Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Stoppet øre - what to do?
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 22:57

Jeg sidder her med en meget "fluffy" fornemmelse omkring øret og hele højre side af hovedet samt nedsat hørelse - jeg er næsten 100% sikker på at det skyldes, at jeg dykkede i en svømmepøl tidligere på ugen og trykket har bare ikke villet lette siden i forgårs

Jeg mindes at have haft det da jeg var yngre hvor det bare var gået over af sig selv, men nu er det altså snart 3 døgn siden det startede..?

Har I et råd?

Jeg tøver lidt med lægesamtale, da jeg er i USA og det er så besværligt med sygeforsikring og den slags herovre. Men bliver det nødvendigt med fx en skyldning så må jeg jo gøre det.

Mange hilsner fra Sine

i USA

Haflinger til salg!

www.heste-nettet.dk/lodge/8971/hest/ 8855/

0
0
Svar på denne tråd

llllllllll
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 23:04

Har du prøvet

• at side med åben mund og bevæge underkæben op og ned. Ikke så du lukker munden i, men helt åben og så lukke en cm i ca. Gør det i nogle momenter
  • at holde dig for næsen og skabe tryk hende i hovedet

Jeg var selv i svømmehallen for nogle uder siden. Der havde jeg lige som dig en prop. Jeg var meget træt bag efter og lagde mig på sofaen. Jeg lå på siden med det "dårlige" ører ned af mod sofaens armlæn og lige pludselig, så var der hul igennem. Hvis intet af dette virker, så kan du selv skylle dit ører. Ved ikke hvordan det er med vand i øret har kun gjort det på mig selv, da jeg havde en ørevoksklat i vejen.

Jeg købte en engangssprøjte på apoteket. Fyldte den med lunken vand (37 grader ca) og sprøjtede det ind i øret. Jeg gentog nogle gange og det hjalp. Lægen sagde senere at det var okay at gøre selv i det tilfælde.

God fornøjelse

Venligst Stald Dalgaard

0
0
Svar på denne tråd

Stald Dalgaard
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 23:45

Mange tak for dit råd - jeg må på apoteket efter en engangssprøjte, tror jeg.

Jeg har som sagt haft det i 3 døgn nu (og derfor også ligget ned med det), så er begyndt at tvivle på at det går over af sig selv. Jeg er vant til at flyve meget og få propper i ørerne, så har prøvet alle de alm. tricks med at synke, "knække" i kæben, trykke på øret, gabe...

Men MAND, hvor er det irriterende!!

Mange hilsner fra Sine

i USA

Haflinger til salg!

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder som en
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 06:31

Ørevoksprop- og den skal man helst lade lægen om. Når lægen skyller ører, er det ikke med en lille engangssprøjte men en ordentlig moppedreng, der kan tage en liter- eller mere.

Hvis det ikke er ørevoks, kan det være mellemørebetændelse, hvis man har været snottet. Jeg var engang stokdøv i det bedste af en måned pga det- og det gjorde overovedet ikke ondt..! Jeg havde bare "prop" fornemmelse.

Du har vel også prøvet at holde for næsen og så puste frem mod næsen, så der kommer overtryk/trommehinden buler ud af? De er det, der virker bedst på mig.

God bedring! (Y)

Mvh
xtiny

*** The computer is not your friend- the computer is a Skinner box***

0
0
Svar på denne tråd

Gør det selv...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 12:02

Du kan gå på Apoteket og købe et produkt der hedder Remo-wax. Der følger også en øresprøjte med. Følg blot brugsanvisningen. Husk evt. vandskyende vat.

Lider selv af ørepropper i ny og næ. Og så ofte gider jeg ikke gå til lægen.

0
0
Svar på denne tråd

sugeprop ;-)
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 18:28

Hvis du kan få fat i en voksøreprop el andet voks-agtigt materiale, så put det ind i øret så det passer i formen - det skal ikke så langt ind, bare så det "lukker", derefter trækkes udad igen, så det ligesom opstår et vacum, - dette plejer at kunne give "hul igennem" :-)

0
0
Svar på denne tråd

Køb en orange
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 21:12

dut, den skal bruges til at skylle ører med. Den er spids i enden og en boble i den anden ende, så du kan suge vand op og sprøjte ind i øregangen lige så stille og roligt.

Ha flg.

dimsen,

250 ml. lunket vand hvor 1/3 er eddike.

et håndklæde og

en skål.

Håndklædet på den skulder hvor du har problemer med øret, fyld dimsen med lunket vand med eddike og hold skålen under øret. Skyl lige så forsigtigt og prøv om du kan "komme rundt i krogene" (det kræver øvelse).

Skålen opfanger vandet, så skulle du gerne se en masse brune/røde/orange klumper svømme rundt = voks = bingo ! Skyl til der ikke kommer mere ud og tilsidst i lunket vand uden eddike.

Jeg har gjort det i 36 år, har skyllet ører hver 3. måned i 36 år fordi jeg bruger ørekrykker.

Næste gang det "kun" er vand, kan du tage en vatpind og dyppe den i isopropanol og stikke den forsigtigt ind i øret, det er nok til at vandet "futter" ud af øret. Ellers læg dig på siden og hiv i øret så det kommer ud.

Beagle.

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak for alle
Forfatter: 
Dato:  11-08-2008 00:30

jeres råd - jeg var på apoteket i går og fik en øresprøjte (den boblelignende ting med en spids i enden som man kan suge vand op med) og noget rensende væske (kan ikke huske hvad det hedder lige nu) som jeg så eksperimenterede med i går aftes - intet resultat Eller jo, nu har jeg rene ører, men jeg er næsten 100% sikker på at "skaden" sidder længere inde end man kan nå sådan bare lige. Øv altså...

Den sugeprop der nævnes - har jeg ingen ide om hvordan jeg skulle få fat i desværre...

Tror jeg må til lægen - er ved at blive skør af den vat-fornemmelse og det gør også ondt nogle gange. Har enormt ondt i hovedet.

Men igen - tusind tak for alle svar!

Mange hilsner fra Sine

i USA

Haflinger til salg!

0
0
Svar på denne tråd

Af sted til lægen !!!
Forfatter: 
Dato:  11-08-2008 08:34

Kan du komme af sted til lægen i en fart. Jeg har netop været lign. igennem.

Havde en trykken for det ene øre i nogle dage og det blv faktisk værre og værre, så sidste mandag var jeg hos egen læge og fik noget øresavle (hvordan fanden kommer øresalve ned i øregangen !). Nå det hjalp ikke og tirsdag morgen ringede jeg til ørelægen.

Resultatet efter en lille uge med trykken og hævelser : en Voldsom øregangsinfektion med byld og blødning (som får selv voksne mænd til at græde, iflg. ørelæagen)

Så øreDRÅBER, penicillin og smertestillede og tirsdag, onsdag, fredag og igen i mandags stod den på ørelægebesøg.

Så Sine - det går ikke over af sig selv !

0
0
Svar på denne tråd

All cured
Forfatter: 
Dato:  12-08-2008 00:19

Fire timer i lægens venteværelse - men hold op det var det værd - jeg kan høre igen Som du skrev, xtiny, så havde de en maskine der var noget mere avanceret end min vand-pumpe-dims, så de fik øret renset HELT og det viste sig at det sandsynligvis var fordi der var kommet lidt vand ind bag trommehinde (og ørevoks) - det var det der lavede trykket. Det var ikke gået over af sig selv, sagde de - og jeg kunne ikke selv have fikset det, da jeg har meget små ører ( "you have very tiny ears, sweetie" sagde sygeplejersken; haha, det lyder slet ikke fjollet ).

Sååå - 600 krs regning til rejseforsikringen (nå ja, jeg har givet det dobbelte for den, så har ikke dårlig samvittighed ) og min ørepine er pist væk

Susse - øv for en omgang - god bedring!! Og nej, der er intet der gør så ondt som øre og tandsmerter - aaav...

Mange hilsner fra Sine

i USA

Haflinger til salg!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider