Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Ja, jeg er slank og HVAD SÅ?????
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 17:36

ihhh er efterhånden ved at være godt træt af min kærestes farmor... hun har fået den ide at hun altid liige skal kommentere min vægt -eller mangel på samme efter hendes mening..

egentlig er jeg faktisk meget tilfreds med min krop, men det er på det sidste begyndt at irretere mig at hun skal lige skal sige at "gud hvor er du tynd, du kunne godt tage lidt på" for et eller andet sted så synes jeg virkelig at hun går over min grænse, for det kan da for filan kun være min sag hvad jeg vejer.. jeg har altid har været tynd og som barn gik det mig MEGET på da jeg nemlig var en af dem der bare ikke kunne tage på ligemeget hvad og hvor meget jeg spiste.. det gør det ikke mere for nu kan jeg se at min krop passer sammen og faktisk er "flot" hvis man kan sige det sådan.. (ikke alt for tynd og ikke for tyk = perfekt for mig)

men har virkelig lyst til at sætte hende på plads, men omvent så aner jeg virkelig heller ikke hvad jeg skal sige...

tænkte så om nogen har prøvet det samme, og hvad gjorde i ved det???

har overvejet om jeg bare skal ignorere (staves??) det for på et eller andet tidspunkt så stopper hun vel, men det håb er efterhånden ved at svinde ud da hun stadig kører "pladen" på 6 år og synes at hendes små "stik-piller" bliver mere og mere "spidse"...

I' m me.... and I'm perfect...

Nu med cabriolet og vind i håret... :-)

jeg vil have sommer, sommer, sommer og sommer......

0
0
Svar på denne tråd

Nu ved jeg ikke..
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 17:40

Jeg har ingen anelse om, hvilket forhold, du i øvrigt har til kærestens farmor, men jeg tror godt, at jeg kunne finde på, hvis det gentog sig som du beskriver, at give tilbage med: "Du er da også blevet lidt tyk. Skulle du ikke tabe dig?"..

Og når hun så måske så helt forkert ud i ansigtet, så sige; "Ja. Der kan du se. Det er ikke sjovt at få kommentarer til sin størrelse, så jeg vil gerne have at du lader være med at kommentere min"..

MoonQueen/Tina
:D
Min Hjemmeside www.moonqueen.dk absolut intet om heste
0
0
Svar på denne tråd

svar....
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 17:48

moonqueen;

egentlig har jeg et ok forhold til hende.. sød ældre dame, men nogen gange så tror hun at hun er lidt bedre end alle andre og kan finde på at sige ikke så pæne ting... nårh ja, også kan hun godt li' en drink eller 10 og kan blive virkelig frygtelig at hører på for det er som om hun godt kan li' at sætte folk i situationer de ikke vil være i..... har engang spurgt mig -hen over bordet til en stor familie fødselsdag- om hvordan hendes barnebarn så er i sengen....... øhhhh ja, der blev jeg så ret rød i hovedet og det er bare et super billede på hvordan hun er.... hun kan sige ting på en sådan "sød" måde at man knapt kan tillade sig at blive fornærmet, selvom hun ikke ligefrem siger noget særligt pænt om folk...

da min kæreste og jeg startede med at være kærester for ca. 6 år siden gik vi på samme gymnasium, og da vi så havde været oppe til eksamen spurgte hun selvfølgelig hvorda det var gået.. min kæreste havde så fået 10 og jeg havde så fået 8. hun valgte så at præsentere mig til noget familie med beskeden "ja, det er så thomas' kæreste, hun er ikke så god i skolen"... -og hvad siger man så lige.....

0
0
Svar på denne tråd

tja....
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 18:03

At kritisere folk pga de er tynde, er præcis ligeså grænseoverskridende som hvis man kritiserede folk pga deres overvægt.

Det er håbløst at modtage den form for "andres mening omkring ens vægt" - for ja - hvad skal man stille op? straks gå amok i flødeskumskagerne så man kan komme til at ligne dem selv og dermed indgå i dejlig enighed om at det er ok at have lidt ekstra på sidebenene?

Eller udvikle anorexi - så de på et tidpunkt vil indse at man faktisk var flot - dengang de altid skulle himle op om at man var undervægtig..?

Nej - spøg til side.

Jeg tror det bedste er at sige fra, for nej det stopper sansynligvis ikke, det er en eller anden sær blanding af misundelse og misforstået omsorg - der får folk til den slags (tror jeg).

Afhængig af situationen ville jeg nok - hvis det var mig - svare noget med - "jeg ser ud som jeg gør, vi er alle forskellige" - og hvis det ikke hjælper: "kan du ikke lade være med altid at kommentere min vægt, det er ubehageligt for mig".

Eller også tage det lidt mere venskabeligt: "synes du det? Nå men jeg er altså rigtig glad for min vægt, - så er der ikke så meget at slæbe rundt på :-) "

På et eller andet tidspunkt må de vil holde op med at føle det interessant - når man på den ene eller den anden måde understreger - at man intet problem har med sin vægt, og heller ingen planer har om at få det ;-)

0
0
Svar på denne tråd

ville bare sige
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 19:27

ja og det er fordi jeg aldrig spiser noget -tror du ikke???

Eller?

Ja jege r tynd og har det fint med dem -slut

Hilsen
Sanne
0
0
Svar på denne tråd

ja det har
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 19:41

... da jeg mødte min kæreste vejede jeg 56 kilo (er 165 cm høj) og var derfor væsentligt mindre end hans mor og søster, som begge er overvægtige. Det skulle altid kommenteres, ikke på samme måde som dig men mere sådan "tag en kage til, du kan jo tåle det...".

Til sidst blev det svigerfar for meget, og så kom det tørt fra ham "det er jo nok fordi, hun siger nej tak, at hun kan tåle det" :-P

I dag er kommentarerne stilnet af, men jeg har så også taget en hel del kilo på. Det er sgu alle de kager, jeg "godt kunne tåle".

0
0
Svar på denne tråd

Kender det godt..
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 19:58
Åh...kender det virkelig godt. Jeg er ikke superslank, men vil betegne mig selv som almindeligt
bygget....men der er åbenbart andre, der synes, at jeg er meget slank?:-) Oplever tit netop at få den bemærkning " du kan sagtens tage et stykke til...du KAN JO TÅLE DET". Ja..måske kunne jeg ikke tåle det, hvis jeg bare spiste løs, hver gang jeg så et stykke kage eller andet. Det er virkelig irriterende med den evige bemærkning!!!!
0
0
Svar på denne tråd

hahaha sanne
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 20:01

den her er god;

ja og det er fordi jeg aldrig spiser noget -tror du ikke???

sidst hun sagde det, sagde jeg bare "at det synes jeg nu ikke" men det fattede hun ikke for det blev så bare kommenteret en gang til senere den aften...

0
0
Svar på denne tråd

Luk ørerne
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 22:06

Luk ørerne eller sig til hende, at det er IN

Eller hvad med, at man får det så fantastisk, når man ser sådan ud, og at hun skulle prøve det selv

Hilsen Jette

0
0
Svar på denne tråd

lad som om du ikke høre det
Forfatter: 
Dato:  28-03-2008 10:51

Hej.

Jeg har samme problem, det er mest min mormor der skal sige jeg er tynd, har prøvet at forklare hende hvordan jeg havde det med det, lige da jeg sagde det, forstod hun det godt, men hun siger det stadig. Og det er bare så trættende at høre på!

Men jeg er bare begyndt at lade som om jeg ingenting høre, gider ikke lade det gå mig på. Min fars kone som er tyk har også travlt med det, men der køre jeg bare med når den kommer ja du kan jo tåle lidt mere, så ja det er lækkert bare at kunne spise uden at tænke på vægten. det kan hun ikke så godt li at jeg siger, men gider ikke længere at tænke på hvad hun syntes for det gør hun ikke ved mig!

Nu med Dansk Varmblod

0
0
Svar på denne tråd

Louise...................
Forfatter: 
Dato:  28-03-2008 11:50

Totalt grineren!!!

I dag er kommentarerne stilnet af, men jeg har så også taget en hel del kilo på. Det er sgu alle de kager, jeg "godt kunne tåle".

Yiip - mon ikke du bliver påvirket af hendes kommentar, fordi du ikke har det så godt med din krop - trods det du skriver det modsatte???

Jeg bliver da ikke påvirket af, at folk beder mig spise en kage til, jeg bliver glad.(og tager kagen)

Pia

Jeg har så meget respekt for min underviser, at jeg aldrig kunne drømme om, at citere en af hendes sætninger, hvis ikke jeg kendte slutningen.

0
0
Svar på denne tråd

Bare ignorer hende. Hun er ikke det værd
Forfatter: 
Dato:  28-03-2008 12:50

Jeg tager sgu også kagen .

Alle havde frygteligt travlt i mine teenageår, lider hun nu af anoreksi og bla bla. Derudover kom kommentaren altid; Bare vent til du kommer i tyverne så kan du ikke æde som en damptrommel.

Jeg æder stadig som en damptrommel, fylder 29 år og vejer stadig ikke mere end 60-65 kg. Til trods for en højde på 180.

Hvorom alting er min vægt og højde stoppede samtidig da jeg var 13 år.

Passier sadler sælges.

Kombineret mod spring sorte.

Smal til medium bom 17".

Kontakt mig via pb.

0
0
Svar på denne tråd

kender det godt
Forfatter: 
Dato:  28-03-2008 12:58

vejer 53 kg og er 167 cm høj. jo jo min mor og svigermor ku grov blive enige om hvor tynd jeg er og at jeg skulle tage lidt på. det vile være pænere. men who cares. jeg spiser det jeg har lyst til og er stadig lige tynd. så sådan skal jeg bare se ud. syntes også selv jeg ser ok ud. jeg har former und alles

som du selv siger så kan du enten finde dig i det eller også fortælle hende at du faktisk blir ked af hendes evige kommentarer.

når hun er fuld kan du ikke regne med noget men i ædru tilstand vil hun nok ikke længere få lyst til med vilje at gøre dig ked.

og eller må du give igen af samme skuffe. spørge om hun ikke drikke for meget

mvh hilsen
SUNFLOWER
LAD DOG TVIVLEN KOMME HESTENE TIL GODE
INDSIGT GIVER ANSVAR

0
0
Svar på denne tråd

Mm, tja...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2008 13:07

Jeg kan ikke forstå, hvorfor du insisterer på at have det skidt med de kommentarer.

Jeg mener, who cares? Hvis du ikke selv synes, du er for tynd, kan det da være totalt lige meget, om farmor synes det ene eller det andet.

Jeg får også tit den der med, "Du er så TYND, du kan godt tage en kage mere!" Jeg plejer bare at svare, "Tja, det kan jo godt kalke til indvendigt uden at det kan ses udefra!"

Det plejer at lukke munden på de fleste.

-+- Zip.

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  28-03-2008 15:45

til tider kender jeg det godt- ind i mellem får jeg osse den slags kommentarer- jeg er 165/166 høj og svinger mellem at veje 50 kg og til 56 kg.

Du kan jo tåle det-

Er du ikk ved at være lige lovlig tynd-

Har du ikk tabt dig igen-

Hmm jo OG?

Altså du kan jo osse bare æde som en gris uden at tag på af det. Ja og er det ikk abre heldigt for mig måske Når nu jeg osse er så madglad?

Ja ja det holder nu nok når først jeg er blevet gravid og laske fed- så blir det ski nok til

Skulle du ikk tabe dig lidt-

Skulle du ikk holde lidt igen-

Er du sikker på du har godt af det der-

Til den tid blir mine kommentarer bare til-

Nåh sidst var jeg for tynd el nåh jeg troee ikk jeg kunne blive tyk nok! El. jo det er så hva der kan ske når nu man giver forældrene et barnebarn. Årh jeg har masser kommentarer.

Jeg er så ligeglad med den slags kommentarer- det rager mig et stykke. Jeg er mig og er og ser ud som jeg gør- og det er jeg stolt af!

Jeg kan dog godt forstå det kan irriterer når hun kommer med så grove kommentar- men mi svar til hendes " nåh er mit barnebarn så god i sengen " havde nok bare været- Ja fan*eme ja han er- jeg ahr aldrig fået så god tissemand i mit liv!

Nu kan jeg osse selv være ret grov og er alt andet end blufærdig hva den slags angår.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd

Jasper...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2008 22:00

Guud hvor er den køn din hest! Det er den pæneste brogede jeg har set..:-)

0
0
Svar på denne tråd

Min kære
Forfatter: 
Dato:  29-03-2008 07:24

mormor droppede kommentarerne om min vægt dengang hun IGEN kommenterede at jeg da vist havde taget på siden sidst:

Jeg konstaterede noget tørt: "Jeg har så tabt 3 kg siden sidst vi sås!" ... Sjovt nok har jeg ikke hørt et muk siden da

