Jeg fik lyst til at skrive en hyldest til min søde Bedstemor. Jeg var på adventsbesøg hos hende i går.
Hun er 96, sidder i kørestol, har lige fået en ny skulder (sygehuset mente det var værd at ofre på hende). Hun bor på plejehjem og hun er så heldig at alle de sødeste mennesker, netop er ansat på hendes plejehjem. De har det så godt, bliver passet og plejet, der bliver arrangeret en masse og hun er det mest glade og taknemlige menneske jeg kender. Hun spiller skak med de unge drenge (de er kun lige fyldt 80) har lige fået en ny hobby, som allerede har givet hende nye venner. Hun har en hel mappe liggende, med billeder, breve og hilsner fra hendes familie, som hun glad og gerne viser frem og stor glæde og taknemlighed strømmer fra hende, når hun blader i den, den indeholder de nyeste hilsner hun har fået. Hun har styr på hendes 5 børn, deres ægtefæller, hendes 15 børnebørn og deres ægtefæller og hendes 17 oldebørn.
Jeg gik så glad og opmuntret fra hende. Desværre bor hun langt herfra, så det er ikke så tit jeg ser hende. Fra hendes side møder man aldrig bebrejdelser, kun glæde over det, der kan lade sig gøre. Der går næsten ikke en dag, uden at hun får besøg og hun møder stadig nye mennesker og får nye venner.
Behøver jeg at sige, at hun er et forbillede for os allesammen.
Ville bare dele en glæde.
Glædelig jul
HelleV