Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Briller, syn...underligt
Forfatter: 
Dato:  19-02-2008 23:29


Jeg går til hverdag med kontaktlinser, men syntes lige, at jeg manglede et par briller, som bare skulle bruges om aftenen til at se fjernsyn med.


Så jeg går til Louis Nielsen ... finder 2 par briller ... får dem ugen efter og bliver slemt skuffet.


ALT er buet udenfor mit syn ... jeg kan kun se lige ud.


Jeg går til Louis Nielsen og klager min nød.

Der kigges på dem og testet og rettes, der tages en ekstra synsprøve ... men de er totalt uforstående.

De "prøvebriller" jeg får på inde i synsprøverummet er med samme effekt.

Der ringes til England, som ikke kan svare på noget og der ringes til forskellige "eksperter" indenfor Louis Nielsen, men ingen ved hvad det kan være.


Nu skal jeg så ringe til en øjenlæge ...


Her til aften prøvede jeg min kærestes nye briller ... vi har samme styrke på venstre øje, og det var med samme buede effekt.

Han prøvede mine briller og havde ingen problemer.


Har nogen af Jer prøvet det samme??




Nu med


Painthoppen: JJ PleaseRepaintMe

Quarterhoppen: Tivio Zoe Zantana

0
0
Svar på denne tråd
 
 næ nej..
Forfatter: 
Dato:  19-02-2008 23:42

Kan kun sige nej.


Har gået med briller i over 30 år, og de sidste 8 brugt briller fra Louis Nielsen.


Jeg har aldrig oplevet, det du beskriver, og synes da heller ikke det kan være brillerne, når du oplever det samme med kærestens briller og han ikke har problemer med dine.


Har en gang prøvet at en optiker havde vendt glasset på hovedt, det mærkede som om gulvet kom op, når jeg kikkede ned.


Det kan man måske gøre på et par briller, men ikke på 2.






Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)
www.kallehauge.org

.


0
0
Svar på denne tråd
 
 nej aldrig...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 07:44

men jeg er blevet dybt skuffet over de briller jeg har købt hos dem og det samme er min mand.

synoptik, måtte lave nye briller til os og nu har vi ingen problemer.


MOBBEN IMC.
Mangler du hjælp til det grove? så kontakt
VOGNMAND PER CHRISTENSEN.
www.heste-nettet.dk/vejviser/ info.php?linkID=3296
Heste trailer udlejes.4370.st.merløse

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er....
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 08:38

På ingen måde utilfreds med Louis Nielsen.


Jeg valgte dem, fordi det bare var en brille jeg skulle se TV med og ikke gad at bruge for mange penge på dem.

Betjeningen var fin og hun prøvede virlelig at finde en løsning.


Jeg har heller ikke betalt for synsprøven, på trods af, at jeg bare gik ind og sagde hvilken styrke brille jeg ville have.


Jeg havde været til synsprøve samt linskontrol i januar.


Hun påpegede selvfølgelig, da jeg bestilte brillen, at det så var mit eget ansvar, da jeg ikke ville betale for, at hun også skulle lave en synsprøve


Min kærestes briller er lavet i Synoptik i januar måned og dér havde jeg også problemet.


Gad vide hvad det kan være





Nu med


Painthoppen: JJ PleaseRepaintMe

Quarterhoppen: Tivio Zoe Zantana

0
0
Svar på denne tråd
 
 Noget..
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 08:51

tyder på, at du skal omkring en rigtig øjenlæge i stedet for en optiker...



Mvh

Line


Feriehus ved Malaga udlejes, skriv for yderligere info


Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd
 
 Yep.....
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 08:54

Skal ringe idag og få en tid





Nu med


Painthoppen: JJ PleaseRepaintMe

Quarterhoppen: Tivio Zoe Zantana

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bygningfejl???
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 09:08

Du kunne jo have en bygningsfejl og i og med at du ikke har fået lavet synsprøve hos dem så kan hunden meget vel være begravet der???? Hvem lavede din synsprøve sidst?


Bortset fra det er jeg også svært tilfreds med Luis Nielsens briller og betjening.




Mange hilsener Ann-Rikka :-)

Nu som frue og mor til:

Snorre 28/6-2007

Englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg får.....
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 09:11


Kontrolleret mit syn med 6 mdr. interval hos min vanlige optiker.


Louis Nielsen lavede en ekstra synsprøve, som jo også inbefatter kontrol af bygningsfejl ... og hun var meget grundig, for hun ville rigtig gerne finde ud af hvad problemet var.


Jeg har ingen bygningsfejl, sagde hun.


Mystisk mystisk





Nu med


Painthoppen: JJ PleaseRepaintMe

Quarterhoppen: Tivio Zoe Zantana

0
0
Svar på denne tråd
 
 linser...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 09:54

Jeg har også briller fra Louis Nielsen og er virkelig tilfreds. Har også brugt linser før.


Men du huskede at man sjældent har samme styrke i briller og linser? Detkan svinge rigtig meget!!!!! I linser bruger jeg fx -3 på begge øjne, i briller bruger jeg -3,25 og -3,75 (lige deromkring) samt er der taget højde for bygningsfejl i begge øjne. Det er der ikke på linserne...


Og så skal man altså vænne sig til at se med briller, hvis man er vant til linser, da du skal anstrenge øjnene mere for at se ud til brilleglasset, fremfor når det sidder på øjet!



Mvh Maria




Imellem sort og hvid er der en masse farver


En god hest har aldrig en dårlig farve.

Gammelt ordsprog

0
0
Svar på denne tråd
 
 styrke
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 10:41

Ja det er fuldstændig rigtigt det med styrken.

jeg har også i flere år brugt linser.

og linserne var ca o,25 mindre i styrken i forhold til brille styrke.

Og Jeg har også været meget glad for alle de briller jeg har købt hos Louis Nielsen. i over 8 år har de aldrig lavet fejl, og brillerne har været i fin kvalitet ( mærkevare briller er ens allevejne).




Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)
www.kallehauge.org

.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Linser og briller
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 11:35

Hej


Jeg tror godt jeg kan følge dig..... Som en anden skriver, så skal du vænne dig til at gå med brillen. Jeg havde haft kontaktlinser i 10 år da jeg pludselig fik en "dille" med at jeg da skulle have et par briller at skifte med, hvilket synoptik iøvrigt har anbefalet mig i de 10 år.


Nå men jeg blev total frustreret og rundtosset af at have brillerne på. Jeg kunne slet ikke hitte ud af at se med brillerne på, som en anden siger, så skal øjnene pludselig vænne sig til at se ud til brillen.


Jeg har iøvrigt samme styrke i mine linser som i brillerne.


Hilsen


Jette


0
0
Svar på denne tråd
 
 Briller
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 12:17

Ja, man skal vænne sig til at bruge briller. Det har i hvert fald været svært for mig. Det går bedre nu, men jeg tager dem stadig af, når jeg spiser, og jeg er heller ikke helt god til at gå op og ned ad trapper. Netop fordi jeg kun kan se klart, hvis jeg ser lige ud.


Men det kan da godt være, at der er noget andet galt med dine øjne, hvis det er rigtig slemt.


Mvh


Anna





Efter 10 år uden hest kommer... Påske!

0
0
Svar på denne tråd
 
 jo det har jeg.........
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 13:09

hvergang jeg får ny styrke i mine briller


Det udligner sig efterhånden, det er bare et spørgsmål om at "bide" det i sig. Det skal lige siges at jeg har overgang i mine, og det er skisme svært at vænne sig til -

Nu har jeg det sådan at hvis jeg sidder ved pc'en uden briller SÅ buer skærmen!!! og når jeg tager brillerne på så er skærmen lige!!!


Hold ud, så "sætter" synet sig på plads igen.



Forfremmet til Quarter ejer


>>>>>>> Holy King Danbar <<<<<<<
>>>>>>>>>>> The King <<<<<<<<<<<<<


§§§§§§§§§§§§§§§§§

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har....
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 17:02

Fået lavet brillerne med 0,25 mere i styrke på hvert øje, så det skulle være på plads


Problemet er, at hvis jeg kigger ligeud, så er der ingen problemer ... men kigger jeg 25 cm til siden, så buer det ... og hvis jeg kigger den ene vej, så buer det til den anden side, og kigger jeg den anden vej, så buer det til den anden side


Ret frustrerende og med piskesmældsskade og hovedpine og balanceproblemer, så er det ikke ret fordelagtigt

Køre bil ... det tør jeg slet ikke.


Hvis det bare havde været i det perifere synsfelt, så havde det ikke gjort det store, men når det er så snært på mit synsfelt, så er det et stort problem.


Jeg har mine gamle brille ... -2.00 ... og har aldig haft problemer, dog linne jeg til sidst ikke se tv


Øjenlægen har først åben i morgen, så dér ringer jeg og beder om en tid.




Nu med


Painthoppen: JJ PleaseRepaintMe

Quarterhoppen: Tivio Zoe Zantana

0
0
Svar på denne tråd
 
 tilvæning
Forfatter: 
Dato:  21-02-2008 19:10

Hrj Lynn

Nu er jeg optiker så vil prøve at forklare.

Vil ikke mene du behøver at gå til øjenlæge, som i øvrigt har meget lang ventetid.

Hvor høje styrker har du? Og hvor længe har du gået med brillerne.

Du skal regne med at gå med brillerne fuldtid i 1-2 uger før du hsr vænnet dig til dem. Alt afhængig af styrke.

Skriv din styrke, så laver jeg en beregning.


Part søges til min oldenborg hoppe. Skriv for mere information.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Mette
Forfatter: 
Dato:  21-02-2008 19:26


Tusind tak for dit svar


Jeg har brugt briller siden jeg var 11 år.

Da jeg blev 18 - og selvbestemmende - fik jeg mine første kontaktlinser og har brugt kontaktlinser siden ... dog med briller ved siden af, som jeg har brugt om aftenen og også hele dage.

Idag er jeg 35 år.


Mine styrker er:

Højre øje -3,00

Venstre øje - 2,75


Mine briller er lavet i styrken:

Højre øje -3,25

Venstre øje -3,00


Jeg har ingen bygningsfejl.


Jeg fik brillerne for 2 uger siden og har kun brugt dem nogle aftener og de fleste formiddage indtil omkring kl. 10.00


Glæder mig til at høre dit svar





Nu med


Painthoppen: JJ PleaseRepaintMe

Quarterhoppen: Tivio Zoe Zantana

0
0
Svar på denne tråd
 
 briller kontra linser
Forfatter: 
Dato:  21-02-2008 21:03

Når du har disse styrker passer det meget godt med 0,25 mere i brillerne.

Havde du feks haft -6,00 , skulle have haft -06,50/-06,75 i brillerne.


Når nu du ikke har gået med briller i flere år, har du været vant til linser, og med linserne kan du dreje øjnene i alle blikretninger og stadig have skarpt syn.

Det kan du ikke med briller. I et brilleglas har du et optiskcenter, hvor du ser skarpt (dette bliver altid placeret lige ud for pupillen).

I et minusglas, som du har, er glasset tykkest i kanten, og derfor vil lyset brydes. Og du vil ikke behøve at dreje øjnene lige så meget når du skal se noget, som med linser. Dette pga. brydningen. Og dette kræver tilvænning.


Det samme gælder at hvis du har gået med briller med høje minusstyrker i mange år. (især når du er over 40 år, har man meget svært ved at vænne sig til linser, da du er vant til hjælpen du har i brilleglasset, som du ikke har linserne. Omvenst for dem der bruger plus.


Så der er ikke så meget andet at gøre, end at bruge brillerne noget mere, dog kan du så have svært ved at vænne dig til linserne derefter. men prøv brillerne i længere tid. Håber det ikke det er det rene vrøvl jeg skriver. Kan være svært at forklare forståligt.


Part søges til min oldenborg hoppe. Skriv for mere information.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er
Forfatter: 
Dato:  22-02-2008 13:09


Ikke det rene vrøvl det er faktisk skrevet ret forståeligt


Der er ikke andet for, end jeg må gå en del mere med dem og så håbe det bedste.


Jeg vil lige vente med at ringe til øjenlægen.


Du skal have tak for din gode forklaring samt hjælp.






Nu med


Painthoppen: JJ PleaseRepaintMe

Quarterhoppen: Tivio Zoe Zantana

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mette....
Forfatter: 
Dato:  22-02-2008 19:21

Hvad så når man har -4.75 og -5.00 i briller ??

Jeg har købt dem i -5 og -5.50, men har måske regnet den forkerte vej....


Jeg synes at det er svært at finde linser som jeg kan vænne mig til rent styrkemæssigt. Jeg "lider" meget af tørre øjne, så jeg kan ikke gå med linserne i mange timer ad gangen.


Hilsen

Linea

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider