Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Lungebetændelse hvor længe
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 21:57

Jeg har fået raget en kold lungebetændelse til mig. Lige nu er jeg på nogle kæmpepiller, der ser ud til at virke. Jeg startede på arbejde mandag. Der havde jeg været på pencilin i en uge, men i dag onsdag, gik jeg hjem før tid, da jeg var helt utroligt træt. Jeg er stadig ret hæs, og da jeg er skolelærer, kan jeg ikke spare på stemmen.

Jeg føler lidt jeg pjækker, da jeg ikke har feber, men er det uklogt at gå på arbejde, og hvor længe skal jeg regne med at være træt?

Jeg skal til lægen i morgen, og have tjekket mine infektionstal.

Hilsen Mette
og
Tanni

;-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kom på
Forfatter: 
Dato:  12-06-2008 07:52

arbejde igen efter 5-6 dage på penicillin og det samme gjorde min nuværende chef da han havde det.

Men man ligner altså en gammel sur karklud og føler sig ligesådan i en ugestid endnu hvorefter det langsomt begynder at lette.

Men efter 5-6 dage begynder man at kunne sove igen om natten. Det hjælper i sig selv.

Feber har man ikke særligt ved en kold lungebetændelse (deraf kold).

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

Javel...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2008 08:07

Nå, så var det ikke helt galt at jeg startede i mandags. Der havde jeg fået pencillin en uge.

Jeg er dog helt fantastisk hæs, og det kræver sine lunger, som skolelærer.

Eleverne spørger jo ikke om de skal være stille, fordi læreren ingen stemme har.

Jeg gik hjem igen onsdag, og er blevet hjemme idag, da jeg følte at jeg fik det skidt igen.

Jeg følte fik ondt i lungerne, måske p.gr.a. anstrengelse.

Jeg er rigtig dårlig til at passe på mig selv, når jeg er på arbejde.

Jeg har en del ansvarsområder, og jeg har haft en følelse af at alle hev i mig, da jeg kom tilbage.

Der er No mursy.

Nu må de klare sig selv idag, for hvis jeg ikke holder mig væk får jeg ikke fred. Der er ikke noget med at gå lidt halvslatten rundt.

Hilsen Mette
og
Tanni

;-)

0
0
Svar på denne tråd

Mette...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2008 10:06

Jeg vil anbefale dig, at blive hjemme nogle dage.

Jeg havde lungebetændelse i november og kom for hurtigt igang. Det straffede sig med 3x sygemeldinger efterfølgende og en meget stærk penicillinkur.

Jeg var først rigtig ovenpå i februar.

Det er en hård omgang for kroppen, og den skal lige have lidt ro til at komme sig

Håber aldrig at jeg får det igen. NØJ, hvor er det irriterende ikke at kunne sove fordi man hoster!

Rigtig god bedring til dig....

"No man is worth your tears, and the one who is, won´t make you cry"

Aloysius - Elsket og savnet. Hver eneste dag.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider