Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Mad man kan spise stående?
Forfatter: 
Dato:  02-03-2008 19:54

Hej alle

Jeg har 10 års jubilæum med min gamle klasse i år, og jeg er sammen med en veninde fra den klasse ved at få samlet alle igen.

Vi har inviteret til kl. 18.30, det vil sige, at folk nok ikke kan nå at spise aftensmad inden. Men vi synes ikke, at vi kan stå for at lave den helt store middag til alle, og der er vist heller ikke helt plads nok til at alle vil kunne sidde ved bordet alligevel. Så vi vil gerne lave noget, som er forholdsvis nemt og billigt (vi betaler bare selv for det, så vi ikke skal bede alle de andre om penge), og som man kan spise uden at sidde ved et bord med bestik osv. Men hvad skal det være?

Det skal jo være den helt rigtige kombination af billigt, men ikke dårligt, nemt at lave, men ikke kedeligt og så også gerne nemt at spise, så man ikke skal stå over for folk, man ikke har set i 10 år, og spilde og kæmpe med maden og føle at det bliver pinligt, hvis I forstår ;-)

Håber der er nogle af jer, som har et par gode idéer, jeg synes nemlig ikke lige, at jeg kan komme på noget.

Mvh

Anna

Efter 10 år uden hest kommer... Påske!

0
0
Svar på denne tråd

Mad....
Forfatter: 
Dato:  02-03-2008 20:26

Hvad med nogle små canapeer eller pindemadder?

Savner min elskede pony, aflivet d.4/1-07.

Her er et minde om min elskede pony

media.putfile.com/sputniksminde

Helt nyt Horsepower dækken str. 115 med 300 gram fyld sælges

DEJLIG HEST MED UDSTRÅLING SÆLGES ...

0
0
Svar på denne tråd

Canapeer
Forfatter: 
Dato:  03-03-2008 09:31

Canapeer lyder fint, men hvad skal det være for nogle? De gange, jeg har lavet canapeer, har det nok været lidt finere og derfor dyrere råvarer (som foie gras, laks, dadler, dyr skinke og sådan), så hvad kan man lave, der er godt, men som ikke koster så meget?

Håber I kan hjælpe :-)

Anna

0
0
Svar på denne tråd

canapeer af den billigere slags
Forfatter: 
Dato:  03-03-2008 12:11

skinke m/ital.salat eller bare en cocktailtomat

minifrikadelle med surt eller grønt

leverpostej m/en letristet hel champignon samt bacon

do. m/saltkød og sky

kyllingesalat m/bacon eller ananas

1 skive æg pynter m/tun- eller karrysalat

1 skive æg pynter m/rejer og mayo

flødeost rørt m/dild og pyntet m/rejer eller røget laks

lidt brie m/peberfrugt

pynt: karse, citron, krydderurter mm.

Det kan godt gøres for rimelige midler og uden at skulle står timevis i køkkenet.

Suppler måske med skåle med agurkestave, cocktailtomater, dip og crostini, kiks, (tortilla)chips eller hvad du nu kan finde på.

mvh

KIRSTEN

(Dejlig DV-hoppe sælges, se præsentation)

0
0
Svar på denne tråd

Let buffet
Forfatter: 
Dato:  03-03-2008 17:28

Jeg fik til en buffet serveret:

Cocktail tomat med en mozzarella firkant på spyd

Mini Frikadeller

mini sandwich, som var toastbrød uden skorper, med noget dressing og forskelligt pålæg i mellem, skåret i små trekanter.

Men det kunne også være lækkert med fx. mini samosa andre asiatisk snack størrelse mad. Sådan med lidt lækker dip til.

Kylling på spyd, marineret i et eller andet med noget peanutsauce/dip til.

Mvh.

Kiki

Med misserne Oscar og Maddox

0
0
Svar på denne tråd

mad mad mad
Forfatter: 
Dato:  04-03-2008 12:35

hvad med de der bruchettaer..mums

Mini forårsruller

Nu blev jeg lige sulten igen...

<3 med katten Bella <3
Blå stævne jakke sælges.

Str. 38, meget velholdt! Kom med et bud.

0
0
Svar på denne tråd

Canapeer...
Forfatter: 
Dato:  04-03-2008 17:56

bliver folk jo ikke mætte af. Så er I da nødt til at gøre opmærksom på de skal spise hjemmefra synes jeg.

Hilsen Helle - Mimi

0
0
Svar på denne tråd

At blive mæt
Forfatter: 
Dato:  04-03-2008 19:11

Man kan da sagtens blive mæt af en stående buffet. Det gælder da bare om at lave de rigtig ting.

Fx. de spyd med cocktail tomat og oste stykke på. Det mætter overraskende meget.

Ligesom små frikaldeller og små sandswich.

Der skal selvfølgelig bare være nok af det hele.

Mvh.

Kiki

Med misserne Oscar og Maddox

0
0
Svar på denne tråd

Kiki...
Forfatter: 
Dato:  04-03-2008 20:01

jeg skrev jo heller ikke at man ikke kan blive mæt af stående buffet.

Jeg synes bare der skal pokkers mange canapeer til at mætte en hel skoleklasse, hvor af ca. halvdelen må formodes at være drenge.

Derfor ville jeg vælge noget andet end lige det.

Hilsen Helle - Mimi

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak...
Forfatter: 
Dato:  04-03-2008 21:23

Mange tak for alle forslagene Jeg blev jo helt sulten af at læse det hele igennem.

Jo, vi vil lave noget, som man bliver mæt af. Det tror jeg nu også godt, at vi kan. Men vi har kun skrevet, at vi serverer lidt let at spise, så hvis man ved, at man gerne fortærer flere kilo aftensmad, så må man altså lige spise lidt hjemmefra - det håber jeg godt, at folk kan finde ud af, også selvom de er af hankøn ;-) de er vel voksne mennesker.

Vi gider heller ikke stå og fedte med at lave små fine canapeer - de bliver lidt større og ikke skåret efter lineal - bare de smager godt.

Det lyder godt med de der tomater og mozzarella - og så måske et blad basilikum imellem, uhm. Og ja, bruchetta var da også en god idé, det er i hvert fald også nemt. Og æg mætter i hvert fald, og det kan man jo kombinere med mange ting - smart tænkt ;-)

Jeg vil egentlig også godt bruge lidt tid på at lave det, det vigtigste er sådan set bare, at det ikke kræver kniv og gaffel at spise. Og at det ikke koster alt for meget.

Mvh

Anna

0
0
Svar på denne tråd

Smörgåstärta
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 12:29

er rigtig god

Find opskriften på nettet - findes i mange varianter.

Forfremmet til Quarter ejer

>>>>>>> Holy King Danbar <<<<<<<
>>>>>>>>>>> The King <<<<<<<<<<<<<

§§§§§§§§§§§§§§§§§

0
0
Svar på denne tråd

Sandwich....
Forfatter: 
Dato:  06-03-2008 00:05

... jeg jeg er jo ikke så avanceret, så jeg havde altså bare lavet nogle simple sandwiches. Det er billigt, man bliver mæt og I kan lave lidt forskelligt, så der er noget alle kan lide.

Tine

Hestens Urtehave

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind

Nu forhandler af Marstall hestefoder på Midtfyn

-gratis levering i Faaborg-midtfyn, Nyborg og Svendborg kommune

0
0
Svar på denne tråd

Et udvalg
Forfatter: 
Dato:  06-03-2008 09:06

Jeg tror, jeg havde valgt lidt af hvert:

Lidt canapeer af den simple slags, lidt minisandwich m. forskelligt fyld, små frugtspyd, små grøntsagsspyd, cocktailpinde m. minifrikadelle og agurk, mozarella og tomat osv., lidt minipita med fyld og som prikken over i'et: Minimuffins og kagestykker på cocktailpinde, fx en god chokoladekage m. frosting og et kvart jordbær eller et ananaskirsebær.

Det giver både noget for øjet, gæsterne har noget at vælge imellem, det er ikke svært at lave og det kan gøres billgt - som dyrt og alt derimellem.

- Salvia

De kloge folk der alt forstår
de har en stille færden,
mens de der fatter ingenting
går højlydt rundt i verden.
- Gruk af Inge Jacobsen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider