Nu er det jo en gylden regel at man ikke fryser mad ned igen, efter det er tøet op. Jeg personligt er ikke fuldstændig forskrækket ved det. Ser kødet super frisk ud når det er bleve tøet op, og jeg alligevel ikke skal bruge det, og det feks er tøet op i køleskabet, ville jeg ikke være bange for at putte det i fryseren. Fars feks ville jeg aldrig fryse ned igen. Ser kødet ud som om det trænger til at blive brugt bliver det tilberedt. Kan vi ikke spise det, er det jo en ny proces og det kommer i fryseren.
Grunden til at man ikke skal fryse ting ned igen og igen er jo for vores eget sundheds skyld. Der kommer bakterier når man tøere det op, som kun går i dvale ved frys. Når du tøer op igen kommer der flere af de grimme bakterier. Oven i det kan nogle vare ikke tåle det. Nogle får frostskader hvilket både ser grimt ud, og smager træls. Men igen er det en culottesteg jeg har taget op, som er pakket ordentligt ind, feks ikke er tøet helt op, ja skal den ikke bruges alligevel kommer den i fryseren igen.