Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hjælp - opskrift til lækkert brød
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 11:04

Kære alle!!

Jeg har lovet min svigerinde at bage noget brød til hendes lille fest i morgen.

Et par gange har jeg set sådan et brød til en buffet, som nærmest er en masse boller lagt tæt så de alligevel hænger sammen (forståeligt?). Hvilken dej bruger man til sådan en tingest? Kunne være lækkert med flere forskellige ingredienser, f.eks. lidt dej med gulerødder, lidt med tomat, lidt med solsikkefrø, osv.

Håber i kan hjælpe

Pia

Team Østerled

Læs mere her:

www.123hjemmeside.dk/oesterled

0
0
Svar på denne tråd

Middelhavsbrød
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 13:47

3 dl lunkent vand

½ pk gær

1 lille finthakket løg

8 grofthakkede, soltørrede tomater

15 grofthakkede sorte oliven

2 tsk. provencekrydderi

1 tsk salt

2 spsk olie

200 gram pizzamel (3 dl)

300 gram hvedemel (5 dl)

Dejen formes efter hævning til 2 brød, der efterhæver ca. 20 minutter. Bages ½ time ved 200 grader.

Det brød er et hit hver gang som "madbrød", og kan også sagtens dú som almindeligt pålægsbrød - dog er det en smule besynderligt til nutella-madder.

VH Kirsten Ø

0
0
Svar på denne tråd

det heder
Forfatter: 
Dato:  26-10-2008 07:02

brytebrød på norsk

Ingredienser

3 dl melk 25 g gjær 2 ss olivenolje 1 stk egg 2 ts salt 9 dl hvetemel 1 dl finmalt hvete 100 g fetaost

soltørkede tomater

stenfrie sorte oliven 2 fd hvitløk 2 ts tørket krydder, ev. krydderblanding (oregano, basilikum)

egg til pensling

Gresk brytebrød

Oppskrift: Wenche Andersen, God Morgen Norge, TV 2
Foto: God Morgen Norge, TV 2

Varm melken til den er «fingervarm» (ca 37 ºC), løs opp gjæren i litt av væsken og tilsett resten av væsken sammen med olje, sammenpisket egg og salt. Elt inn hvetemel til en glatt og smidig deig. Dekk bakebollen med plast og la deigen etterheve ca 30 min.
Mens deigen hever smuldre sammen fetaost tilsett finhakket soltørket tomat, oliven, hvitløk og urter og rør sammen.
Ta ut deigen på et bakebord elt og kjevle den ut til en avlang leiv. Dryss over osteblandingen. Rull deigen sammen og skjær den i skiver (som til skillingsboller). Sett rullene med snittflaten ned i en smurt eller bakepapirkledt liten langpanne/form. La det være litt avstand mellom rullene, de vil går sammen under ettergivingen. Dekk med plast og la etterheve i ca 50 min. Stek stekeovn ved 225 ºC i 15-20 min.
Avkjøl under klede på en rist.

Denne opskriften under har jeg fået men aldrig prøvet den, men den skal smage himmelsk

Ingredienser
1 1/4 dl melk
2,5 dl vann
1 pk tørrgjær
5 dl hvetemel
25 soltørkede tomater, strimlet og lagt i vann
1/2 dl olivenolje
1 1/4 dl semulegryn
3 ts salt
4 ts oregano (fersk og finsnittet)
4 ts persille (fersk og finsnittet)

Fremgangsmåte:
Alle ingrediensene blandes og eltes minimum 10 min
Dekkes med plast og heves til dobbel størrelse, ca 1 time
Deig slås ned, heves en gang til i 45 min
Deigen deles i passe størrelser, setes sammen til brytebrød og etterhves ca 1 time. Pensles med vann.
Ovnen varmes til 250 grader. Stekes ca 5 min på 250 grader, deretter reduseres varmen til 180 grader, og brødet stekes i 20 til 25 min. Serveres som tilbehør til forskjellige retter.

her er mange opskrifter på brytebrød

www.google.no/ search?q=brytebr%C3%B8d&ie=utf- 8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nb- NO:official&client=firefox-a

livet består af både solskinn og regn og sammen bliver de til den vakreste regnbue

købes

køreklar hestetrailer m/ frondtudgang

10 000 -20 000

kun jylland

0
0
Svar på denne tråd

Nu er det for sent
Forfatter: 
Dato:  26-10-2008 09:58

- denne gang :)

Men til en anden gang, så brug nogle af Finax' gode færdige melblandinger. Det er virkelig godt brød der bliver ud af dem.

mvh PiaR
quantum in me fuit

Svar venligst i tråden og ikke via besked

www.piar.dk

0
0
Svar på denne tråd

Takker...
Forfatter: 
Dato:  26-10-2008 11:43

Kære alle!

Takker mange gange for hjælpen.

Især Kirsten Ø - eneste opskrift jeg nåede at få inden lørdag - det brød smagte bare himmelsk og var da bare let at lave, stor success .

De andre brød vil jeg da prøve at bage til en anden gang.

Mvh. Pia

Team Østerled

Læs mere her:

www.123hjemmeside.dk/oesterled

0
0
Svar på denne tråd

og det brød du talte om
Forfatter: 
Dato:  26-10-2008 13:00

hedder på dansk (nordjysk ;-)) møllehjul

Hilsen
Sanne
Søger min gamle hest Frk. Liva. Skimmel hoppe på 165 cm. og 8 år. Måske står hun nær Holbæk. Billeder på min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider