Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

livmoder fjernes
Forfatter: 
Dato:  30-11-2007 09:38

Jeg står nu i den situation at jeg skal have fjernet min livmoder... men spørgsmålene popper bare op...

Er der nogen herinde der har været igennem dette ?

Hvor lang tid tod det før I var på toppen igen ?

Havde I mange koplikationer ?

Hvor fik I indgrebet foretaget og var I tilfredse ?

Hej fra Kirsten

0
0
Svar på denne tråd

min veninde fik den fjernet..
Forfatter: 
Dato:  30-11-2007 09:40

der var ingen komplikationer, jeg mener hun gik sygemeldt i en mdr.. måtte ikke løfte osv. som ved et ks. Hun var på sygehuset i esbjerg og ganske tilfreds.. når det nu ikke kunne være anderledes.

Hun havde ondt i noget tid efter, men var ret hurtigt på toppen igen.

mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd

Det har jeg
Forfatter: 
Dato:  30-11-2007 10:08

fået !

Havde hørt mange skrækhistorier om det, men det var ikke noget at skrive hjem om

Blev opereret om onsdagen og var hjemme igen fredag. Smerter var der næsten ingen af, ikke mere end der kunne klares med et par panodiler.

Man må ikke løfte mere end et kilo de første 3 uger og heller ingen "lagengymnastik" . Men det er også de eneste "forbud".

Mht. at gå i gang med arbejde efter operationen så mener jeg det var de selvsamme 3 uger. Men det er jo nok forskelligt mht. operationsteknikken. En bekendt fik fjernet livmoderen "nedefra" og det skulle efter sigende være mere skånsomt end når man får maven skåret op.

Jeg var/er i hvert fald positivt overrasket over hvor let og smertefrit operationen gik.

Fik fjernet galdeblæren sidste år hvor man skar op på tværs af bugmusklen under ribbenene og det gjorde 100 gange mere ondt end det at få fjernet livmoderen.

Jeg har var på toppen igen efter ca. 1 uge, og har bare været enormt glad for at jeg fik fjernet det jeg kalder "skraldespanden" .

Held og lykke med operationen

Kærligst Kirsten

Af skade bliver man klog, men sjældent rig.

0
0
Svar på denne tråd

livmoder
Forfatter: 
Dato:  30-11-2007 14:37

Ja, jeg fik fjernet min livmoder for fem måneder siden. Operationen gik rigtig fint. Livmoderen var noget større end de havde forventet, og det gjorde at operationen tog længere tid end normalt. Det mærkede jeg jo så ikke, da jeg var i narkose.

Jeg havde det super fint, da jeg først kom helt ud af narkosen.(Rædsomt)

Faktisk var jeg så frisk og smertefri at jeg fik lov til at komme hjem næste morgen. Dog med advarsler om, at jeg ikke skulle være for frisk og frejdig.

Min blev fjernet nedefra, hvilket gør at der ikke er noget synligt sår/ar. Men man skal huske at passe på sig selv alligevel. Operationssåret sidder jo bare indvendigt, men er der!

Jeg var meget træt i ugerne bagefter, og fik frygtelig ondt, hvis jeg løftede lidt for meget eller rendte for meget rundt og ikke passede på mig selv.

MEEEN, det er skønt bagefter!

Tænk engang, min var dobbelt så stor som normalt, og den vejede kun 250 gram. Så større er den såmen ikke! Men sikke et bøvl, den kan give.

JANNE

0
0
Svar på denne tråd

Min søster
Forfatter: 
Dato:  30-11-2007 17:02

fik hendes fjernet for et par år siden.

Det var ganske problemfrit og hun siger det er det bedste der nogensinde er sket.

Gitte

Rigtige kvinder er landmålere

0
0
Svar på denne tråd

spændt
Forfatter: 
Dato:  30-11-2007 17:57

Dejligt at høre at I er kommet hurtigt igennem det.

Pyha... jeg glæder mig til det er overstået og jeg er i gang igen... glæder mig vildt til ikke at skulle planlægge min tid mht menustration

Mit liv er i øjeblikket på standby i de 9 dage det varer...

kirsten

0
0
Svar på denne tråd

Min mor
Forfatter: 
Dato:  30-11-2007 19:00

Min mor fik sin fjernert for nogle år siden.

Det var "nedefra" og virkede ikke til at hun havde særlige gener.

Kun dagen hvor hun var blevet opereret. Nogle timer efter fik de mistanke om indre blødninger, med store smerter, og hun blev kørt på OP igen, men det viste sig at det var en overfyldt blære... så den blev tømt med et katheter, og så var hun frisk igen.

Mvh
Lin
da
***Jack og Pascall ***
:-) :-)

Thor R.I.P

Nu 15 kg lettere og på vej nedaf....

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-12-2007 17:22

jeg fik min fjernet for et par år siden..

Jeg kom hjem dagen efter.. og red væddeløb 14 dage efter indgrebet.(ja det måtte jeg godt nok ikke ). Kan ikke huske jeg havde andet end meget milde smerter efterfølgende.. Jeg blev klipset sammen.. det gjorde heller ikke ondt at få fjernet..

Mvh. Christina

0
0
Svar på denne tråd

min svigermor
Forfatter: 
Dato:  05-12-2007 11:37

min sviger mor har fået hendes fjernet.. det gik fint og hurtigt og uden problemer bagefter...

I' m me.... and I'm perfect...

Nu med cabriolet og vind i håret... :-)

Ægte Gucci taske SÆLGES, se præ.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-12-2007 20:44

Nu spørger jeg helt vildt dumt (tilgiv mig) - men hvad skyldes at man skal have livmoderen fjernet?

Forget love - I'd rather fall in chocolate!

0
0
Svar på denne tråd

Min mor...
Forfatter: 
Dato:  15-12-2007 16:35

... fik hendes fjernet for et par år siden pga kraft. Det gik let og næsten smertefrit. Mener at hun lå en dags tid eller sådan, og kom så hjem igen. Dagen efter hjemkomst gik hun med manden i skoven med hunden. Ikke i ret hurtigt tempo, men det er hunden jo ligeglad med... så havde den bare mere tid til at snuse ;)

Har en veninde der fik fjernet sin. Hun havde heller ingen komplikationer.

** Trine **

Ejer af: Nydam's Mr. Milan.

Ejet af: Frosti - hustyrannen.

0
0
Svar på denne tråd

Tina *Germ*
Forfatter: 
Dato:  15-12-2007 17:53

Livmoderen fjernes f.eks. hvis man har en stor muskelknude i livmoderen, der står og trykker, og sender signal til hjernen om at nu er det tid til at menstrurere i 3 ud af 4 uger, og så så voldsomt, at man nærmest går med ble.

Det giver en hverdag, der slet ikke hænger sammen pga smerter og træthed.

JANNE

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider