Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Frygtelig handel...Er så ked af det.
Forfatter: 
Dato:  05-02-2008 17:09

Jeg solgte min vidunderlige 2,5 års pony hoppe for 14 dage siden. Der var en ung dame og hendes datter og kigge på hende, og jeg synes om dem. Vi handlede og de fik nedslag i pris+at jeg skulle komme med hesten dagen efter. Jeg var meget interesseret i den skulle få et godt hjem.

Vi leverede den 150 km fra hvor jeg bor, og det tog 5-6 timer inden vi var hjemme igen.

Da køber var og bese hesten oplyste jeg dem at jeg ikke havde et rigtigt stangmål- og at 140 i stg var ca.

Nu er fanden så løs fordi den er blevet målt til 143-44 ved dem. Den vokser max 3 cm endnu, og forbliver derved 1er pony.(Det mener køber ikke.)

Jeg sagde at handlen nu kunne gå tilbage, da jeg synes at det var noget pjat. Men nu mener de den er blevet ustyrlig(Den er ung er kommet et nyt sted hen..) og de kan ikke læsse den?? Jeg trak bare lige op. Hvad sker der?

Jeg vil gerne lade handlen gå tilbage, men de skal komme med den.

Jeg er så ked af det, da jeg troede at lykken var gjort. Det er stadig ikke afsluttet, og ved endnu ikke hvad der sker.

Husk hesten er din ven-behandl den med respekt(o;

0
0
Svar på denne tråd

utålmodig
Forfatter: 
Dato:  05-02-2008 17:22

Det er altså ikke unormalt at en hest opfører sig "kuleskørt" lige efter en flytning, en måned til at falde til ro er da til at leve med. Nogen flytter bare lige ind, og så er det sådan, men de er jo forskellige. Er det første gang man oplever det kan man da blive en smule bleg, men de skulle nok ikke have en unghest, så.

Håber du finder en god og hurtig løsning for ponyen, inden de får lært den en masse unoder.

:Pia

*

0
0
Svar på denne tråd

Den er kun..
Forfatter: 
Dato:  05-02-2008 17:37

Den er kun 2,5 år gammel, og kan ikke forstå hvad de forventer af den? Den er lige flyttet til anden stald, andre folde, nye kammarater osv. Hvis en så ung pony ikke var "frisk" så ville den jo blive røvkedelig som 4 års...

Jeg står også total uforstående.

0
0
Svar på denne tråd

Tilbagelevering
Forfatter: 
Dato:  05-02-2008 18:05
Hvis højden lader til at være så vigtig for dem, hvorfor i alverden bad de dig ikke måle efter, eller selv måle da de så hesten. Det virker som et tyndt grundlag at levere en hest tilbage på.

"Religion er en fundamental modsætning til alt hvad jeg agter højt - mod, klar tanke, ærlighed, retfærdighed og frem for alt, kærlighed til sandheden."
-Henry Mencken-

0
0
Svar på denne tråd

Hent den hjem
Forfatter: 
Dato:  05-02-2008 18:06

Ja jeg er enig med de andre svar, men der ud over ville jeg nok hurtigst muligt få læsset mig selv ud i bilen med en trailer efter, og få hentet dyret hjem igen.

De er jo total urimelige, og det lyder ikke som om, at de er til at snakke med. Så glem stolthed, ære, tid og penge, og hent din pony hjem igen.

Det ville jeg gøre.

Mvh. LoneR

Den underfundige Dancer søger en part. Kontakt mig via tlf. eller privat besked. :-)

"Hvorfor klæde sig efter moden? Det er da sjovere at ligne en luder"

Citat: Dolly Parton

0
0
Svar på denne tråd

Hent den dog hjem
Forfatter: 
Dato:  05-02-2008 21:12

og få den historie ud af verden..

Mvh

Gitte

- mor til Tera 8/2-05 og Lian 28/12-07

Bedækning og sommergræs - Pinto hingsten Jack D.

står til afbenyttelse af egnet hopper sommeren 2008.

0
0
Svar på denne tråd

Ja hent den
Forfatter: 
Dato:  05-02-2008 21:39

hjem og fordi de er så modvillige til selv at levere den retur, må du modregne transportudgifterne i de penge de skal have retur for ponyen....

Pernille

En af tosserne

0
0
Svar på denne tråd

Så er hun hjemme
Forfatter: 
Dato:  05-02-2008 22:01

Nu er min pony hjemme igen Min kæreste snakkede med dem, og så kom de med hende. (Problemet med selv at hente er at vi hverken har trailer kort eller bil som kan trække traileren.)

Nu har jeg det meget bedre! Hun er sat i boksen med en dejlig bunke hø og har fået en godnatknuser.

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt
Forfatter: 
Dato:  05-02-2008 22:31

med en god ende på den sag....

Håber og tror på at du finder den helt rette køber til hende, for det var de her åbenbart ikke, så der var nok en mening med at hun skulle retur til dig

Pernille

En af tosserne

0
0
Svar på denne tråd

Det var
Forfatter: 
Dato:  05-02-2008 23:14

godt at læse. Pas nu ellers godt på med købere en anden gang og sælg for din egen skyld kun til erfarne hestemennesker når den er så ung!

Vh
Céleste

Part til min friske DV-dulle søges:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/12691

0
0
Svar på denne tråd

Jeg troede desværre...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 06:39

..at der var erfarne heste mennesker. Moren har en 4 års holstener, og datteren en 7 års 3er pony. Så jeg mente at den var i gode hænder? Men ak.. det var hun desværre ikke.

0
0
Svar på denne tråd

hent din pony
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 07:12

hent din pony hjem med det samme, der er alt for mange af disse sager der går ud over hesten, fordi begge parter bliver stædige og vil have deres ret.

jeg kan godt forstå at du synes det er langt at køre for at hente hesten, men det er en lille pris at betale for at sikre at den får det godt i fremtiden.

hilsen

jette

0
0
Svar på denne tråd

Jette den er hjemme igen.
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 08:49

Jette hvis du læser alle svarene vil du se dem er kommet hjem igen.

Anne Sofie, det var en træls oplevelse, som du godt kunne ha været foruden, men på den anden side er det godt du fik hesten så hurtigt hjem igen under de omstændigheder.

Med venlig Hilsen Karina

Prøv en Islænder!
Du vil garanteret syntes det er skideskægt!

Nu snart med en smuk ismule mere!

Glæder mig vildt til Heba kommer!

0
0
Svar på denne tråd

skrev du ikke i annoncen den målte 144
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 19:40

skrev du ikke selv i annoncen at den er 144

0
0
Svar på denne tråd

Karl Ejler...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 10:48

Jeg skrev i annoncen CA 140. (da jeg ikke har et rigtig stangmål, men kun en tommestok.) Og de målte den jo efterfølgende til 143/44. Jeg havde sagt højt og tydeligt flere gange at det var CA. mål.

0
0
Svar på denne tråd

bottom line
Forfatter: 
Dato:  08-02-2008 07:30

Uanset hvad du måler til (ca 140) og hvad køber måler den ti (143) så bliver det en kat 1 pony når den kun er 2,5 år nu.

men hvordan kan du sige den max vokser 3-4 cm mere ? nogen ponyer giver da mere på 3 år... og den skal jo feks måles til sit 8. leveår hvis den skal gå stævner.

Men i har vel skrevet i kontrakten hvilke betingelser dyret er solgt på? og beskrevet ponyen med farve, højde, alder etc?

Karina

0
0
Svar på denne tråd

jo jo...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2008 09:36

Hendes far/mor osv er ikke ret høje. Og hun er med fjordhest og anden pony i. Hun er 3 år om 2 måneder. Hun kommer ikke over pony mål.

Men.. Jeg har ikke givet nogen "garantier" på det, da man ikke kan det. så de var at se hesten, og hvad de ¨så var hvad de fik. Der er ikke noget skjult ved den handel.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider