Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

At miste sin mobiltelefon -vild historie
Forfatter: 
Dato:  28-06-2008 18:18

Nu skal I bare høre en vild historie... Sidder og er fuldstændig måløs...

I torsdags var min mand ovre og hente vores dreng i vuggestuen, og står og er ved at sætte Andreas ind i bilen, da jeg ringer til ham...

For at få spændt drengen fast i autostolen lægger han sin telefon på bilens tag og niels den store torskeklovn, ja han kører...

Klokken var lidt over 16 og 16.18 er han tilbage på parkeringspladsen da han har opdaget at den er bortkommet...

Der låner han en mobil telefon af en mor, der har to piger i samme institution, for at ringe til sin mobil i håb om at kunne høre den...

Desværre uden held, så det er en noget negativ mand jeg får ind af døren derhjemme...

Nå men jeg får simkortet spæret hos telmore og jagten begynder på en erstatningstelefon...

Dagen efter ser vi på gul og gratis at der er en telefon magen til til salg og lige i vores lokalområde..

Ud fra billederne kan den godt ligne min mands, og da han ønsker sådan en igen ja så ringer jeg på den..

Det viser sig så at sælger bor omkring 400 meter fra vuggestuen og vi er næsten sikre på det er vores telefon..

Jeg ringer jo så og præsenterer mig og spørger om den er solgt, det var den ikke og jeg spørger ind til hvor gammel den er, det kan damen ikke huske, og de har ikke kvitteringen længere..

Som sælger skriver er der ingen tilbehør da de vil beholde det selv...

Jeg spørger så om jeg må komme og se på den og det må jeg da godt og hører så hvor de kommer fra - da jeg så siger at jeg bor i samme område ændrer stemmen sig til en usikker stemme der stammer at den er solgt, men de lover at ringe hvis den ikke bliver solgt...

Bagefter var jeg stjernesikker på det var vores telefon og ringer så til telmore og får en kopi af fakturaen på vores telefon med telefonens serienummer...

Hvad dælen gør man så?? - tja ihvertfald ringede vi til politiet og satte dem ind i situationen om at vi havde mistet vores telefon og nu var der en til salg på gul og gratis med de skræmmer som vores har, uden oplader og sælger der bor 400 m fra det sted det blev tabt...

Annoncen var indrykket samme dag som vi havde mistet vores bare knap 5 timer senere...

Politiet ringer sælger op og fortæller dem at det bliver betragtet som hæleri at sælge fundne ting og sager og siger han vil sende Niels ud til dem så han kan tjekke nummeret i telefonen..

Niels drøner derud og det viser sig at telefonen er vores!!!!

Nummeret passer helt nøjagtig...

Sælger siger at det er en telefon hun skal sælge for sin søn, der er mellem 7-10 år gammel....

Simkortet var ikke i telefonen...

Og for at det ikke skal være løgn så er det de forældre der lånte niels deres telefon så han kunne prøve at ringe til den tabte telefon..

Det er forældre som har børn i samme vuggestue og børnehave som vores - en lille hyggeligt privat vuggestue med 26 børn...

Jeg er skuffet, rasende og meget meget gal...

Da niels får sit ny bestilte simkort idag og smider det i telefonen vrimler det ind med Sms´er... og en af dem er en voicemail hvor der står sælgers nummer fra da niels lånte telefonene på parkeringspladsen...

Jeg tiltede helt ud - især på baggrund af at de i går, dagen efter, spurgte mig da jeg hentede andreas om min mand havde fundet sin telefon...

Jeg sagde til niels at skaffer de ikke det simkort så ryger der en politi-anmeldelse og hvis han ikke ville ringe og sige det til dem, så gjorde jeg...

Jeg vil ikke finde mig at blive behandlet så grimt at nogen som jeg skal leve i et lokalsamfund med...

Niels ringede dem op og fortalte at hvis simkortet ikke dukkede op så gik sagen videre til politiet...

Konen sagde at det ikke var dem der havde taget den og flippede helt ud, men niels blev stædig og sagde sådan blev det og så knalede hun røret på....

Ja, hvad skal jeg sige - så meget for at have børn i samme institution, så meget for hjælpe med at finde en tabt ting, så meget for at niels kender dem da han leverer grus flere gange pr uge hos dem...

Tja - heldigvis narer den snu den mindre snu!!!

Og så håber jeg at de opdager at de ikke løber om hjørner med sjællænderne fra nørgaard....

Kærlig hilsen

Stine

- Mor til Andreas 2. juni 2006

&

Kaya Rosa 10. august 2007

Barnevognssele købes..

Regnslag købes..

0
0
Svar på denne tråd

Nej.....
Forfatter: 
Dato:  28-06-2008 19:58

Det var dog en ufattelig historie, tænk at man kan blive så pengegrisk, at man gør sådan. Ak ja, de mennesker må da have problemer med at se sig selv i spejlet...

Hilsen Vibeke, højt fra Nord

Nu med 3 hunde og 3 katte

Køerne kommer først når de bliver frigvet grundet blue tongue, øv øv og øv....

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

puhha sikken en historie
Forfatter: 
Dato:  28-06-2008 19:58

husk at vælg jeres kampe med omhug- for det er altså jeres børn der måske skal lege sammen de næste mange år.....

Så se at få den lukket ned på en god måde..

Men frækt og ubehøvlet er det sq'

MVH Dorthe

Dygtig HMS handler om at have den samme hest i mange år,

ikke at have mange heste på få år.

Vores kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby.

Se billede på mit HN.

Øremærke nr. ZGO383

Dusør gives

0
0
Svar på denne tråd

Spørgsmålet er...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2008 21:27

.. om man ønsker at ens børn leger med børn der bliver opdraget med den form for værdier (eller mangel på samme)?

Føj for en klam historie! Tænk at de kan få sig til det!

£isbeth & Baloo

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

(Albert Einstein)

0
0
Svar på denne tråd

Æv en kedelig sag
Forfatter: 
Dato:  28-06-2008 22:29

og tænk engang at ville gøre sig selv til hæler for en sk*de mobiltlf....

Og at de så er SÅ dumme at sætte en funden tlf til salg offentligt, ja så fortjener de sgu den lærestreg som i er ved at give dem...

Men når det så er sagt, så tror jeg ikke jeg ville gå så langt som at melde dem til politiet. Næh du skriver jo, at i bor i et lokalsamfund så jeg ville være meget mere tarvelig, og lade deres opførsel sive ud til venner og bekendte, for de vil sikkert også fortælle det til deres venner osv osv

Pernille

Team Blue ox - Distanceridning.

0
0
Svar på denne tråd

helt ærligt
Forfatter: 
Dato:  29-06-2008 11:49

så har man hørt det med. tænk at voksne mennesker opfører sig sådan. og tænk at det var HENDE der lånte ham en telefon så han kunne ringe og se om han kunne høre den ringe.

de må godt nok være slemt økonomisk på den siden de vil sætte alt på et bræt på den måde. (jeg kender udemærket jeres lokal miljø)

jeg er rystet.

Prøvekaniner søges til træning i telepatisk kontakt med dyr. se mere i præs.

0
0
Svar på denne tråd

Det var dog utroligt!
Forfatter: 
Dato:  29-06-2008 12:33

De er da vist ikke de hurtigste knallerter på havnen!

Hvis man finder en mobiltelefon, så kan man jo lige prøve at ringe på et par af numrene, for at se om man kan finde ejermanden ad den vej. Ellers må man jo fremlyse den vha. et opslag hos den lokale brugs.

At tage den - VIDE at personen foran en mangler den - og prøve at videresælge den - det er ski' da for groft!

Tænk, jeg ville slet ikke vide hvad jeg skulle gøre

0
0
Svar på denne tråd

underlige mennesker
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 08:42

jeg fandt engang en mobil på gaden, da jeg var ude at gåmed hunden. Der var ingen menneskeri nærheden, så jeg tog den med hjem for at finde ejeren.

Desværre stod nummeret ikke registreret nogen stedet, så det var lidt svært. Efter 30 min ringede telefonen, det var en und man. Jeg forklarede ham historien, men i stedet for at hjælpe mig med at finde ejermanden smed han røret på.. Tak!!

Efter yderligere en time ringede den igen, denne gang var det politiet!!! De ville da bare oplyse mig om at "min kæreste var varetægtsfængslet for voldig overfald"... Måtte pænt forklare dem, at det var en telefon jeg havde fundet, og at det altså ikke var min kæreste.. de var heldigvis flinke og kunne oplyse mig navn og adresse på ejeren

Jeg gik ned og afleverede telefonen (et meget lusket sted) og måtte samtidig meddele pigen at hendes kæreste var i spjældet

Hun har sikkert haft en god dag....

