Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

rydårlam hel ryg
Forfatter: 
Dato:  23-08-2008 15:40

Jeg har sådan et stykke til at ligge i fryseren, det vejer i frossen tilstand, 1600 gra. Hvordan forvandler jeg den til en lækker spise.. Jeg har ikke laver sådan noget før, så håber at jeg igen kan hente hjælp her..

Måske nogen har en god opskrift, og helst let. På forhånd tak

Hilsen Maia

Venlig hilsen

Kongehøj

Stubben dressur-sadel til salg

0
0
Svar på denne tråd

SUper nem og lækker
Forfatter: 
Dato:  23-08-2008 17:42

opskrift kommer her:

Krydr med lidt peber og evt. knuste enebær, lidt salt (husk bacon er salt, inden du klasker for meget salt på) dæk HELE ryggen, inkl. kanter med godt med bacon.

Smæk den i en ovn der er varmet op til 220 grader varmluft, giv den 5-10 min, skru derefter ned til 110 og giv den, ja nu kom jeg så i tvivl, skal lige konsultere min far (krondyravleren)...

-vender stærkt tilbage...

De venligste hilsner Marie...

www.sandersvig.dk

0
0
Svar på denne tråd

Så kom han
Forfatter: 
Dato:  23-08-2008 17:47

den skal have ca en time. Den skal være 70-72 grader... Hvis den får temperaturen før du er klar til at spise, skrues der bare ned til 95 grader og den kan godt stå en time ekstra hvis det er... -fordelen ved langtidsstegning ved lav temperatur

www.sandersvig.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-08-2008 17:52

Tusind tak. Skal den i et fad med vand, eller på en rist?

Venlig hilsen

Kongehøj

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville....
Forfatter: 
Dato:  23-08-2008 18:25

... marinere sådan en tingest og lave det som Magdalen Venison - efter Robert Carriers opskrift fra bogen Great dishes of the world (fremragende kogebog i øvrigt) :-)

Jeg lavede det med filet af kronhjort - men opskriften siger blot dyreryg.

6-7- pund dyreryg

4 spk smør

4 spk olivenolie

½ pund bacontern.

Marinade:

1 løg

2 gulerødder

2 spsk smør eller olie

1 flaske GOD rødvin (den samme som du serverer til)

3 kviste persille

1 kvist timian

1 laurbærblad

2 fed hvidløg

4-5 sorte peberkorn

1-2 knuste enebær

Sovs: den reducerede marinade beurre manié af 1 spk smør og 1 spk mel, samt 1 vinglas portvin og 2 spsk ribsgele

Marinering af kødet: Snit løg og gulerødder, og svits dem kort i smør eller olie. Hæld alle ingredienserne i et stort fad af porcelæn eller lertøj - IKKE METAL

Læg kødet i marinaden, stil det et koldt sted og vend 3-4 gange om dagen i 3 dage (bogen siger gerne op til en uge - jo længere, jo kraftigere bliver vildtsmagen.

Jeg havde det i køleskabet og marinerede i 3 dage)

For at tilberede kødet: Smelt smørret og tilsæt olien, tilsæt bacontern, og rist til de er sprøde. Tag kødet op af marinaden og tør det af. Brun kødet let.

Kog marinaden ind til halvdelen er fordampet(i den samme pande hvor køddet er brunet i, og selvfølgelig med bacontern osv), si grøntsagerne fra, og hæld marinaden over kødet.

Sæt kødet i ovene ved svag/middel varme til det er mørt (jeg brugte vist 180 grader i 20 minutter, men det var en forholdsvis flad filet - se på kødets facon).

Tag kødet op af marinaden, dæk det til og lad det hvile et lunt sted mens sovsen laves. (man kunne også vælge at vente til nu med at si grøntsager osv fra)

For at lave sovsen: Reducer marinaden til halv mængde en gang til, jævn med beurre manié. Tilsæt portvin og ribsgelé og kog igennem. Husk at skrabe gryden/bradepanden godt, så alt det gode der sidder på efter stegning af kødet er med.

Si sovsen over kødet og servér

Jeg valgte at servere det med hasselback kartofler, og grønne bønner der var dampede og derefter ristet kortvarigt med hakkede hasselnødder.

Kunne forestille mig at det også ville passe fantastisk med blandede svampe til - ristet i smør

Til stegning er det godt at have en bradepande der både kan bruges til brunning af kødet og til at komme i ovenen, og derefter til at koge sovsen i.

£isbeth & Baloo

People are just about as happy as they make up their minds to be

(Abraham Lincoln)

0
0
Svar på denne tråd

I et fad
Forfatter: 
Dato:  23-08-2008 18:58

og en anelse vand i, kun en halv kop eller sådan.

jeg synes det er bedst sådan, det blir altid mørt, det er kødet man smager og ikke en marinade, det er bare super guf i min verden

www.sandersvig.dk

0
0
Svar på denne tråd

Griner...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2008 19:58

hvad pokker er et "rydår-lam" (trådstarters overskrift)

Mvh

Line

4 års DV-hoppe sælges

Feriehus ved Malaga udlejes, skriv for yderligere info

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-08-2008 20:53

sorry - rådyrlam.. Havde ikke lige selv set det, men forstået er det da blevet..

Mange tak for svar

Venlig hilsen

Kongehøj

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider