Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Lus i roser
Forfatter: 
Dato:  01-06-2008 20:45

Åh nej! Mine roser er fyldt med lus! Og nogle af bladene er gule med sorte pletter

Jeg har nu spulet dem med haveslangen og sprayet dem med sulfovand. Er der mere jeg kan/skal gøre?

Hilsen Pernille - som er nybegynder haveejer

0
0
Svar på denne tråd

Tja, mod
Forfatter: 
Dato:  01-06-2008 23:56

lusene virker sulfoen som regel, men desværre spredes sporene fra svampesygdommen stråleplet på samme måde.

Ved stråleplet, som det tyder på dine roser er angrebet af, skal alle bladene netop holdes så tørre som muligt, og iøvrigt skal alle angrebne blade fjernes helt fra haven. Det er en meget smitsomt sygdom blandt roser.

Du kan sprøjte med Baymat rosenspray, det plejer at hjælpe, men husk væk, helt væk med de angrebne blade.

mvh

KIRSTEN

0
0
Svar på denne tråd

Du kan også
Forfatter: 
Dato:  02-06-2008 00:30

plante tagetes rundt rosene, det holder lusene vække. Selv sprøjter jeg med et økologisk lusemiddel lavet af planter bla annet krysantemum. Det går at lusene ikke kan krybe rundt fordi de bliver meget klebrige pg dør pga det.

de findes i mange farver og varianter fraenkle, dobble og fyldte og lusene skygger unna dem

0
0
Svar på denne tråd

Det.....
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 15:28

lyder ellers som en god idè, men jeg kan bare ikke fordrage Tagetes

Den, som ikke vil rådes,

kan ikke hjælpes.

Benjamin Franklin

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

Opdatering
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 20:49

Efter at jeg har sprøjtet med sulfovand er lusene væk... Jeg har med hård hånd og bævende underlæbe fjernet alle angrebne blade - men nogle af grenene er også plettede! Skal de også væk? Eller skal man grave hele molevitten op og købe nogle nye? Suk, det håber jeg ikke....

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-06-2008 08:50

Dk er hårdt ramt af bladlus m.m i år pga den varme forsommer. Men du kan fakti´sk sprøjte dem med mælk.. det skal være på en solrig dag, så forsvinder de.. Det er heller ikke giftigt Men.. det lugter

Sagde Nanna med den smukkeste hest

Risdalens Amy

Udstyr sælges, alt fra ridebukser til sadle. Skriv hvad du mangler måske har jeg det.

0
0
Svar på denne tråd

brun sæbe
Forfatter: 
Dato:  13-06-2008 19:42

mine roser har også haft det problem så tog jeg en gang brun sæbe vand og stak hovederen ned i vandet og så var de væk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider