Hej....
Jeg ville høre om der er nogen af jer der har hørt det ord : glaspest ?
Sagen er den at vi har købt ny opvaskemaskine, men de fleste af vores glas bliver ikke vasket helt klare og rene, der sidder en hvid "belægning" på dem.
Jeg spurgte så noget familie om de vidste hvad der var galt, om det var glassene der var noget galt med ( f.eks "forkert udformning" eller anderledes "glasart" ) eller om det var opvaskemaskinens skyld, siden nogle af vores glas aldrig blev ordentligt rene. De sagde med det samme at det var "glaspest"....
Jeg spurgte så nogle venner hvad de mente og de mente at man kunne købe et middel til at putte i opvaskemaskinen så disse "urene" glas blev rene igen, pga. at glassene var lavet af noget specielt glas...
Jeg er ved at blive træt af de dumme glas, for jeg tror ikke det er opvaskemaskinens skyld, men måske er det faconen på glassene der gør at de ikke kan vaskes ordentligt rene. Jeg kan jo sagtens skrotte alle de dumme glas og så gå ned og købe nye og anderledes glas, men hvilke slags glas skal jeg så købe ?
Ja, det blev en lang smøre, men hvis nogen af jer har nogle ideer om hvad det kan være og hvad jeg skal gøre ved det , vil jeg blive glad.
p.s ( forøvrigt tror jeg heller ikke at vores gamle opvaskemaskine kunne vaske disse dumme glas rene )