|
|
| voksen - og stadig bumser?!? |
| Forfatter:  |
taina |
| Dato:  |
09-08-2008 13:00 |
|
DA jeg var teenager glædede jeg mig til at blive voksen, for så forsvandt bumserne da - troede jeg. I stedet skete der det, at bumserne gik fra at være små nuttede teenagebumser til store ækle og nogle gange ufolignende voksenbumser. Og dem har jeg så døjet med i perioder lige siden - i næsten ti år. De sidder mest på halsen og under kæben, nogle gange også i nakken, og er af den type, der gror under huden, er ømme og ikke altid bliver til gule bumser. Det lader ikke til, at det har den store indflydelse, om jeg spiser sundt eller usundt, har ej heller hjulpet, at jeg stoppede med at ryge for tre måneder siden. Jeg var for mange år siden også til læge, uden at der kom noget ud af det. Det eneste, der lader til at kunne holde dem lidt nede, er solarium mindst en gang i ugen - sommersolen virker ikke. Er der nogen her, der har erfaring med, at noget bestemt giver den slags bumser? Er der noget mad, man skal undgå - andre ting, som I har erfaring med, der hjælper? Gode råd modtages med tak - jeg er blevet SÅ træt af dem nu... mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
....før jeg blev 18 år havde jeg aldrig en eneste bums! Efter jeg blev 18 kom de og de er bare ikke forsvundet siden GRRR! Jeg kan bogstaveligt få dem overalt....ikke kun i hovedet. Sågar på benene kan de komme 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| samme her.... |
|
|
det er nu mest i forbindelse med mens at de små banditter kommer i ansigtet...men jeg HADER DEM. De kommer selv om jeg renser huden hver dag osv.....og jeg er godt oppe i 30´erne.....
Mvh Frida NEVER DRIVE FASTER THAN YOUR ANGEL CAN FLY
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg følger... |
|
|
...lige med, for jeg er også plaget af disse irriterende bumser i perioder....perioderne uden dem er desværre korte, men min erfaring er også at solarium kan holde dem nede, men det er jo som bekendt ikke sundt  Mine er i hovedet og på halsen...og sådan rundet på kravebenet. Øv hvor jeg er træt af dem.
Anja med Mosegårdens Ditlev (til låns *S*) Undervisning søges, se min præsentation. Livet er fedt, men vi lever det for lidt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
Marlene (Lea) |
09-08-2008 17:43 |
|
Vil klart anbefale jer at kontakte jeres læge. han kan give jer en 2-3 mdr kur med Tetracyklin, en antibiotika kur, hvis den ikke virker vil jeg anbefale jer at få en henvisning til en hudlæge, der vil man kunne få en ruacutan kur, som er noget skrap og man skal jævnligt have taget blodprøver og højst sandsynligt være på den i et år, men de virker begge kure.. Har prøvet dem begge. Samtidig er det super at gå til en kosmetolog og få de rigtige hudpleje produkter, så huden bliver plejet både ind og udvortes.. Skriv endelig hvis i har spørgsmål.. Mvh Marlene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ellers prøv med Prinoc |
xtiny |
09-08-2008 19:00 |
|
Fås på apoteket til en 70 kr. Det er baseret på de samme ting, der beskytter vores øjne, og er meget mildt. Jeg købte det til min dreng, da han som 12-årig fik mange bumser, med Prinoc forsvandt de stort set (hvis han huskede at bruge det). Jeg bruger det selv til "hormon-bumsen" (den der altid kommer i ansigtet før menstruation ), men også til de "tryk-bumser" jeg kan få, hvis jeg sidder meget, og til dem under barmen, der kan blive til bylder.  En påsmøring dagligt er som regel nok. Det er drøjt i brug, og som sagt fredeligt. På mig er optrækkende bumser væk dagen efter, mere fremskredne kan tage et par dage. Det er værd at prøve- inden man griber til de skrappere sager. (Og nej, jeg år ikke procenter af salget- desværre. )
Mvh xtiny
♣*** The computer is not your friend- the computer is a Skinner box*** ♣
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Piller NEJ |
Mattie |
09-08-2008 21:40 |
|
Det samme her. Jeg prøvede Tetracyklin, men det er jo en pencillin og ikke særlig smart at udsætte sin krop for i længere tid, jeg fik nogle ret voldsomme bivirkninger efter 4 måneder. Jeg har nu fundet en "kur" der har taget 90 procent af problemet! Drik vand (det har jeg aldrig gidet gøre), det renser virkelig ud og gør at meget af det der kommer ud af huden som urenheder bliver skyllet ud istedet for. Og punkt 2, jeg går til en kosmetolog 1-2 gange om måneden og får en frugtsyrebehandling, altså en slags peeling. God fornøjelse! /Louise
******************** louisemattie.googlepages.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| piller... |
taina |
10-08-2008 15:44 |
|
Jeg synes også, det er lidt voldsomt med pillekure i flere måneder - det er lidt som at skyde gråspurve med kanoner, synes jeg, det ER jo lidt et luksusproblem  Egentlig er det utroligt, at vi er så mange, der har problemet. Jeg tror, jeg prøver Xtinys creme - det lyder overkommeligt. Men jeg vil nu stadig frygtelig gerne vide, hvad det er, der gør, at de kommer. Typisk er der jo tale om en eller anden ubalance, når man døjer med sådan nogle ting - og måske kan man spise sig ud af det? mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mælk?? |
taina |
10-08-2008 16:48 |
|
Nu har jeg googlet. Det lader til, at mælk, specielt skummeltmælk, og måske mælkeprodukter kan være synderen. Lidt om det: www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/ id=4255/sprog=1/grp=9/menu=13/ Og så er der noget om zinkmangel, animalske fedstoffer og stress: www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/ id=4890/sprog=1/grp=8/menu=2/ Der er ikke udført kildekritik, kun googlet  Er der nogle af jer, der oplever sammenhæng mellem mælk og bumserne? Faktisk er jeg for nogle måneder siden gået fra minimælk til skummetmælk - og de er slemme nu. Kan være, man skulle prøve at holde mælkefri, men det er godt nok slemt, når man putter mælk i teen og kaffen, og yndlingspålægget er ost  mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hm...? |
xtiny |
10-08-2008 19:41 |
|
Næh, jeg drikker meget skummetmælk, og spiser gerne ost, men som sagt får jeg også kun "hormonbumser" og trykbumser (på bagpartiet). Men det er nok forskelligt, hvad der virker på éen, hvis der var en mirakelkur, så var der vel ingen, der havde bumser.  Men usund kost spiller nok en rolle, hvis man i perioder er stresset, så kommer del vel generelt også nemmere hurtig mad ind, og der er en vis sammenhæng mellem salt (som der er meget af i færdigmad) og bumser. Så det er mege muligt at stress= usund mad = uren hud.
Mvh xtiny
♣*** The computer is not your friend- the computer is a Skinner box*** ♣
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Redap creme |
|
|
Jeg har samme problem. For nogle år tilbage fik jeg af min læge en recept på Redap creme og den var ganske effektiv. Nu bruger jeg den i perioder hvor problemet "blusser" op igen, typisk i forbindelse med det røde. Winnie
Det er ikke vindene der styrer din sejllads, men måden hvorpå du sætter dine sejl... (Kinesisk ordsprog)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xtiny... |
taina |
10-08-2008 19:58 |
|
Var det bare en gang i måneden her, så ville jeg være glad Så ved man da også cirka, hvornår man bliver overfaldet... Jeg er slet ikke i tvivl om, at stress kan have noget med det at gøre - men jeg er bare så totalt ustresset, at det burde forbydes  :-) tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
Marlene (Lea) |
11-08-2008 10:33 |
|
Ja piller er ikke super godt, men når man har prøvet alle cremer, så er man villig til en pillekur. Og jeg har ingen bivirkninger haft men nogen af kurene. Den første kur fik jeg som 20 årig og nu 11 år efter har jeg fået en kur mere...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxx |
|
|
Hvis man tager de spirituelle briller på - og læser Louise L. Hays bog Helbred dit Liv så skriver hun følgende: METAFYSISKE ÅRSAGSFORHOLD Bumser sandsynlig årsag - små udbrud af vrede Nyt tanke-mønster - jeg beroliger mine tanker, og jeg er fredfyldt. Blot en anden måde at anskue problemet på.  Og ja, jeg har også bumser.. 
Vrinsk fra Esma Kun den der bestiger bjerget får udsigt over dalen.. Supersmart sæt tøj i str. 40 sælges. Figursyet jakke + lækre bukser i 100 % hør samt tilhørende lille top. Gevinst!! Se min præsentati ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bumser... |
|
|
Jeg har også døjet en del med bumser. Prinoc hjalp ikke for mig. I stedet var jeg et smut i matas og fik fat i noget ansigtsvand. Det vasker jeg ansigtet i morgen og aften og jeg har ikke så mange problemer med bumser som jeg havde før. (Eller jo lige nu har jeg lidt, men mistænker al det slik jeg spiste i sommerferien at have lidt af æren for det) Matas har også sådan en fugtighedscreme som man skal bruge efter det ansigtsvand, da man vist kan tørre lidt ud. Men det virkede modsat for mig, så den brugte jeg ikke længe. Nu har jeg kun brugt "rensevæsken" i ansigtet, så skal ikke kunne sige om det har effekt andre steder. Ved bare at jeg havde prøvet lidt forskelligt (dog ikke nogle receptpligtige kure, da jeg synes det var for pinligt at gå til lægen med) og hvad der virker for andre, fingere nødvendigvis ikke for dig. Håber at du finder ud af at komme bumserne til livs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pil nallerne |
|
|
jo mere man rør sig i ansigtet, jo større er chancen for bumser. fedt og skidt bliver gnedet ned i porerne som stopper til. det er den mest almindelige årsag til bumser. en anden årsag til grumme udbrud, kan være en hudsygdom som er arvelig - jeg mener den hedder noget i stil med roscea eller noget der ligner.. Min mor har den aktivt og det bryder ud i perioder - der er ingen bakterier i, men det breder sig som ind i helved, og starter som kløe. min søster er testet positiv for sygdommen, og chancerne for at jeg selv har den, er pænt stor. Lægernes råd omkring denne sygdom er at man skal holde sig fra olie baseret make up, og man skal holde sig laaaangt fra skrappe ansigtsprodukter.
Karina82 STUD BASK
Jeg kan modstå ALT - Bortset fra fristelser Mangler nu alligevel hestelivet....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Få et barn |
|
|
Mine forsvandt da jeg blev gravid  Jeg havde den slags da jeg var omkring de 20 år, fik så piller og salve som jeg skulle tage i mega lang tid, da det ikke hjalp, gik jeg bare til læge og fik skåret dem, i en sen alder blev jeg gravid og så var de væk og har ikke været der siden, så mit råd, få et barn 
Hvis du ikke ved hvad du vil, kommer du aldrig videre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| prikke og pille |
|
|
mht bumser har jeg også været en del angrebet hvor de nærmest har vokset i familier på kæberne/ halsen og panden, jeg har prøvet alverdens ting- mest forskellige rense og pleje produkter. for mig virker clinique´s serie der hedder anti-blemish solutions, det er super godt, efter et par uger var der klar forbedring og efter en måned var det væk. nu kan jeg få en i ny og næ, den smøres med noget gel også fra samme serie, dagen efter er det væk. så det kan jeg klart anbefale. jeg kører stadig med serien , men skal snart over på det der hedder trin 4 i cliniquies rense serie.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ghfghfhfg |
|
|
taina Jeg spiser og drikker stort set ikke mælke produkter, da jeg ikke er begejstret for mælk. men tilgengæld ved jeg mine skyldes hormonelle problemmer da jeg har pcos. så det kan jo være der er andre af jer derude der har en mindre grad af sygdommen, og får udslag den vej
i må gerne hade mig, men had mig venligst for hvem jeg er, og ikke hvem jeg ikke er!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det værste er hudorm.... |
|
|
hvilket forøvrigt er et klamt ord.....men det er svære at få bugt med. Nogen af jer der har gode råd??
Mvh Frida NEVER DRIVE FASTER THAN YOUR ANGEL CAN FLY
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gode forslag |
taina |
13-08-2008 22:30 |
|
En specielt tak til viben for hendes kanon løsningsforslag: bliv gravid Jawohl, jeg går straks i gang med at arbejde på sagen! (Og hvis I kender en mand, som kan lokkes til at arbejde med på projektet, så send ham endelig til Kolding!) Seriøst, så har jeg droppet mælken og bestilt xtinys wundermiddel på apoteket - vi får se, om det virker, ellers vender jeg nok tudende tilbage. Kan være, at jeg endda på det tidspunkt er motiveret til både piller og ansigtsvask  Madsen, jeg overvejede det, da jeg så tråden om det. Men det eneste, der passer på mig, er vist bumserne  mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gfdgdfgdgd |
|
|
taina det er også det eneste ydre man kan se på mig. men mine hormoner er helt fu'kt op (har fået taget en hulens masse prøver) jeg er ret tynd, så vægten er ikke et problem....eller faktisk er den da jeg ikke kan tage på. og så er der jo lige det med ens reproduktion der er inde over her også...
i må gerne hade mig, men had mig venligst for hvem jeg er, og ikke hvem jeg ikke er!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| madsen |
taina |
14-08-2008 23:34 |
|
Ja, det er endnu ikke et issue her Var det ikke det, der bestod af svulster rundt om livmoderhalsen? Ville gyn ikke kunne se det ved en almindelig undersøgelse? mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bumser... |
Louise (Lukas) |
18-08-2008 10:16 |
|
Åh ja, den kære akne. Jeg er så lige som madsen pco'er og har bumser pga. ubalance i hormonerne. Dette har vi dog først fundet ud af senere. I mine teenageår blev jeg behandlet med roaccutan(piller, der i dag er blevet meget kritiseret og mistænkt for meget grimt. Sig nej, hvis i møder en hudlæge, der tilbyder jer dem...) Senere tetracyklin som piller. For tre år siden kom jeg til en ordentlig hudlæge, der rent faktisk undersøgte hvilken form for akne det var, jeg havde. Der er mange forskellige, og de skal behandles forskelligt. I dag smører jeg i perioder med redap creme om aftenen og dalacin eller skinoren om morgenen - det virker. Samtdig får jeg Diane Mite p-pillerne, der også virker mod uren hud... Men mit bedste råd er at komme til en god hudlæge istedet for at prøve sig frem med alle mulige cremer...
Louise - Nu ganske uden hest Mange ting til salg, bl.a. Bates caprilli dressur, dækkener, gamacher mv. Se Markedspladsen eller præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa. |
|
|
Går ned i nærmeste matas og køb en Super3 Booster fra Beautée Pacifique... Den er super til acne og forstærker og forfiner huden...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Apoteket har en |
|
|
creme der hedder Basiron og fåes i en 5 og 10% opløsning, den kan man så brugen indtil man kan komme til huslæge for jeg synes altså det er et besøg værd når man er plaget i den alder.. Sidste sommer måtte jeg selv afsted og fik en rigtig god snak med ham om hvordan det kan være at det ikke går væk sådan som vi lærte som teenagere.. Han mente det er fordi vi er stressede og danner for mange stress og mandlige kønshormoner.. Jeg fik en creme der er en blanding af penicillin og peroxid (??) Den hedder clindoxyl og den virker fint efter hensigten.. En veninde var også ret plaget og hun endte med at få en Roccutan kur, det ER en skrap omgang men hun har ikke fortrudt et øjeblik.. Det har hjulpet hende så meget og jeg ville også gøre det hvis føromtalte creme ikke havde hjulpet.. Hudlægen fortalte mig også om et forsøg der klart påviste en sammenhæng mellem akne og depression/lavt selvværd så jeg synes ikke at man sådan lige kan skyde det hen under "luksusproblem" For nogle går det alvorligt ud over livskvaliteten og man risikerer at få ar på grund af betændelsens nedbrydning af huden.. Man kan kigge på http://www.medicin.dk Hvis man f.eks kigger under Basiron kan man finde et sted hvor alle midler til aknebehandling er samlet, så er det måske lidt nemmere at få et overblik og se hvilket der kunne passe godt til en.. Cremer fra diverse kostmetikfirmaer kan muligvis have en vis effekt men det har med garanti en effekt på pengebeholdningen- uden at der foreligger krav om dokumentation af virkning..
VH, MaggieMay "Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden".. "Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en erfaring rigere... |
taina |
09-11-2008 23:19 |
|
Det er jo et stykke tid siden, jeg oprettede denne tråd, og i den tid har jeg haft EN ufo-landing på min hals. Det synes jeg er rigtig super-flot! Det lader til, at det hos mig var mælken, der var synderen. Jeg var helt mælkefri i et par måneder, og derefter har jeg kun drukket lidt mælk og spist få mælkeprodukter. Faktisk er jeg rigtig godt og grundigt træt af det resultat, for det betyder, at jeg kan se langt efter ost hver dag, cafe latte, te med mælk og alle de andre lækre ting, der er lavet på mælk. Men til gengæld er jeg altså ikke så bebumset mere. Bortset fra de små almindelige i hovedet, de er der stadig, men de er altså også langt fra ufo-størrelse... mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| interessant |
Louise (Lukas) |
10-11-2008 11:58 |
|
Hej taina, Det lyder da interessant. Hvordan kan det rent praktisk lade sig gøre at undvære mælkeprodukter? Har du skiftet ud med soja? eller?
Louise - Nu ganske uden hest Mange ting til salg, bl.a. dækkener, gamacher mv. Se Markedspladsen eller præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bumser lige |
Illum |
10-11-2008 12:06 |
|
på de områder du nævner, siges at være zink mangel..
Illum . GOT IT !! , Jordnær på en højtflyvende måde...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| minus mælk |
taina |
10-11-2008 20:20 |
|
Louise, jeg bruger ikke soya-mælk. Jeg droppede bare alt mad og drikkelse med mælk. Efter de første par måneder var jeg ikke fanatisk, og jeg kan godt drikke en kop latte og spise en ostemad i byen, men det er meget sjældent, jeg gør det hjemme. Før brugte jeg 3-4 liter mælk i ugen hjemme, nu næsten intet. Illum: Zink var også mit næste eksperiment, hvis det med mælken ikke virkede. Men det gjorde det jo... mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmnnee |
|
|
Ret så int. tråd, og gode foreslag, råd mv. i kommer med..;o) Jeg elsker dog mælk mv. så overvejer lidt at prøve sådanne en hudlæge først... Sp. er så bare om i evt. kan anbefale sådan en (gerne i østjylland)??? Mvh.
OX Fuldblodsaraberheste m. Unik Top Multichampion afstamning! Bedækninger tilbydes! Mvh. The Arabian Stud dk. anno 2009
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hudlæge |
Louise (Lukas) |
03-02-2009 16:24 |
|
Jeg kender desværre ingen hudlæger i østjylland, men kan henvise til en knaldgod en på Frederiksberg.... Prøv at spørge din læge. De har nogen gange tjek på, hvad der er de forskellige hudlægers "speciale". Det kan virkelig anbefales istedet for at kaste sig ud i diverse behandlinger man selv finder på (Her mener jeg ikke fx det med at udelukke mælk, men mere det med at købe diverse cremer på apoteket og så bare smøre løs uden at vide, hvad man behandler, og om man gør det rigtigt og med det rigtige produkt.)
Louise - Nu ganske uden hest Mange ting til salg, bl.a. dækkener, gamacher mv. Se Markedspladsen eller præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| man kunne |
|
|
Også prøve Urte pensil, købes ved matas eller på apoteket.. Det er der mange som har glæde af. Hvad ang hudsygdommen rosacea så har jeg den selv og det er ikke kun urenhud men man får sommerfugle vinger, lyder fint med det ser ikke pænt ud, man hæver op og huden virker fortykket, især på næsen og hen over kinderne på hagen og i panden, får man ofte udbrud får man små rød sprængninger i huden.
Satis temporis mihi est ( Jeg har tid nok)
.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Problemet... |
taina |
11-02-2009 23:34 |
|
... med at lade være med at drikke mælk, har jeg så også fundet ud af. Det er, når ens veninde er lidt i krise, og man diskuterer over rigtig mange kopper kaffe (med rigeligt mælk!) sådan næsten hver dag, og KABONK!! så er hele skidtet tilbage igen. Nu er jeg på zink-piller... glæder mig til at se,om det også virker  Held og lykke med hudlæge-projekterne! mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bumser |
|
|
Man skal holde sig fra alle mælke produkter! Hvis man er uheldig at producere bumser pga. mælkeprodukter, så er den eneste vej ud af problemet, at undgå mælk. Der til 3 liter vand dagligt, frugt og gerne silica vitaminer. Rens morgen og aften i milde produkter, da huden udtørres ved for grov en rens, og derfor automatisk producere ekstra naturlig fedt! Hud som overvaskes og udtørres vil automatisk hidse sig op og lave ekstra fedt! Kig jeres cremer og make up igennem. Det må ikke indeholde olie. Prøv evt. flere mærker. Bare gå i matas og forklar om hudproblemet- og bed derfor om prøver på produkterne. Der skal være nok i prøverne til 3-4 dage, for at opnå et ordenligt indblik af produktets indvirkning. 2 gange ugenlig skal huden have en peeling. Vælg en fin kornet og undgå øjen omgivelser. Peeling gør underværker, da man fjerner døde hudceller, som ´sidder og irritere huden. 2-3 gange ugenlig vil huden have gavn af et bad med kamille the. Man tager den lunkne tepose og vasker ansigtet med. Dejligt. Lav evt. 3 styk poser og læg de 2 på øjenlågene- det er lækkert! Desuden!!! lad helst være med at pille eller trykke i bumserne. Jeg ved det er svært, men man smitter andre områder med bakterien. Hvis man skal fjerne en bums, så sørg for, at vaske hænderne i sprit og rens efter på bumsen med skin tonic, for at desifinicere! jeg har gået på kosmetolog og frisør skole, så jeg har lidt kendskab til emnet! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bumser... |
Louise ♣Lerano♣ |
06-03-2009 21:42 |
|
Jeg har også bumser... Både i ansigt og nakken -og ikke kun når jeg har mens! Det er hele tiden og konstant og ofte en 5-10 stykker af gangen. Vildt irriterende når man er 30! Har prøvet alverdens ting men har ikke fundet en løsning. Vil ikke på pillekure.... Kan desværre ikke komme med forslag, blot fortælle du ikke er den eneste.
Louise & Stald Kelon´s Lerano
Hundelegekammerat søges til min dansk/svenske Fiona. Kæmpe, indhegnet have haves til leg. 5560 Aarup.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bumser |
|
|
Måske kan denne tråd hjælpe mig ???????? Jeg er også voksen ( knap 28 ) og har siden jeg var barn haft bumser ( AF EN ART ? ) på især mine lår ... det ligner at det er hårsække der er irriteret ... men sommetider når jeg vågner om morgnen så er de helt væk - intet at se... andre gange ( for det meste ) er begge mine lår fulde af små røde mærker/ knopper ... Det er selfølgelig et "luksus-problem" men dog en så stor gene at jeg aldrig går i shorts eller kort kjole... Og bryder mig ikke om at kæresten ser eller rør mine ben .... Nogen der har bud på hvad jeg kan stille op ??? havde egentlig opgivet at komme af med dem...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bakterier... |
MinnaN ♥Prinsekamelens Rytter |
07-03-2009 16:07 |
|
Det kunne også godt være at de bumser, man har er bakterier i bunden af "talgbrønden"/ens porer.  Brug milde produkter i ansigtet uden for meget parfume og olie, snak med en hudlæge og/eller din egen læge. Oversat side fra wikipedia: translate.google.dk/translate Den ikke oversattte side: en.wikipedia.org/wiki/Acne_vulgaris Det jeg specielt ville bide mærke i er behandling med benzoyl peroxid, hvilket findes i diverse acne produkter. Clean fra Matas eksempelvis eller Garnier fra Fructis (så hudt jeg visker) og noget som er sæbefrit men stadig opløser fedtet i porerne. Undgå olie når bruger creme og i det hele taget brug milde produkter. Bumsehud er ganske tit sart og sensitiv hud. Men snak med en hudlæge. Acne er en infektion i porerne. Som godt kan udvikle sig til de rene bylder. Dertil skal man ha antibiotika. Detox oa gir jeg ikke meget for. Acne har ikke en dyt med giftstoffer at gøre. Det er bakterier.
Mor til Natasha 070494 Katharina 101299 Marcus 130107 Gift med en Bøvsedrage
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Basiron |
|
|
som kan købes recept frit nu, skulle have en rigtig god effekt. OG må bruges selvom man er gravid eller har planer om det 
Sagde Janne
Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter 
Tak for en god debat i høflig tone 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Trine ♥Fiona♥ til kamillethe-tippet!
Rose - og Kongejordens Cardiff
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg får dem også.. Men mest på ryggen... :S Jeg har PCO og det er en af de primære årsager til at jeg døjer med dem
Den højeste form for dovenskab, er at gøre tingene rigtigt første gang.
Umay be Royal Født: 1/8-08 Unique Møn Født: 28/4-92 Død: 3/9 - 2008 R.I.P Dulle!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad med vidundermidlet |
xtiny |
15-03-2009 19:08 |
|
Hjalp det slet ikke? Jeg bruger det nu stadig, da det gjorde meget indtryk på mig, at min drengs optrækkende pizzafjæs- faktisk blev pænt i løbet af 0,5. Og jeg kan slet ikke tåle sæbe i ansigtet- jeg får det som om jeg er overtrukket med æggehvide. Desværre lider jeg af Lady MacBeth-syndromet, og vasker hænder meget- med sæbe. Her hjælper kun fede cremer- og det er mindst lige så irritende som neglelak (som jeg heller ikke bruger! )- for hvad kan man lave med de fedtede labber? Alt er prøvet- også kamfercreme.
Mvh xtiny
♣*** Kærnemælkshorn til Folket!*** ♣
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes |
|
|
at der burde indføres den regel at når man begynder at få små rynker, ku man ikke længere få bumser!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nordvig |
|
|
Nordvig: Prøv at bruge en god skrubbecreme til kroppen et par gange i ugen, mindst, og se om ikke det hjælper. I øvrigt har jeg fundet ud at, at hvis jeg ikke skal have bumser i hovedet konstant, så skal jeg bruge skrubbecreme hver dag. Det er ikke det, der anbefales, men det der virker. Jeg bruger den fra Plaisir.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Roccutan kur |
CINielsen (Carsten) |
25-03-2009 17:00 |
|
Hvis det er den kur jeg fik som teenager vil jeg på det kraftigste fraråde at tage den Fik permanent hudskader, store ar i huden ved alle led og ekstrem lysfølsomhed mange år efter behandlingen, bumser var helt klart at foretrække.
M.v.h. Carsten I Nielsen. "Det sværeste ved ridning, er at gøre det så let som muligt"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bliv gravid |
Sanne |
26-03-2009 17:35 |
|
vil bare lige sige at det ikke virker på alle. Jeg er gravid og jeg har aldrig haft så mange bumser som nu -det er helt forfærdeigt og tærrer vikrelig på selvtilliden. Jeg har også fået bumser på ryggen og i nakken -yf det er ulækkert 
Hilsen Sanne
Venter baby til juli
Søger min gamle hest Frk. Liva. Skimmel hoppe på 165 cm. og 8 år. Måske står hun nær Holbæk. Billeder på min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prøv denne.............. |
|
|
http://acnexus.com/ det har vist sig at være så effektivt så man tror det er løgn. Min søn bruger det, og han ligner en barnerøv i ansigtet igen.
Med venlig hilsen Merete
Shetlænderavl Nu 2 plage og en hoppe til salg med gode papirer til fornuftige priser. Se min hjemmeside. http://www.stutteri-winther.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|