Fjordhest er bedst!

Mor til Naia født d 4-1-06

Bøger til ssa udd købes!

skriv pb/mail.

0
0
Svar på denne tråd

For en
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 10:15

/%&&%¤%&¤ mobil....

Christ.

Illum

NØJ jeg har meget TID....

0
0
Svar på denne tråd

Utroligt
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 08:21

Jeg havde gjort det samme. Det er bare en princip sag. Håber at hun har dårlig smag i munden hende k*llingen!

0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 09:15

Hvor lavt vil man synke..... Og så for en skide mobil...

0
0
Svar på denne tråd

Ikke alle er uærlige
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 09:47

Jeg mistede min firma mobil under "mistænkelige" omstændigheder..

Da den er viderestillet til privaten efter 3 ring tænkte jeg ikke over at den var væk før en konsulent gjorde mig opmærksom på at en mand svarede hans opkald i stedet for mig.

Manden havde fundet telefonen og sad faktisk bare og ventede på at nogle ringede så han kunne finde ud af hvem ejeren var. Manden fik oplyst firmaadr. af konsulenten og 3 dage senere var min telefon tilbage på mit skrivebord.

Han havde pakket den fint ind og sendt den som pakkepost fra sit firma - det synes jeg fandem... er iorden... Efterfølgende har jeg også spamet ham med takkemails

Så helt ærligt - der findes bare ikke nogen undskyldning for den opførsel og jeg synes helt fint at man skal gå til politiet, ofte sker der ikke mere end at de tager en snak med den "skyldige" og der kan vist ikke være nogen tvivl om at de "skyldige" havde valget mellem rigtig og forkert og helt klart har truffet deres valg fuldt bevidst om konsekvenserne...

Men går den så går den åbenbart AAAAAAAAAAAAAAAAARDV!!!!

Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm

0
0
Svar på denne tråd

Hvor er det dog en
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 14:33

underlig sag.

Hvad skulle telefonen koste og var det moderen der havde fundet den?

Godt i fik den retur..

Øv med al den ballade der bliver nu..

Mvh

Gitte-Mor

Tera/feb-05 og Lian/dec-07

Jack tilbyder bedækning

Hingste føl fra i år tilbydes lækker opstaldning

med andet hingsteføl fra medio november 08.

Pris efter arb. indsats.

0
0
Svar på denne tråd

neeejj da
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 15:36

hvor er folk dog bare uærlige. Føj da sikken en moral -eller mangel på samme

Hilsen
Sanne
Søger min gamle hest Frk. Liva. Skimmel hoppe på 165 cm. og 8 år. Måske står hun nær Holbæk. Billeder på min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

lidt mere
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 09:59

Ja, det var åbenbart moderen der havde fundet den - hun holdte på den plads niels havde holdt på, da han kom tilbage for at lede efter den...

Moderen siger at det var en de skulle sælge for deres søn - men nu har jeg så fundet ud af at de ikke ejer en søn, men kun de to små piger...

prisen på telefon var sat til 1250 kr og der var mægtig fine billeder af den - der stod den sælges uden udstyr da de ville beholde det selv...

Jeg er bare så skuffet, gal og sur, men ved ikke om jeg orker al den ballade, men nu har manden jo meddelt dem at der kommer en anmeldelse hvis sim-kortet ikke dukker op...

Så må vi se - jeg jo snart beslutte mig!!!

Men som de havde sagt til min mand, så blev de noget nervøse da politiet ringede dem op- lad det være dem en lærestreg..

Synes det er så ualmindelig synd for de to små piger - de er nemlig noget af det dejligste der findes...

Kærlig hilsen

Stine

- Mor til Andreas 2. juni 2006

&

Kaya Rosa 10. august 2007

Barnevognssele købes..

Regnslag købes..

0
0
Svar på denne tråd

Hahaha!
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 11:24

"Ejede" de ikke engang en søn :-D

Gad vide hvilket forhold deres to små piger får til sandheden efterhånden som de vokser op

Jeg synes det er fedt, at I meldte dem til politiet - det chok får dem nok til at tænke sig (lidt) mere om i fremtiden, når de forsøger at sælge stjålne varer

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider