Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

At udtale et ord.
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 21:22

Hejsa.

Hvis I skal udtale ordet "nougat", altså det der konfekt halløj, siger I så t'et eller er det stump?

Ja, for jeg har aldrig udtalt t'et, men det gør min kæreste. Så vi snakkede lidt om, hvad der egentlig er rigtig.

Man siger jo ikke nougaT-is... vel

Medlem af "smårytternes" klub
0
0
Svar på denne tråd

Jow, ser du
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 21:23

jeg siger "nugga" ca....

Zamangah

Sælges; 17" Hubertus Flexline, kombi.

Søger: Bright Ruby FOR 94160 DV DK F1

0
0
Svar på denne tråd

Jeg siger som...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 21:31

Zamangah. "Nuggat-is" - det bliver da noget værre griseri!

VH Kirsten Ø

0
0
Svar på denne tråd

Nougat...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 22:17

...bliver til "nugga" :-)

Mvh Maria

En god hest har aldrig en dårlig farve.

Gammelt ordsprog

0
0
Svar på denne tråd

Jaaa....
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 22:33

Det korrekte er da at udtale det som "nugga"?

Man siger jo heller ikke sorbeT-is (i hvert fald ikke i min verden).

Mvh Sissan

0
0
Svar på denne tråd

stumt t
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 22:39

mener jeg her siger vi også nugga

Jannie

Kig ind på

Næstildgård sportsrideklub

Avl af Welsh Sec B - F og DSP

Stutteri Friis

0
0
Svar på denne tråd

også her...
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 08:06

bliver nougat til nugga

Brudekjole sælges - str. 38, stropløs med flot slæb, broderier og perler på.

Springsadel sælges, Kieffer Aachen, rigtig pæn og velholdt.

0
0
Svar på denne tråd

Mener også
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 08:35

det udtales "fransk" altså med stumt t.

Havde det været stavet Nougate havde man skullet udtale t'et.

Mine to yndlingsaversioner er ris a l'amande.

Der betyder ris med mandler og det kan folk aldrig stave.

Og så...

Tunmousse. Der er en mousse med tun. (Udtales ca. tunmouss) Altså ikke Tunmoussé/tunmoussE.

Tun er sgu ikke mousserende. Vin kan være mousserende.

Jeg tænder helt af på det. Især når restauranter skriver/udtaler det tunmoussé. Det kan faktisk gøre at jeg vælger en restaurant fra. Det er så dårlig stil og uprofessionelt.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

NougaT
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 11:02

Jeg udtaler det Nougat. Jeg ved godt det ikke er korrekt, men det lyder mindst fimset

Noget der tænder mig af, er når folk udtaler krydder som krødddddder. Puha jeg krummer tæer.

Det er bare så fimset snak, så det halve kunne være nok

Hilsen Margit

Man kan hvad man skal

0
0
Svar på denne tråd

Fimset snak?
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 11:07

Det er fransk - det er et sprog - det er grammatisk korrekt at sige "nugga" - hvori ligger det fimsede?

Jeg får kryb af tale og stavefejl som den slags, men er også sprognørd af karat. Hvis jeg selv laver fejl kan jeg ærgre mig i flere dage.

Mange hilsner fra Sine
stud.ling. ved AAU

Skøn haflingerhoppe på 5 år sælges:
www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/8855/1/

Dejlig haflingervallak på 5,5 år udlånes!

Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

og så er der
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 11:28

... de g'er som ind i mellem sniger sig ind, hvor de ikke hører til: Sating og Tour de Frangce..Der er ikke G i!

Og jeg sad også og undrede mig lidt i går, da jeg så aftenshowet. En eller anden ski-ekspert blev ved med at tale om at man opnåede bedst isolation ved at gøre sådan og sådan. Det hedder da isolering? Isolation er da når man er mutters alene...

0
0
Svar på denne tråd

Efter min mening
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 11:45

lyder nugga bare fimset

Jeg er udemærket klar over, at det er fransk og det er et sprog og at det er grammatisk korrekt.

Hilsen Margit

Man kan hvad man skal

0
0
Svar på denne tråd

Efter min mening
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 17:16

så lyder "nuggaT" som om man ikke har lært at tale rent.

Fimset bliver det da først, hvis vi begynder at lægge trykket som på fransk, og sige "nu-GA", i stedet for normalt dansk "NUgga".

Og mange gange, når folk siger "krYdder", med meget tydligt udtalt y, så kommer det til at lyde kunstigt og krukket, netop fordi de anstrenger sig SÅ meget for ikke at sige "krØdder".

Efter mange år i København,kan jeg nok ikke sige mig fri for at benytte sidstnævnte udtale...

Jeg siger så også f.eks. "nØtte" og "skØtte", i stedet for "nYtte" og "skYtte".

Noget, som kan give MIG fnidder, er når folk siger "en kilomet"!

Der er for pokker da ikke noget, der hedder "en met"!

Alle ved jo godt, at det hedder "en meter", og med "kilo" foran, er der bare 1000 af dem.

Hvorfor er det så svært?

Og så folk, der bruger flertalsversionen af engelske ord, når de kun taler om én af slagsen: en drinkS, en mailS...ARGH!

Hadeudtrykket over dem alle er dog BAJONÆSE-SOVS!

Hvordan i hede hule kan Bearnaise blive til "bajonæse"??

Hvis en tjener siger det til mig på en restaurant, så er det lige før, jeg går i protest!

Det hedder "bær-NÆÆSE" (så'n cirka) - det har ikke en pind med mayonnaise at gøre, selv om ufatteligt mange mennesker kan få det til at lyde sådan...

Nå, skulle vi aldrig få større problemer - vi forstår jo hinanden alligevel!

Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd

Bayonæse
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 17:36

... er et vederstyggeligt udtryk.

Men bernaise og mayonaise er nu alligevel lidt "i familie". mayonaise er en kold version der laves med æggeblommer og olie, og bernaise er den varme version der laves med æggeblommer og smør (og med krydderier, løg og eddike).

Og begge skal udtales og staves korrekt - og naturligvis LAVES korrekt for at være værd at indtage :-)

Det der kan få mig til at forlade en restaurant i protest er hvis deres Cordon Bleu bliver til "Gordon bleu" - skrækkeligt!

£isbeth & Baloo
*
Content makes poor men rich;
Discontent makes rich men poor.
(Benjamin Franklin)
0
0
Svar på denne tråd

Hehe..
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 19:20

Mener I seriøst at hvis en tjener udtaler jeres ret forkert rejser I jer op og forlader stedet? Det gad jeg faktisk godt se...

Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd

Nougat
Forfatter: 
Dato:  26-01-2008 11:48

Nougat udtales ['nuga] på dansk, hvis det skal være korrekt. Altså med tryk på første stavelse og uden t. Der findes mange ord på dansk, hvor det sidste bogstav ikke skal udtales (succes, temperament, restaurant etc.) - det er de ord, vi har fået fra fransk.

Ris a l'amande er dog det mest skøre i det danske sprog. Eller jo, altså det betyder jo sådan cirka ris med mandler på fransk - det er bare ikke en ret, man har i Frankrig, så franskmændene aner faktisk ikke, hvad det er.

Den allerværste udtale efter min mening er, når billeder bliver til bedler - hvorfor skal der byttes om på l og d? HVORFOR?

Mvh

Anna (100 % sprognørd)

0
0
Svar på denne tråd

£isbeth (Baloo)
Forfatter: 
Dato:  26-01-2008 18:15

"Og begge skal udtales og staves korrekt - og naturligvis LAVES korrekt for at være værd at indtage "

Det staves "bearnaise" og "mayonnaise"

honeylady

Hvor jeg kommer fra, hedder og udtales krydder med y. Og det lyder hverken kunstigt eller krukket .

Nu er jeg også fra Sdr. jylland - du nævnte selv københavnere...det må være dem, der lyder kunstige og krukket.

Jeg kender også et par stykker fra Kbh, som siger "bedler" og de siger "lælla" i stedet for "lilla"

Hernede hedder billeder "bærlder"

Hilsen Margit

Man kan hvad man skal

0
0
Svar på denne tråd

fjjjfffjfjgjf
Forfatter: 
Dato:  26-01-2008 22:33

Eller folk der siger "bøver" i stedet for "bøger".

Ja, jeg ved ikke med jer, men jeg læser altså ikke en "bov" men en "bog".

"Jesus is black, Ronald Reagan is the devil and the government is lying about 9/11" - Huey Freeman, The Boondocks

Reggae, Ragga, Rasta

0
0
Svar på denne tråd

fffffffffff
Forfatter: 
Dato:  26-01-2008 22:44

Ved udemærket at det hedder Ris a l'amande, men her hedder det rislamam. Helt bevidst. Leger altid med ordene, så her hedder computer = patjuter og initierende problem = irriterende problem,

Det der så kan tænde mig af er bedler, hånGklæder, bayonæse

SAPHIR NØRREMARK 1999 - 30/4 2005

Jeg vil ALTID huske dig! <3

*

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog jamen dog .....
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 00:10

..... bøver, hårn og kårn er da helt normal udtale af bøger, horn og korn ..... hvis man kommer fra Randers egnen.

Mvh. Lisbeth

Alle der føler sig ramt af janteloven, er folk, der ikke kan noget og er kede af, at andre har opdaget det.

Anders Lund Madsen

0
0
Svar på denne tråd

Uha uha...
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 12:36

Jeg bliver bare så irriteret, når folk siger "i sommers" eller "i vinters"....Det hedder "i sommer" og "i vinter"!

Desuden kan man kun starte noget, der har en motor. Jeg kan leve med ordet start i sportens verden, men et møde starter altså ikke - Det begynder.....

Kh. Britt

Welsh Partbreed og Welsh Cob

- mit valg

Maglehøj Knightley og Valhallas Abigail

Et par af verdens smukkeste heste

0
0
Svar på denne tråd

fjjgjfjgfjf
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 12:56

Nu er det nok fordi jeg er fra Østjylland, men mine hår rejser sig når folk siger "ooooonsdag" og ikke "onsdag" med ét o. Det er oppe i norden, de siger "ooooonsdag" hehe.

"Jesus is black, Ronald Reagan is the devil and the government is lying about 9/11" - Huey Freeman, The Boondocks

Reggae, Ragga, Rasta

0
0
Svar på denne tråd

Hurra for den lille forskel
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 17:22

Jeg synes Danmark er et fantastisk land,netop fordi vi har så mange lokale sprogforskelle.

Jeg er fra Midtsjælland og vi kan vældigt godt lide dobbelte vokaler,altså oonsdag,soommer osv.

Tine

0
0
Svar på denne tråd

Ja, netop!
Forfatter: 
Dato:  28-01-2008 16:33

Hele denne tråd viser jo, at udtalen af mange ord beror helt og aldeles på, hvorfra i landet, man kommer.

Og man vil nok altid synes, at dem, der udtaler et ord meget anderledes end en selv og dem omkring en, lyder "sære".

Men det ville da være trist, hvis vi alle sammen lød ens.

Dialekt har jeg skam heller ikke noget imod - men deciderede "sjuskefejl" kan godt irritere mig.

Jeg er så også en af dem, der synes, der er HAMRENDE irriterende, at hvis tilstrækkelig mange siger eller staver et ord forkert, så ender det med, at Dansk Sprognævn godkender det som ny stavemåde/udtale.

Jamen, helt ærligt - det er da en udvanding af sproget??! Jeg kan dæleme godt forstå, at udlændinge, der kommer hertil, synes at dansk er et svært sprog at lære.

MetteBo: nej, nok ikke (overdrivelse fremmer som bekendt forståelsen! ).

Men jeg synes, det giver et UTROLIG dårligt indtryk af stedet, hvis de ansatte ikke engang kan finde ud af at sige, hvad det er, de serverer.

Lisbeth: du har ret - men nøj, hvor ville jeg blive skuffet, hvis jeg fik en skål lun mayonnaise til min lækre oksebøf!

Uh ja, den med Gordon Bleu er også grum...

Margit: "krydder" er jo nok et af de ord, der er lidt præget af, hvor i landet, man befinder sig.

Og når man er omgivet af "københavner-snuder", der rimelig konsekvent siger ø i stedet for y (jf. eksemplerne i mit forrige indlæg), så LYDER det altså krukket, hvis vedkommende så pludselig siger "krYdder"!

Jeg ville nok aldrig løfte et øjenbryn over det, hvis jeg f.eks. hørte dig sige det, for jeg kan forestille mig, at du generelt er meget mere nøjagtig med udtalen, end mange her i hovedstaden.

Er i øvrigt kommet i tanke om endnu et kulinarisk hadeudtryk - SPRINGLØG!

Nej sgu! Enten er det forårsløg, eller også er det spring onions!

Hvad ER det med de madudtryk..?

Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd

Nugga, uden t
Forfatter: 
Dato:  28-01-2008 23:04

Der kører en reklame for price waterhouse cooper etellerandet, og i reklamen siger de at det giver et PIF, hvad f.... er et pif???

I min verden hedder det da pift, nå nu har det irriteret mig så meget at jeg sender denne tråd videre til dem ;-D

Og så hedder det dælme ikke en ÆVRO, for jeg bor ikke i ÆVROPA ....nederen udtale, men jeg bor så heller ikke i ØJROPA, jeg bor i EUROPA og derfor hedder det en euro..

Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Bambambam
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 14:35

Nemlig.. EUropa og EUro.. hverken ERO-penge eller Øjro..!!!

Noget der tænder mig helt af er hvis folk ikk kan kende forskel på lagde og lå..!!!! Jeg ekser helt i mit hovede hvis nogle siger.. "den lagde lige derovre..." IIIHHH....

Men.. jeg siger selv NugaT, i sommerS, .. uanset om det er rigtigt eller ej...

Min veninde siger fx is med to i'er. hun er fra lolland.. IIS..

Og så er det æg.. udtales det æG eller æJ...??

***Melanie***

0
0
Svar på denne tråd

Det er da muligt ....
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 14:48

..... den lagde lige der ovre .... hvis det er omtalte æg og hvor hønen ploppede dem ud, der er tale om

Mvh. Lisbeth

Alle der føler sig ramt af janteloven, er folk, der ikke kan noget og er kede af, at andre har opdaget det.

Anders Lund Madsen

0
0
Svar på denne tråd

jeg ekser helt..
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 21:34

.. når folk siger, HONGklæder,istedet for HÅNDklæder, FØSdag istedet for fødselsdag..

Splinterny Charles Owen sikkerhedsvest sælges.

Fejlkøb, aldrig brugt

Se præsentation for billeder

0
0
Svar på denne tråd

bayonæse er slem,
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 08:59

og hångklæder har jeg også svært ved.

Det udtales da krødder :) - siger sjællænderen.

Hjemme hos diskuterer vi udtalen af rensdyr, som jeg siger som det skrives med et E lige som i en ren. Min kæreste siger ransdyr, hvad jeg synes lyder såå københavnsk.

En af mine hadeord er moderneT, som i "de her stole er så modernet", som en designer udtalte i tv forleden.

Kira.

0
0
Svar på denne tråd

Ordudtale
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 13:26

For at vende tilbage til trådstarters spørgsmål, så siger jeg også NUGGA

Et ord der kan pi*** mig totalt af er FØLLESTA

"....og så skulle vi lige til min lillesøsters FØLLESTA, hun blev 23"

Det lyder bare SÅ "noller" *GGG*

venlig hilsen
RikkeAnd

Victor 14. juli 2002

Mille 20. september 2006

termin den 16. februar 2008

Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer, Skovgaards Zelle og Sonette
0
0
Svar på denne tråd

datidsformer
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 13:50

Jeg HANG den der ovre

Jeg SMAK med døren

Hvad tid skal vi VÅGNE dig

Underlaget har LAGT på en .....

DET er tåbelig snak :-D

Men det hedder da en KRØDDER - nå!!

Anne

0
0
Svar på denne tråd

TTTTT er
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 11:44

Det er da absolut uden T. Hvor er der ingen af jer der har nävnt ordet : synd. Jeg tänder helt af når folk siger syndT. Det lyder bare forfärdeligt. Og hvor er der mange der gör det. Det er bare dårligt Dansk. Og rigtigt der bliver til redi, öv öv. Så talt dog Ordentligt.

Söger oplysninger på DV VALLAK, Mrk DV114. Ca. 11-12 år. Hanetrit i perioder. 168 cm , speciel blis, 4 sokker. Ormekur er IKKE längere receptfrit i Sverige.

0
0
Svar på denne tråd

Haha....
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 12:14

Jeg synes det allersjoveste i den her tråd er Lisbeth med Baloo, der hverken kan stave til bearnaise eller mayonnaise og Margit med Fendi, som skriver udEmærket. Helt ærligt - skal man punke andre for deres grammatik og stavning, så skal man være sikker på selv at have den 100 % på plads. Ellers gør man jo bare sig selv til grin.

/Anna

0
0
Svar på denne tråd

Ja, stik mig en staveplade....
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 12:21

... men så længe jeg ikke staver det Majonæse eller Bayonæse går det nok.

(og så længe jeg ikke laver bearnaisen af PULVER eller hælder den ud af en dåse - for det har nemlig ikke noget med bearnaise at gøre)

£isbeth & Baloo
*
(Benjamin Franklin)
0
0
Svar på denne tråd

Majonæse
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 14:42

Majonæse er der nu ikke noget galt med, det er en fuldt korrekt stavemåde. Ligesom vanilje (vanille er til gengæld ukorrekt), ja, måske skriver vi en dag heller ikke længere t på nougat.

Udtalelse er én ting, stavning og grammatik noget helt andet - uh der er ikke mange, der mestrer kunsten. Specielt ikke fordi man hele tiden skal følge med. Sproget står jo ikke stille, men udvikler sig hele tiden. Det er der ingen grund til at begræde, det er kun naturligt, og sådan har det i øvrigt altid været.

Det eneste, som i mine øjne er problematisk, er, når et fast udtryk kommer til at have to forskellige betydninger - som den famøse bjørnetjeneste - det bliver for besværligt. Og så selvfølgelig at sprog er så utroligt svært at lære. Men det kan nok ikke være anderledes.

Mvh

Anna

0
0
Svar på denne tråd

Vanille er da stadig tilladt ....
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 15:02

..... også hvad stavemåde angår

Har lige taget et kig på mit vanillesukker fra Santa Maria.

Mvh. Lisbeth

Anders Lund Madsen

0
0
Svar på denne tråd

Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 17:07

Ikke iflg. Retskrivningsordbogen på Dansk Sprognævns hjemmeside!

Men bare rolig - du kæmper ikke alene! Jeg skriver også stadig vanille - og linie, selv om det iflg. ordbogen nu skal staves linje!

Jeg kommer heller aldrig til at acceptere stavemåden majonæse - hvor er det GRIMT!

Jeg er i øvrigt glad for at se, at jeg ikke er ene om at sige "krødder"!

Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved godt...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 17:21

... at det er tilladt at stave mayonnaise som majonæse.

Men det nægter jeg altså at gøre - det er ikke, og bliver ALDRIG "rigtigt" i mine øjne.

(og der er heller ikke noget der hedder "starte op" - uanset hvad Dansk Sprognævn siger)

Gammel og forstokket har man vel lov at være på nogle punkter.

;-)

£isbeth & Baloo
*
(Benjamin Franklin)
0
0
Svar på denne tråd

at stave rigtigt
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 19:43

Jeg synes det er så træls, når folk skriver "afvide" i stedet for "at vide".

Og så når man skriver "hvis" i stedet for "vis". "Hvis din fjordhest"....øhhh hvis min fjordhest hvad?? Nårh du vil gerne se min fjordhest!

Ej ved godt at jeg nok er lidt sippet. Vi har jo alle sammen nogle sære talemåder. Men synes bare en ting er hvordan vi taler, noget andet er hvordan vi skriver!

Mange hilsner

Christina

med Guldhestene Kara og Bailey

og Chihuahua'en Santo

Jo mere du giver af dig selv,

jo rigere bliver du!

0
0
Svar på denne tråd

Ingen vanille
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 22:19

Nej, vanille er ikke tilladt længere.

Jeg er nu også lidt gammeldags på den måde, at jeg heller ikke så gerne vil acceptere nye 'grimme' stavemåder, men der er egentlig ikke så meget andet at gøre, hvis man gerne vil skrive korrekt. Og som professionel korrekturlæser - ja, så er man altså nødt til at følge RO.

Efterhånden glemmer man den gamle måde, tror jeg. Jeg tænker da f.eks. ikke over det, når jeg skriver miljø. Der findes jo kun mellem 1600 og 1700 oprindeligt nordiske ord i det danske sprog - resten er kommet til som låneord fra primært tysk, men selvfølgelig også fransk og andre sprog. Og det er tit den type ord, som ændrer stavemåde med tiden, så de passer bedre ind i den danske fonetik. Så sproget har altid været dynamisk.

Mvh

Anna

0
0
Svar på denne tråd

Blev lige inspireret
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 22:23

Blev lige inspireret af indlägget hvor er nävnt noget om Själlandsk vs Jysk (Jyllandsk ) Da min kusine skulle döbe sin sön var navnet Erik på tale. Men da min moster er fra Själland ( Kastrup) kunne Hun ikke udtale Erik ordentligt. Da barnet skulle vokse op i Jylland var det ret vigtigt. Hun sagde : Erik. Men min kusine og hendes Jydske familie siger jo : Eak. Så barnet kom til at hedder :Svend

Söger oplysninger på DV VALLAK, Mrk DV114. Ca. 11-12 år. Hanetrit i perioder. 168 cm , speciel blis, 4 sokker. Ormekur er IKKE längere receptfrit i Sverige.

0
0
Svar på denne tråd

Fordi nye stavemåder ....
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 22:28

..... bliver anerkendt, betyder det altså ikke, at den oprindelige bliver forbudt.

Det står også stadig på min VANILLEsukker fra Dr.Oetker

Mvh. Lisbeth

Anders Lund Madsen

0
0
Svar på denne tråd

Nej det er rigtigt, men...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 23:07

Vanille er nu altså ikke længere korrekt stavemåde på dansk. Du kan finde en liste over ikke længere gyldige ord i Håndbog i Nudansk fra Politikens Forlag, hvis du ikke tager mine ord for gode varer :-) (Du kan også finde en liste over ord, hvor to stavemåder er gyldige, ligesom en liste over ord, som ikke er gyldige, men som mange alligevel bruger - her kan man finde lidt af hvert, bl.a. initiv og bekræftigelse ;-))

Beklager mange gange, jeg har også haft svært ved at vænne mig til vanilje. Vanille er bare desværre ikke længere korrekt dansk.

Mvh

Anna

0
0
Svar på denne tråd

Som en typisk afledemanøvre ....
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 23:46

.... har jeg lige fundet en sjov side, hvor der er lavet en analyse af stavefejl på folks indkøbssedler >>> www.mic.cbs.dk/marcus/DKPapers/ huskesedler/ En%20kvantitativ%20ana...sedler.htm

Den er godt nok underholdende og jeg vil fortsat være civilt ulydig og skrive vanille

Mvh. Lisbeth

Anders Lund Madsen

0
0
Svar på denne tråd

Indernet
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 10:13
Jeg kan også blive ganske irriteret på folk, især nyhedsoplæsere, der ikke kan sige INTERNET, men siger INDERNET. Jeg ved det for mange er vanskeligt at udtale "t" og "d" lyde korrekt i visse ord, men at sige Indernet er at ændre hele orderets betydning.

"Religion er en fundamental modsætning til alt hvad jeg agter højt - mod, klar tanke, ærlighed, retfærdighed og frem for alt, kærlighed til sandheden."
-Henry Mencken-

0
0
Svar på denne tråd

Hahaha, stavefejl...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 14:08

Udtalen af ord er sådan noget, jeg er ekstremt dårlig til. Det har jeg altid været, og det ændrer sig nok ikke foreløbigt.

Men.

Nougat er uden "t" i min verden. Mallorca er altså heller ikke "MaLLORka", uanset hvor fristende det kan være at udtale det sådan.

-+- Zip.

0
0
Svar på denne tråd

Zippeline
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 21:48

Hihi - meget apropos, så har jeg altid været i tvivl om det hed Maljorca eller Majorca - og så kommer min spanske kæreste sgu og siger "Madjorca". Man bliver sgu aldrig klog på det skidt

Mange hilsner fra Sine
stud.ling. ved AAU

Skøn haflingerhoppe på 5 år sælges:
www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/8855/1/
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider