vi godt, men jeg vil nu have lov til at svare for mig når jeg får sådanne ting i hovedet I andre også kan læse. Jeg er en løgner, min søster laver svindel, hendes arbejdsgiver skattesvindel osv - det kan jeg nu ikke bare sidde og smile over, desværre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg siger |
|
|
tak til dem, som gad svare på mine spørgsmål og ikke til dem som diskutere andre problemer!
***DP Horses*** v. Maria og Michael Dahl Pejtersen
www.dp-horses.dk Super gode heste sælges. SE HJEMMESIDEN Mor til Mikkel d. 3/4 2007
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maria... |
TinaR |
11-11-2008 10:13 |
|
ved ikke om du hentyder til mig - men jeg startede nu med at svare pænt på dit spørgsmål - blev så tromlet ned og det gider jeg ikke stå model til uden at svare igen. Jeg håber at I finder ud af det hele på bedste vis.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det forstås |
Illum |
11-11-2008 11:09 |
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skilsmisse.. |
|
|
TinaR: Så tager vi da lige en dyb indånding og klapper hesten igen... LineG sviner ikke hverken dig eller din søster, men hentyder til, at din søsters arbejdsplads måske har en mystisk omgangsmåde med skattefrie tillæg? Line forstår måske heller ikke, hvorfor der ud af den store løn ikke bliver afbetalt mere på lånet (jvf. det store fradrag) - som jo naturligvis ville kategoriseres under faste udgifter... Maria: Jeg er ked af, hvis det ender i skilsmisse, jeg har fulgt dine tråde gennem lang tid - og man føler lidt man "kender" dig - i hvert fald de sorger og bekymringer, du har delt med os. Jeg gider ikke være bagklog, for det er der ingen, der får noget ud af! But be strong and you will be fine  Mvh Jeannett
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen er da |
Illum |
11-11-2008 15:00 |
|
Bagklog. Men vi husker da det meste, måske alt....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| TinaR.. |
|
|
jeg kan kun smile af din totale forsvarsposition - og så ikke flere kommentarer om det... Maria - jeg håber I finder ud af det. Jeg kunne læse ud af dit andet indlæg, at der måske er ADHD indblandet og det kommer til at trække store veksler, tro mig, jeg ved det af personlig erfaring...
Mvh Line
4 års Churchill til spring/dressur sælges. Yderligere info på præs.
Feriehus ved Malaga udlejes, se præs.
Skal du have skrevet en sang? - så send en PB for yderligere info...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Line.. |
TinaR |
11-11-2008 19:47 |
|
Du ville måske ikke forsvare dig selv, hvis du fik den slags tilbage? Nå, glem det - gider ikke bruge mere krudt på det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stute: |
|
|
Der er enorm forskel på boligsikring hvis du har barn og hvis du ikke har. Og nej det er ikke kun et par 100 kr  Jeg er enlig mor på (dobbelt) SU og syntes ikke jeg sidder dårligere i det end så mange andre. Og når jeg engang i mellem gør skyldes det nok mere impulskøb end mangel på penge. Men det er nu ikek anderledes end da jeg var en del af et par. Maria: Håber du får en god skilsmisse hvis det ender der. Det er aldrig nemt, men kan til tider være det bedste for alle parter.
Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok Kender du denne pony?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stute igen: |
|
|
Lavede lige en beregning på netborger Med barn boligsikring - knapt 2500. Uden barn - knapt 700. (fiktiv bolig på 70 kvm, leje 4500 og en indtægt på 150.000) Så forskellen er stor  Adressen er http://www.borger.dk hvis den kan bruges af nogen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Som enlig mor |
|
|
står man ret fedt rent økonomisk. Som enlig mor, kan man kræve ret mange penge ind hos faderen, helt lovligt. For det praktiseres i min husstand hver evig eneste forband*de måned... Overvejer seriøst at blive enlig mor...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ih ja Lone.. |
|
|
De der lidt over 1000 kr jeg får hver måned er da et fuldstændig overdrevet højt beløb. Det dækker jo klart meeeeget mere end ½delen af hvad vores fælles datter koster om måneden. Hvis din mand betaler mere så tjener han nok også derefter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fællesforældremyndighed og børnepenge |
Chalotte |
13-11-2008 22:12 |
|
Det skal lige tilføjes at der idag er automatisk fællesforældremyndighed ved skilsmisse. Derved har den forældre hvorved folkeregistreadressen ikke er, krav på at have barnet/børnene halvdelen af tiden. Det betyder at der ikke uden meget god grund kan kræves børnepenge fra denne forældre fordi han forsørger halvdelen af tiden. Pengene fra staten tilfalder dog altid den forældre som har adressen på barnet/børnene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvis det er fed forretning at være enlig mor, har tiderne godt nok ændret sig meget, siden jeg var det!!!!!???? Gå til en sagsbehandler i din kommune, vedkommende kan oplyse dig om hvad du kan få af tilskud. Jo mindre du tjener, jo højere tilskud - og selvfølgelig det samme den anden vej! Men syntes det er at stikke dig blår i øjnene, at påstå det er en god forretning. Et råd jeg fik dengang var, at lade kommunen opkræve børnepengene fra faderen. Han kan trække det halve fra i skat og ved, at kommunen opkræver beløbet af ham - har han dokumentationen på, at han har betalt det. Og du skal ikke "trække" pengene ud af ham, hver d 1.... Håber du finder de rigtige løsninger. lettelsen over, at komme ud af et dårligt forhold - kan faktisk bære en stor løn i sig selv... Og så kan man klare meget!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man får ikke ekstaordinært børnetilskud |
xtiny |
14-11-2008 09:42 |
|
Hvis far ikke vil/kan betale. Man får det almindelige børnebidrag, der vel er på en 900 kr/md efterhånden? Børnetilskuddet (det ekstraordinære) svarer til ca. børnefamilieydelsen (lidt mindre). Jeg fik lidt omkring 4000 kr i kvartalet (begge dele, da faderen er død). Da jeg boede alene med knægten havde jeg en 2600 + 1900 (børnetilskud og bidrag) pr mdr- ikke noget man bliver fed af! (Det er uden husleje, boligsikring, varme og el- men ex tlf, forsikring mm).
Mvh xtiny
♣*** Kærnemælkshorn til Folket!*** ♣
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MetteBo |
|
|
Nej, det gør han ikke. Han har tre børn med sin ekskone. Og han betaler det staten siger han skal betale. Og det er ikke forhøjet, for det tjener han ikke nok til. Men grundet sygdom hos moderen, har de boet hos os, hele tiden, boet meget hos os, en del af tiden, og halvdelen af tiden hos os i meget lang tid. I al den tid og stadigvæk, har han betalt ungernes hverdagsudgifter, altså mad, strøm til vaskemaskine (som kører en del med tre børn på 4 - 10 - 12 år), fjersyn, computer husholdning, benzin osv osv. + at han betaler fuldt børnebidrag til moderen, som iøvrigt modtager børnechecken fra kommunen. For børnene har deres adresse hos moderen, da vi bor i sommerhus. Statsforvaltningen vil såmænd godt give os, at det ikke er retfærdigt, men som loven ser ud, kan de ikke gøre noget ved det. Medmindre man får en decideret deleordning. Lige meget hvert sted. Sådan en har vi jo haft, men gik så tilbage til en anden ordning, da hun ikke kunne magte det og så frem til en tredje ordning, osv. Pga. hendes sygdom. Deleordning skal nedfældes på papir før den er gældende, hvis en af parterne ikke er enige, og det er moderen her ikke. Men i morgen skal der holdes møde i statsforvaltningen omkring det punkt, så vi krydser fingre. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Chalotte |
|
|
Fælles forældremyndighed har intet med samvær at gøre, og derfor har begge forældre ikke automatisk krav på at få barnet halvdelen af tiden. Man tilgodeser barnets behov for en fast og tryg base. Det vil jo også være umuligt, hvis den ene forældre flytter til den anden ende af landet, at praktisere. Fælles forældremyndighed betyder at man skal være fælles om alle større beslutninger der angår barnet, såsom hvilken børnehave barnet skal i, og hvilken skole osv. Fælles forældremyndighed betyder at barnet har krav på begge sine forældre, men ikke nødvendigvis 50-50 Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heidi. |
Chalotte |
15-11-2008 08:33 |
|
Det er rigtig. Der fik jeg formuleret indlægget forkert. Men hvis den forældre som ikke har barnet boende ønsker er 50/50 ordning skal der godt nok ekstremt gode argumenter til hvis statsforvaltningen ikke skal tilgodese dette ønske. Smil. Har selv været turen igennem. Gik fra en ordning hvor børnene så deres far hver 3 weekend uden overnatning og hvor det kun var den store der interesserede ham - den lille kom havde ikke hans interesse (hans egne ord). De er idag 4 og 2 år og den lille var 3 mdr. da vi flyttede hver til sit. Da jeg for 11 mdr. siden mødte en ny kæreste vendte han på en tallerken og krævede en 50/50 ordning. Jeg mener på ingen måde at det tjener den stores tarv og efterfølgende har der også været problemer af forskellig karakter. Det på trods af at vi snakker okay sammen og godt kan se hinanden uden de store problemer. Fik faktisk at vide at hvis jeg ikke kunne påvise at faren var alkoholisk af meget slem karakter, stofmisbruger eller til direkte fare for børnene kunne jeg hoppe og danse som jeg ville - ordningen blev efter hans ønske.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Ok det synes |
|
|
Jeg der lyder underligt. Vi har altid fået af vide at de tager hensyn til barnet og ikke forældrenes behov for at have deres barn 50-50 Jeg håber dte går iorden for dine børn og der bliver fundet en bedre løsning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Statsforvaltningen.... |
Vibs 1 |
15-11-2008 17:40 |
|
Det er ikke altid let at have delebørn, kender nogle, som i over 1 år har diskuteret alt lige fra hvem som betaler børns creme til hentetider, gennem statsforvaltningen. Her er omtalte statsforvaltning godt nok IKKE nogen hjælp, derimod en kæmpe kæp i hjulet, de afgørelser de træffes er komplet vanvittige, set med udefra øjne, er altså ikke part i det.. Dejligt hvis det går let, og super hårdt, når man kæmper på mere end 1. år...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak tak |
Chalotte |
15-11-2008 18:04 |
|
Tak tak. Det gør jeg også. Smil. Men det er ikke altid en dans på roser - hverken for faren eller mig. Heldigvis har vi fundet en måde at være sammen på når det behov er der og kan også tale sammen. Alligevel er det bestemt ikke gnidningsfrit ligeså snart der skal snakkes om de problemer som er og har været med den store eller hvor han skal i skole m.m. og vi bor "kun" ca 15 km fra hinanden. Smil.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| LoneR: |
|
|
Så forstår jeg bedre dit indlæg er glad for I fik den afgørelse I gik efter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enlig mor |
Illum |
19-11-2008 16:46 |
|
Til 2 !!!!! Hvorfor har du ladet dig besvanger hvis du skal være enlig mor ???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jeg synes |
|
|
der er rigtig meget fokus på økonomi her. Men det er vel ikke det eneste aspekt der er ved at være enlig mor? Hvad med det faktum at enlig rent faktisk betyder ALENE OM ALT? Man kan jo ikke forvente at venner og forældre stiller op alt for tit. Sorger, glæder og bekymringer er man alene om. Selvom det sommetider kunne virke fristende at være alenemor så skulle jeg ikke nyde noget. Min mor var alene med 3 børn i alderen 0-10 år da hun blev skilt, det var absolut ikke nogen fornøjelse, hverken for hende eller os, det kan jeg jo se idag hvor jeg selv har familie. Børn vil have ting som de andre har og det koster. Hvad skal du leve af Maria. Jeg har forstået det sådan at du driver en salgsstald. Du vil vel ikke ride mens du er højgravid (ved godt der er nogen der gør det, men alligevel.) Kan du få det til at fungere med 2? små børn der ikke lige synes at mor skal vise heste frem når de gerne vil underholdes eller skal kunderne bare affinde sig med hysteriske unger på barrieren, der går trods alt en del år inden de forstår at hver ting til sin tid, og at mors arbejde rent faktisk er det der skaffer dem mad på bordet. Eller skal du ud og have et 37 timers job og have ungerne op og ud af døren og selv være på arbejde til eks kl 8. Det er ikke morsomt. For du er helt alene om det. Jeg siger ikke hvad du og din mand skal men tror du ikke at I, efter at have fået en diagnose, vil kunne anskue tingene fra en mere fælles front. Så du ikke skal tage så drastiske skridt. Det håber jeg inderligt. Får han ikke medicin til at hjælpe ham i dagligdagen?? Jeg indrømmer blankt at jeg ikke har den fjerneste erfaring med ADHD, men jeg er selv skilsmissebarn og er idag mor til to, så lidt erfaringer har jeg da der kan bruges til noget. Min egen far var ikke nogen helt, han synes vennernes børn var sødere end sine egne og foretrak egentlig selv det lokale værtshus. Det gjorde jo så at min mor kun kunne vende sig mod hendes egne forældre for hjælp og støtte i hverdagen. Og det er jo ikke alle der har den mulighed. Bedsteforældre idag er jo tit nogle travle nogen. Håber virkelig tingene falder på plads for dig og din familie. Og mit indlæg er egentlig mest bygget på at der osse er andre ting end lige økonomien der spiller ind. Og jeg har aldrig hørt om nogen der var enlig forsørger der synes det var fedt og noget man blev rig af. Held og lykke.
RIP:
Bedstemor 27/09-28--06/11-08 Far 05/09-47--08/11-08 Udsæt ikke kærligheden til imorgen....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| enlig mor |
|
|
jo vil give tinar og andre ret man får utrolig mange penge som enlig mor jeg er lige blevet det og jeg er overrasket over så mange penge jeg får jeg tjener 21000 om måneden og får 2600 i boligsikring og betaler kun 150 kr i fritidsklub nu pluds jeg får 8500 i børnecheck
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|