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

0
0
Svar på denne tråd

hejsa..
Forfatter: 
Dato:  29-03-2008 22:03

min familie punker til mig, hver gang vi ses. Jeg synes, det er deres problem. Mine søstre har haft spiseforstyrrede - de kan ikke glæde sig på mine vegne, uanset hvad jeg vejer. Jeg har altid været en pind, og har nu fået antydningen af hofter, og er super glad. Hvad jeg har lært af at have spiseforstyrrede søstre er, at jeg ikke skal fortælle dem, at jeg elsker min krop. Det kan de slet ikke forstå, nogle mennesker kan-

Sig til mormor, at du elsker din krop. Selv hvis hun ikke fatter det, er det rart at fortælle sig selv ;)

Finten for kvinder er i øvrigt at lade være at spørge, "hvordan ser jeg ud", men snarere sige, "se, jeg har taget 1 kg på, JEG synes bare, det er vildt flot" (og undlad at spørge, "synes du ikke OGSÅ") :) Det er egenkærlighed.

Lone

Søg og du skal finde. Når du har fundet, så søg videre, efter de svar, som ikke findes. Man kan også se TV *S*

Healing hest/rytter

0
0
Svar på denne tråd

Lone...
Forfatter: 
Dato:  30-03-2008 17:20

Lone:

nu vil jeg sige at det ikke passer at alle spiseforstyrrede ikke kan forstå at nogle kan elske deres krop.

Er selv spiseforstyrret (og har været ret alvorligt, tæt på død), jeg kan ikke holde min egen krop ud, men kan være misundelig på andres kroppe. Og tænke at de må elske at se sådan ud, og jeg ville gerne se sådan ud. Og sådan kender jeg flere spiseforstyrrede der tænker.

Yiip... ignorer hvad de siger, og glæd dig over du er tilfreds med din krop. det kan ingen tage fra dig medmindre du lader dem gøre det.

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaaa.....
Forfatter: 
Dato:  30-03-2008 20:07

En mulighed var vel at fortæller "farmor", næste gang hun stikker til dig, at du er tilfreds med din vægt, og at den ligger inden for "normal-kurven".... Så er der vel ikke så meget mere at sige til det.... Hun kan selvfølgelig begynde at fortælle dig, at hun mener at det er helt hen i vejret, men det er da så også det.... Og det bliver hun vel træt af....

Zamangah

Søger: Bright Ruby FOR 94160 DV DK F1

0
0
Svar på denne tråd

Pigen Cordy
Forfatter: 
Dato:  30-03-2008 21:32

Tak

Pia

Jeg har så meget respekt for min underviser, at jeg aldrig kunne drømme om, at citere en af hendes sætninger, hvis ikke jeg kendte slutningen.

0
0
Svar på denne tråd

Min svgermor....
Forfatter: 
Dato:  31-03-2008 12:00

... havde lidt samme tendens da jeg var ganske ny i familien.

I starten var jeg pæn og høflig, men på et tidspunkt blev det for meget, og jeg bed hende af med et "Ja, og det sidder på mit eget!"

Jeg har ikke hørt noget siden....

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

Har du fjordhest? Er du under 18? Se TIKA Junior Cup

0
0
Svar på denne tråd

Dødirriterende
Forfatter: 
Dato:  08-04-2008 20:45

hele min levetid på nær de sidste 2 år har jeg altid fået at vide, at jeg var meget tynd.

Især én skulle altid kommentere min vægt, eller mangel på samme. En dag blev det for meget for mig, og da hun endnu engang sagde: "hvor er du altså tynd" svarede jeg "ja, men jeg har sgu ikke så grimme sko som dig"

Det var noget mærkeligt ævl, jeg fik fyret af, men det virkede sgu, og hørte aldrig flere kommentarer fra hende, om min vægt.

Du kunne jo også spørge på den interesserede måde, om hun kan huske hvordan det føles??

Ann & Gislev´s Gucci

SUPER VELHOLDT PRESTIGE DRESSUR SADEL, SÆLGES 17" BOM 33 (MEDIUM MOD BRED). SADLEN HAR EKSTRA LANGE SADELKLAPPER.

Eventuelt bytte med Startrekk Espaniola.

Jeg springer dagligt over 2 Berner Sennen!

0
0
Svar på denne tråd

Sådan er det
Forfatter: 
Dato:  09-04-2008 10:54

Min familie har altid stukket til mig, og jeg har altid fået at vide at jeg var for tyk (havde vidst også et håndtag for meget), da jeg så tabte mig 15 kilo for at blive slankere fik jeg at vide at jeg var SÅ tynd og nu måtte jeg ENDELIG ikke tabe mig mere og at jeg var blevet så hulkindet og mager(overdriver du ikke lidt svigermor?)

Meget muligt, men jeg vejer altså pt. 70 kilo og er 180 cm høj, så jeg er tilnærmelsesvis hvad man kan kalde "normalvægtig" - ikke slank og tynd ;-)

Ens fedtprocent kan jo stadig være alt for høj selvom man er normalvægtig - min er på 32 og den må være mellem 17 og 27 ;-)

Men familien skal vidst bare kommentere evig og altid.

Men må indrømme at jeg nok hellere vil være for tynd end for tyk hvis jeg kunne vælge!

Hilsen fra Lise

- som fortsætter som springrytter på Diabloo :) :) :)
Kongelundens Rideklub - www.kongelunden.com

C-stævne i dressur i Kongelunden 7-8/6 for D1-6 - hold øje med propositioner på Infosport ...

0
0
Svar på denne tråd

For tynd..
Forfatter: 
Dato:  12-04-2008 20:14

Her kan jeg vist være med

Jeg er 168 cm høj og vejer 45 kg - er 14 år. Jeg ved godt det sikkert er for tyndt, og mit BMI er for lavt og bla bla, men jeg har masser af energi, jeg spiser godt og jeg føler jeg har det godt. :)

Noget andet er så at jeg godt nok ser meget tynd ud, men det kan jeg vel ikke gøre så meget ved, selvom jeg godt ville af med de "lufthuller" mellem benene

En fra min klasse kommer også tit med kommentarer om, at jeg skal spise noget mere og få lidt sul på kroppen.

Plejer bare at sige, at det er dejligt ikke at skulle være bange for at spise en kage for meget, eller også siger jeg bare "ja, jeg er for tynd" på en glad måde, så ved hun slet ikke hvad hun skal svare.

Har overvejet lidt ondt at sige næste gang: "Har du ikke også taget lidt på?" og så kigge undersøgende på hende ( ), hvorefter jeg siger "se, det er ikke sjovt at ens krop bliver kommenteret".

... sagde Yamit. :)

"Den lille båd drev blidt hen over søen præcis på den måde, som en bowlingkugle ikke ville gøre"

0
0
Svar på denne tråd

Svigermor
Forfatter: 
Dato:  12-04-2008 21:12

Hmm... Hun virker da lidt træls, hende svigermor. Jeg synes ikke, hun behandler dig særlig pænt- hun skal sg* da respektere dine grænser. Det er, som om hun lige afprøver, hvor langt hun kan gå (måske får det hende til at føle sig "større"?)

Det skal du ikke finde dig i! Hav nogle rappe svar klar, på de områder, hun plejer at "angribe"- gerne noget a la hendes egne "søde" bemærkninger, hvis du kan.

Du er nødt til at sige fra, så hun respekterer dig og dine grænser.

Rose 1 & Aqua Z

med

Heartbeat følle undervejs

0
0
Svar på denne tråd

problemer
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 00:13

Må vores problemer aldrig blive større :)

Er selv mager og får da også kommentarer - men enten tager jeg dem, som et kompliment - ellers ind ad højre og ud af venstre.

Ville da aldrig give mig til, at diskutere med en gammel sørgelig farmor, som jo tydelig nok har det skidt, siden hun er så "tørstig".

Ældre mennesker er ikke nemme, at opdrage, så vær da det større menneske og brug dine resourcer på konstruktivt istedet.

Hvis du er tilfreds med dig selv, hvad betyder hendes mening så?

0
0
Svar på denne tråd

vittighed
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 09:24

Læste lige en vittighed og kom i tanke om denne tråd :)

Den kraftige til den slanke:

"Når man ser på dig, skulle man tro der var hungersnød i Danmark"

Den slanke til den kraftige:

"Ja, og når man ser på dig, skulle man tro det var din skyld"

0
0
Svar på denne tråd

kender det
Forfatter: 
Dato:  29-05-2008 23:53

Får dagligt kommentarer af familie, venner, kollegaer og klienter....

Røg fra 78 kg ned på 63 efter min skilsmisse sidste år. Er 178 høj, og ved godt at jeg ikke vejer for meget. Men jeg kan spise det jeg har lyst til, bikini sæsonen er på vej og jeg har det skide godt. Så whatever.

Plejer at sige at det da er fordi jeg har tabt 115 kg på 1/2 år, ja de ca 100 var jo ham eksen.....

MVH: HELLE

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider