Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Bankboks ved død
Forfatter: 
Dato:  09-04-2008 09:48

Hvis man har en bankboks (2 ejere) så har jeg ladet mig fortælle at den ene ejer af boksen godt må hente ting og sager i boksen efter den andens død

Sådan er det jo ikke med hensyn til konti hvor man begge står som ejere af, de vil jo blive spærret ved den enes død.

Er der nogle kloge hoveder der ved om det er rigtigt

Hilsen Betty

Tæl ikke dagene - lad dagene tælle

Forelskelse er en momentan form for sindsyge

citat : Garfield

0
0
Svar på denne tråd

Bankboks med 2 ejere.
Forfatter: 
Dato:  09-04-2008 10:16

Hejsa.

I samme øjeblik banken får besked om dødsfaldet vil boksen blive spærret. Typisk så vender de låsen "på hovedet". Så hvis man har noget der skal fjernes, bør man gøre det hurtigst muligt inden banken får besked.

Venlig hilsen

BrownEyedGirl

0
0
Svar på denne tråd

lynhurtigt
Forfatter: 
Dato:  09-04-2008 11:02

Det sker lynhurtigt, svigerfar nåede ikke engang hjem fra sygehuset før de havde spærret konens konto (hvor alle deres penge stod). Så det samme gælder boksen.

:Pia

HYGGELIGT SOMMERHUS SÆLGES

*

SÆLGES:

2 x 10 kg Royal Canin Siamese (kattemad), lavt kalorieindhold, store bidder til tandrens, 250 kr. stk

*

KØBES:

Sort BUET dressurgjord 60 cm

+ m. 3 spænder 120 cm

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 10:08

Jeg arbejder i en bank, og ved derfor hvordan det foregår.

Som regel får vi besked om dødsfaldet inden for et døgn, men i enkelte tilfælde har jeg oplevet, at der er gået op til en uge inden vi har fået det at vide.

I samme øjeblik vi modtager beskeden SKAL vi spærre konti, boks mv. som har afdøde som ejer. Det er ikke noget vi gør for at være besværlige, men fordi loven siger vi skal.

I skal også være opmærksomme på at det er ulovligt at hæve fra en konto eller fjerne noget fra en boks efter ejerens død, det SKAL over skifteretten først.

Så derfor, hvis I har fællesøkonomi og den anden part pludselig dør, så er det vigtigt i hurtigst muligt kommer i banken så vi i fællesskab kan finde ud af en løsning der er til mindst mulig gene for den efterladte. Jeg ved det er svært at skulle overskue pengesager hvis man lige har mistet en af sine nærmeste, men bare kom ned, vi ved hvad der skal gøres, vi SKAL bare have jeres accept først.

Jeg ville også anbefale at man kontakter en advokat og få lavet et testamente. Så undgår I nemlig at skulle skynde jer at "stjæle" fra en evt. bankboks inden skifteretten kommer ind over.

I det hele taget er det altid en fordel at få skrevet et testamente hvis man ejer noget sammen, uanset om man er samboende eller ægtefæller. Den nye arvelov er temmelig kringlet, og kun få ved hvordan de jordiske ejendele bliver fordelt ved dødsfald. Så jeg synes det er 1500 kr der er rigtig godt givet ud.

Mvh. Heidi

- God is just an imaginary friend for adults -

Jeg søger kvalificeret dressurundervisning på lånt hest i Slagelse eller omegn. Se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Niksen -
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 10:09

Sakset fra mine betingelser fra Danske Bank:

"Du kan give en anden person fuldmagt til dine konti, depoter og bokse. Det sker skriftligt - normalt på bankens fuldmagtsblanket. Vil du ændre eller kalde fuldmagten tilbage, skal det også ske skriftligt. Ændringen/tilbagekaldelsen træder i kraft, når banken har modtaget din skriftlige besked.

Fuldmagten hører op ved fuldmagtsgiverens død, og konti, depoter og bokse bliver spærret, indtil skifteretten har taget stilling til boets behandling.

Fælleskonti og -depoter bliver også spæørret ved en af ejernes død, og en eventuel fuldmagt hører op. Fællesbokse bliver derimod ikke spærret, så længe en af lejerne er i live, ligesom fuldmagter fortsat gælder."

Nu skal jeg naturligvis ikke love dig at sådan er det ALTID - men det gælder i hvert fald i Danske Bank :)

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Billeder af det nye hus - www.bruser.dk

0
0
Svar på denne tråd

Trine...
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 10:33

Det må jo være det jeg har hørt - at konti bliver lukket men ikke boksen

Jeg må hellere smutte en tur i banken og høre hvordan vores bank har reglerne - alternativt må vi købe en brandsikker bankboks til herhjemme

Ønsket om en bankboks er bla til negativer, lidt arvesmykker med affektionsværdi hvilket jeg ikke har tænkt mig skal med i deling med hans børn

Hilsen Betty

Tæl ikke dagene - lad dagene tælle

Forelskelse er en momentan form for sindsyge

citat : Garfield

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider