Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Min Bedste
Forfatter: 
Dato:  20-12-2007 00:02

Jeg fik lyst til at skrive en hyldest til min søde Bedstemor. Jeg var på adventsbesøg hos hende i går.

Hun er 96, sidder i kørestol, har lige fået en ny skulder (sygehuset mente det var værd at ofre på hende). Hun bor på plejehjem og hun er så heldig at alle de sødeste mennesker, netop er ansat på hendes plejehjem. De har det så godt, bliver passet og plejet, der bliver arrangeret en masse og hun er det mest glade og taknemlige menneske jeg kender. Hun spiller skak med de unge drenge (de er kun lige fyldt 80) har lige fået en ny hobby, som allerede har givet hende nye venner. Hun har en hel mappe liggende, med billeder, breve og hilsner fra hendes familie, som hun glad og gerne viser frem og stor glæde og taknemlighed strømmer fra hende, når hun blader i den, den indeholder de nyeste hilsner hun har fået. Hun har styr på hendes 5 børn, deres ægtefæller, hendes 15 børnebørn og deres ægtefæller og hendes 17 oldebørn.

Jeg gik så glad og opmuntret fra hende. Desværre bor hun langt herfra, så det er ikke så tit jeg ser hende. Fra hendes side møder man aldrig bebrejdelser, kun glæde over det, der kan lade sig gøre. Der går næsten ikke en dag, uden at hun får besøg og hun møder stadig nye mennesker og får nye venner.

Behøver jeg at sige, at hun er et forbillede for os allesammen.

Ville bare dele en glæde.

Glædelig jul

HelleV

Husk at grine hver dag, så du får glade rynker
0
0
Svar på denne tråd

Hun...
Forfatter: 
Dato:  20-12-2007 01:39

Hun lyder som et rigtig dejligt menneske!

Venlig hilsen
Tina

0
0
Svar på denne tråd

Lyder som mine
Forfatter: 
Dato:  20-12-2007 01:54

De er dog kun 80 og 88. Farmor som er den ældste er dog blevet noget glemsom, men ellers godt tilpas. Får heller ikke besøgt dem så meget som jeg gerne ville, men nu er det jo heldigvis jul hvor man får et par ekstra dag med dem. Bedstemor skal desværre ikke være ved os i år, da hun stadig har 5børn der alle vil "have" hende om sig. Farmor har vi "desværre" fået eneret på, da min faster døde i sommers, tilgengæld kommer min fasters mand, deres ældste søn, han kæreste og barn i stedet, så kan vi sammen mindes faster, og have en helt fantastisk aften.

Så vi også give den videre. Nyd jeres bedster!! Det gør jeg!

Nu med Amaze i "egen" stald

Sarah med Losell, Amaze du Z og Mira.

0
0
Svar på denne tråd

Min farmor er
Forfatter: 
Dato:  20-12-2007 17:58

bare den dejligste.

Hun er 92 år og bor i sin egen lejlighed, selvom det tager hende noget længere tid at komme op på 2. sal, end det gjorde for ti år siden. Hun holder hele sin familie kær og stiller altid op med en hjælpende hånd i det omfang hun kan. Hun er ikke bleg for at sige sin mening og fortælle hvor meget hun tænker på os alle hver dag.

Da vi fortalte hende at nu flyttede vi til jylland, så sagde hun at nu var det slut med at besøge os, hun var blevet for gammel til at køre så langt på en dag og overnatte vil hun ikke mere. Dette tiltrods troppede hun op til mortens and sammen med resten af familien.

Jeg har haft den ære at bo nogle opgange fra hende i 10 år og det har gjort, at vi har fået et rigtig tæt forhold. Når jeg tænker på hendes fremskreden alder og efterhånden kan se en del tegn på at hun ikke er ung længere, får jeg tårer i øjene fordi en dag er hun ikke her længere til at berige vores liv.

Hilsen,

Anja

0
0
Svar på denne tråd

Skønt...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2007 11:22

Det er bare dejligt, når der er liv i "de gamle". Min mormor er kun 76...Og elsker at stå på slalom-ski...Jeg frygter faktisk for den dag, når hun må opgive vinterens skiferier...

Min farmor bliver 80 til sommer. Hun er en stille kvinde, som holder sig lidt for sig selv. Arbejder tæt på hendes bopæl, og mit nytårsforsæt er, at jeg blive lidt bedre til at besøge hende ;-)

Kh. Britt

Welsh Partbreed og Welsh Cob

- mit valg

Maglehøj Knightley og Valhallas Abigail

Et par af verdens smukkeste heste

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider