Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Endelig fri! (eks-kæreste) langt...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2008 15:59

Mit hjerte bobler af glæde over det spirende forår, og alle jeg møder på min vej smiler til mig når de ser mit fjollede glade grinende fjæs! Nej, jeg er ikke forelsket....

...eller det skulle da lige være i selve livet!

Historien er lidt lang, men måske den kan være til inspiration for nogle der -som jeg- har haft det svært.

For efterhånden snart 7 år siden mødte jeg denne her helt fantastiske fyr -eller vi kendte godt hinanden i forvejen, men det var omkring første maj til en fest at han fortalte at han var vild med mig. Han havde en kæreste, som han dog ikke længere var særlig glad for, så jeg gav ham en måned til at få det afsluttet på en ordentlig måde -for min (og hans) samvittigheds skyld.

Herefter var alt fryd og gammen i de næste år -jeg flyttede hurtigt ind til ham og var fuldstændig forelsket til op over begge ører.

Der var nogle småting der bekymrede mig lidt, men jeg besluttede hurtigt at det var værd at tage med, for resten af ham var jo så fuldstændig fantastisk. Bla. irriterede det mig grusomt at han altid kom for sent til alt, at han aldrig talte om mig til sine venner eller inviterede mig med til fester og at han aldrig snakkede med mig når vi så var til fest eller noget. Men pyt -han var jo så fantastisk.....

Efter en 2½ års tid fik jeg arbejde i Århus og måtte flytte herover, men vi var helt enige om at det nok skulle gå -det tager jo kun 3 timer med bus/tog mellem Århus og København, og vi kunne jo skiftes til at pendle. Det vil sige -det var oftest mig der tog over til ham, for vi havde jo fælles venner og lejlighed dér, mens jeg kun havde et værelse i Århus. Faktisk var han vist kun ved mig 2 gange i løbet af 10 måneder...

En weekend mens jeg var hos min veninde i england, var han så til fest og kyssede med en anden. Det var et slag!

Men vi fik talt om det, og fordi han præsenterede det somom han var træt af sit arbejde osv., undskyldte jeg ham -ikke mindst fordi han indvilgede i at gå til psykolog (som jeg også gjorde).

Jeg kom tilbage til KBH igen og vores forhold var bedre end nogensinde før -dog var jeg lidt ked af at han ikke var indstillet på at finde en fælles bolig eller på anden måde binde sig. Men han skulle så også 8mdr til USA. Jeg tod med ham de først 2mdr, og vi havde det helt fantastisk sammen. Han begyndte at tale om at få børn osv., men det skulle selvfølgelig først være når han kom hjem igen. Hjemme talte vi sammen på Skype hveranden dag, og det gik egentlig fint det hele. Han skulle komme hjem tre dage før min søsters bryllup, men en dag fik jeg så en mail om at han ikke kom alligevel -pga. at arbejdet trak ud. Jeg var fuldstændig knust, men i min sædvanlige optimisme og blinde tillid til ham fandt jeg hurtigt ud af at indstille mig på at vente to måneder mere. Jeg foreslog at komme over at besøge ham, men det havde vi egentlig ikke råd til, som han påpegede.

Herefter begyndte det at gå helt galt. Han begyndte at aflyse vores Skype-aftaler, som altid var om morgenen pga. tidsforskellen. Da han først aflyste et par timer før, begyndte jeg at ligge søvnløs om natten eller stå voldsomt tidligt op for at tjekke om han havde mailet. Det gik naturligvis ud over mit arbejde, idet jeg overhovedet ikke kunne konventrere mig. Heldigvis var der ingen der opdagede noget, idet jeg havde kontor for mig selv, men jeg kunne få hele dagen til at gå med at stirre tomt ud af vinduet eller være her på HN.

Jeg begyndte at gå til psykologen igen, som mente jeg var på vej ud i en depression. Men alt ville jo blive iorden igen når han kom hjem!

Det gjorde han så, og alting virkede helt forkert -han var helt væk fra mig, hvis I forstår?

Jeg skulle til Italien med arbejde en uge, og han skulle så komme ned til mig så vi havde en weekend i Venedig til at finde hinanden igen....Det var en mærkelig weekend, men det var ham der talte om hvordan vi skulle holde jul, hvor vi skulle bo osv., så mit shock var enormt da han på vejen hjem i flyet fortalte mig at han ville tilbage til USA!!!

Efter nogle dage fik jeg hevet ud af ham at det var fordi han havde en kæreste derovre.....hvor længe det havde stået på véd jeg ikke, men her havde jeg siddet derhjemme og ventet på ham, og troet ham når han sagde han elskede mig osv. Hvor dum og naiv jeg dog følte mig!

Jeg var jo nødt til at flytte, men der gik et par måneder hvor jeg hver fredag kom for at hente mine ting og han hver søndag grædende bad mig om at blive. Det ville jeg dog kun hvis han droppede hende, hvilket han så lovede. Jeg mente jo vi kunne finde ud af det hele igen, for jeg elskede ham jo så højt! Og det var jo kun mig der ville kunne befri ham for alle hans moralske grublerier -han var jo også dybt ulykkelig.

En dag kom han så og besøgte mig i Århus, og vi havde en rigtig dejlig dag sammen, som endte med at jeg spurgte om vi så kunne være kærester igen nu? -Det ville han egentlig gerne, men det var faktisk sådan at hende fra USA skulle komme hjem til ham i tre uger, og holde jul sammen med hans familie....

Det var det der skulle til for at jeg -endelig! -fik sat foden ned og sagt stop. Han regnede åbenbart med at jeg lige kunne være on hold mens han kunne få lov at vælge mellem os -mage til arrogance og selvoptagenhed!

Så jeg skred. Og han flyttede over til hende. Men jeg var dybt, dybt ulykkelig, for jeg elskede ham så højt, og kunne aldrig finde en ny. Han ville holde kontakten, sagde han, men han skrev aldrig. Jeg så en del fyre, men havde egentlig ikke lyst til noget videre, for mit hjerte var lukket. I sommer blev han færdig med sin uddannelse, så jeg skrev en mail med tillykke, og han svarede noget med at han dyrkede tomater. JEg blev så gal over at han skrev om noget så intetsigende!!!

Så jeg skrev ikke igen. Før i søndags. For han havde sagt han skulle være i USA et år, og jeg ville gerne vide hvor han var så jeg ikke risikerede at rende ind i ham på gågaden. Han svarede i mandags, og nu kommer vi så til årdagen til mit indlæg:

Jeg mærkede intet i maven over at se der var en mail fra ham! Og indholdet efterlod mig ligeglad (jo, jeg var glad for at han blvier derovre et år mere). Og det var så fantastisk en fornemmelse endelig at være helt fri af ham!

Det er ikke fordi jeg har fundet en anden, men det skal nok komme, nu hvor jeg er klar og fuglene kvidrer og solen skinner!

Hvis du fulgte med så langt, så vil jeg ønske dig et dejligt forår, og se: Der er et liv på den anden side, selvom det kan være meget, meget svært at tro det når man føler det hele er forbi, og at man er totalt værdiøs.

Mvh Britt

The more you practice, the luckier you get....

0
0
Svar på denne tråd

tillykke.....
Forfatter: 
Dato:  09-04-2008 18:13

Det var da kun godt at du kom af med ham - og kæmpe rygklap til dig for at have nosser nok til at gøre en ende på det.

Tænk på, hvis det havde været ham du skulle have børn med, nej ellers tak.

Bare tænk på at en anden stakkel skal holde ham og hans udenoms ud.

Mor til Julie 13.10.2007

0
0
Svar på denne tråd

nogle gange
Forfatter: 
Dato:  09-04-2008 23:03

nogle gange tager det bare længere tid end andre at komme sig over ulykkelig kærlighed. Men det er en fornøjelse at mærke den dag man ENDELIG er der !!!

FEDT at DU nu er på "den anden side" det betyder også, at du nu sikkert udstråler en ro og aura omkring dig der betyder at nu svimler alle de lækre dejlige mænd omkring dig. Når man hviler i sig selv ser alting meget lysere ud.

Pøj Pøj med kærligheden - Go' Girl

Venlig hilsen Heidi

Jeg kan forstå dit indlæg forkert - og så beklager jeg,

men min svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.

Ha' en rigtig god dag.

0
0
Svar på denne tråd

At komme videre
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 00:27

Hej

Ja jeg kan fuldt ud sætte mig ind i hvordan du har det. Min eks var ikke lige så slem. Men også totalt ligeglad med mig og da jeg skred tiggede han mig i flere måneder om at tage ham tilbage.

Jeg har nu godt nok været ovre ham længe efterhånden. Men nyder hverdag mit singleliv og den frihed og glæde jeg har nu. Jeg har været single i over et år og har ingen intentioner om at finde en ny fyr. Mit liv er skønt og jeg elsker min hverdag.

Hvilket jeg siger selv om jeg i dag indirekte er blevet bedt om at sige op på det ene job og har en meget øm nakke efter en påkørsel bagfra i bili søndags. Så der skal altså meget til at slå mig ud. Da jeg var sammen med eksen græd jeg dagligt, sov ikke ordenligt osv.

Så velkommen til den gode del af at gå fra et dårligt forhold. Nemlig den del hvor man føler sig lykkelig, tryg, glad, parat til at elske og og opleve verden og de mennesker der lever i den. Det er bare fantastisk.

Mvh.

Kiki

Med misserne Oscar og Maddox

0
0
Svar på denne tråd

wee...
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 09:26

SIKKE en dejlig slutning på dit indlæg, jeg har læst med engang imellem.

MEN tilykke.... det er sååå fedt når man kommer ud på den anden side af krisen :)

Gå uden for døren, snuuuus ind i den dejlige forårs luft og mærk hvordan det kribler i maven af forventning om, at snart venter der en eller anden oplevelse derude :)

"Det tar lang tid, at få en gammel ven"

Nu med Trakehner baby i vente

0
0
Svar på denne tråd

dejligt
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 09:52

Hvor er det godt at du kom videre, det må give dig en dejlig befriende følelse...

Jubii så skal vi igang med at bygge drømmehuset! :)

STALD BRATTENSBORG

Fyldt med heste-tosse-tøse ...

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 13:31

:-) - og velkommen på den anden side!!!!

Christina & Alle Prinsesserne

Count your blessings

0
0
Svar på denne tråd

Takker!
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 22:10

For jeres søde hilsener!

Selv synes jeg egentlig ikke at det har taget så forfærdelig længe at komme hertil..

I starten var jeg helt desperat over at hele løbet med mand, hus og børn var kørt for mig, for jeg ville jo aldrig kunne finde en anden!

Derefter var jeg bange for at der ikke var nogen tilbage til mig -at alle de gode fyre var taget...

Det sidste års tid har jeg været ude at slå mig løs, og hold op hvor har det været godt for mig! I starten kom jeg måske nok til at kysse med lidt for mange fyre -men der er vel ikke noget at sige til at man kan have brug for lidt bekræftelse ovenpå sådan en omgang, vel?

For fra min gamle kæreste kom der egentlig ikke mange rosende ord. Jo, han sagde tit at jeg var sjov, men aldrig noget om hvorvidt jeg så godt ud, var lækker eller den slags. Så kommer man jo nemt til at tro at man overhovedet ikke er tiltrækkende, men den forvildelse er jeg også kommet ud af nu -takket være gode veninder, venner og så selvfølgelig alle d´herrer jeg møder på min vej og som ikke er blege for at komplimentere mig

Men nu tror jeg måske der er faldet lidt mere ro på. Jeg føler mig ikke som om jeg intet er værd hvis jeg ikke har en flirt igang...

Og som nogle siger, så glæder jeg mig bare rigtig meget til den dag kommer hvor jeg bliver vildt forelsket igen!

(Og hvis ikke -tjae, så må jeg nøjes med at glæde mig over foråret...)

Mvh Britt

0
0
Svar på denne tråd

At kysse på for mange
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 22:31

Det er der da virkelig ikke noget som hedder. Sålænge man har det sjovt og er single, så er alt tilladt.

Man skal jo lige have eksen ud af systemet og derefter bliver man netop mere rolig, velafbalanceret og bare generelt glad.

Ja jeg går da også og venter på den helt store forelskelse. Men jeg leder bestemt ikke. Har ikke travlt og nyder simpelthen livet for meget til at bekymre mig om at have en flirt eller flere kørende. Nøjagtigt som du siger.

Mvh.

Kiki

0
0
Svar på denne tråd

Hej Kiki
Forfatter: 
Dato:  13-04-2008 13:10

Lyder som om vi er på samme bølgelængde -Det er fedt at høre at du kan bevare dit overskud og optimisme på trods af bøvl på arbejde og trafikuheld....

Det er sjovt, for jeg havde jo altid troet at jeg ville have mand, hus og barn inden jeg fyldte tredive. Men nu nærmer dagen sig, og min eneste tanke handler om hvormange af mine super venner jeg kan få plads til til festen!

Det er sjovt nok også gået op for mig at jeg jo overhovedet ikke behøver at være bekymret for om jeg kan nå det hele -måske skal jeg være det om ti år, men lige nu skal jeg bare nyde livet.

(og den sidste nye flirt fra i fredags, tihi)

Mvh Britt

0
0
Svar på denne tråd

Lys på den anden side...
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 19:57

Dejligt at du har fundet ud på den anden side igen, og kan nyde livet... Magen til paphat skal man da lede længe efter - eller skal man??? For min eks var faktisk af præcis samme støbning - han rejste så bare ikke til USA...

Min eks og jeg fandt sammen gennem Dating.dk - som jeg var på i forbindelse med min hoppy, nemlig Salsa. Jeg brugte site til at finde en mulig dansepartner, og en dag skrev min eks så til mig... Vi skrev frem og tilbage, og endte med at mødes på en cafe. Her kyssede vi så, men jeg syntes at afstanden var for stor... Han fik dog overtalt mig, og den efterfølgende week-end var jeg hjemme hos ham. Forelskelsen var der, men det var ikke den helt store. Det vidste jeg bare ikke dengang, for jeg var kun 19 år.

I korte træk, så flyttede vi sammen i en 2 vær. i København og begyndte begge at læse. Vi nåede at være sammen i 2½ år, da han en aften sagde at han ikke længere ville os... men vi skulle blive boende sammen, med de samme privilegier som kæreste, men vi skulle ikke være kærester (håber det gav mening) Hans tankegang var syg - for gennem de 2½ år, havde han frataget al min selvtillid og selvstændighed. Jeg måtte kun snakke med de mennesker han syntes, gå i det tøj han godkendte osv osv

Først så tænkte jeg bare "NEJ!!! Det er bare ikke sandt, han må ikke forlade mig" og mine næste tanker var "Hvad fanden bilder du dig egentlig ind mester?!? Jeg skal sgu ikke være din bolle-veninde..." 14 dage efter havde jeg et værelse hos en veninde, og han blev bedt om at flytte ud af min lejlighed... men han tiggede og bad. Samtidig havde han så noget kørende med en fra han studiejob ... Han ville heller ikke foretage en "bodeling" så vi kunne komme videre, så jeg tog det der var mit - og flyttede... Dog undlod jeg at tage vores fotoalbum hvilket jeg ærgre mig over i dag, samt de personlige billeder og mit fotografi-apperat (gammelt), da han havde købt linser til det, og egentlig var den der brugte det. Jeg har aldrig fået de personlige billeder, og får dem nok aldrig at se igen desværre...

Helt til det sidste forsøgte han at få mig tilbage, men han havde trådt lidt for meget på mig, og efterhånden kom mit gamle jeg tilbage, som havde været underkuet i 2 år... Vendingen kom da han fandt ud af jeg kom sammen med ham som han overhovedet ikk ville have at jeg skulle finde sammen med (det ville han nemlig også bestemme)... Der trak han sig tilbage, og hørte kun meget lidt fra ham derefter.

I dag er jeg gift og har en søn sammen med min helt store forelskelse - og er lykkelig... SÅ jeg fandt også vejen ud af "diktatorens" greb og sammen med den forbudte

A hapy end!

Hilsen Gitte
-
Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke...
-
Der tages forbehold for fejl af enhver art.
-

Børn er små engle, hvis vinger skrumper i takt med, at de vokser

0
0
Svar på denne tråd

Samme støbning
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 23:38

Ja det lyder lidt som om vi er på samme bølgelængde. Jeg har da også en idé om at jeg gerne vil have hus og børn inden jeg fylder 30.

Dog stræber jeg mest efter at nå og blive advokat som 29 årig (så er alt gjort på normeret tid).

Men nu til dags behøver man jo teknisk set ikke en mand for at opfylde drømmen om hus og børn. Selv om det jo nok vil være meget rart.

Men altså jeg bliver 24 næste måned, så jeg kan jo sagtens nå det. Selv om man måske bør lede for at opfylde den tanke. Jeg vil ikke sige at en mand er decideret med i min drøm for fremtiden. Men vil tro at det hele kommer af sig selv når man mindst venter det og man lige render ind i den rette.

Men det er i hvert fald bedre at være alene end at befinde sig i et elendigt forhold.

Mvh.

Kiki

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider